Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

aditd

Mie imi place.
Avantajele care le vad:
1. Nu pare la prima vedere, dar cum e in video, practic nu sesizezi ca mergi pe partea stanga. Deci zic ca adaptarea va fi rapida.
2. Reduce niste costuri si cred ca se va economisi foarte mult.
3. Timpi castigati la amenajare (fata de intersectiile clasice).

vancouver

Dezavantajele pe care le vad:
1. Pica semafoarele = posibil haos și risc crescut de accidente la atâtea benzi (chiar dacă să zicem avem semn de prioritate pentru cei care ies din intersecție).
2. În practică e greu de crezut că se vor face așa de multe benzi. Ori la un număr mic de benzi (2-3 înainte în loc de 5), capacitatea intersecției scade dramatic.
3. Ocupa f. mult spațiu, nu se pretează decât în zone libere.
4. Dificil pentru pietoni. Distanțe mari, loc izolat noaptea.
5. Necesită întreținere: mai ales marcajele trebuie să fie permanent bine vizibile, ca să nu existe confuzii. Si desigur semafoarele in stare buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

nici mie nu-mi place. ei spun ca au studii. Ma indoiesc ca la asa spatiu, nu exista si alte solutii. Un giratoriu gigantic sub pod, semaforizat gen Charles de Gaulle sigur face la fel de buna treaba.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

Nu e nimic nou, dar daca are nevoie cineva de o harta cu autostrazile `si DN-urile din Romania suprapusa pe DRDP-uri o gaseste aici
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

Inca DRDP Bucuresti si DRDP Constanta rules. Vine din spate puternic Timisoara si DRDP Cluj.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

raresc

La cat de mult s-a amanat pana acum lansarea licitatiilor, nu o mai cred. Vocea pare a fi a ministrului  O:-)

http://radioiasi.ro/stiri/regional/autostrada-iasi-targu-mures-primul-pas-a-fost-facut/

marisRO

12 proiecte de infrastructura vor fi finantate cu 530 mil. euro, fonduri nerambursabile

Pentru Romania au fost evaluate pozitiv 12 proiecte al unor companii publice si private, care vizeaza infrastructura feroviara si navala in primul rind, dar si sistemele de transport rutier si aerian, dintr-un total de 18 proiecte transmise in competitie.
Programul CEF reprezinta un mecanism de finantare din fonduri europene nerambursabile in perioada 2014-2020 dedicat in special sectorului de transport, dar si sectoarelor de telecomunicatii si energie.

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Economie/199878/12-proiecte-de-infrastructura-vor-fi-finantate-cu-530-mil-euro-fonduri-nerambursabile.html#ixzz4BqS4TK10

Pe site-ul oficial nu apare nimic inca: https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/apply-funding/2015-cef-transport-calls-proposals

Oare intra ceva si pe rutier?

marisRO



aditd

"Autostrăzi construite mai rapid. Finanțarea lucrărilor de infrastructură ar putea fi mutată înaintea etapei birocratice"

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Autostrazi+construite+mai+rapid+Finantarea+lucrarilor+de+infrast

GDPR

^^Am propus o foarte mica modificare a proiectului de OUG, vezi partea subliniata de mai jos:  8)

"Intrucat in practica curenta, situatia de culpa contractuala este generata de multe ori de catre factori concurenti proveniti de la ambele Parti contractuale, pentru a descuraja proasta gestionare a contractelor de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, propun modificarea Art. I, pct. 3 al proiectului de Ordonanta de Urgenta dupa cum urmeaza:

<<(3) De la bugetul de stat se reconstituie plăţile efectuate din veniturile proprii ale companiei, prevăzute la art. 3 alin.(9) lit. i) –j) condiţionat de justificarea privind cauzele obiective care au determinat cheltuielile suplimentare stabilite prin decizii ale comisiilor de adjudecare a disputelor, hotărâri judecătoreşti şi arbitrale, din care rezultă inexistenţa culpei exclusive sau comune a C.N.A.D.N.R.>>"

AndyM09

Ma scuzati, dar care este mai exact A13?  ???

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AndyM09

Multumesc!
Am cautat pe forum, dar am gasit doar discutii despre A13, nu am gasit topicul.

Gendan

Intrebare de blonda: ar costa atat de mult sa asiguram iluminatul pe timp de noapte/vremea rea/eclipsa si alte nebunii pe autostrazi? Eventual cu fotovoltaice. Daca pare o gluma intrebarea asta va asigur ca nu e :D Pur si simplu mi-e putin dor de autostrazile din Belgia.

inb4: stiu ca nu avem chestii mai importante cum ar fi benzinarii/telefoane SOS sau chiar garduri pe autostrazile patriei. Pur si simplu sunt curios cat ar costa treaba asta cu iluminatul.