Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

Tibi, n-am inteles exact care e pozitia Comisiei in ceea ce priveste autostrazile. Ca in doua zile (joi si vineri) Comisia a fost foarte clara in unele privinte.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pai eu te-am intrebat ca vad ca zici de pozitia Comisiei. Pozitia Comisiei e ca trebuie sa ne miscam fundurile si sa bagam in pipeline proiecte NOI. Nu ii doare pe ei ce proiecte, asta noi decidem.

vancouver

#3513
Quote from: TibiV on June 04, 2016, 01:40:42 AM
vancouver,
din pacate iarasi ajungem sa ne  contrazicem pe fonduri europene, si iarasi vei vedea ca "te arunci".

TibiV, am gresit legat de data limita 31.12.2015 si am acceptat ce am gresit. In treacat fie spus, am gresit datorita modului stupid in care a fost prezentata public - ca fiind sigura - informatia ca UN PROIECT TREBUIE SA FIE TERMINAT pana la 31.12.2015 ca sa primeasca bani europeni, ceea ce este o mare aberatia - stim intre timp cum se procedeaza cu fazare, iar fazarea nu e vreo mare noutate, ci era prevazuta de la bun inceput. Si atunci daca orice proiect se poate faza, e logic ca data limita 31.12 sa fie data platilor efective, indiferent de stadiul proiectului, iar platile dupa 31.12 intra pe urmatorul buget UE. In situatia in care se credea ca proiectul trebuie sa fie gata, era logic sa conteze doar proiectul, deci nu data platii.


Cat despre Ploiesti-Brasov, hai s-o lamurim definitiv. Cunosti MasterPlanul de Transport? Da. Care este lista cu autostrazile si ordinea lor, cf. MP? Iat-o in varianta finala:




Deci, dupa Sibiu-Pitesti trebuie facut Bacau - Pascani si apoi pe locul trei COMARNIC - BRASOV. Si da, scrie clar, este pe comprehensive. Dar dupa cum vezi asta nu conteaza, core si compr. sunt la gramada acolo.

Iar toate proiectele de acolo intra in aceeasi oala de finantare, cu mixul de fonduri.

PS. Si cum ne transmite Ionut, mesajul CE este clar: faceti ceva odata. Luati de acolo proiectele pe care le vreti, dati-le drumul, numai sa nu pierdeti banii. Suntem flexibili si platim orice faceti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on June 04, 2016, 03:38:38 PM
Care este lista cu autostrazile si ordinea lor, cf. MP? Iat-o in varianta finala:
Acolo este o "sortare" in functie de scor (scorul calculat de noi). Atat.

Quote from: Ionut on June 04, 2016, 03:32:00 PM
Pozitia Comisiei e ca trebuie sa ne miscam fundurile si sa bagam in pipeline proiecte NOI. Nu ii doare pe ei ce proiecte, asta noi decidem.
Hmmm.
Crezi ca daca punem pe masa Buzau-Galati sau Titu-Targoviste-Ploiesti vor accepta?
Sunt insa convins ca vor accepta Suceava-Siret sau Iasi-Tg.Neamt de exemplu...

Deocamdata ma retrag insa din discutie, pentru ca vad ca provoc revolta.
Nu inainte de a preciza insa ca tot ce am spus nu reprezinta ceea ce doresc eu, ci ceea experienta de pana acum ne arata ca doreste CE.
Motivele CE sunt probabil legate de sincopele aparute in diferite momente cu proiectele "Core" (PiSi in  special). Probabil ca daca toate guvernele ar fi perseverat cu vadita buna intentie pe PiSi atunci CE ar fi acceptat si alte proiecte "de completare" pe langa cele "Core" (banuiesc ca asta s-a intamplat in tarile pe care le-a dat north ca exemplu.)

Deci argumentatia mea nu era in sensul sa nu facem nimic, ci sa facem ceea ce stim sigur ca va primi finantare europeana.
Adica sa incercam sa fim realisti (pe baza experientei de pana acum) si sa nu ne risipim in alte directii, sa lansam alte SF-uri pentru care UE nu ne va da nimic.
Iar daca vrem sa marim gradul de absorbtie (pana la urma despre asta vorbim, nu?...) sunt convins ca A0, A7 si A8 sunt mai mult decat suficiente pentru a produce suficiente proiecte noi finantabile.

S-ar putea sa gresesc, si ca UE sa accepte sa finanteze chiar orice.
Daca da, nu pot decat sa ma bucur ca vom avea niste kilometri de autostrada in plus.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#3515
Lista de proiecte noi e deja stabilita, vorbesc aici de POIM.

