Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

ionescu63

#7980
Quote from: qionescu1 on December 05, 2021, 01:04:07 PM

- 15 puncte zice Mapn pt că nu ar fi strategic ( nu contează UM de la Dej și Bistrița, Poarta Someșeană nu e aici și nici cea mai uzitată legătură a Transilvaniei cu Moldova; bine că e strategică Buc.-Alexandria și Alexandria-Craiova deși deja o să aibă o legătură rapidă)


Daca nu ati circulat prin zona nu mai vorbiti doar ca sa va aflati in treaba sau sa va descarcati frustarile
In zona Caracal se afla o zona strategica pentru MApN. Dej, Bistrita si Poarta Somesana nu stiu daca mai sunt asa importante. Presupun ca nu ne mai batem cu ungurii. Si nici nu ne mai invadeaza ostrogotii sau cumanii. Turda este altceva dar este legata la autostrada. Iar legatura Transilvania - Moldova se face prin A3- A8 sau A13, care este problema?

qionescu1

Quote from: horatiu.cosma on December 05, 2021, 01:12:24 PM
Eficiență economică mai mare la Turda-Halmeu decât la A0, A7, A3 Cluj-Oradea, A8 Iasi-Neamț, Sibiu-Brașov. Am trăit să o văd și pe asta
Iarăși n-ai înteles?  :lol: Pentru mine nu e o supriză, ba observ că tot mai plusezi. Oricum îți mulțumesc că ti-ai mai dozat aroganța și nu mai ai pretenția atât de violentă și agresivă să inchidem discutiile. Înainte de a râde ca naivu... comparația nu e între un o rețea de autostrăzi și una de drumuri expres, sau între nu știu ce drumuri, ci e o comparație pe cifrele și sectoarele de drum a căror prioritizare a fost stabilită printr-o formulă de calcul oferite într-un document (sau ce se vrea a fi). Dar cum ești atotștiutor tu nici nu mai trebui să citești documentul...  Fă te rog un efort intelectual... și citește-l, ai acolo sectoarele și cifrele la care se face referire. 

calino

Quote from: ionescu63 on December 05, 2021, 04:34:22 PM
... Iar legatura Transilvania cu Moldova se face prin A3- A8 sau A13, care este problema?

Problema e orizontul de timp pentru A8 sau A13. In cel mai optimist scenariu vad una din cele doua circulabile in 10 ani iar intr-un scenariu mai realist vad una din ele circulabile peste 15-20 de ani. Problema e ca in acesti 20 de ani o sa fie multi morti si pierderi economice insemnate pe DN intre Cluj-Dej, un drum care noaptea il parcurgi in 30-45 de minute iar ziua poti face si 3 ore.

ionescu63

Si care este legătura intre cele 2 autostrăzi si DX-ul Cluj - Dej? Sau  DX-ul București - Alexandria - Craiova? (nu mă refer la legătura rutiera :D)

Autostrăzile montane sunt mult mai scumpe si mai complicate si se construiesc in foarte mulții ani așa cum ai spus.
Dar in timpul asta nu trebuie sa uitam nici de restul rețelei.
In planificare sunt cuprinse toate drumurile, in funcție de bugetele alocate.
Nu puți sa spui ca a zona trebuie lăsata la o parte ca a votat nu știu ce partid sau ca e mai puțin dezvoltata economic.
Pana la urma toții suntem cetățeni ai acestei tari si exista principiul solidarității intre noi. Iar sudul tarii ca si estul merita sa aibă o șansă la dezvoltare

MihaiD

Sudul și estul au fost arătate cu degetul, de multe ori, pentru cum votează, ,,sunteți așa (săraci etc.) pentru că ați votat cu băieții răi și ăia nu fac nimic pentru voi". Au venit ,,băieții buni", care mută după 2030 niște proiecte începute de ,,băieții răi", cu SF-uri în lucru. Atenție, nu am o problemă să fie mutat ce nu e urgent, dar chiar niciun tronson, nici 15 km din anumite proiecte să nu aibă loc până în 2030? Nu e trafic pe Piatra Neamț - Bacău, unde se merge în coloană? Am citit aici pe forum despre miliardele irosite pe fantezii pe feroviar, declară chiar unii inițiatori și promotori că proiectele lor de miliarde nu sunt sustenabile, chiar și așa, apar în PNRR. Dar nu în zonele sărace. Asta e, culegem ce semănăm.

dr4qul4

3 ore din CJN in Dej?  Dar va place sa exagerati nu gluma. Mai taie din ele  :lol:

Sper ca nu ai masurat cand a fost vreun accident ca este irelevant.  Si nici din centru  pana in centru, ca nu se fac autostrazi pana acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

Quote from: MihaiD on December 05, 2021, 08:12:11 PM
Sudul și estul au fost arătate cu degetul, de multe ori, pentru cum votează, ,,sunteți așa (săraci etc.) pentru că ați votat cu băieții răi și ăia nu fac nimic pentru voi". Au venit ,,băieții buni", care mută după 2030 niște proiecte începute de ,,băieții răi", cu SF-uri în lucru. Atenție, nu am o problemă să fie mutat ce nu e urgent, dar chiar niciun tronson, nici 15 km din anumite proiecte să nu aibă loc până în 2030? Nu e trafic pe Piatra Neamț - Bacău, unde se merge în coloană? Am citit aici pe forum despre miliardele irosite pe fantezii pe feroviar, declară chiar unii inițiatori și promotori că proiectele lor de miliarde nu sunt sustenabile, chiar și așa, apar în PNRR. Dar nu în zonele sărace. Asta e, culegem ce semănăm.

