Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

lucianxx9o

Orice autostrada are provocarile ei, nu exista nimic usor.
Dar, nu putem sa spunem ca este imposibil in lumea asta s-au facut atatea proiecte care pareau imposibile.
Problema este ca un guvern cu cap trebuia sa faca lobby la acest segment si sa atraga cat mai multe firme cu multa experienta si mai ales priecte de infrastructura importante/complexe, si se ajungea la licitatie cu firme foarte pregatite.
Asta trebuie sa fie seriozitatea unui guvern si minister.

stangabriel

Ma uitam pe Google timelapse si ma bucur sa vad diferente...  in 2010 intre deva sibiu nu era nimic,2011 apare santierul Deva Orastie,2012 si Orastie Sibiu....Plus celelalte santiere.

Dragut si datator de speranta in orice vremuri.

andreitzesa

As vrea si eu sa vad concret ca ministrii tarii noastre se pun pe treaba si nu numai ca promit ca vor da drumu la proiecte, ci deschid odata santierele mult asteptate, precum Craiova-Pitesti, Centura Sud a Capitalei, Coridorul IX ( care nu se stie nimic de proiectul de fezabilitate sau de data inceperii licitatiilor), Targu Mures- Iasi si A3 . Oare de ce se agita atat de mult baietii de la guvernare sa dea drumul asa de repede la Comarnic- Brasov si uita ca autostrada s-a oprit la Ploiesti? Cine va mai deschide oare acel proiect in PPP? Vom vedea...

marius_ar

Un scurt rezumat cu ce s-a construit in ultimii 13 ani:

QuoteAutostrăzile României noului mileniu: 13 ani, opt miniştri, 421 de kilometri finalizaţi, încă 100 în aşteptare

Cei opt miniştri care s-au perindat la şefia Ministerului Transporturilor din 2000 încoace au realizat exact 421 de kilometri de autostradă. Dacă la numărul de kilometri de şosea de mare viteză suntem codaşii Europei, ocupăm un loc de frunte în topul celor mai scumpe autostrăzi. 52 de kilometri de şosea ne-au costat 1,5 miliarde de euro.

În prezent, România are 548 de kilometri de autostradă. Până la finalul anului, alţi aproape 100 ar trebui finalizaţi. Per total, cei opt miniştri ai Transporturilor din ultimii 13 ani nu au lăsat în urmă moşteniri însemnate.

Miron Mitrea: Kilometri de autostradă finalizaţi – 97. Kilometri de autostradă începuţi – 122.
Patru ani s-a aflat Miron Mitrea la şefia Ministerului Transporturilor, timp în care a tăiat panglica a 97 de kilometri din Autostrada Bucureşti - Drajna. A apucat să lase moştenire mai multe şantiere: unul pe Autostrada Soarelui, altul în Ardeal, pe Autostrada Transilvania, şi două lângă Piteşti şi Sibiu. În total, 122 de kilometri.

Radu Berceanu: Kilometri de autostradă finalizaţi – 77. Kilometri de autostradă începuţi – 94.
În 2006, la două săptămâni de la venirea în funcţie, Radu Berceanu a inaugurat încă 36 de kilometri din Autostrada Soarelui, între Drajna şi Feteşti. El nu a început însă nici un proiect în cele nouă luni de ministeriat. A fost mai prolific în al doilea mandat, când a terminat primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania şi a deschis patru şantiere de aproape 94 de kilometri.

Ludovic Orban: Kilometri de autostradă finalizaţi – 15. Kilometri de autostradă începuţi – 84.
Ludovic Orban a pornit lucrările la şoseaua Bucureşti – Ploieşti, plus asfaltarea celor 22 de kilometri din centura Constanţei. Nu a apucat să taie însă panglica decât pentru 15 kilometri din centura Piteştiului.

Anca Boagiu: Kilometri de autostradă finalizaţi – 115. Kilometri de autostradă începuţi – 191.
În doi ani, Anca Boagiu a fost campioană la tăiat panglici, inaugurând în total 115 kilometri de drum. În plus, a dat startul lucrărilor pe aproape 190 de kilometri de şosea de mare viteză între Nădlac şi Sibiu.

Gheorghe Dobre: Kilometri de autostradă finalizaţi – 0. Kilometri de autostradă începuţi – 0.

Alexandru Nazare: Kilometri de autostradă finalizaţi – 0. Kilometri de autostradă începuţi – 0.
În ultimii ani au fost şi miniştri ai transporturilor care nu au reuşit să semneze nici un contract sau să inaugureze vreun kilometru de autostradă. Gheorghe Dobre nu şi-a legat numele decât de reabilitarea cu cântec a autostrăzii Bucureşti - Piteşti şi de o renegociere controversată a contractului cu americanii de la Bechtel, iar Alexandru Nazare a avut un mandat de doar două luni, aşa că nu a apucat să facă mai nimic.

