Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

vancouver

Dupa deschiderea completa Sebes-Turda ma astept la valori crescute de trafic pe A1 Sebes - Sibiu. O oarecare crestere imediata urmata de o crestere treptata si in anii care vin. In acest context centura Sibiu, care deja era la limita in anumite ore, s-ar putea sa depaseasca punctul critic si sa apara primele ambuteiaje. Mai ales vineri si duminica dupa-amiaza in perioade in care exista si trafic turistic, care se suprapune peste rush-hour si plecarile de week-end.

Presiunea o sa creasca in mod cert si pe Valea Oltului. Deja de acum e ceva normal sa se faca Sibiu (pe A1) - Bucuresti (centru) in 6-7 ore (in loc de 4). Lucrurile vor deveni si mai urate, inclusiv o sa se ajunga sa fie mai bine pe Valea Prahovei pentru autoturisme in anumite situatii. Foarte mult o sa ajute in acest context ca se va termina macar Sibiu-Boita, aici se pierd acum uneori si 40 de minute (dar in mod cert cateodata o sa vedem ambuteiaje la iesirea de pe A1 la Boita).

Ce-i de facut? Parerea mea:

1. Urgentare maxima maxima pentru lotul 3 din Sibiu - Pitesti. Discutat serios cu comisia de licitatie, grabit tot. Project manager special la CNAIR numai pe proiectul asta. Intalniri saptamanale CNAIR cu toti cei implicati. Discutat cu firmele care participa la licitatie si convinse sa renunte la contestatii (de buna voie) - daca apar. Ajutor maxim acordat constructorului cu toate mijloacele legale.
2. Realizare drum 1+1 pentru autoturisme <7,5 to in zona tunelului Cornetu, care sa ocoleasca tunelul, in caz ca acesta intarzie (exista propunere concreta pe tema asta, nu e mare lucru, trebuie consolidat + asfaltat un drum existent + cateva sute de m drum nou)
3. Pornita licitatie SF largire A1 centura Sibiu de la 2x2 direct la 4x2 (sau (3+uc)x2 din care banda a patra sa fie banda de urgenta (uc=urgenta circulabila), asfaltata la fel ca si restul si larga de 3,5m, cu trafic urmarit video, panouri VMS din km in km, si daca nu e nimeni in pana si traficul o cere, dat drumul si pe banda de urgenta (si tot traficul limitat la 100 cand se face asta - la viteza asta fluenta este mai buna; cand traficul este mai redus, banda de urgenta inchisa traficului si viteza revine la normal 130).
4. Masuri de fluidizare pe DN7 in zona Rm. Valcea, unde traficul se gatuie masiv in cateva intersectii. Suplimentarea nr. de benzi in aceste intersectii si semaforizare inteligenta, urmarita video.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

Ar trebui urgentat și cu A1 Coșevița - Margina, acum marea majoritate a traficului din Ardeal și Moldova spre și dinspre țările din vest va fi dirijat pe acolo.

ionut_16

^^
@vancouver: cu toate punctele sunt de acord un +1 de la mine.
Totuși cu pct3 e cam exagerat, doar pentru vineri-sambata-duminca trafic turistic nu justifică lățirea. Ba chiar de multe ori am avut drumuri Buc-Tm sau Buc-Cj chiar sâmbăta cu întoarcere duminică și n-am prins vreodată aglomerație. Iar dacă e să fie, dacă în cursul săptămânii TIR-urile circulă decent ar trebui să fi suficient.

Traficul turistic poate că ar trebui să se orienteze către tren. Banii ăia de lățire să meargă spre investiții la trenuri.

Avem nevoie de autostrăzi între marile orașe... După ce le avem, mergem spre dezvoltare cale ferată iar apoi, dacă mai avem populație suficientă peste 10 ani, abia atunci să luăm în calcul extindere la 3 benzi.

Just saying...

montaniardul

#7938
Încet încet ajungem și în faza în care ne gândim că mai trebuiesc făcute porțiuni mici (Marginea - Holdea sau Chețani - Câmpia Turzii) și astfel vom avea distanțe considerabile acoperite de A-uri. Pe de altă parte UMB bagă tare pe tronsoanele dintre Nădășelu și Zimbor ceea ce este excelent că peste vreo 2 ani mai adăugăm înca 43 km de A3 în zona Transilvania la fel și pentru capatul A1 spre Boița. Bine că a câștigat PORR portiunea cu primul tunel pe lotul 4 (A1). Spargem gheața la capitoul tuneluri (bau-bau). Păcat de situația de pe lotul Chiribiș - Biharia. Sper să se găsească o soluție și acolo. Sper să se urgenteze și problemele de pe A0, am impresia că se cam bate pasul pe loc pe anumite loturi. Nu se mai pot accepta întârzieri mari (cu anii).

