[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Ai o singura solutie fiabila: pietonul primul, masina a doua (ma rog, a patra dupa biciclete si transport public). Prin urmare scopul principal e sa reduci nivelul de trafic auto prin oras si ai mai multe cai in sensul asta (transport public si alte mijloace alternative, favorizarea traseului pe centura pentru autovehicule, descurajarea concomitent a traseului auto prin oras). Adica:

- piste de bicicleta / trotineta (asta implica reducerea numarului de benzi pentru traficul auto)
- semafoare in locul giratoriilor pentru a spori siguranta biciclistilor / pietonilor (si evident maresti timpul de traversare a orasului pentru masini mici
- introducerea de sensuri unice pentru a face traseul auto mai alambicat (si totodata pentru a castiga spatiu sigur pentru pietoni si bicicleta - ca studiu de caz, de exemplu, ar trebui sa aiba sens unic str. Codru Cosminului, Vulcan, Posada, Alba gandite in asa fel incat sa existe o singura banda de circulatie auto, fara posibilitatea stationarii pe banda de circulatie - imi inchipui o solutie in care Codrul Cosminului are sens unic spre 13 Decembrie dinspre Posada, si invers spre Grivitei de la Posada incolo, iar str. Vulcan va actiona ca sens unic in cealalta directie - dar evident pot fi gandite mai multe variante).
- tramvai pe sina dedicata si cu semaforizare care il prioritizeaza astfel incat transportul public sa fie cu adevarat cea mai rapida solutie pentru calatoriile in interiorul orasului
- desfiintarea parcarilor cu acces direct si infiintarea de parcari cu acces controlat - practic desfiintezi locurile de parcare actuale, inclusiv alea in spic, si construiesti mai multe (poate chiar cateva zeci) de parcari etajate, si sub si supraterane, toate cu acces controlat (asta e cu scopul de a mari durata si costul calatoriei cu masina)


Totodata, pentru imbunatatirea traficului auto:
- acesibilizarea cu adevarat a traseului pe centura prin reconfigurarea nodurilor (desfiintarea giratoriilor de pe centura, regandirea bretelor si a giratiilor din capetele acestora, etc...)
- obtinerea statului de drum expres si marirea vitezei maxime legale la 110km/h
- accesibilizarea accesului spre centura prin crearea a cel putin inca unei legaturi directe dinspre zona Mc Donalds (acel vehiculat pasaj suprateran din spatele spitalului Astra) - dar aici trebuie multa grija ca ambele capete sa fie corect gandite (nu din str. Minerva ci cumva direct din Calea Bucuresti, totodata direct in centura actuala, nu in bucata de centura nefolosita in prezent din dreptul fostei gropi de gunoi - asa aparea in desenele primariei de prin 2016, practic un nou nod pe "fosta" centura
- tot in acelasi scop poate fi ganidit un nou acces in zona de nord a orasului, undeva in zona podului peste Timis Triaj, dar asta implica regandirea completa a zonei Tractoru Nord - ideea e de la north, un alt vechi utilizator al forumului ce o propusese sub forma unei autostrazi urbane (daca cautati in arhiva forumului gasiti despre ce e vorba)
- and last but not least, acel proiect numit de mine autostrada metropolitana BV. Adica AMB-ul sau ADDJB-ul sa isi ia rolul in serios, sa invete de la Oradea si Cluj sa deruleze procesul de SF si PT pentru bucatile de autostrada A3 si A13 care ar inconjura Brasovul si sa lupte pentru constructia lor cat mai rapida astfel incat traficul de tranzit sa fie mutat de pe actuala centura pe acele trasee (si in plus, prin acele trasee sa fie asigurate trasee noi de acces in toata zona metropolitana si sa decongestionam actualele iesiri din municipiu.