Ovidiu Silaghi: Kilometri de autostradă finalizaţi – 110. Kilometri de autostradă începuţi – 0.
Ovidiu Silaghi a reuşit, în jumătate de an, să inaugureze ce au început predecesorii săi, adică circa 110 de kilometri de autostradă. Nu şi-a pus însă semnătura pe nici un proiect nou.

Dan Şova: Kilometri de autostradă finalizaţi – 18. Kilometri de autostradă începuţi – 0.
În mandatul actualului şef peste autostrăzi, Dan Şova, au fost finalizaţi 18 kilometri de şosea de mare viteză, respectiv drumul dintre Deva şi Orăştie. Până la finalul anului însă, ar trebui să fie gata încă aproape 100 de kilometri de autostradă.
http://www.digi24.ro/stire/Autostrazile-Romaniei-noului-mileniu-13-ani-opt-ministri-421-de-kilometri-finalizati-inca-100-in_113866

alecu26

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ppp-autostrazidoar-sa-si-vrem-asta-183825.html

astia bat direct calul, (fara sa mai bata saua) doar doar o intelege statul roman ca fara seriozitate, si fara heirpusme ca in trecu se poate face intradevar PPP-uri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dragos

 Salut tuturor ! Ma gandeam la planul unei viitoare autostrazi pe traseul : Sibiu , Fagaras , Brasov , Targu Secuiesc , Onesti , Adjud sau Bacau ,ar avea un mare impact asupra economiei din zona Moldovei , zona cu numarul cel mai mare de someri .Daca va uitati putin pe harta ,acesta autostrada ar fi mai mult de cat necesara .Leaga cele 2 coridoare 4 si 9 , zona cu un nr.mare de autovehicule ce o tranziteaza , zona turistica  inca in dezvoltare si ar fi o alternativa mai ieftina la viitoarea autostrada  "Campia Turzi , Iasi ,Ungheni ,care 2/3 ar fi construita prin munti .


dragos

    Am auzit multe stiri despre constructia centuri de sud a Bucurestiului in regim de autostrada, adica de 2x2 tot in PPP ,este o idee geniala .Daca faci un proiect in aceasta zona "fierbinte" a tari, de constructie in PPP fa ceva de viitor ,adica nu proiecta o autostrada in jurul capitalei 2x2 ,cu gandul ca este suficient doar atat 2x2.  Parerea mea este ca in acest caz, este necesara constructia cat mai rapida a unui "inel ",de 3x3 din startul proiectului ,daca tinem cont cate autostrazi , sau viitoare utostrazi se intersecteaza ,sau se vor intersecta in perspectiva dezvoltari durabile a tari . Trebuie sa invatam di micile erori ale vecinilor nostri unguri ,care acum incearca largirea autostrazi M 0 ,pt.ca nu mai face fata fluxului de trafic in regim de 2x2 .Aceasta largire creaza noi probleme , ingreuneaza si mai mult traficul deja anevoios .Daca acest proiect este gandit din start de 3x3 pe intreg traseul propus de CNADNR, adica intreg inelu cu supranume de A 0 , cum am auzit in mai multe discutii, ar putea fi o idee geniala .Constructia autostrazi "A 0" in regim de  3x3 de la inceput ,sincer ridica costurile investitiei de la inceput, dar in viitor :exemplu 10 -15 ani de la darea in functiune a proiectului initial de constructie de 2x2 ( cazul Budapestei ),beneficiarul investitiei face noi studii de trafic  ,( bani publici cheltuiti din nou ) pt. implementarea  unui nou proiect de largire a ,actualei autostrazi din 2x2 in 3x3 ,ce implica noi resurse financiare pt expropieri ,mutari de utilitati si alte probleme gen situri arheologice ,ce ar duce la nesfarsit largirea acestei autostrazi atat de necesara Bucurestiului.  O autostrada de genul asta ar face din capitala un adevarat "Hub" care este necesar.




mitsu

Da, ideal ar fi fost ca A0 sa fie facuta de la inceput cu 3 benzi pe sens. Ungurii nu se chinuie acum sa largeasca M0, au gandit-o de la bun inceput cu 3 benzi pe sens, doar ca in prima faza au facut-o half-profile.

Insa, in cazul nostru, pe de alta parte, daca se largeste si actuala centura, asa cum se tot incearca, macar toata jumatatea de nord, multa vreme de acum incolo A0 sud si DNCB vor face fata cu brio. Ma uit acum la cum se circula in zona largita a DNCB: traficul e foarte lejer, orice s-ar spune (exceptie, uneori, la intrarea in giratorii).

