Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

Podurile nu sunt facute de guvernari, ci de ingineri si muncitori.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Earthchild

Asta ar mai lipsi sa scrie: început de Boagiu, reziliat de Cuc.

Skynick

A facut cineva un calcul, cati km aproximativi de autostrada si DX ar avea contractati si in lucru UMB in 2021?

TS30

Update harta CNAIR

A1 - SIBIU - BOITA PS1 - Stadiu fizic actual 18.05% avans +2.77%
A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 50.28% avans +7.67%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L2 - Stadiu fizic actual 94.5% avans +0.65%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 29.94% avans -2.82%
A7 - Stadiu fizic actual 68.5% avans +1.5%
A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 90.3% avans +0.8%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 72.46% avans +1.07%
DX CRAIOVA - PITESTI L1 - Stadiu fizic actual 13% avans +0.5%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.1 - Stadiu fizic actual 26.98% avans +2.19%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.2 - Stadiu fizic actual 23.37% avans +6.15%

*avans calculat de la ultima postare din 31 Iulie 2020 (link)

mirceaeliade

#6844
Impresionant ca aproape totul e peste +1%, dar cum naiba ajungi la -2.8%?  Au cumparat multa dinamita ca sa stearga atat de mult intr-o singura luna.

PS: pod Braila e la 22.0%

gruiarew

Eu nu știu cum se calculează procentele alea. E parte din lungimea lotului construită? Că dacă e lot de 10km (să zicem) unde 1km ai un pod și ăla lipsește, restul fiind doar umplutură, nu poți zice că ai 90%...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#6846
Din cate stiu stadiul fizic este un calcul financiar (chiar daca "stadiul financiar" este altceva, adica valoarea platita). Si anume se ia valoarea lucrarile executate la un anumit moment dat raportat la valoarea totala. Cand se face o factura e simplu, ca se ia exact valoarea cumulata a tuturor facturilor pana la data x. Astfel rezulta acele procente cu 2 zecimale. Daca nu s-a mai depus nici o factura, atunci trebuie estimat - si de aici rezulta acele procente mai rotunde uneori. Depinde de cat de exacta sau grosolana e estimarea. Si daca estimarea e proasta, la urmatoarea factura putem sa vedem si valori cu minus.

Ex. Daca un pod lipseste cu totul, se pune zero, iar terasamentele sunt gata pe zeci de km, se ia valoarea lor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

#6847
Am dat peste planul de relansare economica al guvernului publicat in iulie 2020.  Sunt niste tabele in anexe care cred ca functioneaza ca un fel de masterplan actual.  Autostrazile si drumurile expres sunt impartite in 3 tabele, care listeaza nivelul de "priotitate" la care se gaseste fiecare proiect in parte, cel putin din punct de vedere oficial.

Proiecte aflate in implementare activa (400 km):



Proiecte noi - reteaua primara (3000 km).  E posibil ca ordinea din tabel sa fie oearecum corespunzatoare cu prioritatea in ochii guvernului: spre exemplu A0 > A1 > DX/A5?? > A7 > A13 > A8 > A3 > DX/A6 > DX/A4 > DX/A11 > A9 > gauraA3 (TgMures-Fagaras).  In afara de DX5 Buc-Giurgiu nu vad de ce ordinea nu ar fi si aceiasi cu cea oficiala.



Alte proiecte existente/fanteziste dar la care nu e clar ca se lucreaza activ (alti 3000 km).  Aici sunt proiecte doar teoretice, desi sunt foarte surprins sa vad Otopeni-A3 pus aici intre proiecte la care nu se gandesste nimeni (e singurul proiect "core" inclus aici).


Ionut

La tabele și carioci suntem campioni mondiali.

GML

Nu se puna si Zimbor-Poarta Salajului, unde contractul e semnat, si se afla la faza de proiectare?

Dominik

Pascani-Suceava apara ca A pe acel tabel...probabil e greseala.
You're in Steelers Country

horatiu.cosma

^^
S-ar părea că încă nu s-a dat ordinul de începere pe Poarta Sălajului-Zimbor, deci încă nu a început să curgă perioada contractuală pentru proiectare. Cred că are legătură cu lipsa terenurilor.

naivu

#6852
@mirceaeliade, studiu pe trei tabele:
- pe PiSi L4 inca nu era semnat contractul (licitatia e avansata, dar inca nu s-a terminat)
- pe Holdea-Margina este suspendat orice pana la solutionarea juridica
- A8 si A3 Iernut-CTurzii in reteaua Core, dar legatura lor cu Occidentul, Nadaselu-Suplacu-Bors, in reteaua Comprehensive
- lotul Strabag de langa TgMures si Rasnov-Cristian, desi in executie, nu apar in primul tabel
- inelul Bucuresti Nord, chiar daca va fi demarat si probabil terminat mai rapid decat alte proiecte mai importante, nu are cum sa fie "prioritar in ochii guvernului" fata de PiSi, A3 Vest, A8, A7, DX12
- Giurgiu-Bucuresti, ai sesizat corect ca nu poate fi in top 3 prioritati
- Pascani-Suceava "autostrada" dar contractul, pe atunci in licitare, acum deja atribuit cere elaborare SF pt drum expres
- Nadaselu-Suplacu este abia la pozitia 15, dupa A8 sau A13; un lot din patru are deja contractul de executie semnat, alte doua sunt pe finalul licitatiei, iar lotul cu tunelul Meses si Zalau beneficiaza (cel putin la nivel declarativ) de o atentie deosebita (pt ca fara el restul tronsonului Nadaselu-Bors nu ar valora nici 10% din ce trebuie)
- Comarnic-Brasov (dupa care se plange mai mult decat pt A7, A8 si A13 impreuna) este pe pozitia 20, dupa Ploiesti-Comarnic (dupa care nu se plange nimeni pt ca au DN1 2+2 care aproape ca nu trece prin localitati)
- la proiecte de retea secundara (pe care le consideri doar teoretice) s-a ratacit nu doar un proiect Core ca Otopeni-A3 de la pozitia 1, dar si proiecte cu elaborare SF+PT in licitatie: pozitia 6 DX Gaesti-Ploiesti (care va deveni esential dupa terminarea A7 Ploiesti-Buzau) sau pozitia 33 Crasna-Albita (parte din Tisita-Albita).
Cam multe inadvertente pt o lista oficiala de prioritati  :D
Oricum, si daca ar fi fost ordinea oficiala de prioritate a actualului guvern sau a CNAIR, nu i-as da prea mare importanta, este vorba de o lista de lucrari pe vreo 20ani care va traversa multe schimbari de guvernare!
In rest, vorba lui Ionut "tabele si carioci".

jaston

Va rog sa imi scuzati ignoranta, dar ce inseamna drum trans regio? Drum nou? Drum cu 2 benzi pe sens?
Multumesc frumos!

ivladbogdan

Drumurile cu o banda pe sens dintre localitati, redenumite si cu niste marcaje/asfalt pus nou, cel mai probabil.