RazesIesean

#7939
Uitandu-ma la harta lui AlexAllex, nu pot decat sa exprim cu mahnire astazi de 1 Decembrie ca Moldova nu e unita cu restul Romaniei.
O sa vina colegii sa zica despre A7 (intarzieri peste intarzieri, probabil se va pierde finaintarea prin PNRR), A8 (prima discutie a aparut acu 14 ani si nici acum nu exista finantare decat asa numitele capete include in PNRR) totusi exceptand centura Bacaului e lasata de izbeliste acea bucatica de tara.
Ce ziceti la urmatorul 1 Decembrie o sa fie cel putin determinat un castigator pe un tronson din Moldova (ma refer de la Milcov in sus)?


~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

RaduG

103 ani de la Marea Unire. Când vom realiza ,,Marea Unire" prin autostrăzi?

https://mainnews.ro/103-ani-de-la-marea-unire-cand-vom-realiza-marea-unire-prin-autostrazi/

Quote103 ani de la Marea Unire. Când vom realiza ,,Marea Unire" prin autostrăzi?
By Vîrban Robert , In Stirile Zilei , At 1 Decembrie 2021
Astăzi, 1 Decembrie, România sărbătorește 103 ani de la Marea Unire, 103 ani brăzdați de reușite individuale sau colective, drame individuale sau colective și visuri individuale sau colective, împlinite sau neîmplinite.

Însă această zi de 1 Decembrie nu ar trebui să fie despre doar despre ce a fost, pentru că trecutul nu poate fi schimbat, ci despre ceea ce va urma. După ce generația lui Ion Brătianu, Alexandru Marghiloman, Iuliu Maniu, Vasile Goldiș, Ion Inculeț, Pan Halippa și mulți alții a reușit Marea Unire, într-un context internațional extrem de complicat, recuperarea decalajelor de dezvoltare ar trebui să fie marele obiectiv al generației actuale de oameni politici.

La această oră România se situează pe antepenultima poziție în Uniunea Europenă în ceea ce privește PIB-ul per cap de locuitor, situat în prezent la 72% din media UE, cu 3% mai bine decât în 2019, și cu 7% față de 2018, când PIB-ul pe cap de locuitor era de 65% din media UE. În pofida evoluției favorabile din ultimii ani, înregistrată mai ales datorită creșterii consumului, recuperarea s-ar putea stopa dacă România nu va reuși să ducă la bun sfârșit cele mai importante proiecte de infrastructură.

Deși un la nivel declarativ sau prin diferite documente a fost asumată de mai toate guvernările ultimilor ani, legarea fostelor provincii Moldova, Transilvania și Țara Românească prin autostrăzi este departe de a fi realizată, finanțările sunt încă sub semnul întrebării.

Autostrăzi vitale pentru România
În acest moment sunt în curs de realizare trei mari proiecte de autostradă pentru legarea provinciilor istorice: autostrada A1 București – Nădlac, autostrada A7, cunoscută și ,,Autostrada Moldovei" și autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii.

Primul proiect, autostrada A1 București – Nădlac, începută înainte de Revoluție, este cea mai avansată dintre cele trei, însă traversarea Munților Carpați pe segmentul Sibiu – Pitești nu este încă realizată și nici un sector montan de circa 9 km între Margina și Holdea. Dintre cele cinci sectoare ale autostrăzii Sibiu – Pitești, care va avea o lungime totală de 122 km, se lucrează la sectoarele de capăt, 1 Sibiu – Boița și 5 Pitești – Curtea de Argeș, iar pe sectorul 4, recent a fost semnat contractul. Au rămas încă necontractate sectoarele montane 2 și 3, cele mai dificile. Pentru secțiunea 2 termenul de finalizare, este de 4 ani și 10 luni, asta după semnarea contractului și emiterea ordinului de începere, iar pentru secțiunea 3 este de 6 ani. Pentru ambele secțiunii montane ofertanții primesc puncte în plus dacă prevăd terme mai reduse de proiectare și execuție. Asta înseamnă că mai devreme de 2028 nu se va circula fără întrerupere pe autostradă între Sibiu și Pitești.

În ceea ce privește sectorul Margina – Holdea, parte din autostrada Lugoj – Deva, România a pierdut deja o finanțare din partea Uniunii Europene. Acum a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență, licitația pentru proiectare și execuție fiind în plină desfășurare.

,,Autostrada Moldovei" va avea o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, primul fiind scos la licitație.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, aflate în prezent în faza de proiectare, însă pentru acestea nu există deocamdată o sursă de finanțare aprobată.

Poate cel mai important proiect dintre cele trei, dar și cel mai dificil, este ,,Autostrada Unirii", cea care ar urma să lege Moldova de Transilvania. Drumul de mare viteză ar urma să aibă o lungime de 311 km, fiind împărțită în două segmente. Târgu Mureș – Târgu Neamț, în lungime de 211 km, este cel mai dificil și presupune traversarea munților. Celălalt, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, ar urma să aibă o lungime de aproximativ 100 km și va străbate un relief mai puțin dificil.

În acest moment există finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru sectoarele de capăt ale tronsonului montan, Moțca-Leghin și Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, în lungime totală de 59 km, însă pentru restul există un mare semn de întrebare din acest punct de vedere.

