Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dragos

 Salut ! Am citit in presa, ca in curand (inceputul lunii septembrie), va incepe licitatia la noua autostrada Sebes - Turda ,impartita in 4 tronsoane .Daca nu vor exista contetatii,in primavara va incepe constructia noii autostrazi ,finantata prin POS-T ,daca nu ma insel .Intrebarea mea :ce indicativ va avea noua autostrada ? A6 ,A7?
   Noua autostrada va" lega" cele 2 autostrazi in constructie, A1 si A3 cu speranta ca la receptia lucrarilor ,va fi gata si Nadlac-Sibiu  2015. :D

iuli

Discuția se face aici!
Și până una alta sunt doar niște desene pe niște hârtii, până să se construiască și mai ales până să primească un nume mai este mult. Prima dată să fie făcută că apoi îi găsim noi un nume...  :D
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dragos

Cer scuze pt. postarea gresita ...! Am vazut dupa ce am postat cand era deja prea tarziu. :(

Ionut

Cei de la Capital mai fac o adunare.



sursa: Capital

Unele termene mi se par fanteziste. De exemplu Lugoj-Deva lot 1 nu are cum sa fie gata in august, adica in 45 de zile. Iar de Impregilo discutam in 2015 mai ales daca... daca. La fel Orastie-Sibiu lot 1, imposibil in august. Mizerii de la CNADNR.

alecu26

cica Tirena Scavi...cam poate fi gata in august. e uzura pe 99% din proiet. parapeti la fel.

Probleme sunt la drumul de legatura si la niste pasaje superioare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tonică

procentele astea-s tare haioase...se amuza aia copios cand le dau spre publicare :D
Pe lotul lui impregilo este aproape gata, mai trebe doar parapetele si ceva copacei... :D Sunt la acelasi nivel cu tirena scavi deci foarte posibil sa deschida amandoua maine, poimaine. Ce sa mai zici ca strabagul, daca te iei dupa procentele alora, e in urma lui impregilo...bulibaseala...

alecu26

urmatoare autostrada scoasa la licitatie:....

(in afara de concesiuni) ca alea le stim cu toti si e clar ca Comarnic-Bv pleaca primul, A0 al doilea si Craiova-Pitesti al treilea.
Cand si daca vor pleca...ramane de vazut.

Totusi care ar fi atunci urmatoarea?

Anul trecut tocmai se finalizase parca ceva proiectare din A3 de la CT la Ogra si Ungheni.

Gilau Nadasel e pe teava..dar fara crestere economica de 5% nu prea avem de unde...si pentru concesiune trebuie a stea la coada de mai sus.

Eu zic Ionut dupa ce se depune ofertele la Bacau sa faci o intrebare oficiala.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cricric

^^Pana la Ogra sau pana la Ungheni? Conteaza  :)

Ionut

Quote from: alecu26 on July 25, 2013, 12:35:00 AM
Eu zic Ionut dupa ce se depune ofertele la Bacau sa faci o intrebare oficiala.

Ai informatii despre cand se scoate la licitatie? Pe threadul dedicat nu sunt stiri noi... Chiar sunt curios ce se intampla cu proiectul asta, vorbele sunt mari si multe. Sau erau.

alecu26

pai s-a mai amanat inca odata. parca pe 1 august e acum depunerea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Nu stiu daca stie despre ce vorbeste, insa e o veste proasta.

Legea Parteneriatului Public Privat a fost respinsă de Comisia Europeană
Petre Roman, fost premier şi acum deputat de Braşov şi blogger adevarul.ro, a declarat că legea Parteneriatului Public Privat a fost respinsă de Comisia Europeană. Din acest motiv, ofertele pentru construirea autostrazii Braşov-Comarnic nu au putut fi deschise.

