Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 16 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Toți sunt conștienți că nu ne putem permite dpdv financiar construcția a 3 autostrăzi simultan care să traverseze Carpații Orientali și că nimeni nu va finanța construcția lor simultan. Partea bună e că aceste autostrăzi prevăzute prin lege vor trebui prinse în buget și lucrările nu vor putea fi stopate din lipsă de finanțare. Partea rea e că se vor putea găsi alte 1000 de motive, dar dacă vor întârzia construcția lor, măcar să facă niște studii de fezabilitate la standarde europene și să blocheze  realizarea altor construcții pe traseu, astfel încât peste 10 - 20 de ani când se vor apuca poate să construiască unele tronsoane să fie mult mai ușor. Tronsoanele se pot realiza pe măsură ce traficul o impune sau situația o permite, hp sau fp după caz. În cazul realizării hp, nu e necesar ca sensurile să fie pe aceeași platformă a drumului pe toată lungimea, e suficient să ajungă pe aceeași platformă la distanțe rezonabile pentru a permite redirijarea circulației de pe un sens pe celălalt în caz de necesitate.

voicul

Mi se pare oricum fenomenal ca avem 3 treceri spre E (si nici una in teren  :( ), dar nu se mai zice nimic despre A6.
Zic ca e o lege cu miros electoral si o sa se faca la fel de mule ca pe A8.
Cel mai logic din cele 3 ar fi sa inceapa cu A8 si dupa cu A13 (de la BV), dar ...

hvm

Asteptam sa termine SF-ul pe Targu Mures - Targu Neamt si hai sa speram ca o sa dea in constructie bucatile de la TG Mures spre Sovata imediat ce e gata SF-ul sau eventual pana la Ditrau.

Iar apoi sa faca si TG Neamt spre Iasi cand o fi gata SF-ul pe bucata aia. Dar pana acolo o sa mai curga multa apa pe Siret. Desi de bun simt ar fi sa se inceapa licitatia si sa se dea in lucru si pe zona montana, initial chiar si la HP, ca sa se faca o legatura din Moldova spre Vest.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vasile.silion

Un articol in care se citează și se face referire foarte des la API, dar care conține foarte multe erori: Dacă tot sunt ziariști care apelează la consultanța API, ar fi bine, cred, ca rezultatul final să-l trimită la API pentru o ultima verificare, nu de alta, dar sa nu apară aberații in text... O sa le găsiți singuri, dacă lecturați articolul care se vrea, altfel, destul de exhaustiv...
https://m.ziare.com/stiri/1-000-de-kilometri-de-autostrada-2024-o-utopie-in-romania-1645232
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

hvm

^
Vai. Ma doare capul. Eu cred ca tipul asta a dat searh pe goagle si ce a gasit, asta a pus. E buna aia cu Campia Tuzii - Chetani la care lucreaza Straco cu Marcotim si n-are bani, dar mai e un lot de la Campia turzii la Ogra (:-[ :-[ :-[ :o :o :o ) la care tot Straco lucreaza (dar) si e goroasa rau ( acolo e Straco e in insolventa si nu prea mai lucreaza). :-[ :-[ :-[ :o :o :o

Cineva tre sa ii spuna ca daca termina pe Campia Turzii - Chetani, atunci de la Ogra la Campia Turzii o sa fie deviat traficul pe Chetani - Campia Turzii. Sa nu isi mai faca griji.  :o 8) O:-)

Si asta se califica pentru un Topic cu faze de ras ca sa nu plangem memorat.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

#7250
>Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) prevede o alocare de 9,3 miliarde de euro pentru Transporturi. Cu aceste fonduri ar urma să fie realizate proiecte de peste 250 km de autostradă și drum expres, 140 km de cale ferată, 7 km de metrou și să fie achiziționate 39 de trenuri pentru calea ferată și 50 de trenuri de metrou

- Peste 250 km de autostradă și drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 mld. Euro;
- Peste 330 km de Variante Ocolitoare și drumuri de legătură la rețeaua primară cu un buget estimat de 1 mld. Euro;

https://www.economica.net/pnrr-alocare-transporturi-250-km-autostrada-si-drum-expres-140-km-cale-ferata-7-km-metrou_193114.html



