Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

voicul

Ma uitam ca CNAIR a ales cea mai complicata denumire de A posibila.
Depinde A11 evident merge pe langa DN79.
A2 pe langa, normal, DN3.
DN2 se interesecteaza cu A7, pentru ca altfel cum ar putea sa treaca A1 pe langa DN7?! Daaah.

Pe de alta parte in Ungaria, niste capitalisti simpli: M7 merge pe langa DN7 al lor.
M5 pe langa DN5 al lor - booooring!

Oricum A13 care pe alocuri e A3 e magie completa.

Pe de alta parte nu ma enerveze, pentru ca stiu ca exista o explicatie logica, ilogica sau total inventata, ca stiu ca (doar) din vorbe romanii e tare buni.

danpandrea

^Cum putem face ca la finalul acestui an să se dea în folosință primul lot din DX65, nu din DX12? Pe cine să batem la cap?

rradu20

O denumire mai logica pentru CraPi ar fi DX16 sau DX61 deoarece leaga A1 de viitorul A6.

Cat despre legatura Sibiu - Brasov - A7 ( Racaciuni-Bacau ) as fi ales astfel:

* Sibiu - Fagaras Est - A13 ( leaga A1 de un eventual A3 - Brasov - Fagaras - TgM Mures )
* Faragas Est - Brasov ( Codlea Nord ) este parte din A3
* Brasov ( Codlea Nord ) - Bacau - A9

Ar fi mai natural ca autostrazile principale care parcurg sau leaga Moldova sa fie A7, A8 si A9.

Pt legatura Timisoara ( A1 ) - Moravita se poate alege A19.


Denumirile au fost initial gandite in ordinea in care vor fi construite autostrazile la un moment dat, ceea ce e o prostie, pentru ca in 2030 - 2040 nu prea mai conteaza care a fost prima...

PlayStation

Eu as redenumi dx12 in dx1 sau dx14, depide daca suceava-satu mare o sa fie autostrada sau nu

alin2pas

Odată și odată ar trebui să ia cineva decizia renumerotării drumurilor rapide și să stabilească o regulă de numerotare. Ce facem dacă un drum e parțial DX, parțial A, gen Arad - Oradea? Ce se întâmplă dacă unui drum i se face upgrade de la DX la A?

b1

O nouă numerotare a autostrăzilor și drumurilor expres ar bulversa complet topicurile de pe forum... :lol:. Poate mai bine așteptăm să avem 2000-2500 km. de autostrăzi dați în folosință  :yawn: și apoi să ne punem această problemă.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

Numaratoarea ar trebui sa fie comuna pt A si DX. Si unitara. Nu are rost sa existe si DX1 si A1 decat atunci cand este vorba de acelasi drum (dar la standard diferit)

De ex, A11 si DX11 ar fi acelasi drum, intre Arad si Oradea.
Pe acelasi principiu, Tureni-Dej ar fi DX10 pt ca este continuarea logica a A10 pe directia sud-nord.

Ploiesti-Gaesti ar tb sa fie DX7. Sau DX71 pt ca nu este chiar continuu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Oricum codificare ca la centura brasov mai rar. Cred ca aveam nevoie de vreo 10 secunde sa ma uit pe waze sa inteleg unde ma aflu, adica DNVO1K..sau ceva de genul. Avand si tronsoane, cred ca waze afisa si ceva subtronsoane.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

e imposibil sa foloseasca lucrurile simplu si clar..de ex VOBv...

aceasta terminologie luuuungggga..e o reminiscența comunista...atunci se puneau denumiri pompoase si lungi,ca vezi doamne ,trebuie sa "împachetam" frumos respectiva institutie sau obiectiv,chiar daca realitatea e mult mai jos
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

DN1, din punct de vedere "tehnic", este in contuinuare prin centrul orasului Brasov. Asa cum a fost la "născare". Si asta pentru ca DN1 trebuia  se te duca si in Brasov...

Daca la fiecare construire a unei centuri de localitate am schimba/muta denumirea drumului principal pe centura, ar trebui sa tot mutam si sa renumerotam bornele kilometrice. Pentru ca atunci km X de pe DN Y s-ar muta "mai in spate" (centurile sunt mai lungi ca si kilometraj, chiar daca sunt mai scurte ca timp de parcurs...)