,,Această lege nu a fost conformă cu directiva Comisiei Europene în ceea ce priveşte achiziţiile publice, cu toate că proiectul de lege a fost elaborat de o firmă de consultanţă juridică. Nu înţeleg cât de greu era să facă un text de lege conform cu prevederile europene, iar acest lucru mă nemulţumeşte foarte mult, fiindcă proiectul autostrăzii este blocat cu toate că există trei mari competitori care au şi susţinerea financiară pentru demararea acestui proiect.

Termenul dat de Guvern pentru realizarea acestei autostrăzi este 2016 şi cred că este posibil să fie respectat ţinând cont de actualele tehnologii. Pot spune că DN 1 a devenit un blestem şi este o ruşine, mai ales după ce au început şi lucrările de consolidare a podurilor de pe centura Ploieştiului. Din cauza restricţiilor traficul este şi mai infernal şi trebuie urgentate demersurile pentru construcţia autostrăzii pentru a-i scăpa pe conducătorii auto de orele pierdute pe acest drum şi de această tensiune nervoasă", a precizat Petre Roman, citat de newsbv.ro.

sursa: Adevarul

Evident stim cu totii ca nu va fi gata in 2016 chiar daca, prin reducere la absurd, s-ar incepe lucrarile anul asta.

tigrel58

#566
^^
BRASOAVE CAT CASA, eu stiam ca nea Petrica e bucurestean.  :D
Comarnic - Brasov, ca de altfel si Centura Sud - Bucuresti si Pitesti - Craiova se fac prin CONCESIUNE, lucru DIFERIT de parteneriatul public-privat. Concesiuni se fac demult, conform OUG nr. 34/2006 si HG nr. 71/2007.
Am obosit pe aici sa tot spun ca SEAP (www.e-licitatie.ro) este site-ul LEGAL al desfasurarii de achizitii. Oricine se uita in meniul principal al site-ului vede ca sunt rubricute diferite de concesionari, respectiv PPP, ca sa nu mai plictisesc cu texte de lege.
Pentru Comarnic - Brasov se poate vedea de oricine anuntul de concesiune 2253.
Revenind la nea Petrica, poate o fi stiind el ceva, dar sa nu ne spuna noua ca rata impunge.....


stangabriel

#568
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/surse-ce-angajamente-dure-si-a-luat-guvernul-ponta-in-fata-fmi-309420.html

Concesiunile de autostrăzi, îngreunate



Visele ministrului Infrastructurii, Dan Şova, de a împânzi România cu autostrăzi în concesiune primesc şi ele o lovitură. Scrisoarea limitează drastic posibilitatea Guvernului de a acorda garanţii concesionarilor sau partenerilor privaţi în proiectele PPP în condiţiile în care astfel de garanţii sunt obligatorii pentru obţinerea finanţării bancare. Accesarea garanţiilor şi contractarea PPP sau concesiunilor va avea loc doar în urma unei proceduri complicate , supervizate îndeaproape de Banca Mondială. Procedura avizului e alambicată, birocratică şi conţine elemente la care se poate apela imediat pentru frânarea entuziaştilor. Astfel, mai întâi,  Banca Mondială va evalua capacitatea Finanţelor de a ajuta ministerele ordonatoare să identifice şi evaluze consecinţele fiscale ale proiectelor, Finanţele trebuie să fie în stare să evalueze angajamentele fiscale rezultate şi să elaboreze ghiduri de luare a deciziilor. De abia apoi pot începe concesiunile. Acum trei ani Banca Mondială recomanda României să implementeze mai intâi un proiect pilot, ieftin şi simplu de autostradă pe Valea Prahovei. De aceea este puţin probabil că instituţia mondială va privi cu ochi buni concesionarea concomitentă a cel puţin trei autostrăzi, fiecare costând peste un miliardde euro, de către Guvern. Scrisoarea mai conţine angajamentul statului de a scumpi biletele de tren din septembrie, de a închide alţi kilometri de cale ferată sau de a introduce în insolvenţă părţi din CFR Călători sau CFR SA.

Cum comentati?