Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

Oameni buni, putina gândire critica nu strica - drumurile istorice nu au nici o legătură cu situația din prezent.

Mai precis - principala problema ce există în trecut în materie de drumuri montane o reprezenta văile pe care riscul de inundații era foarte ridicat. Practic în lipsa unor amenajări hidrotehnice, a unor baraje și diguri, pe multe vai montane s-ar înregistra și acum inundații bruște care ar distruge podurile și terasamentele ce se puteau ridica in vremea medievala.

De asta rețeaua de drumuri medievală era cu totul alta decât cea de acum. De exemplu valea Oltului la Călimănești era ocolită în trecut exact pe traseul pe care acum va fi A1. Dar atunci ocolul nu era din motive de protecție a parcului Cozia sau din motive de cost ci pur și simplu pentru că Oltul inunda toată valea, dintr-un versant în altul.

De asta multe drumuri din trecut nici măcar nu foloseau văile ci mai degrabă culmile montane, mai largi și mai sigure. De asta valea Prahovei nu era străbătut de vreun drum și calea principală era pe la Rucăr, peste culmi. Asta că să nu mai spun și de faptul că oricum tu pomenești de vremuri în care Curtea de Arges sau Câmpulung erau mult mai importante decât București (care de fapt nici nu exista pe atunci).

mirceaeliade

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ludovic-orban-ne-am-angajat-sa-construim-aproape-3-000-de-km-de-autostrazi-si-drumuri-expres.html

>"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în baza programului nostru de relansare economică şi investiţii, va avea proiecte extrem de mari. Noi ne-am angajat să construim aproape 3.000 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, investiţii importante", a afirmat Orban.

>El a precizat că fondurile pentru investiţii vor alocate din bugetul Uniunii Europene în exerciţiul financiar 2021- 2027 şi din Programul de Rezilienţă şi Recuperare. Bugetul total alocat României va fi de 80 de miliarde de euro.

Iara cu nr de kilometri fantezisti.  Totusi, suma de 80 de mld de euro pt '21-'27, adica peste 10 mld pe an, pare destul de substantiala.  Avand in vedere ca CoBra e undeva la sub 3 miliarde, sunt destui bani pt proiecte daca se gasesc cei 15% si profesionisti care sa aleaga proiectele bine.

voicul

Revendicari pe care antreprenorul le castiga doar pentru ca statul roman a facut totul perfect. Daca dadeau SF-uri varza, probleme birocratice, trageau de timp, reziliau abuziv, nu se respectau AM-uri ... atunci sigur justitia ar fi dat drepate CNAIR!

Daca tot recunoaste (asa pe jumatate - doar atreprenoul e vinovat), poate si face ceva ca pe viitor sa nu se mai ajuna in situatii de genul acesta.

--

Ministrul Transporturilor: România a plătit peste 2 miliarde de euro "taxă pe prostie" pentru revendicările antreprenorilor

"De foarte multe ori, angajații din Minister sunt puși în situația în care antreprenorul, în loc să urmărească implementarea proiectului, în unele situații urmărește cum să câștige mai mulți bani fără să muncească. Atunci apar acele revendicări, unde România este în topul listei la nivel european.

România a plătit din 2007 până în prezent peste 2 miliarde de euro revendicări. Eu o numesc «taxă pe prostie», pe prostia autorităților, în condițiile în care tu pierzi procese la Curtea de Arbitraj de la Paris, în instanță, cu antreprenorul și plătești aceste revendicări, bani pe care nu i-a semnat în momentul în care a încheiat contractul. În schimb, suntem obligați, ca și stat, să plătim acești bani atât pe lucrările rutiere, cât și pe cele din infrastructura feroviară", a afirmat Lucian Bode.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ministrul-transporturilor-romania-a-platit-peste-2-miliarde-de-euro-taxa-pe-prostie-pentru-revendicarile-antreprenorilor-1358335


Păun

Am o intrebare. M-am uitat si pe harta API, am cautat si pe site ul CNAIR dar nu am gasit nimic despre Targu Mures -Brasov. Se ce intampla pe portiunea asta? Teoretic nu ar fi foarte greu de construit avand in vedere ca e o zona usoara.

voicul

Anulat pana ... la Fagaras ca sa fie o veste buna. Se merge pe A10 si momentan pauza pe A3.

