Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Daca citesti doar un paragraf...
Cauta mai adanc... Ca sa NU gasesti nimic...
Uite de pe topicul CM POIM:

Quote from: TibiV on June 04, 2016, 07:29:09 PM
Quote from: Ionut on June 04, 2016, 06:04:39 PM
Lista de proiecte noi e deja stabilita, vorbesc aici de POIM.

In textul documentului se spune: "Lista extinsă a proiectelor vizând sectorul rutier conţine în plus autostrada Târgu Neamţ - Iaşi – Ungheni şi Comarnic - Braşov şi Braşov – Sibiu, din FEDR"

In tabele insa apare doar Târgu Neamţ - Iaşi – Ungheni ... Si doar ca "Revizuirea documentatiei..." cu nici 5 milioane de euro.
?!...

Am observat si eu ca in "preambul" scrie ceea ce subliniezi tu...
Dar preambulul nu se regaseste in tabele. Adica exact acolo unde vorbim de sume clare si ce anume ar trebui facut - proiectul in sine sau doar SF-ul. (Daca nu ma crezi, da "search" Comarnic in documentul respectiv... Eu am dat de cateva ori inainte sa ii raspund lui Ionut)

Nu ca m-as bucura.
Nici Ungheni-Tg.Neamt nu apare in tabel decat cu 4,67 mil. euro, doar pentru SF, asa cum am semnalat deja in alt topic.

"Da o strigare" aici pe forum despre utilitatea Iasi-Pascani si Pascani-Bacau (care este si ea in lista, insa tot doar cu SF, la 4,17 mil. euro) si vedem reactia....

In rest insa apare cam intregul A7/DX7.
Si ce proiect "matur" avem pe A7/DX7 ?
Un inceput de centura la Bacau, si ala inecat de ploaie...
In rest, jale! Apa de ploaie...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: Ionut on June 04, 2016, 07:44:34 PM
Sigur, lista poate fi completata/modificata. Dar sunt destule proiecte deja, nu asta e problema. Problema e sa intre in pipeline, sa fie pregatite cum trebuie si sa intre constructorii in teren ca sa ceara decontarea facturilor si noi sa absorbim fonduri europene. Acum problema e ca nu avem proiecte pregatite, nu avem practic nimic in pipeline (ca proiecte NOI, nu zic de cele fazate).

Ce mi se pare prost, pe fondul de coeziune avem doar Pitesti-Sibiu. Daca se impotmoleste treaba, de ex. la faza contestatiilor la licitatii sau dureaza f. mult Avizul de mediu pe fondul unui guvern care nu-si doreste neaparat proiectul - atunci pierdem f. multi bani pe coeziune. Raman doar proiectele fazate, adica vreo 300 milioane €, daca inteleg bine. Propunerea mea este sa se mai introduca ceva in plus pe coeziune. Eu as merge pe Cta-Mangalia si Lugoj-Caransebes, ca autostrazi de legatura cu A2, resp. A1, deci la coridorul core. Sau Timisoara-Belgrad. Toate cu relief lin, astfel ca macar 90-95% din fiecare proiect se poate face rapid, in 1-2 ani de constructie efectiva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: TibiV on June 05, 2016, 12:09:11 AM
In rest insa apare cam intregul A7/DX7.
Si ce proiect "matur" avem pe A7/DX7 ?
Un inceput de centura la Bacau, si ala inecat de ploaie...
In rest, jale! Apa de ploaie...
>:(

Daca inteleg corect, tu vrei sa spui urmatoarele: nu avem nici un proiect pentru fonduri europene POIM 2014-2020. Orice varianta cu Comarnic-Brasov sau Lugoj-Caransebes sau chiar Ploiesti - Bacau fie:
a. nu este pe core, deci nu primeste fonduri.
b. nu este suficient de matur ca sa ajunga la final pana in 2022.
Singura chestie pe care putem spera la ceva bani sunt capetele Sibiu-Pitesti (discutam de 40-45 km de autostrada relief lin = 200-250 milioane €).

