Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cioloş: Autostrăzile au fost un succes, rezultatele se vor vedea în 2017

Premierul Dacian Cioloș consideră un succes al mandatului său în fruntea Guvernului capitolul infrastructurii și ai autostrăzii. Prim-ministru a explicat, la Digi24, că Executivul nu a avut drept obiectiv ,,inaugurarea" de kilometri de autostradă, dar că de când a venit actualul Cabinet multe șantiere au fost deblocate, iar efectele se vor vedea anul viitor.



,,La autostrăzi, eu aş spune că e un succes. Nu acesta a fost obiectivul (creşterea numărului de kilometri de autostradă inauguraţi - n.r.) şi nu aveam cum, şi asta trebuie să fie clar pentru toată lumea. Autostrăzile nu le faci pentru că ai un an de zile un ministru bun sau o echipă foarte dinamică. Dacă noi nu am avut proiecte pe care să se lucreze în anii trecuţi, nu aveam cum să inaugurăm anul ăsta. O să vedeţi anul viitor", a explicat prim-ministru. De asemenea, Dacian Cioloș a explicat că în ceea ce privește infrastructura rezultatele se vor vedea la mijlocul anului viitor.

,,Când am venit în noiembrie, pe aproape toate şantierele nu se lucra. Deci şantiere care erau contractate, unde erau firme care trebuiau să execute lucrări, nu se lucra. Erau blocate din motive administrative. Erau blocate licitaţii, pentru că nu era clară legislaţia, nu erau autorizaţiile de la diverse ministere", a spus premierul. Dacian Cioloş a mai precizat că Executivul condus de el a lansat masterplanul pe Transporturi, a efectuat mai multe studii de fezabilitate şi a deblocat lucrări prin negocieri cu firmele care execută lucrări, şi de aceea nu poate numi activitatea în acest domeniu al Guvernului un eşec.

Digi24

dr4qul4

#3841
Mare succes. Au deblocat tot mai putin DNCB sud, LD4, A3 Suplacu-Bors etc.

Sa zicem ca vor ramane la guvernare, cati km de autostrada au real sanse sa deschida pana la 31 decembrie 2019. Adica in 4 ani de mandat. Incepem numaratoarea de la 1.01.2016. Daca va trece de 300 km, atunci se poate numi succes. Intre 01.07.2012 si 31.12.2015 am avut finalizati 245 km. Si nu prea se poate numi succes.
Pana acum au 200m si inca 15+9 aproape gata.
Urmeaza:
-  21+22 pe LD3 si 4,
-  7 (Petricani)+ 48 (CT-TgM), 17 (Mihaiesti) + 60 Suplacu pe A3
- 70 pe ST
Total, 252 de km in 4 ani! E cumva ceva ce imi scapa? Mai e vreun km pe undeva cu sanse reale de a fi terminat in urmatorii 3 ani? Poate ceva pe A7 sau capetele PiSi, dar ar trebui sa se alinieze stelele ca sa fie ceva gata. Chiar si asa, va fi aproape imposibil sa depaseasca 300 km pana atunci, pentru ca 1 an de zile au tinut SF-urile la naftalina ca sa ni le arunce in ajun in fata.

LE. Ms @Ionescu63.  @Ionut, Daca vrei sa luam in calcul 31.12.2020 atunci trebuie sa tintim minim 400km. Dar ne aventuram prea departe, si oricum nu am avut pana acum prim-ministru care sa reziste 5 ani in functie!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


Ionut

#3843
Avem acum aproximativ 220 km contractati, la care se adauga 60 Suplacu-Bors. Deci 280 km care pot fi finalizati pana la final de 2020. In rest, intr-adevar, avem o mare problema cu proiectele mature care lipsesc. Mai sunt mici loturi pe A3 Comarnic-Brasov. Mai este si Centura Bacau, daca o punem la capitolul autostrazi. In rest, nimic matur.

Este greu de zis cat de repede si cat de bine vor fi facute studiile de fezabilitate pe A7, A8, A0 si Sibiu-Pitesti... pana in 2020 mai pot fi date in folosinta zone pe aceste autostrazi, insa e practic imposibil de estimat acum ce si cand.

ovicor

#3844
 Poate DX intre A3 si OTP, poate ceva pe A8 langa Iasi si Tg. Mures.
    Mie mi se pare incredibil sa nu grabesti AO, cand ai 3 autostrazi(+A7) si o multime de DN care converg spre Buc.(care are, doar el,1/10 din populatia tarii).  Daca nici macar nu faci un SF (macar pe A0-Nord), aceasta atitudine se numeste BOMBA CU CEAS !

alin2pas

Si totusi... apropo de iarba stabilizatoare... niste "prosti" ne-au invatat la scoala ca stabilizarea terenurilor se realizeaza cel mai bine prin impadurire, dar stabilizarea versantilor la constructia autostrazilor se realizeaza cu gazon. Se vede ce efect are taierea padurilor in zone abrupte: aparitia de alunecari de teren. Sunt specii de arbori cu crestere rapida si radacini dezvoltate, de ce nu impadureste nimeni versantii in zonele de debleu?

Romeo.serban

#3846
^
Asta cu impadurirea este stiuta, dar toti evita cheltuieli suplimentare.