Cred ca asta sunt lista de proiecte inca nelicitate dar tintite.  De notat ca A7 e listata ca autostrada pana la Siret (desi mai jos e mentionat DX5). Mai apare doar A0 Nord, si compaletari A1 si A3.  Plus proiecte DX care nu prea au mai fost mentionate pana acum: Targoviste-Buc, Dej-Bistrita, VO Techirgiol, Hunedoara-A1 (nu mai e A6?), Slobozia-A2. Absolut nimic despre A11, A13 (nici macar Sibiu-Bv), A8, Ploiesti-Brasov-TgMures, A9 (doar VO Timisoara Sud).  Oricum nu inteleg de ce articolul zice 250 km A si in tabel dau 660 km.

TibiV

^
"Hunedoara-A1 (nu mai e A6?)"

Nu are nici o legatura. A6 incepe de la Lugoj, cateva zeci de kilometri mai la vest.
Hunedoara-A1 ar fi un DX nou, separat, si pentru care conectarea cu A1 ar insemna inca un nod pe A1, intre Simeria si Deva.

Doar ca acest DX ar dubla DJ687, Santuhalm-Hunedoara.
Care are denumire de "DJ", dar este cu 2 benzi/sens pe 95% din distanta. Mi-as dori DN-uri ca DJ-ul asta...
Doar ca DJ687 are nevoie de o simpla reabilitare (foarte necesara acum, deoarece basculantele UMB care au carat zgura la Hunedoara pe LD4 au afectat serios drumul, mai ales banda 1...)

Bine, DX-ul ar avea 3 efecte pozitive:
- o (posibila) denivelare a actualei intersectii DJ687-DN7 (chiar in Santuhalm), care acum este cu semafor si destul de chinuitoare
- inca un pod peste Mures
- aparitia inca unui nod pe A1, intre nodul Simeria si nodul Deva(Soimus)

Era sa uit al 4-lea efect pozitiv: un astfel de proiect il va baga "back in business" pe rocklee!!!...
(Rocklee, sanatate! Am gresit ceva? Ca tu m-ai invatat zona...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

In tinerete am propus pentru un astfel de drum intre Hunedoara si A1. Aici gasiti topicul:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2255.0

mirceaeliade

#7253
M-am uitat mai atent la documentul guvernului si mai include urmatoarele "DXuri":



Pe scurt, harta asta arata in galben ce sectoare care inca nu au acceptul de finantare 85% de la UE, dar sunt prioritizate de guvern in momentul de fata pt fonduri UE:


In scurt, niciuna din trecerile peste Carpati nu e prevazuta, in timp ce alte "curiozitati" de genul Bacau-Vaslui, Resita-Caransebes, Slobozia-Calarasi, Suceava-Botosani, Miercurea Ciuc-Sf Ghe, etc apar listate. Asta in timp ce la autostrazi apar doar cioturi pe A1+A3, plus intreg A0N si A7.

edit: Ignorand tabelul (care nu imi da mare siguranta ca documentul e profesionist), cred ca unele din drumurile galben-negre nu sunt DXuri, ci probabil si modernizari ale unor DNuri existente.  De exemplu, Bacau - PNeamt e posiibil sa fie DX, dar Bacau - Vaslui e aproape sigur DN.  Asta ar explica de ce ministrul zice de 250 km si in tabele astea doua apar 1300 km.  Sunt probabil acele "Peste 330 km de Variante Ocolitoare și drumuri de legătură la rețeaua primară".

edit2: Asta nu inseamna ca guvernul nu va face BV-Ploiesti, ci doar ca nu planuieste sa ceara bani UE pt constructia ei.  La fel si A11, care probabil chiar va fi construita, dar deocamdata nu din bani de PNRR

hvm

^
mai are cineva dubii ca la A13 o sa se faca  una din variantele cu finalizare in Bacau?  :|
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vasile.silion