Adica tu vrei sa spui ca SIGUR NU EXISTA NICI O SANSA sa absorbim mai mult de 10-15% din fondurile pe 2014-2020 si ca ORICE AM INCERCA CA SA DREGEM SITUATIA ASTA ESTE PREA TARZIU SAU NEFINANTABIL.

In esenta tu ne spui ca NU SE POATE FACE NIMIC, ASTA E. PAPA bani europeni POIM.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

vancouver,
o iau in ordinea cronologica a postarilor tale.

Prima: chiar nu inteleg de ce nu vrei ceea ce este normal si firesc sa facem ?... In primul rand A7.

Disputa A8 vs. A13 (adica trecerea muntilor) va continua probabil si dupa  ce va fi gata prima dintre ele.

Dar Iasi-Pascani nu are opozitie, desi este pe A8.
La fel avem sute de km pe A7 in faza de... nimic! Si aici toata lumea este de acord ca DN2 pur si simplu nu mai poate.

De ce nu producem proiecte pe aceste trasee ?!...
Asta ma nedumereste pe mine.

Adica trasee curate, absolut "Core", pe care UE abia asteapta sa primeasca facturi la plata.
Daca am realiza tot ceea ce este in documentul postat de Ionut, am sta mai mult decat bine cu fondurile europene.

Dar noi nu am miscat de fapt nici macar un pai pentru ele.
Astea sunt de fapt autostrazile despre care domnul de la CE a spus ca sunt "doar in mintea noastra".
Si are dreptate.
Le vedem cel mult intr-un tabel de intentii.
Dar plansa unui SF valabil, la zi, pentru care vedem ?
Nu astept raspuns... :(

A doua:
Quote from: vancouver on June 05, 2016, 12:30:52 AM
tu vrei sa spui urmatoarele (...) Orice varianta cu Comarnic-Brasov sau Lugoj-Caransebes sau chiar Ploiesti - Bacau fie:
a. nu este pe core, deci nu primeste fonduri.
b. nu este suficient de matur ca sa ajunga la final pana in 2022.
- Da, in cazul Comarnic-Brasov. Probabil se va face, dar de la buget. (Dumnezeu stie de ce. Era suficient sa "ne facem temele" pe A1 pana in 2020, si dupa 2020 finanta UE de buna-voie CoBra... Desigur, cu conditia ca A1 sa fie gata cap-coada.)
- Lugoj-Caransebes mi se pare cel mai potrivit proiect "non-Core" care ar putea primi finantare UE. Poate chiar dincolo de Caransebes... Parere personala, proiectul mi se pare ca este cel care se pliaza cel mai bine cerintelor Comisiei. Si nici noua nu ne-ar face rau :lol: pe
Din pacte nici macar nu figureaza pe ultima lista a proiectelor POIM data de Ionut....
- Ploiesti-(Buzau-Focsani)-Bacau fac parte din A7, despre care tocmai am spus ca ar trebui sa fie "back-bone" pentru cresterea absorbtiei. Si pentru un transport mai sigur si eficient in Romania.
======

A doua:
Quote from: vancouver on June 05, 2016, 12:30:52 AM
In esenta tu ne spui ca NU SE POATE FACE NIMIC, ASTA E. PAPA bani europeni POIM.

Absolut deloc.
Vezi mai sus.
Eu spun doar sa facem proiectele eligibile, acceptate deja de UE, dar hai SA LE FACEM ODATA!

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

Quote from: TibiV on June 05, 2016, 01:11:17 AM
Quote from: vancouver on June 05, 2016, 12:30:52 AM
tu vrei sa spui urmatoarele (...) Orice varianta cu Comarnic-Brasov sau Lugoj-Caransebes sau chiar Ploiesti - Bacau fie:
a. nu este pe core, deci nu primeste fonduri.
b. nu este suficient de matur ca sa ajunga la final pana in 2022.
- Da, in cazul Comarnic-Brasov. Probabil se va face, dar de la buget. (Dumnezeu stie de ce. Era suficient sa "ne facem temele" pe A1 pana in 2020, si dupa 2020 finanta UE de buna-voie CoBra... Desigur, cu conditia ca A1 sa fie gata cap-coada.)
- Lugoj-Caransebes mi se pare cel mai potrivit proiect "non-Core" care ar putea primi finantare UE.