AFC

^ Teoretic, daca in 2017 s-ar inchide proceduri de licitatie cu adjudecare si ordin de incepere lucrari, 24 de luni executie pentru anumite tronsoane mai usoare sunt suficiente. Evident asta presupune sa avem SF-uri actualizate sau valabile si nu prea avem. Poate ceva capete pe A8, ceva pe A12 ( centuri Slatina, Bals), capete PISI ( foarte putin probabil), A3(ce se va relicita repede).
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

pe A12 poate doar la Bals ca podul peste Oltet ar putea fi gata in 2 ani-2,5 ani. Dar la Slatina nici o sansa. Daca ne apucam de podul peste Olt in 2 ani e bine (SF + licitatie + proiectare > 2 ani).

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#3849
Quote from: Ionut on December 05, 2016, 07:28:42 AM
Sa inteleg, din aceste declaratii, ca se doreste in continuare concesiune pe CoBra? ???

Eu nu inteleg de ce mai bagi "soparle" de genul asta. Lucurile sunt cat se poate de clare, totul indica acelasi lucru: se va insista EXCLUSIV pe autostrazile ce inchid triunghiul: PiSi + A8 + A7 +A0. Adica Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Sebes - Turda - Tg. Mures - Ditrau - Pascani - Bacau - Ploiesti - Bucuresti. Eventual se a mai face ceva pe Pitesti - Craiova. Orice altceva este deja blocat sau va fi amanat pana la adanci batraneti. Asta se intampla cu contractul de SF de pe Sibiu - Fagaras (suspendat), cu evaluarea ofertelor pe pe tronsonul 5 din CoBra, cu anularea licitatiei de pe lotul 1 din CoBra, cu licitatia anulata pentru SF-ul de pe celelalte loturi din CoBra, cu SF-ul pentru Meses, cu terminarea lucrarilor pe A4 sau cu orice alt SF.

Asta e filosofia [LE] momentului. Si chiar daca va e greu sa recunoasteti, aceeasi este si filosofia voastra, a celor din API. Si intr-un fel va inteleg, cand "dusmanii" vostri, reali sau inchipuiti, sunt Neaga, Sova, Rus sau Ponta, nu am ce sa comentez in plus. Atata doar ca as prefer sa va asumati public optiunea si sa nu o mai dati cotita dupa cires.

AdrianB1

Se va insista exclusiv pe autostrazile din master plan si pentru care exista finantare. Restul ar fi foarte bune daca ar fi bani pentru ele.

Io

Hai sa dam cu oistea-n gard, stil Digi24. Ce-i porcaria asta, plebiscitam constructia de autostrazi dupa Poiana lui Iocan?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

momentan se insista doar pe PiSi. Si acolo doar asa de forma. Ca mai e putin si ar fi trebuit sa fie gata SF-ul.
Pe A3, la mai bine de 1 an dupa semnarea celor 5 loturi C Turzii- TgMures avem doar miscari timide in teren. si 1 lot reziliat. si cand ma gandesc ca unii isi faceau vise umede ca "vor salva din absorbtie".
tot pe A3 avem alt lot reziliat, unul abia atribuit si inca unul la care momentan au inceput cu 2 bretele si 300 m de asfalt, desi ei au 2 pasaje de facut.
Si mai avem si viaductul de la Gilau care nu va fi gata nici anul viitor.
de capetele CoBra s-a ales praful (desi e si ea in mpgt)...


Bagam tot aici si legatura de la Tureni? ca s-a uitat complet de ea. 

Din ce unghi pare ca "se insista" ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Pasadia....un faimos detectiv spunea ca atunci când ai eliminat imposibilul....Cea ce rămâne....oricât de incredibil pare e adevărul. Pe aceasta cale de deducție logică,  părerea mea umila este ca în 1, maxim 2 ani vom vedea iar licitat CoBra. Nu este nici o alta explicație logica la faptul ca se tot amâna și amâna și se anulează și se trage cu toți dinții sa se anuleze orice licitație de execuție sau proiectare în acea zona.
Este pur și simplu o vaca prea buna de muls sa nu încerce sa profite toți de ea. Și din ce văd eu...sunt forte peste cei trei citați de tine mai sus. Sunt aceleași foarte care împing în fata un proiect gen....metrou la Otopeni când jumate de capitala se sufoca în trafic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Quote from: pasadia on December 05, 2016, 10:44:31 PM
Eu nu inteleg de ce mai bagi "soparle" de genul asta.

Asta e filosofia lui Catalin, asta e filosofia lui Ghinea, asta e si a lui Ciolos. Si chiar daca va e greu sa recunoasteti, aceeasi este si filosofia voastra, a celor din API. Si intr-un fel va inteleg, cand "dusmanii" vostri, reali sau inchipuiti, sunt Neaga, Sova, Rus sau Ponta, nu am ce sa comentez in plus. Atata doar ca as prefer sa va asumati public optiunea si sa nu o mai dati cotita dupa cires.

N-am inteles ce soparla am bagat. Eu am pus un articol, o declaratie. Si am pus o intrebare. Daca tu vezi vreo soparla, e treaba ta.

Cat despre a doua parte a mesajului citat, API nu are o optiune in privinta structurii autostrazilor in RO. Cred ca nici nu poate fi alta decat ca e nevoie de cat mai multe, inclusiv de CoBra. De fapt, eu unul am fost pentru aceasta autostrada intotdeauna si in orice forma, inclusiv am fost foarte bucuros cand s-a incercat concesiunea (se pot gasi mesajele mele pe forum). De altii trebuie sa te iei cand e vorba de CoBra, nu de mine sau de API. E drept, tu vezi doar ce vrei si interpretezi ca sa arunci aiurea cu rahat. Daca ai putea sa intelegi niste lucruri simple, ar fi minunat - cum ar fi faptul ca API nu este contra CoBra sau contra Brasov.