News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

adiarc

cum ar putea cineva da un termen ( termen realist,nu mizerii pe gura ),pt orice lucrare care nu are nimic ( constructor,proiectare,AM,AC,expropieri,alte avize,etc,etc )?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

380 de metri de autostradă... pe lună. Așa s-a construit în România, în 2018

59,44. Atâţia kilometri de autostradă au fost inauguraţi în 2018. Mult, dacă luăm în calcul că în 2017 au fost daţi în folosinţă numai 15 kilometri de şosea de mare viteză. Puţin, dacă ne uităm la clasamentul Uniunii Europene. Continuăm să ocupăm locuri codaşe. Dacă analizăm scuzele autorităţilor, reţinem următoarele: muncitori şi funcţionari leneşi, proceduri greoaie, frica de dosare penale, vremea rea. În momentul de faţă, avem 806 kilometri de drum de mare viteză deschişi traficului.



Digi24

ion59

Ionut, te rog sa mai verifici calculul!

59,44 km:12 luni fac 4,953 Km/luna.

Totusi, de unde 380 metri/luna?

Ionut

#5733
Ce calcul sa verific eu? Am scris eu articolul?! E titlul lor. :lol:
Am ajuns verificator de articole de presa. :) Gratis!

Vice33

@Ionut, spuneai pe topicul de A1 ca speri sa ii revezi la lucru pe COMSA in ianuarie 2019. Totusi, nu e cam devreme ianuarie pentru reluarea lucrarilor...? Vorbim de plina iarna in ianuarie, si cu siguranta si in februarie va fi tot iarna cu posibile zile de viscol si ger...

Cu o medie lunara de 4-5 grade in ianuarie, ce lucrari se pot executa in aceasta perioada?

yetiman

#5735
@ion59: Citat din articol, ca sa vezi cum au socotit cei 380m.  :D

QuoteAlte porţiuni de drum rapid deschise circulaţiei sunt cele două loturi din Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş, respectiv Ungheni-Ogra şi Ogra-Iernut. Ele însumează 13,7 kilometri, iar contractele pentru construcţia lor au fost semnate în 2015. La un calcul simplu, descoperim că s-au construit lunar... 380 de metri.

De inaugurat, s-au inaugurat 59,44 km. Dar nu sunt construiti in 2018, ci in mult mai multi ani...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ghrt

Referitor la predicţii pentru 2030:
- fără PiSi;
- fără CoBra;
- fără A8;

Posibil:
- tunel la Margina-Holdea (unul sau ambele);
- centura Bucureştiului A0 (cel mai probabil completă);
- ceva mai mult din A7 (Bacăul plus alte 2-3 loturi) şi
- atacat complet A3 între graniţă şi Cluj, aproape gata dar fără a fi finalizat (probabil din cauza unor surprize punctuale oarecare).

Terminate:
- A4 (haha);
- A10;
- A0 complet şi
- A3 Cluj - Tg Mureş.

Cu alte cuvinte nici o trecere peste munţi, deoarece CNAIR în modalitatea actuală de selecţie a personalului nu este în stare să facă studii prealabile corespunzătoare şi în aceste condiţii sunt fezabile doar autostrăzi la câmpie şi, cu noroc, în unele zone de deal. Reformarea CNAIR plus studii, licitaţii şi execuţie vor dura mai mult de 12 ani. Continuarea politicii de 150 mil € anual exclude oricum autostrăzi montane. Contractele cu chinezii, dacă se vor încheia, nu vor avea ca obiect real construirea vreunei autostrăzi ci şpaga. În cazul PiSi, care pare mai avansată, vor fi probleme cu solul (mă aştept ca studiile geo să fie proaste) şi, chiar dacă s-ar da ordin de începere prin 2020-2021 şi s-ar aloca bani cât de cât ok, şansele să fie completă până în 2030 sunt mici.

A0 e o opţiune clară, e la câmpie, problema este cu exproprierile, vor putea fi făcute când sunt de acord unii dintre proprietari (pe nord) dar oricum se va face (creşte valoarea terenurilor adiacente).

Tunelul pe A1 va fi făcut mai în scârbă, aceeaşi situaţie pe A3. Va fi la noroc, cel de pe A1 se va face - cu un constructor ok - între 2020-2024.
Pe A3 se va avansa la presiunea transilvănenilor şi a UDMRului.

Pe A7 se vor mai construi centuri. La banii ăştia ar putea fi o concurenţă din partea Slatina-Piteşti, dar cred că vor prevala centurile la oraşele mai mari, gen Buzău, Focşani, Adjud, Roman, Tg Frumos etc.

Bugetul va fi relativ mic faţă de necesar, chiar dacă se schimbă guvernarea în 2020 va fi pentru maxim 4 ani şi vor prelua o situaţie financiară dificilă. Oricum nu vor avea multe proiecte în execuţie. Chiar dacă vor contracta masiv, din 2024 se va reveni la o alocaţie modică spre mică şi proiectele vor stagna.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Sunt sanse mari pentru lotul 1 si 5 din PISI. As zice poate chiar pina in 2025 daca AM iese in 2 - 3 luni. Nu e campie, dar nici zona grea nu e.