Cu tot respectul, TibiV, dar teza ta că un proiect non-Core (fie el sau nu Comarnic - Brașov, dar având în vedere discuția să presupunem că chiar acesta) nu poate beneficia de FEN în 2014 - 2020 este neadevărată.
Și, a propos, Lugoj - Carensebeș este Core.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Eu cred ca vor accepta orice, atat timp cat lansam licitatii (care insumate sa depaseasca suma alocata) pentru A1, A7 si A8.
Dupa ce avem licitatiile incheiate (sau macar inainte de contestatii), putem baga orice proiect.

UE ne-a acceptat toate rahaturile. Adica ei au decontat lucrari efectuate acum 6-7 ani, A10 (care nu era pe nici un coridor), schimbari de coridoare si nu vor accepta  intrducearea unor proiecte noi? Imi vine greu sa cred asa ceva.

Nu sunt fanul A9, dar cred ca ar trebui sa fim pregatiti cu primul tronson, care sa echivaleze cu centura Timisoarei, si care sa poata fi facut minim DX. Se rezolva si cu legatura A1 cu orasul in felul acesta. Eu zic ca avem timp 3 ani sa lansam licitatia pt ea (in viitorii 3-5 ani, in fuctie de evolutia celorlalte proiecte).

Atentie, prioritatile mele raman A1, A7, A8 (pascani-Iasi).

Iar ca rezerva: centura Tm, Gaesti-Ploiesti, Cluj-Dej, Sibiu-Brasov, Bucuresti-Alexandria, Buzau-Galati, Ploiesti-Brasov, Craiova-Lugoj si poate chiar si A12 (pana la urma ar lega cele 2 ramuri ale coridorului)
Nu trebuie sa fie terminate pana la sfarsitul exercitiului....se pot faza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

north

Dragii mei,

Au trecut aproape zece ani de când suntem țară membră a Uniunii, însă, uneori și pe alocuri, încă avem un discurs de țară candidată la aderare (și încă una de la coada cozii): "Comisia nu este de acord"; "Nu se poate că așa spune «UE»"; "Sigur nu va aproba Bruxelles-ul" etc.
Se merge la Bruxelles cu capul plecat (se uită că suntem membri cu drepturi egale - lăsând la o parte că suntem totuși a șaptea țară din Uniune ca populație).
De negociat... mă îndoiesc că se negociază prea mult, altfel cum să interpretăm realități precum, spre exemplu, faptul că țări cu populația cam la jumătate primesc cam aceleași alocări ca România. Spre exemplu în 2014 - 2020 din Fondul de "Coeziune" primesc: Ungaria - 6025 MEUR; Cehia - 6259 MEUR față de România - 6935 MEUR; vezi aici. Dacă luăm în calcul și PIB/capita din aceste țări, veți înțelege de ce am pus ghilimelele în fraza anterioară. (Nu merg mai departe cu analiza pe alte fonduri - voi spune doar că pe FEDR Ungaria primește mai mult decât România.)

Atât de adânc să ne fie întipărită ideea că trebuie să vină altcineva (... Istanbul / Viena, Moscova, Bruxelles) să ne spună ce trebuie să facem?!