#7255
Nu înțeleg faza asta cu denumirile oficiale ale drumurilor. Mă refer la drumuri expres și autostrăzi. S-a hotărât undeva cum sa fie ele numerotate/denumite sau fiecare cum îl taie capul, de la caz la caz?
N-ar fi mai bine ca drumurile expres și autostrăzile să aibă o numerotare unitară? Daca am vorbit de A12 Craiova - Pitești, și se face doar DX, atunci mi se pare normal sa i se spună DX 12.
Iar dacă avem A7 Ploiești - Siret, dar pe porțiunea Pașcani - Siret va fi doar DX, de ce să fie A7 până la Pașcani, iar de acolo până la Siret sa fie DX5? Nu-i firesc să se păstreze DX7 și mai departe, până la Siret? Mai ales că poate, în viitor, un DX se poate upgrada în A? Daca ăla e DX5, care sunt DX de la 1 la 4? Vom avea și DX5 și A5? (Autostradă care ar fi, din câte știu, București - Giurgiu, unde însă e posibil sa fie tot un DX - ăla ce număr va avea, ca DX?).
Daca am vorbit de A11, și vom face doar DX Oradea - Arad, nu-i mai intuitiv să-i zicem DX11? Trebuie sa găsim o alta cifra la DX decât la A?
Mi se pare o harababura.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

voicul

Ca in Ungaria: M e si autostrada dar si DX.
Ca in Bucuresti: pista de biciclete e rosie, dar si verde.

Vad ca pe harta apare si Fagaras - TGM  :)

ultrasbz

DX Soveja - Lepsa ?!
Senzatia mea e ca sunt mai degraba modernizari/reabilitari de DN-uri decat DX-uri la cum arata lista aia.

alin2pas

Această hartă îmi confirmă faptul că fiecare guvern (și fiecare ministru al transporturilor) doresc să-și lase amprenta asupra viitoarelor drumuri din România și vin cu câte o hartă, care este aruncată la gunoi și înlocuită cu alta când vine următorul guvern / ministru. Dacă ar fi să-l parodiem pe Mihai Constantinescu:
,,Cu carioca pe hârtie
O autostradă am desenat"

Realitatea e că toată țara suferă din cauza lipsei infrastructurii și multe din drumurile rapide propuse de diferiți miniștri nu sunt necesare deocamdată pentru că drumurile existente nu au capacitate suficient de mare pentru traficul existent, ci pentru că scot traficul dintr-un șir interminabil de localități sau elimină niște intersecții cu risc ridicat de accidente sau care reduc mult fluența traficului. Totuși, nu se pot pune de acord politicienii și specialiștii să realizeze o prioritizare a acestor proiecte astfel încât să putem avea un plan multianual pentru construcția și modernizarea căilor de transport care să nu se schimbe de fiecare dată când se schimbă guvernul? Știu, avem deja un masterplan, dar...
Ar trebui să se renunțe la toate DX-urile născute din ideea ,,hai să-i facem pe plac politicianului X" după cum îmi pare Soveja - Lepșa (scuze, nu cunosc locul, dar nu cred că acolo se justifică un DX, nu e nici ,,tronsonul lipsă" pe un traseu cu trafic și nu cred că toți locuitorii din cele două localități fac naveta zilnic dintr-o parte în alta). În multe locuri nici nu e nevoie de DX, ci e suficient să se modernizeze drumurile existente (lățirea carosabilului, modificări ușoare ale traseului pentru îndulcirea unor curbe, centuri ocolitoare, intersecții denivelate sau cu bandă dedicată pentru viraj la stânga etc).

vancouver

Nu va mai infoiati asa tare ca nu are rost. Soveja - Lepsa este o reabilitarea a DN-ului existent. Este deja contractata executia. Punerea pe lista are doar menirea de a baga cheltuiala pe PNRR. Si nu e vorba de nici un DX. Sigur, profesionalismul celor care au intocmit tabelul este de domeniul fantasticului (categoria fantastik-junk). Puteau sa scrie clar reabilitare DN2L Soveja - Lepsa. La fel si "A10 - Teius - Blaj", care se refera la reabilitare DN14B Teius - Blaj cu legatura cu A10.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.