Am pus aici lista:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=396.msg119107#msg119107

ovideatza

#3516
Conform listei,


- pe 1.1 avem proiecte pt 149% alocare. Asta e bine.
- pe 2.1 avem 104% - aici e clar prea putin
- pe 2.2 avem 183%. Si aici ar trebui sa avem sanse reale sa se ajunga la 100% absorbtie reala.

Conform listei, pe 1.1 ar mai trebui luat in calcul A8 executie (sau altceva?), dar deduc ca nu exista o estimare reala, fiind inclusa momentan revizuire SF.  Zic A8 pt ca daca se face pregatire e cam firesc sa si executi.

Intrebare: daca se schimba Dx7 (sau 5..) in A7, atunci trece de pe 2.1 pe 1.1?

Daca e asa, pe 2.1 portofoliul va scadea drastic, si trebuie inlocuit. Oricum cei 104% sunt ff mici pt a avea sanse de absorbtie 100%.

@Ionut:  lista in timp poate sa fie completata, daca se va vedea ca e nevoie de alte proiecte?


Ps: observ ca pe site-ul fonduri-ue.ro, la ghidurile pe POIM exista anexa cu lista proiectelor eligibile, in varianta de baza si varianta extinsa. Proiectele se depun pana in 31.12.2018.

Ionut

Sigur, lista poate fi completata/modificata. Dar sunt destule proiecte deja, nu asta e problema. Problema e sa intre in pipeline, sa fie pregatite cum trebuie si sa intre constructorii in teren ca sa ceara decontarea facturilor si noi sa absorbim fonduri europene. Acum problema e ca nu avem proiecte pregatite, nu avem practic nimic in pipeline (ca proiecte NOI, nu zic de cele fazate).

TibiV

Pai din ce scrie acolo Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau sunt de facut pe POIM.
Plus SF Bacau-Pascani. Adica la nevoie sa se poata baga in lucru.

Deci planificarea o avem si este OK.
(Doar ca inca nu ne-am hotarat daca DX7 sau A7 :( )

Insa punerea in practica a planificarii... Acolo.... :bash:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#3519
NU exista Titu-Targoviste-Ploiesti. Va fi Gaesti-Targoviste-Ploiesti.

Si cred ca poate fi finanta de UE in exercitiul asta (ca back-up).
Poate fi facut repede. Practic singura provocare este podul peste Arges. Leaga A12 -A1 -A3-DX7  pe traseul cel mai scurt, inlocuind sfertul nord-vestic al A0 (care este cel mai lung si cel mai costisitor) si  mai face si legatura cu DN73
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cricric

Toate variantele au aparut ca back-up, mai putin varianta blestemata  :lol: Incep sa-l inteleg pe pasadia.

dr4qul4

Quote from: cricric on June 04, 2016, 09:19:23 PM
Toate variantele au aparut ca back-up, mai putin varianta blestemata  :lol: Incep sa-l inteleg pe pasadia.

pozitia 59. Sibiu-Brasov.
Prima pozitie la proiecte noi pe Ten-T Comprehensive
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 04, 2016, 09:16:43 PM
NU exista Titu-Targoviste-Ploiesti. Va fi Gaesti-Targoviste-Ploiesti.

Si cred ca poate fi finanta de UE in exercitiul asta (ca back-up).
Poate fi facut repede.

Sorry, am scris traseul din amintiri.
Dar ai dreptate.
Insa... ce avem la proiectul asta ?
"A big shining... nothing!"
Si din pacate cam tot asta avem si la celelalte... :(

Quote from: dr4qul4 on June 04, 2016, 09:32:25 PM
pozitia 59. Sibiu-Brasov.
Prima pozitie la proiecte noi pe Ten-T Comprehensive

In ce document?
Am impresia ca vorbim de documente diferite....
In mod clar nu este de aici:

Quote from: Ionut on June 04, 2016, 06:04:39 PM
Am pus aici lista:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=396.msg119107#msg119107
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

la cea cu proiecte eligile de pe www.fonduri-ue.ro!!!!

Sunt sigur ca Bv-Sb va fi folosit ca unul din din proiectele de back-up ? (cum a fost si A10)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Ca sa inchidem definitiv discutia despre Comarnic-Brasov: FACE PARTE DIN LISTA DE PROIECTE PREVAZUTE PENTRU POIM 2014-2020. Din documentul prezentat de Ionut acest lucru rezulta foarte clar:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.