Iti dau un exemplu pe care il cunosc personal: Dejul.
Pseudo-centura Dejului este cu ~ 1 km mai lunga decat DN1C "clasic", din  copilaria mea. (Pe vremea aia borna kilometrica "Dej" era fix vis-a-vis de "Lemnul verde" - prajituri de vis... Clujenii stiu despre ce cofetarie este vorba...)
Dar cu cel putin 10 minute mai rapida...

Aceeasi problema la centura Gherla, mult mai "recenta".
Deci toate bornele kilometrice de pe DN1C pana la granita ar fi trebuit mutate mult in spate...

Daca mutam indicativele drumurilor principale pe centuri/VO-uri, avem doua probleme:
1. Kilometrajul oficial (kilometrul zero la Sfantul Gheorghe Nou din Bucuresti) se cam duce naibii....
2. Pana la urma, daca vad pe o borna kilometrica "23 km pana in Sibiu" atunci ma astept sa fie 23 km pana IN Sibiu, nu undeva pe centura Sibiului (A1) de unde vad Sibiul undeva in zare....

Nu uitati ca in Romania TOATE cele 7 drumuri de "rang 1" (DN-uri cu o singura cifra) sunt masurate si numerotate de la piata/biserica Sfantul Gheorghe Nou, care este kilometrul zero al drumurilor din Romania. (NU din Piata Universitatii...)
Daca prima placuta kilometrica de pe A1 arata "km 11", asta este pentru ca locul respectiv este la 11 km de Sfantul Gheorghe Nou...

Nu gasesc restul reportajului din 2016, dar cateva poze cu "kilometrul zero" al Romaniei le gasiti aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=783.msg185877#msg185877


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

DN-urile trebuie mutate pe centura. Nu uita ca ele au ca destinatie vamile de pe granita (Nadlac, Bors, Siret), nu orasele de pe traseu - doar nu degeaba insista CNAIR sa puna niste localitati marunte pe toate indicatoarele.

Cat priveste exemplu tau - da, un indicator iti poate arata ca mai sunt 140 de km pana in Radauti, iar acesti km trebuie sa fie masurati pe centura Sucevei (ca doar nu o sa intri in Suceava daca tu ai treaba in Radauti) si trebuie totoadata sa includa si acea bucata de traseu din centura pana in centru acelui oras.

Adica daca din Fălticeni ai indicator cu 100 de km pana in Radauti, atunci acesti 100km ar trebui masurati pe centura Sucevei (care evident trebuie sa fie considerata DN2, nu DN2P) apoi pe DN2H prin Milisauti si apoi (daca trebuie) prin centura Radauti si pe intrarea cea mai scurta pana in centru acelui oras. Oarecumexact la fel cum ti-ar indica si waze fara a tine cont deloc daca traseul e pe un singur DN sau pe 3 DN-uri. Sau, daca e sa folosesc exemplu tau, ma astept ca acel 23 sa fie compus din 20 de km pe DN1 si inca 3 km pe strazile din Sibiu.

hefaistos

Waze-ul rezolva totul. Nu mai e DN*, nu mai e E**, nu mai e DJ**
E "La giratoriu faceti dreapta pe a doua iesire".
Si iti spune si cati km mai ai, ba chiar si cate ore faci (daca il crezi pe cuvant).

Indicativele de drum si pietrele kilometrice raman doar repere istorice.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cristi N

Dar centrua Ploiesti Vest cand a aparut, presupun ca inainte de '89? Acolo DN1 merge pe centura iar intrarea respectiv iesirea din Ploiesti sunt doar niste DJ-uri.

pasadia

Rezolva Waze dar nu prea. Vezi cum e cazul chiar al centurii Brașov. Pentru că nu e DN1 și nici E 60 (așa cum ar fi trebuit) limita de viteza e 90km/h. Deși 2 benzi, deși acces controlat, deși parapet median. Iar pe altel DN-uri amarate, cu o banda pe sens și fără o mulțime de elemente de siguranță avem liță de 100km/h doar pentru că e catalogat ca E.