Insa ar fi fost firesc ca A0 sa fie din start gandita cu 3 benzi pe sens, ptr ca faci o autostrada nu ptr 10 sau 20 de ani, ci pentru 50 de ani si mai mult.

dr4qul4

in momentul acesta CB poate ar fi suficienta chiar daca ar fi modernizata pe toata lungimea asa cum este intre chitila si voluntari. Cand spun suficient ma gandesc ca orice ar fi mai bun decat  bataia de joc la care sunt supusi cei care trebuie sa tranziteze bucurestiul.

Insa ce te vei face cand bucurestiul se va extinde, iar actuala centura va fi mai mult un inel extern, cu bulevarde care vor merge spre exterior pe toata lungimea sa....

ca sa nu mai mentionez de traficul suplimentar care va fi generat de finalizarea autostrazilor: a1, a3, coridorul 9, autostrada sudului si de eventuala crestere economica.

Asadar, ar trebui cel putin gandita la 3 benzi pe sens, chiar cu 4 la intersectiile cu celelalte autostrazi. nu de alta, dar sa nu ne trezim ca inainte sa fie terminata  sa ne gandim deja la necesitatea extinderii.

Stie cineva de un SF, macar pentru centura sud? din ce am inteles costurile sunt destul de mari pentru o zona de campie, asa ca este posibil sa fie deja gandita cu 3 benzi....



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mitsu

Nu am SF-ul ptr A0 Sud, dar in fisa d date a licitatiei se arata asta:

Fisa de date
Sistemul Electronic de Achizitii Publice, 07-12-2012 16:30 Pagina 2/8
Proiectul presupune derularea unui contract de concesiune de lucrari publice pentru executia, exploatarea si intretinerea Autostrazii de
Centura Sud a Municipiului Bucuresti, precum si exploatarea si intretinerea autostrazilor existente A1 - Bucuresti-Pitesti si A2 - Bucuresti-
Constanta, cu componenta de lucrari de reabilitare pentru A1 – Bucuresti-Pitesti.

A. Autostrada de Centura Sud a Municipiului Bucuresti:

Traseul autostrazii se desfasoara la o distanta variind între 1-6 km fata de soseaua de centura existenta, în exteriorul acesteia.

Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Sud continua traseul Autostrazii A2 de centura nord de la km 52+770 al Autostrazii de Centura a
Municipiului Bucuresti si se termina la intersectia cu autostrada Bucuresti – Pitesti (A1) la km 100+765. Lungimea totala a Autostrazii de
Centura Bucuresti Sud este de 48 km.

Caracteristici tehnice conform Studiului de Fezabilitate:

• Parte carosabila : 2 x (2 x 3,75 m);

• Benzi de ghidare : 4 x 0,50 m;

• Benzi de stationare de urgenta : 2 x 2,50 m;

• Acostamente : 2 x 0,50 m;

• Spatii pentru parapet (in afara platformei) : 2 x 0,75 m;

• Zona mediana (impermeabilizata) : 3,00 m;

• Poduri, pasaje, si viaducte pe autostrada : 36;

• Viteza de proiectare : 120 km/h si 140 km/h;


Deci e foarte clar ca va fi cu 2 benzi pe sens.

dr4qul4


• Poduri, pasaje, si viaducte pe autostrada : 36;  in 48 de KM? stiu ca sunt multe intersectii, dar totusi mi se par prea multe...poate doar daca au numarat si podetele . probabil de asta costa asa de mult.

in momentul actual, sunt 32 de km pe centura, si daca se va construi la 1-6 km in exterior inseamna ca va ocoli prin exterior , bragadiru, magurele si jilava.. poate chiar si glina si domnesti-ul.




Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bgd77


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Quote from: bgd77 on July 11, 2013, 08:54:55 AM
Vezi aici planul pentru A0.

Multumesc.
intr-adevar sunt foarte multe traversari, dar totusi, multe dintre ele sunt peste drumuri cu 1 singura banda sau cai ferate duble. 30 mil euro/km, adica 1,5 mld euro pt 50 km pe 2 benzi, la campie.....mi se pare enorm de mult.

citisem in alta parte ca va costa 19 mil euro/km (fara TVA)... t. http://www.finantistii.ro/stiri/autostrada+de+centura+Bucuresti......dar tot mi se pare mult, daca nu cumva nu sunt incluse 3 noduri rutiere in genul celui de la intersectia a2-a4 (doar ca acum ar trebui sa fie  de 2 ori mai complicate deoarece avem intersectie in X nu in Y)

asteptam licitatia pt a ne lamuri
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist