Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

paullie

#7215
@thefrenzybudgeter

1. Galati si Braila sunt si ele porturi din ce-mi aduc aminte. Sigur sunt limitate nu e mare terminal de containere dar ar putea sa mai dezvolte câte ceva.
2. DX Rm Sarat - Drajna il legi de DX Galati - Braila - Buzau undeva intre Faurei si Ianca si ai rezolvat problema. Care problema deocamdata chiar nu prea exista cum zice @vancouver, desi de preferat ar fi ca statul sa "altoiasca" vreo 32km de DN ca in poza.



In plus nu conectez Rm Sarat de CT, la naiba, ci TOATA Moldova la Constanta. Ca Rm Sarat s-a nimerit in drum asta e. Putea la fel de bine sa se nimereasca in drum Patrautii din Deal.

Si inca ceva, chiar nu pricep de ce nu le zboara mintea sa faca terminal de marfa la Galati (sau Braila) si DX Braila - Galati - Tecuci - Marasesti. Posibil ca navele de marfa (containere) sa fie prea mari pt Dunare.

kitsune

#7216
Galati si Braila sunt si ele porturi din ce-mi aduc aminte. Sigur sunt limitate nu e mare terminal de containere dar ar putea sa mai dezvolte câte ceva.

Problema nu o poți pune așa. Pentru că una e terminalul (terminalele de fapt) din Constanța și alta este un terminal de containere la Galați și/sau Brăila. Fără să mă implic în discuția voastră de o parte sau de alta, vreau doar să explic puțin limitarea unui terminal de containere, ca să nu plecăm de la ipoteze greșite.
Indiferent cât ai dezvolta (sau extinde) un terminal pe Dunăre, el va fi limitat de mărimea navei care poate ajunge la el. Cum tot am discutat de Dunărea maritimă la topicul podului de la Brăila, pescajul maxim (adâncimea) este de 7,01 m, limitat de bara Sulina. Deci, doar nave care au sub 7 m de la chilă la linia de plutire pot intra. Asta înseamnă nave mici, în termenii de azi, care pot duce puține teu-ri. Nave de tip feeder (nu știu exact mărimea lor, dar dacă chiar contează, pot căuta - LE: am căutat, cam 650 teu, restul depășesc pescajul de 7 m)
Aceste nave nu fac voiaje lungi, nu sunt rentabile. Deci, orice linie de containere va veni cu nave mari la Constanța și apoi acestea vor fi redistribuite cu alte mijloace către destinatarii finali. Că e cale ferată, că e auto, că e transport naval. În opinia mea, volumul de marfă containerizată în zona Galați - Brăila nu justifică două transbordări în plus și un transport pe naval pe la Sulina. Ar însemna întârzieri mari și costuri mari. O navă pe jumătate goală nu rentează iarăși. Să aștepți să se umple înseamnă să ai costuri cu stocarea, costuri cu perisabilele/containere cu atmosferă controlată, etc. Și se pierd încă două zile pe drum, plus taxe, plus pilotaj, plus o eventuală închidere a barei Sulina pe vreme rea, mulți factori. Așa, pe auto sau feroviar, din Constanța Sud port și până la Galați nu cred că se face mai mult de o zi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AlexxC

Ce cred eu ca pierdeti din vedere in toate aceste scenarii : conectarea rapida dinspre Moldova si Bucuresti la Delta Dunarii si potentialul ei turistic enorm si aeroportul de la Cataloi care o sa fie de fapt aeroportul oraselor Braila-Galati-Reni-Ismail.Se construieste pentru viitor,nu pentru prezent.
Ce vad eu inutil in prezent cat si in viitor este sectiunea de DX Cataloi -Constanta.

paullie

Se constuireste pentru viitor. Ce viitor are Braila - Focsani?

naivu

^^Si turistii de pe litoral care cu un pic de promotie ar putea fi atrasi pt o zi-doua si in Delta? Sau tulcenii care ar putea avea o cursa mai convenabila de pe aeroportul Mihail Kogalniceanu? Si tranzitul dinspre bacul de la Isaccea? Sau tot tranzitul dinspre podul de la Braila se va opri la Cataloi?
^Daca va exista, Moldova-Constanta va trece pe acolo. Raman totusi la idea ca Braila-Focsani si Braila-Buzau ar fi incaput frumos impreuna pe un Braila-RmSarat.

tom_sawyer

Odată cu deschiderea bacului de la Isaccea-Cartal, Constanța-Tulcea va fi pe ruta marfurilor dintre Kiev și Istanbul.

mirceaeliade

#7221
@t530  Drumul nordului e tehnic in licitatie, deci ar trebui a fie rosu.  Si cred ca sectorul Comarnic-Ploiesti trebuie pus si el pe harta.  Si tot ai uitat sa pui ciotul A11 cu verde de la Arad

edit:  posibila sursa/plansa A3

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Romania_Motorway_A3_DE.svg

naivu

Drumurile la stadiu de licitație SF încarcă inutil harta, singura exceptie făcută a fost Iași-TgNeamt (care chiar trebuie pusă pe hartă ca să știm de ea!). Iar ciotul A11 de 3km de la Arad e prea mic ca să merite deranjul.
Cerculetele roșii din dreptul localităților majore iau ochii (prima dată am crezut că sunt centuri în elaborare SF  :D), niște puncte negre pline ar fi mai bine; pe harta cu Polonia nu deranjează pt că acolo drumurile sunt trasate cu dungă lată.

TS30

@mirceaeliade - Pentru sectorul Comarnic-Ploiesti nu am nicio plansa sau sursa de date ok pentru a o putea desena, iar drumul nordului si ciotul A11 vor aparea in update-ul urmator.
@naivu - Cerculetele rosii sunt de fapt municipiile judetelor.

naivu

Nu contest ca sunt municipii, dar le stă mai bine cu cerculete negre sau maro sau crem, culoarea roșie are o semnificație specifica pe harta ta. Mulțumesc pt efortul depus cu harta!

TS30

#7225



tom_sawyer

În prima hartă poți să adaugi cu mov:
- Ploiești-Pașcani
- Pașcani-Siret
- Bacău-Brașov
- Buzău-Brăila
- Focșani-Brăila
- Brăila-Tulcea
- Tulcea-Constanța

Toate astea au contract de proiectare semnat.

naivu

^Linia dublu mov se refera strict la proiectarea facuta de executant. Ce ai enumerat se incadreaza la SF PT in lucru (de catre firma de proiectare), linia simpla rosie. Nu poti pune in aceeasi categorie PiSi4 sau A0S1 (unde ai deja contract cu Constructorul si se asteapta in curand inceperea executiei) si Pascani-Siret sau Focsani-Braila (unde abia s-a semnat contractul pt elaborare SF+PT)!

Tony7Y

DX Craiova - Tg Jiu nu are SF PT in licitatie?
Din ce stiu, luna asta urmeaza sa se semneze contractul.

vancouver

In harta a doua a lui t530 se vede un dezechilibru: nu apare nimic in sud-vest, doar foarte palid Craiova-Tg. Jiu. Lipseste drumul cel mai important si mai circulat din zona: A6 Craiova - Lugoj. Nu mi se pare normal sa se impanzeasca alte zone cu drumuri express si autostrazi, la valori de trafic care nu justifica, si aici chiar zero.

CNAIR: S-a strigat A6!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.