Pe lângă lipsa finanțării o altă mare problemă a acestui proiect este calitatea slabă a documentației tehnice. Cu mare întârziere, pe 25 octombrie, proiectantul spaniol Acciona a predat studiul de fezabilitate pentru licitarea sectoarelor cuprinse în PNRR. Pentru sectorul montan spaniolii au promis predarea studiului până pe 7 decembrie, însă cel mai probabil acesta nu va cuprinde toate forajele geotehnice asumate prin contract.

Pe celălalt segment, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, se află în derulare un contract pentru realizarea tuturor documentațiilor tehnice, inclusiv proiectul tehnic, dar și aici se înregistrează întârzieri. Pe 17 aprilie 2021 a fost emis Ordinul de începere a etapei de proiectare, termenul de finalizare fiind de 25 de luni, sau cu alte cuvinte 17 mai 2023. După aceea, dacă va exista și finanțare, vor putea fi lansate licitațiile pentru lucrări.


vancouver

Quote from: ionut_16 on December 01, 2021, 12:51:05 PM
Totuși cu pct3 e cam exagerat, doar pentru vineri-sambata-duminca trafic turistic nu justifică lățirea. Ba chiar de multe ori am avut drumuri Buc-Tm sau Buc-Cj chiar sâmbăta cu întoarcere duminică și n-am prins vreodată aglomerație. Iar dacă e să fie, dacă în cursul săptămânii TIR-urile circulă decent ar trebui să fi suficient.

In 2007 cand s-a pornit SF-ul pentru Sebes - Turda nu se facea nici un ambuteiaj intre Sebes si Turda, centura Alba Iulia facea fata la trafic fara probleme. Mai tarziu, in 2013, cand s-a inceput constructia Sebes - Turda erau ambuteiaje doar izolat, vineri-sambata-duminica. (sa nu uitam ca in 2011 tot traficul trecea inca prin centrul Sebesului, nu exista nici macar A1. Foloseam atunci DN1 Sebes-Lancram-Vintu ca drum liber  :D, ca sa mai evit din ambuteiajul din Sebes)

Dupa logica "doar pentru vineri-sambata-duminca trafic turistic", A10 nu trebuia sa se faca. Sau poate abia acum, prin 2021 sa fim la faza de studiu de fezabilitate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cetatean

Din 2007 pana azi probabil s-a triplat numarul de masini.
Pe langa asta,da si pentru traficul ala de weekend ar trebuit largite peste tot pe unde se poate drumurile.
Sunt zone unde nu poti sa ajungi cu trenul si autoritatile nu au legat garile de statiuni cu o alrernativa. Vezi Valea Jiului.
De Agigea Eforie ce zici? Nu ar trebui largit de macar 10 ani?
Valea Oltului pana poate peste 10 ani cand o sa fie gata autostrada nu ar trebui largita de minim 5 ani?
Pe logica asta cred ca si din birourile alea din Bucuresti nu e nevoie...si se sta in ambuteiaje.

tom_sawyer

Despre centura Sibiu, aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2695.msg365432#msg365432

CJ Sibiu vrea centura la nivel de autostradă pe partea de sud a orașului.

pasadia

#7944
O informație statistica - odată cu deschiderea A10L2, tronsonul de autostradă continuă Nadaselu - Selimbar (cam 195 km) devine al doilea tronson continuu ca lungime. Pe primul loc e DNCB București Est - Ovidiu (vreo 214 km), iar pe locul 3 este Margina - Nădlac II (cam 160 km).

LE - de fapt greșesc. Cel mai lung tronson continuu de autostrada este acum cel de la Nadaselu până la Holdea, circa 225km. Nu mă gândisem la el pentru că îl văd util in foarte puține situații - probabil doar pentru traficul dintre Banat și Maramureș, Timișoara - Baia Mare (trafic care ar fi utilizat până acum 2 zile un traseu pe lângă Oradea și Satu Mare).

Earthchild

Eu aștept cei 361 de km de la Boița la Nădlac...

gicu

Păi atunci va fi Nădășelu - Nădlac cel mai lung  :)

ijwtsh

#7947
Pe cand va fi autostrada continua de la Nadaselu la Nadlac, capatul nu va fi la Nadaselu :p

vancouver

Peste ca. 2 ani A0 va uni A1 cu A2 si vom avea Bascov-Agigea ca. 390km. Daca punem in aceeasi oala si DX-ul CraPi, atunci prin 2024 o sa avem Craiova - Constanta ca. 470km. Si prin 2025 Curtea de Arges - Constanta ca. 430 km. In Ardeal tot prin 2025 Poarta Salajului - Holdea ca. 270.

Mie personal insa cel mai mult imi place Margina - Frankfurt 1337 km si 12 ore.  8)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Deja de la iesirea de pe A 1 dupa Pitesti pana dupa Valcea se fac niste ambuteiaje enorme. Bucatile lipsa de autostrada se vor resimti puternic, drumurile vor deveni tot mai aglomerate, adevarate dopuri. Deja se intampla acest lucru.
Iar cat despre ocolirea pe VP este o mare gluma, acolo e cel mai aglomerat, in Busteni si Comarnic.