Este prins Piatra Neamt - Bacau in plan. Si Suceava-Botosani ar mai fi in Moldova tot din reteaua secundara ca DX
Quote from: Feri on December 04, 2021, 05:37:30 PM
^^ Sunt la "reteua secundara"





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer


hvm

horatiu/@Cutter: acest proiect de modificare a priorităților a fost început dinainte sau acu a fost demarat?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Din ce am citit în proiect, e un fel de upgrade+actualizare al MPGT2016 cerut de UE, este draftul din octombrie, deci probabil început înainte de septembrie; are atât inițiativa @cutter de a comasa Focșani/Buzău-Brăila dar și proiecte ignorate până acum (gen Alexandria-Craiova sau București-Giurgiu).

naivu

Observatii @naive:
1- până acum (nu știu dacă oficial sau nu) prioritatea (stabilită probabil cu UE) era pt A1+ A0S(poate și N)+ A3TgMures-Bors+ A7Ploiești-Pașcani(poate până la vamaSiret)+A8. Proiectele de mai sus ar fi trebuit să se regăsească integral în "scenariul de referință" (bine că se găsesc măcar cele contractate sau cele din PNRR). A3PSalajului-Biharia e pus după Ploiești-Brașov, iar segmentele nonPNRR de A8 au prioritate 12,17 din 26. Probabil nu influențează calendarul de execuție prevăzut în POT, dar dă naștere la dubii, în special pt A8!
2- dacă se prioritizeaza doar pe eficiență economică se favorizează Transilvania și Bucureștiul, poate ar mai trebui un criteriu care să favorizeze zonele cu acces dificil la infrastructura de mare viteză.
3- ar trebui ținut cont și de infrastructura paralelă existentă și evaluat plusul de eficiență economică nu doar eficiența. Cel mai bun exemplu: Ploiești-Comarnic primește mai multe puncte decât Comarnic-Brașov ca și cum DN1 ar fi la fel pe cele două secțiuni.
4- ma bucur că Alexandria-Craiova a fost introdus pe listă, dar nu era cazul să ajungă în prima jumătate a listei. Tranzitul ...-București-Craiova-... poate fi dus satisfăcător 10-15ani de A1+DX12, cred că alte proiecte sunt mai urgente.

pest1969

A1 - cel putin pana la km 50 - e sufocanta de foarte multe ori.
Si devine sufocanta pentru ca pare folosita si de multi dintre cei care merg in directia Rosiori-Caracal.
Progresul facut cu Pi-Si si finalizarea DX12 vor face Bucuresti-Pitesti si mai aglomerata. Periculos de aglomerata.
Solutia poate fi largirea la 3 benzi pe o anumita portiune sau Autostrada Bucuresti-Alexandria.
Cu A0 si Bucuresti-Alexandria devine atractiva ruta sudica spre Craiova in detrimentul drumului prin Pitesti.

qionescu1

#7992
Încă ceva, dacă vă uitați și la criteriul eficienței economice o să observați că drumurile sunt împărțite în tronsoane și fiecare tronson are de regulă punctajul lui. București-Alexandria nu poate avea același punctaj cu Alexandria-Craiova cred că e destul de clar, deși documentul spune altceva. În privința DX Turda-Halmeu și aici avem de a face cu o medie a celor 3 tronsoane propuse.

Cred că o astfel de abordare e o greșeală, criteriile ar trebui recalculate pentru fiecare tronson în parte. Nu poți compara Cluj-Dej cu Dej-Baia Mare sau acesta din urmă cu Baia Mare-Satu Mare. Intervenția pe tronsoane mai mici, ar releva mai bine prioritățile, ar fi mai eficiente și ar aduce beneficii mai mari.

montaniardul

Ne apropiem de un nou an de gratie in domeniul rutier. Sper sa fie 2023/2024 cu finalizari pe loturile Nadaselu - Poarta Salajului, Sibiu - Boita, Chetani - Campia Turzii. Cu mari eforturi Pitesti - Curtea de Arges, si macar vreo doua loturi din A0 Sud, ...

PlayStation

In 2022 nu cred ca va fi deschis nimic, doar DeX12 lot 2 daca nu il termina pana la craciun