Traseul este mai greu decat pare mai ales ca dealurile din Ardeal cam se misca dupa propriul plac.


VictorC

Tg. Mureș - Brașov a fost scoasă complet din schema autostrăzilor din RO încă din 2015 odată cu Master Planul General de Transport. Mai nou a apărut doar în strategia guvernamentală pentru infrastructură 2020 - 2030, dar în MPGT tot nu e.

pbh

NU este chiar asa usoara, mai ales intre Sighisoara si TG Mures. Oricum, la cum este pusa problema acum se va face sigur dupa A13, daca se mai face.

realfanady

^^
Mai lasati MPGT ... nu -i Biblie, zici ca au facut niste betivi la o bere  :lol: :lol: :lol: , cu alte cuvinte nu-i bun de nimic.

TG Mures - Sighisoara ai nevoie de 4 benzi, fara discutie. Ca de la Sighisoara la Fagaras in prima faza ar face fata un DN (half profile) cel putin vreo 20 de ani este alta treaba. Si dupa faci celalalt profil.

VictorC

Ba tocmai că MPGT-ul exact asta trebuie/trebuia să fie, ca o biblie. Ceva bătut în cuie, clar și detaliat pe termen mediu și lung, să nu se schimbe prioritățile după cum se schimbă guvernul.

naivu

Indiferent ce scrie in MPGT, in conditiile in care A10 si A13 Sibiu-Fagaras vor fi terminate, ele vor atrage de pe DN13 tot traficul care doar tranziteaza zona Fagaras-TgMures, iar traficul ramas cu greu va simti nevoia unei A. Ar trebui facuta candva, dar ca prioritate e mai pe la coada.

Kimi

Tg Mures - Sighisoara trebuie facuta. Nu exista nici legatura feroviara, decat cu ocol de 5 ore. Traficul de multe ori e intens si mai mereu se intampla accidente. Pe langa asta, Sighisoara e destul de izolata acolo si asta afecteaza economia locala.

De la Sighisoara la Brasov nu e trafic asa intens si exista legatura feroviara ok.
Sighisoara - Fagaras ar fi utila pentru cei care vor sa mearga in sudul tarii pe valea oltului. Evident dupa ce va fi gata Sibiu - Brasov si PiSi, ca de CoBra nu imi fac sperante.

Evident, toate ar trebui facute dar Sibiu - Brasov si Tg Mures - Sighisoara inainte de toate.

voicul

Inainte de toate ... care?

Fara a astepta raspunsul: A3 pe sectiunea aia se bate cu A4. Cam asta e gradul de prioritate (ca pe hartie se poate scrie orice) momentul in care o sa treaca la actiune.

GML

Oare sectiunea intre Tg. Mures sau Ungheni si Acatari poate inra aici? Sau ala va face parte din A8?

marisRO

Eu cred ca trebuie gandit un nou traseu intre A8 nod Acatari si Sighisoara - avem 41 km pe actual E60. Se poate imparti acest lot in 2 segmente: Acatari - zona Balauseri - 11 km, respectiv Balauseri - centura Sighisoara. Pentru un SF pe acest sector nu se pot utiliza actualele fonduri europene?

ivladbogdan

Nu vad rostul discutiilor pentru un drum (A3 spre Sighisoara) care nu se va face niciodata. Sau hai, sa nu fiu atat de pesimist, nu se va face in urmatorii 15-20 ani.
Si oricum, gandeste-te ca oricat de praf ar fi Straco pe A3 si Aktor pe A10, oricum o intorci, peste 4-5 ani vei avea Targu Mures-Sibiu continuu via A3+A10+A1.
Iar daca se merge pe constructia Sibiu-Brasov pe A, Targu Mures-Brasov va iesi in mod cert din schema pentru ca sunt zone in tara unde se circula absolut groaznic si e nevoie de drumuri noi. Nu vei avea niciodata in viitorul apropiat doua variante de mers pe autostrada de la Targu Mures la Brasov, plus E60, in timp ce altii cu MZA mare vor avea inca doar un 1+1 amarat.