Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

Eu imi aduc destul de bine aminte ce credeam in anul 2008. La acel moment dupa revolutie se facusera atat:
- prelungire A1 Buc-Pitesti cu centura Pitesti (deschidere 2007)
- A2 Bucuresti - Fetesti (si reabilitat Fetesti - Cernavoda)
Si se lucra extrem de anemic pe Bechtel (abia pe final de 2008 s-a avansat ceva mai bine la Bechtel). ATAT. Total eram pe la 250 km autostrada, din care 100 facuti inainte de revolutie.

Oricine cu care vorbeai in 2008 credea un singur lucru: nu suntem in stare sa construim nimic. Ca se facuse totusi ceva la A2 era mai mult o exceptie, ce intarea regula, mai ales ca A2 era efectiv in pura campie, super drept, inceputa de pe vremea lui Ceausescu. Ceva de genul: daaa, toti smecherii vor de la Bucuresti la Constanta, de aia s-a facut acolo.

Oricine spunea asa: in afara zonelor de langa Bucuresti, NIMIC NU S-A MAI FACUT SI IN RITMUL ASTA NIMIC NU O SA SE MAI FACA. Nu suntem in stare sa facem autostrazi. Cel mult pe hartie (era vremea studiilor de fezabilitate facute multe - de altfel la cererea UE, ca altfel nu puteam demara nimic, dar ce sa intelegem noi, prostii. Intelegeam ca se fac autostrazi pe hartie si se sifoneaza bani si atat, daca era dupa noi trebuiau direct facute pe teren, fara studii).

In ritmul din 2008 toata lumea credea ca pana in 2018 o sa se faca:
- A2 gata pana la Constanta (pentru smecheri) - 50km
- ceva pe Bechtel (tronsoanele aflate in lucru, adica Gilau-Campia Turzii si Suplacu de Barcau - Bors) - 110 km
- poate Comarnic - Brasov (era in plin avant PPP-ul lansat in 2008, versiunea 2.0) - 50 km

TOTAL previzibil in 2008: 200-210 km. Plauzibil, dat fiind ca in 1998-2008 se facusera numai 150km.

Foarte putini credeau atunci ca in 2018 putem ajunge la 800km.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

Noroc că a venit criza și am fost forțați să accesăm fondurile europene :)

Ionut

In seara asta intru in direct prin telefon la Speranta TV la ora 20:05 pentru a discuta despre autostrazile din 2018 si ce urmeaza...

perfidus

Corect, Speranta moare ultima (scuze, nu m-am putut abtine! iar daca vrei sterge postarea mea)!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pasa_andrei

Sunt total de acord cu vancouver. Nici eu nu credeam in 2008 ca in 2018 o am peste 800km de autostrada inaugurata. Credeam in Bechtel ca vor termina cele 2 tronsoane incepute si in A2 pana la Constanta.

Veri la rand ne-am chinuit pe Cernavoda-Constanta si iarna pe Comarnic- Brasov. Ah stai, pe Comarnic-Brasov inca ne chinium  >:(

Imi aduc aminte ca ma uitam pe site : autostradatransilvania.ro parca asa se numea si eram foarte fericit cand vedeam 10-15 poze pe luna.

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Hai sa verificam ce proiecte sunt in curs de avizare la ANAP. Ca nu merge asa pe promisiuni. :)


alecu26

Mai crede cineva ca Pizzarotti poate (mai rau e ca nici nu vrea) sa termine la anul?
Va fi seceta mare la anul. Doar cei 40 de km de pe LD 3 si 4 se vor deschide...care vorba domnului Srrbanescu sunt de fapt gata de anul asta. Exista chiar sanse bune ca nici LD 4 sa nu se deschida daca se dealul de la Soimus e si el cu statul paralel. Iernut Chetani e departe de fi 100% sigur ca se termina la anul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Eu cred partial (bretele scurte - Alba Iulia S) sunt sanse. Exista cu sanse spre 0%, dar nu 0 sa iasa pana la Alba Iulia N.