Da, toate acestea sunt scumpe si vor dura ca timp probabil cel putin un deceniu. Dar pasajele subterane pentru pietoni nu au de ce sa intre in calcul DELOC. Cu atat mai mult in acea intersectie unde oricum volumul de trafic auto este dezechilibrat, fiind foarte ridicat doar pe axa est - vest a B-dul Garii si deci orice pasaj ar trebui gandit strict pentru acest trafic. Daca ai ingropa acest trafic la suprafata ai ramane cu o intersectie ce reamenajata ar fi foarte mica si usor de gestionat atat pentru pietoni cat si pentru masini / transport public.

mirceaeliade

https://codlea-info.ro/primul-pas-spre-parcul-natural-brassovia-1000-ha-transformate-din-padure-de-exploatare-in-padure-parc/

>USR PLUS acționează, pe toate căile legale, pentru stoparea definitivă a acestuia şi pentru protejarea reală a pădurilor din jurul Braşovului.

1) Vom continua să cerem consilierilor locali PNL renunțarea la proiect și respectarea acordului de parteneriat la nivel local.
2) Mergem înainte cu demersul în instanță de anulare a proiectului, pornit în ianuarie 2020 și având următorul termen de judecată în 16.02.2021.
3) Facem un prim pas spre protejarea pădurilor periurbane-recreative ale municipiului Braşov și spre dezideratul de înființare a Parcului Natural Brassovia
4) În Iista indicatorilor de performanță ai Regiei Pădurilor Kronstadt, propuși din inițiativa USR PLUS, am inclus identificarea și împădurirea a 30 ha (aproximativ 150.000 puieți) de teren agricol aflat în proprietatea mun. Brașov, folosind fonduri europene și finanțări APIA, care alocă pana la 9.000 euro pentru un ha de pădure nou înființată.

>În ultima şedință de Consiliu Local, USR PLUS a cerut schimbarea încadrării a 1000 ha pădure din categorii funcționale în care sunt admise recoltări intensive de material lemnos, în categoria T II, subgrupa funcțională 1.4a – Pădure parc, în care nu sunt permise recoltările, ci doar lucrări speciale de conservare.

>Această măsură dorim să se aplice cu prioritate pădurilor programate pentru tăiere din zona Gorița și din zona Noua – Răcădău, păduri luate la țintă în ultimii ani, cu exploatări masive.

voicul

Cum a devenit Brașovul o poveste de succes: ,,Este o șansă pe care noi am fructificat-o și este soluția pentru perioada următoare" - VIDEO (26 min  :) )

Pentru cine nu a mai fost în Brașov de ani buni, revenirea în orașul de la poalele Tâmpei s-ar putea dovedi o revelație. Municipiul s-a transformat mult, cu ajutorul fondurilor europene. Numai în ultimii șase ani, a atras finanțare UE pentru 257 de proiecte. Fondurile investite pentru comunitate se ridică la 440 de milioane de euro. Asta înseamnă 2,3 miliarde de lei. Analizăm cazul Brașovului pentru a vedea ce se poate face cu bani europeni.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/cum-a-devenit-brasovul-o-poveste-de-succes-este-o-sansa-pe-care-noi-am-fructificat-o-si-este-solutia-pentru-perioada-urmatoare-1464278

reed

Centura ocolitoare la nivel de autostradă?Really?

oc7avian

Sunt multe acolo de comentat. Lasă impresia că primăria a făcut centura, dar tipa clarifică subtil că de fapt e Centura Mică și CNAIR a făcut-o pe aia mare. SOR-urile electrice sunt prezentate drept cele mai moderne, dar există Solaris-ul (le-am luat la rând și e diferență de la cer la pământ). Marele parc verde de autobuze a început de fapt cu +100 de diesel etc.

Momentul meu favorit e când au scăpat o înjurătură măzgălită pe Turnul Alb când făceau o panoramă cu Scripcaru. Arată un pic și stadiul nu ideal în care e orașul: facem ceva nou, dar nu ne rupem cu întreținerea dacă nu e șosea ori floricică. Vezi și zidurile Prefecturii, tablou de graffiti. Sau chiar pe material curățarea zăpezii de pe trotuar în parcarea din Poiană.