Pana in 2030, doar sa doreasca insistent sa o dea in bara sa nu se faca loturile astea. Exista si motive pentru asta: PPP.

ghrt

voicul, nu discut de loturi, importantă este funcţionalitatea de drum rapid şi sigur. Asta implică finalizarea unui segment important. De exemplu, dacă ar fi gata acum, aş pleca la Sibiu în weekenduri turistice, la fel cum plec la mare (ar fi chiar mai scurt). Dacă sunt gata doar capetele stau acasă iar dacă e musai merg pe Braşov, ca să evit traversarea Bucureştiului (plec din est). Sunt de acord că un lot sau altul pot fi gata sau în stare avansată, dar important când îţi faci o rută e tot drumul de la plecare la destinaţie şi de aceea un lot nu contează (mai ales ceva scurt gen Sibiu - Boiţa/Tălmaciu).
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Văd că aparent există o preocupare de a completa cele două capete din PiSi cu drumurile de legătură, ceea ce va fi o soluție de compromis pentru destul de mulți ani probabil ( pentru că și eu sunt sceptic în legătură cu cele două tronsoane grele) . Cât de bună nu am idee, poate că suficient de bună ca să petreci un weekend la Sibiu ( sau măcar la Călimănești) . Problema pentru turismul de week-end pe A1 e că trebuie rezolvată cumva și intrarea în București, altfel se mută și problemele de pe Valea Prahovei acolo. Dar dacă sunt consecvenți putem avea "o rută" chiar dacă nu e autostradă pe tot parcursul, sper măcar asta să se întâmple, chiar dacă nu e ideal oricum ar fi un progres notabil.

ghrt

O rută acceptabilă pt turiştii bucureşteni ar fi tronsonul care ocoleşte Dealul Negru şi iese în defileu. Probabil că poate fi prioritizat în dauna celeilalte bucăţi grele. În ceea ce priveşte drumul de legătură CAg - RmV, am un feeling că vor fi probleme cu instabilitatea terenului şi va întârzia, în plus rezolvă prea puţin.

Intrarea în Bucureşti de pe A1 se va rezolva în mare parte când va fi gata inelul A0, deoarece decât să stai aiurea pe A1 vei merge pe A0 ceva km în plus, dar mai puţin ca timp, şi intri în Bucureşti pe unde e mai aproape de casă. Spun în mare parte pt că ultimii 30-50km din A1 vor fi parcurşi mai încet, gen 80 kmph. Pentru cei din Militari, va fi chiar bine dacă nu se va face nimic în plus între timp pentru facilitarea accesului din A1, ruta pe A0 devenind preferabilă.
Cont (aproape) inactiv.

raresc

Quote from: tom_sawyer on December 26, 2018, 08:04:30 PM
Quote from: vasile.silion on December 16, 2018, 03:10:00 PM
m-am gândit să facem un fel de capsulă a timpului și să punem aici, cei care doresc să intre în joc, previziunile noastre personale pentru marile proiecte de infrastructură rutieră pe care România nu le are acum dar le va avea finalizate la 1 ianuarie 2030 (mă rezum la centuri ocolitoare, drumuri expres și autostrăzi)

La 01.01.2030 vom avea :

- A1 Sibiu-Nadlac complet, inclusiv tunelurile de pe Lugoj-Deva, Loturile 1 si 5 din PiSi; vor fi lucrari pe loturile 2,3,4
- A0 complet, nord si sud; DNCB nord complet, sud vor fi lucrari;
- A3 Nadaselu-Bors; Tunelul Meses in executie; Ploiesti-Brasov in executie; Tg.Mures-Campia Turzii complet;
- A4 Buzau-Braila in licitatie; Pod Braila finalizat
- A7 Ploiesti-Pascani completa, inclusiv Centura Bacau
- A8 Ungheni-Iasi-Pascani, inclusiv pod peste Prut. In licitatie lucrari sectorul montan.
- A10 complet
- DX11 Oradea-Arad in licitatie lucrari
- DX12 Craiova-Pitesti complet;
- A13 Sibiu-Fagaras; in licitatie lucrari Fagaras-Brasov


In mare parte, si eu sunt de aceeasi parere, mai putin cu portiunea de A0 nord si DX11, care nu cred ca vor fi finalizate.

voicul

@ghrt Da si eu sunt sceptic atunci pentru 2030 pentru tot lotul PISI. Macar, poate pana la Calinesti, pana atunci.

====

Isi da cu parerea si HotNews:

Bilanțul autostrăzilor la final de an: sub 60 de km deschiși, din care o treime gata de anul trecut / Contracte noi semnate pentru 22 de km de autostradă

În 2018 Compania de Drumuri a reușit să semneze contracte noi pentru construcția a 21 de km de autostradă: 5,3 km pe A3 de la Biharia la Borș (la granița cu Ungaria) și 16 km de pe A7 Centura Bacăului (în lungime totală de 30 km).

La acestea se mai adaugă și 40 de km de drum expres, de la Craiova până după Slatina, contractați pe final de toamnă.

Nu pun mai mult ca fiecare poate sa zica orice cand vine vorba de pareri:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22885311-harta-interactiva-bilantul-autostrazilor-final-sub-60-deschisi-din-care-treime-gata-anul-trecut-contracte-noi-semnate-pentru-22-autostrada.htm

Ionut

Azi pe la 16.00 urmează să intru live prin telefon la B1TV pentru a discuta despre autostrăzi.

thinker

@Ionut
Bafta maxima cu explicatiile despre autostrazi!

Poate le reamintesti ca PiSi nu va fi gata peste 10 ani
Tunelurile la Holdea nu vor fi gata peste 5 ani
A13 nu va fi gata peste 10 ani

Daca o tinem tot asa ca in ultimii ani, si previziunile cele mai pesimiste de acum or sa se dovedeasca optimiste in 2030.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.