In rest bun si astia 43 de km ... ca altii nu avem.

mihaimai

#5710
@Europiu

Nop, era fara "-". Asta cu "-" cred ca e ceva fan-site ala fara "-" era oficial. A fost online pana acum 2 luni online, cand a expirat domeniul si nimeni nu l-a mai prelungit
https://web.archive.org/web/20180831150402/http://www.autostradatransilvania.ro/

GDPR

Ceneaireul a publicat executia bugetara defalcata pe fiecare proiect in parte la data de 31.10.2018: http://cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/Anexa%20A_0.pdf

Am facut un crop cu 3 pozitii care mi-au atras atentia: autostrada Lugoj-Deva, pasajul Domnesti si totalul:


cristi5

Quote from: Ionut on December 09, 2018, 11:41:05 AM
Mi se pare fantastic ca reusiti sa discutati partial offtopic, in esenta despre acelasi lucru, pe 4 thread-uri:
1. acesta, thread-ul generic de autostrazi
2. cel de siguranta rutiera
3. 2+1 alternativ
4. parcare

Am mai spus de doua ori dar mai incerc odata. Cred ca discutia decurge aparent off-topic(s) pt ca este de fapt un singur topic.

Eu cred ca e nevoie de un topic de "discutii si proiecte drumuri de mare siguranta/viteza". Adica nu separat dupa normativ (A, DX, DN) pt ca
- normativele sunt printre motivele pt care Romania rutiera e in halul in care e, atat ca siguranta cat si ca interfata cu soferul
- DXul din standard romanesc este mai generos decat Autostrada suedeza si din alte tari
- multe din discutii sunt tocmai daca sa alegi A sau DX pe un anumit traseu, dupa MZA prezent si viitor, etc.

Deci chiar nu vad rostul acestei taxonomii pe topicurile de discutii (discutii despre A, discutii despre DX) in conditiile in care e clar ca nu exista bani si nici trafic pentru ca toate visurile rutiere sa fie implementate la standard cu 4 benzi de 3,75m, care dealtfel e depasit (multe tari renunta la el chiar cand noi ne-am trezit ca se fac autostrazi).

Prin drum de mare siguranta/viteza inteleg
- separat de traficul local (intersectii/noduri rare si sigure)
- geometrie de viteza
- separare de sens
- spatii de depasire

Aici intra deci si A, si DX si mult 2+1 etc.

Vezi si mesajul recent din parcare al lui frunzaverde care ne spune ca nu prea exista standard DX in Europa. Asa ca sa luam normativul romanesc de DX ca baza de discutie si structurat topice mi se pare usor ilogic. Acea discutie trebuia sa fie probabil pe topicul de care vorbesc.

Daca vi se pare logic, pot cu placere sa creez topicul.

Xenos

Quote from: carutasul on December 17, 2018, 12:44:47 PM
Noroc că a venit criza și am fost forțați să accesăm fondurile europene :)

Confirm!
În noiembrie 2011 veneam de la Alba-Iulia spre Sibiu, pe DN bineînțeles, viitoarea autostradă Sibiu - Sebeș nu exista; contractele erau semnate și singurul semn de viață erau două trei excavatoare, care decopertaseră o porțiune minusculă de teren. Semn bun, totuși.
În doar 3 ani și ceva s-a deschis acea autostrada, cu toate problemele de la Aciliu, binecunoscute și pe care nu le reiau aici.
Morala poveștii este că putem face pe fonduri europene ceea ce nu putem nici visa în mod realist pe bani proprii (vezi tunelul Filești, dacă visează totuși cineva, 22 de ani pt. REPARAREA a 750 m tunel construiți înainte de 1900) și este bine să ne ținem de masterplan și de fondurile europene, fără PPP și alte vise penale și umede.

storm1980_25

Quote from: Xenos on December 23, 2018, 10:49:28 PM
Păi sunt niște deștepți, oameni de bine, experți autonumiți în infrastructură care se tot căznesc să ne demonstreze că n-ar fi nevoie de autostradă între Ploiești și Brașov :)
Sigur ca e nevoie dar nu urgent.
Mai urgenta e Pitesti-Sibiu.
In afara de turismul local, Ploiesti- Brasov, nu are deocamdata vreo importanta capitala.