Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@hvm, Bechtel avea contract doar pentru Brasov-Bors.
Comarnic-Brasov nu era inclusa in tunul Bechtel. Era pregatita pentru tunul urmator.

Daca finantarea e de 50% pentru atat pentru Core cat si pt Comprehensive, nu cumva inseamna ca UE finanteaza orice?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

Quote from: TibiV on August 30, 2022, 11:54:36 PMA10 a fost "Core" de la inceput, din cate imi amintesc...
A10 nu a fost pe Core, dar UE finanta si drumurile de legatura intre autostrazi indiferent de categoria lor. Pe unele harti ale Guvernului A10 aparea ca DX intre A3 si A1 dar guvernul in lipsa altor proiecte a decis sa construiasca autostrada. Parca Ponta era atunci prim ministru si nu cred ca a gresit, in acest aspect cel putin, desi A10 nu are acum un MZA foarte mare.

VictorC

A10 nu a fost pe Core inițial. A intrat pe TEN-T Core în 2012 la revizuirea traseelor de atunci: https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-11810954-alexandru-nazare-comisia-europeana-acceptat-includerea-autostrazii-timisoara-targu-mures-iasi-reteaua-trans-europeana-transport.htm

Pe A10 planurile inițiale (SF) erau pentru un DX cu o bandă pe sens. Revizuirea s-a făcut pe repede-nainte (în câteva luni), cu toate consecințele nefaste din teren ulterior. Și s-a scos la licitație pentru a prinde FEN pe prima regula N+3... Că s-a lungit muuult după 2015, deja e istorie.


TibiV

@VictorC,

ai dreptate, in 2012 A10 nu a fost Core.

Eu vorbesc despre momentul in care MPGT a fost aprobat/adoptat.
Mai tii minte anul si discutiile de atunci? Lege versus HG?...  ;)

La voi s-a  discutat mult despre  subiect...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Quote from: VictorC on September 01, 2022, 12:15:54 AMMPGT-ul a ajuns până la urmă HG abia în 2016: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21290490-master-planul-transport-fost-adoptat-prin-hotarare-guvern.htm

Exact...
Cand vorbim despre MPGT si despre Core/Comprehensive eu ma refer intotdeauna la prima "forma legala", adica HG din 2016.
Inainte de asta au fost doar discutii si contre.

Si HG-ul din 2016 spune ca A1, A10 si A8 sunt CORE.
Celelalte - COMPREHENSIVE. Inclusiv CoBra (si multe altele)...

Poate gasesti la voi harta CORE / COMPREHENSIVE si o postezi, aici sau la MPGT.
Ca sa nu reluam in mod inutil discutii purtate in urma cu aproape un deceniu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

VictorC

#8511
Harta TEN-T Core & Comprehesive poate fi consultată aici: http://support-mpgt.ro/harta-proiectelor-din-mpgt/

Discuția despre finanțarea proiectelor pe TEN-T Core sau Comprehesive e lungă și a ținut de exercițiul financiar negociat și aplicat în România (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-19416020-analiza-cum-ajuns-autostrada-comarnic-brasov-poata-finantata-prin-fonduri-europene-nu-intamplat-acest-lucru-trecut.htm)

Pe POS-T aveam Axa Prioritară 1 (AP1) cu Fondurile de Coeziune (cei mai mulți bani practic) și cu ei puteau fi finanțate doar Core și în principal ce era pe fostul coridor pan-european IV (ulterior au mutat pe ce proiecte Core erau mai mature). Pe AP2 era Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), mult mai puțini și care erau alocați în general pe centuri și reabilitări de DN-uri.

Abia din POIM (aceeași perioadă cu MPGT) s-au stabilit finanțările 85% Fodurile de Coeziune = Core și 85% FEDR = Comprehensive.

În noul POT am impresia că s-a păstrat aceeași organizare, doar că s-a scăzut procentul de finanțare nerambursabilă. Dacă greșesc, să mă corecteze cineva.


Ionut

API pe Facebook

2023: an record sau tot dezamăgitor? 2022 va rămâne în istorie tot ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați: 53, în jurul mediei multianuale obișnuite. Circulăm pe DEx12 Balș-Slatina (40 km) și în decembrie ne dăm și pe Sibiu-Boița (13,17 km), apropiindu-ne la mustață de borna simbolică de 1000 km: 954,75 km de autostradă și 39,85 de drum expres.

Dacă toate planetele se aliniază și câteva minuni se întâmplă pe ici pe colo, scenariul ultra-optimist ne dă un total de puțin peste 167 kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic în 2023, un record absolut pentru țara noastră.

Dar dacă timpul trece leafa merge, autoritățile dorm pe ele, nu iau urgent deciziile potrivite, nu rezolvă birocrația, nu deblochează șantierele și lasă antreprenorii să tragă liniștiți de contracte, atunci probabil că și în 2023 vom aduna doar loturile sigure: A0 Sud A2-DN6, DEx12 Slatina-Colonești și A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău, total 78,53 km. Dezamăgitor, însă într-adevăr peste medie, 2013 fiind ultima dată când România a depășit borna de 80 km noi într-un an.

Finalul de sezon și ieșirea din iarnă sunt DECISIVE. ACUM e timpul să se ia măsurile critice necesare pentru a transforma 2023 în anul record pe care ni-l dorim cu toții. Iată situația actuală pe fiecare proiect care are șanse de a fi gata în 2023.

Marius Firtonea

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-prefezabilitate-%C8%99i-studiu-de-2
Matematica celor de CNAIR e la un alt nivel: 85% din 7 milioane e 5 milioane, iar 15% din 7 milioane e 887.602,73.
Cum putem sa avem doar specimene de genul acesta in functii publice?

Hercule

Eu inteleg asa: contractul e in valoare de 7.000.000 euro, din care eligibil pentru finantare sunt 5.900.000. Restul neeligibil si TVA.
Din cei 5.900.000 85% sunt finantati de UE, 15% prin fonduri proprii.

Asta nu inseamna ca prin ministere nu e plin de incompetenti. Si nu numai in ministere, uitati-va ce inseamna jurnalismul din ziua de azi. Google translate, greseli de exprimare, greseli de scriere, etc. (ieri la una din televiziuni scria ca "printul HERRY se indreapta spre Balmoral").

Deșteaptă-te române!

mirceaeliade

Au aparut estimarile cu % la farsitul lunii August (schimbari in aqua, pal verde doar schimbari notate la inceput de August) cu 2 noi intrari in clasament:

oneLess

^ X11 și DX8 sunt notații personale, sau sunt decupate de undeva oficial dar unde nu le-am văzut eu până acum ?

Senerslav

sincer sa fiu , procentul ala de 0,08% de cand sunt pe forum nu am vazut asa ceva, ce-i drept se compenseaza oarecum cu celalalt lot!

horatiu.cosma

Pai la un moment dat trebuia să frâneze avansul fulminant din cifre, altfel până la finalizare ajungea pe la 180%. Puține dintre cifrele de acolo au vreo legătură cu realitatea. Spre exemplu oricine vede o filmare CraPi3 vs A0 Sud 1 zice că e net mai avansat CraPi3, doar in mintea Cestrin e invers.