Mare minune însă că s-au prins că giratoriul nu e soluție magică în orice intersecție. Și au mai fost câteva gândiri ok despre parcări spre viitor. Acum să vedem ce urmează. E mare tamtam cu tramvaiul, așa că au început să mai arunce cu metrou ușor

JohannDB

#245
     "Zestrea de giratorii" din Brașov, se îmbogățește cu un nou "rondou/giratoriu".......https://www.brasov.net/un-nou-sens-giratoriu-in-brasov/
   
    Din articol.....   
   Administrație. Un nou sens giratoriu în Braşov
   Publicat acum 38 de secunde, pe 8 iulie, 2021
   Redactia Brasov

    Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei Braşov a avizat astăzi, 8 iulie, construirea unui nou sens giratoiu în Braşov. Noul sens giratoriu se va construi la intersecţia străzii Minerva cu strada Ionescu Crum, în apropierea Braşov Business Park. Noul sens giratoiu a fost cerut de o societate comercilală care vrea să ridice acolo o clădire de birouri şi are nevoie de acces.

,,Au fost avizate și solicitările S.C. Tecton Trust S.R.L. pentru ,,construire clădire de birouri, comerț și locuințe" – Str. Ionescu Crum f.n. – faza D.T.A.C. și ,,amenajare sens giratoriu și străzi adiacente conform PUZ" – Str. Ionescu Crum f.n. – str. Minerva, faza D.T.A.C. Condițiile stabilite de comisie au vizat reglementarea situației juridice a terenurilor afectate de sensul giratoriu și care nu sunt domeniul public, iar autorizația de construire pentru imobil va fi eliberată odată cu autorizația de construire pentru sensul giratoriu. Imobilul va avea 29 de apartamente, 20 de birouri și 258 de m.p de spații comerciale.", se arată în comunicarea Comisiei ce circulaţie din cadrul Primăriei Braşov



Powered by API/PUM imgur uploader

    Toate proprietățile din zonă văd că au "destul" front stradal, pentru a putea ieși în amărâta stradă de 7 m lățime......
     Ar fi necesară o girație și pe str. ....... Sforii cu Cerbului și una cu P.Schei și str. Sforii.........  Nuuu ??

pasadia


Calin88

@JohannDB

Eu chiar nu inteleg cu ce strica giratoriul ala acolo. O sa mai apara o constructie vis-a-vis de Business Park si la orele de varf o sa fie destul de aglomerat acolo, cu ce strica sistematizarea intersectiei respective, mai ales ca drumul ala de 7m, Aleea Minerva, e folosit destul de intens de oamenii care stau in zona?

JohannDB

                        ce strica giratoriul ala acolo...... Cel ce vrea să construiască acolo, are (precum  precizezi, vis-a-vis de "bișniț-prac") nu mai puțin de 3 frontoane stradale prin care poate ieși....; unul în colțul "Policinicii Steagu" pe Minerva, al doilea pe latuara nas-în-nas cu "bișniț-parc" pe Ionescu Crum și a treia pe stradela ce dă paralel cu benzinăria Mol în C.Bucureștiului, Alexandru Lapedatu..... Dar, na, e mai bine să mai strice din parcările de la "T"-ul cu Minerva și Ionescu Crum, din capătul lui Saturn 41. Chiar că n-are loc, altfel.   
                       Am mai zis-o: pe când două girații în capetele str. Sforii ??

JohannDB

                    Am văzut-o și p-aia, "@pasadia", cu visul din stânga gării, către "Unirea"..... Și eu care bănuiam că demolează "My Place" și "Unirea" și fac un terminal așa cum trebuie......

oc7avian

Nu au de ce să demoleze. "My Place" a renăscut și are sediul uneia dintre cele mai populare săli de sport de lux + hotel. Iar Unirea mort cum e, am un pitic legat de el: are parcare subterană de care am putea măcar încerca să profităm în loc să visăm parcare subterană fix lângă...