Ca să iasă însă combinația letală, este nevoie să adăugăm ideea principală dintr-o altă postare de astăzi:

Quote from: adiarc on June 03, 2016, 10:59:25 PM
As adauga sec ,reflexul conditionat al multor functionari ,indiferent ce le ceri :" nu se poate "

Si cu trimitere directa la acei useri care spun ca nu se poate schimba sistemul,ca totul e pierdut,etc,bla,bla,bla......baieti,depuneti-va CV-ul la actualul Cnadnr....negativismul vostru e perfect pt actualul Cnadnr

Legat de asta, o povestioară de culcare.
În urmă cu patru veri (ba era tocmai iunie), în laboratoarele de la et. 1 din Aripa Dinicu Golescu, S.W.I.M. lansa o idee năstrușnică: ce-ar fi dacă, pentru a evita problemele cu absorbția, s-ar analiza ideea finanțării prin POS-T a proiectelor DX (pe atunci) Sebeș - Turda și A Turda - Târgu Mureș?
La care cârmacii DGRFE (devenită, între timp, AM POS-T) au ripostat ferm: Nu-se-poate!-Ar-trebui-schimbat-POS-ul!!-Nu-se-poate!-Nu-se-poate!!-Comisia-nu-ar-fi-niciodată-de-acord!!!-Nu-se-poate!-Nu-se-poate!!-Nuuu-se-poateee!!!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

#3532
Quote from: north on June 05, 2016, 01:24:00 AM
Și, a propos, Lugoj - Carensebeș este Core.
Si atunci de ce naiba nu este in fruntea listei ?!....

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2016, 01:48:55 AM
Eu cred ca vor accepta orice, atat timp cat lansam licitatii (care insumate sa depaseasca suma alocata) pentru A1, A7 si A8.
Dupa ce avem licitatiile incheiate (sau macar inainte de contestatii), putem baga orice proiect.
Cred ca ai dreptate.
Dar noi nu am ajuns nici la genunghiul broastei pe A1, A7 si A8... :(

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2016, 01:48:55 AM
UE ne-a acceptat toate rahaturile. Adica ei au decontat lucrari efectuate acum 6-7 ani, A10 (care nu era pe nici un coridor)
Incearca sa privesti A10 ca primul tronson al A8.
Asta explica si faptul ca singura portiune din A3 acceptata la finantare de UE este Cp.Turzii-Tg.Mures. Nu iti recomand harta, caci stiu ca poti desena la fel de precis ca GM... :)

Quote from: dr4qul4 on June 05, 2016, 01:48:55 AM
Atentie, prioritatile mele raman A1, A7, A8 (pascani-Iasi).

Iar ca rezerva: centura Tm, Gaesti-Ploiesti, Cluj-Dej, Sibiu-Brasov, Bucuresti-Alexandria, Buzau-Galati, Ploiesti-Brasov, Craiova-Lugoj si poate chiar si A12 (pana la urma ar lega cele 2 ramuri ale coridorului)

Intru totul de acord cu prioritatile.
La rezerve... Hmmmm....
Cluj-Dej: as fi fericit sa intru in casa la matusa-mea direct de pe autostrada. Dar nu cred ca apucam in PPOIM-ul asta... :(
Craiova-Lugoj asa cum am mai spus mai devreme, este mi se pare singura rezerva fezabila dpdv al finantarii UE

Quote from: north on June 05, 2016, 02:08:58 AM
S.W.I.M. lansa o idee năstrușnică: ce-ar fi dacă, pentru a evita problemele cu absorbția, s-ar analiza ideea finanțării prin POS-T a proiectelor DX (pe atunci) Sebeș - Turda și A Turda - Târgu Mureș?
La care cârmacii DGRFE (devenită, între timp, AM POS-T) au ripostat ferm: Nu-se-poate!-Ar-trebui-schimbat-POS-ul!!-Nu-se-poate!-Nu-se-poate!!-Comisia-nu-ar-fi-niciodată-de-acord!!!-Nu-se-poate!-Nu-se-poate!!-Nuuu-se-poateee!!!

