Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on March 15, 2016, 02:44:42 PM
13. Greu fara A0... Dar cu DNCB Sud facut serios, cu intersectii denivelate, va fi respirabil o vreme.

Quote from: Marcel Boloş
"Centura Capitalei, conform Master Planului, va fi realizată în două etape. Prima, cea a centurii existente (partea de sud şi capetele dinspre zona de nord) în perioada 2014-2020 după care urmează a doua etapă, în perioada de programare 2020-2030 când este prevăzut să se lucreze pe zona Centurii de Nord. Din punct de vedere al evoluţiei proiectului Centurii Capitalei, pregătim cererea de finanţare pentru partea existentă de centură (Centura de Sud şi capetele din nord) şi studiul de fezabilitate pentru inelul 2.

Probabil inelul 2 = A0
Si se va face "în perioada de programare 2020-2030 când este prevăzut să se lucreze pe zona Centurii de Nord".
Centura actuala ar trebui finalizata pana in 2020... Wow !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

^ E fix ceea ce am scris si eu. DNCB Sud si Nord (capetele ramase) intra la finantare pe acest exercitiu. A0 asteapta lucrari DUPA 2020, insa pana in 2020 vom avea SF (nu s-a inteles daca pe NORD sau pe SUD).

clau

#3017
Si pana la urma in afara de intentii, idei si dorinte care de altfel sunt de laudat, au zis ceva legat de ce au facut 4 luni pana acum?Concret o licitatie, o ordonanta, o achizitie, o reorganizare Cnadnr dar concret ce s-a schimbat daca s-a schimbat ceva in organigrama... nu doar acei 10-15 proiectanti, ma refer la Drdp uri etc., tunele LD, AC pe C si D LD4, AC pe ST, centuri ocolitoare etc etc).
De 25 de ani auzim cuvinte frumoase promisiuni ca vrem ca dorim ca ne gândim ca incercam... Dar la conferinta nu s-a prezentat nicio realizare cat de mica ar fi....

TibiV

Quote from: Ionut on March 15, 2016, 02:56:52 PM
pana in 2020 vom avea SF (nu s-a inteles daca pe NORD sau pe SUD).

Pai daca "în perioada de programare 2020-2030 când este prevăzut să se lucreze pe zona Centurii de Nord" mi se pare ca vom avea SF pe NORD...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

@TibiV, nu as baga mana in foc pentru Nord. Acolo sunt costuri mult mai mari cu exproprierile decat pe Sud. A zis dansul ca merg pe nord, fiindca din punct de vedere al drumurilor intersectate, ar aduna traficul cel mai mare si important. Si e evident ca pe acolo trebuie sa mearga, dar exproprierile se fac de la buget...

TibiV

Eu am postat citatul cu ce a spus, NU cu ce va face ... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Am vazut cum au rezolvat in 48 ore problema interceptarilor ... Dar cu OUG cu avizele si circuit agricol etc si cu alte probleme legate de infrastructura nu se grabesc ... Daca tot l-au chemat pe Costescu in CSAT ar trebui ca situatia infrastructurii sa fie declarata pericol la siguranta nationala si sa se ia masuri radicale si sa nu mai auzim doar povesti...

alecu26

@clau: sunt primii care vin cu o astfel de abordare. Restul la toate conferintele de genul asta spuneau numai ca pana la sfasristul anului deschidem 150 km de autostrada, si in urmatorii 3 ani vom construii 1000. Daca e sa ne luam dupa Berceanu, de exemplu Sibiu-Nadlac era gata deja in 2012, dupa Boc in 2013, dupa Nazare prin 2014, dupa Neaga prin 2016 si tot asa.

Se observa cel putin o schimbare de discurs, si daca va fi si vointa politica, sunt sigur ca echipa actuala va face multe. Dar cum ciclul de viata in proiectele de infrastrucutra e de 5-10-15 ani....intradevar greu de crezut ca chiar se va si intampla ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Denis

#3023
De 25 de ani situatia infrastructurii e un pericol la siguranta nationala si totusi nimeni nu se agita pe tema asta,doar noi.

Ionut

#3024
Nu ne agitam doar noi. Hai sa nu ne exageram. Sunt si altii. :) Poate noi suntem printre putinii dezinteresati. Dar asta e alta poveste. Treaba asta cu OUG pentru avize and stuff, din ce s-a lasat a se intelege, nu mai dureaza mult.

Am uitat sa zic o chestie spusa de Homor:
"Pana la jumatatea verii [nota mea, 2016] vrem [nota mea, si parea ca chiar crede in obiectivul asta] sa fie rezolvate majoritatea problemelor de pe autostrazile in constructie."

Asta zice multe, parerea mea. Se vede ca se incearca si deja s-au reusit destul de multe. Si Catalin v-a mai zis din cand in cand pe facebook si pe-aici. Eu am sperante ca pana pleaca acest guvern se vor porni cateva lucruri bune de ordin administrativ. Catalin mi-a demonstrat asta si vad ca de la discutiile noastre cu Homor si Bolos din noiembrie si pana acum unele lucruri esentiale (cum ar fi povestea cu avizele) sunt foarte aproape de rezolvare si altele s-au rezolvat.




PS: se vede clar o schimbare de discurs mai ales din partea unora (Homor si Bolos). Mult mai concret, mult mai sintetic, la obiect. Si se vede clar ca asculta organizatiile si privatii.

clau

@Alecu26 ... De acord cu tine. Imi place abordarea lor. Imi place Ciolos, Homor si mai ales Bolos. Dar totusi eu zic sa ne uitam ce se intampla acum... De exemplu Tirrena nu are AC si nu mai lucreaza, viaduct Gilau au promis dar nu stim nimic, Lot 1 TS nimic, transparenta.... e la stadiul *se vrea*... Suplacu Bors au promis ca vedem utilaje in 15 martie hai sa numaram cate lucreaza azi... pe OS3 de la licitam in februarie am ajuns la *o facem in regie proprie* etc etc etc........

Ionut

Sunt multe de rezolvat. Repet ce-a zis Homor - isi asuma ca pana la jumatatea verii "marea majoritate" din problemele de pe autostrazile in constructie sa fie rezolvate. Sunt extrem de multe de facut si din pacate sunt multi oameni de umplutura in CNADNR. La varf se vede disponibilitate, mai ales pentru dialog. Mai e mult pana departe, de acord.

Vom face tot posibilul noi, API, sa ne vedem cu Homor & Bolos in scurt timp.

Denis

@Ionut...Am exagerat cu "doar noi" stiu ca sunt si altii care isi doresc o infrastructura demna de o tara europeana,am vrut sa fac referire la cei din conducere.

clau

#3028
@Ionut... Cu o floare(cutter) nu se face primavara... Idiferent de intentii super grozave sau de abordare  sau chiar de efortul laudabil depus de Homor Bolos etc etc... Sau indiferent cat ne place de acestia sau nu... Important e ce fac azi concret si ce pot face si chiar vor face anul asta... Atat. Trebuie sa si poti face ceva nu doar sa vrei...

clau

Iar daca sunt multi oameni de umplutura in CNADNR de ce nu ii da afara? Asta chiar ar fi o realizare laudabila... Cu asta trebuia inceput in decembrie...