Nick

Stie cineva cum arata proiectul pentru DJ104A. Drumul se reabiliteaza iar asta presupune contructia unor noi rigole de scurgere insa aceste rigole sunt proiectate doar la un sfert din dimensiunile rigolelor vechi. Acest lucru este ingrijorator pentru ca zona este sensibila la inundatii iar rigolele noi nu par proiectate pentru a prelua toata apa care vine de pe munte

pasadia

De obicei lumea se plange de rigolele mult prea mari (adanci, largi) proiectate odata cu reabilitarea drumurilor. E prima oara cand aud pe cineva spunand ca sunt prea mici rigolele proiecte pentru reabilitarea unui DJ. Nu zic, e posibil sa ai dreptate - nu am idee care sunt calculele si nici nu am fost in zona santierului.

Dar strict teoretic tin sa zic ca sansele de inundatii in zona aia imi par mici. DJ104A e totusi departe de zona montana (cam 3-10 km de zona capetelor picioarelor de munte) dar chiar si asa apa ce se scruge de pe versanti are la dispozitie albii clare cu panta semnificativa (ceea ce inseamna ca se scurge repede).

JohannDB

#253
     Văd că este liniște pe aici; ca să râcâim atmosfera, se pare că proiectul pentru "al doilea drum de Poiană" a căzut....

https://bzb.ro/stire/al-doilea-drum-spre-poiana-brasov-ca-si-inchis-a171861

""""""""""80 braşoveni au participat joi, 17 februarie, începând cu ora 18.00, la dezbaterea proiectului drumului Carierei – Poiana Braşov, care ar urma să ofere o alternativă rutieră la DN 1E (Livada Poştei – Râşnov, prin staţiune). Dezbaterea s-a desfăşurat în format ,,hibrid" (online şi cu prezenţă fizică, în sala de plen a Consiliului Local Braşov). Dezbaterea a durat aproximativ două ore şi jumătate şi nu a fost exprimat niciun punct de vedere în favoarea acestei investiţii.
Proiectul este acum în etapa actualizării studiului de fezabilitate, documentaţia fiind realizată de firma Prinfo SRL din Braşov. În această perioadă este în curs de elaborare studiul de impact asupra mediului, document care ar urma să fie gata în aproximativ două săptămâni.
Conform documentaţiei aferente acestui proiect, drumul ar urma să aibă o lungime de 2,24 km. Drumul se desprinde spre stânga, de la intersecţia str. Carierei – str. Amurgului şi intră în pădure după aproximativ 60 m, după care continua până la intersecţia cu Drumul Poienii. Valoarea lucrărilor la acest drum, cu o lungime de este estimată la 118.417.984 milioane de lei fără TVA (140.677.130), din care 86.804.315 lei fără TVA (103.297.135 lei cu TVA) este costul lucrărilor estimat al lucrărilor propriu-zise. Durata estimată a lucrărilor este de 36 de luni."""""""""
   Mai sunt pasaje de citit, în adresa de mai sus....
      Și, eu care știam că "al doilea drum" spre Poiană, era cel din... Râșnov...!!! Așa că, ce să mai mute în....Râșnov ??? Și apropo de drumul Râșnov - Poiana Brașov; în Poiana Aviatorilor, avem deja un "sătuc" în toată regula !!
      Post Scriptum: Am uitat de "vechiul drum", Șcheii Brașovului - Poiana Mică (azi numai un drum "de picior" și cros)

rt25

era un drum care nu ajuta cu nimic. El se intersecata chiar aici  cu drumul normal: https://www.google.ro/maps/@45.646024,25.5774591,3a,75y,312.75h,104.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqmYOHxByAZ_5JroGX-5u5w!2e0!7i13312!8i6656

Deci practic, nu era nici o alternativa de access pentru Poiana. Acolo esti practic, la 1/5 din distanta pana in Poiana Brasov.

Si... neintamplator, fix acolo se face un complex imobiliar urias. Stiti voi, unii al caror nume rezoneaza cu o coordonata geografica. Probabil aveau nevoie de o noua cale de access facuta cu banii brasovenilor.