"cârmacii DGRFE" erau prea aproape de padure si prea mici in functiile lor, nu puteau vedea padurea de copaci...
CE cred ca vede doar padurea, nu ii pasa de copaci.
Discutie imaginara undeva la Bruxelles:
    "A10 ?! O varianta absolut noua ?!?!
     Ia da harta incoa'...
    Aaaaaa... E super! Calea sigura spre Chisinau! Da-le bani!
    Cum? Vor sa il faca DX?!... Nu, exclus!
    Zi-le sa-l faca A, si atunci le dam ceva si pentru A3-ul lor mult iubit.... Da, pentru bucata de A3 care ne ajuta si pe noi spre Chisinau...."






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#3533
Pentru ca... masterplan. :)

Nu va fi trecut prin Parlament. Cel putin nu acum. Va fi adoptat prin OUG in Guvern. Se doreste chiar in sedinta de Guvern de pe 8 iunie. Insa nu e nimic sigur, posibil sa nu fie tehnic timp. Dar oricum se doreste repede pentru ca adoptarea MPGT este conditionalitate ex-ante a Romaniei. Adica daca nu facem asta, nu primim bani. Si nu e singura.

V-am pus detalii/status pe proiecte pe thread-ul POIM.

adiarc

E cea mai buna soluție.....ar fii ieșit o bălăcăreala totala in parlament ( cu p mic )....
Majoritatea n-ar fii avut nici o treaba cu el si si-ar fii dorit sa le treacă A pe langa grădina...

Acum sper sa meargă pe repede înainte,astfel încât in secunda doi sa demaram proiectele din el in ordinea aprobării....parca Bacău-Pașcani e pe doi.....dar ar trebuii sa se meargă cu locurilecu 3,4 in paralel cel putin ( eu as demara proiecte echivalente cu totalul costurilor pt SB-Pitești plus 20-30 la suta in plus,adica vreo 2 mld de euro ).
Dupa cum am inceput se pare ca devine tot mai clară posibilitatea de zero absorbție pe Sb-Pitești,pe acest exercitiu.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

#3535
Quote from: TibiV on June 05, 2016, 01:11:17 AM
vancouver,
o iau in ordinea cronologica a postarilor tale.

Prima: chiar nu inteleg de ce nu vrei ceea ce este normal si firesc sa facem ?... In primul rand A7.


Nu esti nici atent si nici coerent. Am spus de n ori ca A7 este deja pe teava, DECI SE FACE SIGUR. Ce propun eu sunt proiecte suplimentare, pentru situatia ca pe A7 nu se absorb decat o parte din bani.

TU esti cel care spui ca A7 nu se poate face:

Quote from: TibiV on June 05, 2016, 12:09:11 AM
In rest insa apare cam intregul A7/DX7.
Si ce proiect "matur" avem pe A7/DX7 ?
Un inceput de centura la Bacau, si ala inecat de ploaie...
In rest, jale! Apa de ploaie...
>:(


Deci pe de o parte spui ca pe A7 nu se poate face nimic (la timp) pentru ca e "apa de ploaie", apoi ma iei pe mine ca de ce nu sustin A7, desi eu permanent am sustinut A7. Pur si simplu cred ca nu gandesti logic sau ai o problema de genul "contrazic orice mi se spune".


PS. Orice continuare a discutiei devine absurda pentru mine, bruiaza deja topicul. Nu am nimic impotriva daca Ionut sterge ultimele mele postari, deja am scris de 3 ori acelasi lucru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

Quote from: vancouver on June 05, 2016, 03:52:46 PM
Deci pe de o parte spui ca pe A7 nu se poate face nimic (la timp) pentru ca e "apa de ploaie", apoi ma iei pe mine ca de ce nu sustin A7, desi eu permanent am sustinut A7. Pur si simplu cred ca nu gandesti logic sau ai o problema de genul "contrazic orice mi se spune".

De ce să nu fie gândire logică? Poate foarte bine urmări o abordare de tip dialectică hegeliană :)
[Și, nu, nu sunt ironic.]
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Ionut

N-am stabilit deja ca vrem A7? :) Adica asa, ca forum. Era vorba de vreo 80% parca. E poll-ul inca pe thread-ul A7.
Acum ce mai discutam? O luam de la capat? ???

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures