Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

tonică

dupa rezumatul lui Horatiu, merita si vazut filmuletul, e totusi o comedioara bunicica, ceva intre simularea transparentei si "hai sa dam mana cu mana". Probabil unul dintre putinele rezultate va fi acela ca astfel exista macar o inregistrare video a penibililor alora de la straco, puţaroti ori alti actori pe care s-o redam prin iarna razand de putinii care i-au crezut.
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23828743-autostrazi-centuri-rutiere-stadiul.htm

AlexxC

"- Astaldi la Brăila: totul e în grafic la turnuri și blocurile de ancoraj, niciun cuvânt despre cei 20 de km de drumuri de legătură blocați de utilități"
Poate in iunie cand cei 500 de oameni termina santierul de pe A3 din Mures...sigur exista o planificare de tipul asta.

voicul

Nu e vorba ca nu are Astaldi oameni sa intre pe teren, e vorba ca nu are terenul pe care sa intre, pentru ca partenerul serios a uitat sa fie serios si pe acest proiect.

ovicor

Apropo de podurile peste Mures: va mai fi cel putin unul, pe A8, dar pentru asta trebuie sa scapam de COVID si... CNAIR!

Hercule

Deșteaptă-te române!

ovicor

Corect, @Hercule, asteptarea pana vom avea autostrada in zona lui ma sperie!

ciachi

In timp ce   UMB-ul  munceste, pana si podurile le varuieste,  AKTOR- ul se  odihneste si contracte primeste. Cu siguranta azi aveam activitate sustinuta pe lotul 3 din centura sud Bucuresti daca nu erau desemnati castigatori aktorii cu doua laptopuri sub brat . Aici poate interveni API pe langa CNAIR si MT in sensul de ai lasa "sa stea pe laptop pe puturosi " (AKTORI , PIZZARI, etc.) si ajuta sa munceasca pe cei cu chef de treaba.
API a demonstrat ca se poate  ( si tebuie in continuare) sa faca lucruri bune pt. infrastructura din Romania, se poate gasi un  mecanism prin care cei puturosi sa fie lasati sa se odihneasca iar cei harnici sa munceasca. Orice km de autostrada dat in trafic inseamna vieti salvate.

NGC

Mecanisme exista, dar cine le pune in aplicare si mai ales, cine le pune in aplicare corect si obiectiv? ;)
Pentru A0 Sud este oricum prea tarziu.

ciachi

Stau si ma intreb de ce nu se pot inplementa "de ieri" urmatoarele  reguli valabile pentru toti cei care doresc sa construiasca autostrazi in Romania:
1. Orice cosntructor trebuie sa aiba pe statul de plata minim 1000 de salariati (ingineri, muncitori) cu care sa poata intra in santier la momentul obtinerii AC, in cazul asocierilor minim 1500 ( o asociere nu poate fi formta din mai mult de 3 constructori)
2. Sa detina in proprietate minim 500 de utilaje (camione, buldo, finisoare, etc.etc.) si minim 750 in cazul asocierilor
3. Sa prezinte un grafic detaliat cu  lucrarile ce vor fi executate in fiecare luna
4. Concentrarea tuturor resurselor exclusiv asupra caii de rulare in scopul darii in trafic a caii de rulare (ulterior se poate lucra la parcari, CIC, drumuri agricole, rigole, semanat iarba, WC-uri etc. dupa caz)   orice  km de autostrada dat in trafic ineamna viati salvate,  timp si bani salvati, .
5. Stabilirea unor sanctiuni clare pt. nerespectarea termenelor si a unui sistem de premiere pt. depasirile de program.
Nu putem pune semnul egal intre cei cate muncesc si cei care lenevesc .....intre cei cu doua laptopuri sub brat si cei cu sute de utilaje ....Da stiu ca in CNAIR sunt o gramada de "meseriari" harnici si destepti care zi si noapte se strofoaca pt. binele infrastructurii din Romania  .....dar cu aceiasi "meseriasi" din CNAIR lucreaza si PORR si  UMB si Selina....Si stiti cine poate impune  in practica un set de reguli corect si obiectiv?  va spun eu............ API........fac pariu pe o baterie de vin ca daca pe A3 pe lotul Maltauro dupa reziliere se apuca de treaba in regie proprie  CNAIR avand drept principal subcontracor pe UMB azi circulam pe acel lot .......da cei drept.... poate incalcam "sfanta prcedura"

vancouver

#6564
Cu cat mai multe reguli si cu cat mai restrictive, cu atat mai mult de contestat. Cu atat mai mult o sa dureze orice.

Iar daca pui o penalitate mai mare de 5% din contract pentru intarzieri, poti sa reziliezi direct. Nici o firma nu are rezerve mai mari de 5-10% la o lucrare. Daca ii iei mai mult, la randul ei va lua de la subantreprenori si de la proprii salariati sau direct va da faliment sau va rezilia contractul.

Asta vrei, multe rezilieri si relicitari?

In ultimii 20 de ani asta s-a tot facut constant: REGULI DIN CE IN CE MAI DURE. Cu rezultat? Din ce in ce mai multe contestatii, din ce in ce mai greu merge treaba.

Cand o sa intelegem ca intre 2 extreme exista si o cale de mijloc si o sa incepem sa fim mai umani cu ambele parti (autoritate vs. constructor) atunci o sa si progresam spre normalitate tarilor vest europene, in care si unii si altii sunt priviti ca oameni si scopul principal e rezolvarea problemelor si nu PEDEPSIREA (pedepsirea este tipica regimurilor comunistoide, in care si creierul nostru a fost crescut si avem aceasta reactie stupida de a pedepsi la infinit, respectiv de a fugi de raspundere pentru cei care risca sa fie pedepsiti).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

CNAIR "se bate cu caramida-n piept" cu evolutia lucrarilor pe A7-UMB, A3-Astaldi, A3-Selina. Noi stim cu totii ca nu-i meritul CNAIR. Dar, daca vor sa-si asume performantele, atunci sa-si asume, la pachet, si contraferformantele penibile, "fara numar"!

voicul


cristi5

#6567
Stimati colegi,

Ce s-a intamplat cu cocoasa de la Focsani sub atenta supraveghere a CNAIR, nu are voie sa se mai intample in alte parti! Cred ca e nevoie ca comunitatea noastra sa se implice in monitorizare la stadiul de elaborare SF. Acolo se fac prostiile cele mai mari , din cauza carora suferim decenii dupa aceea:
- trasee alese aiurea
- lipsa investigatii geotehnice
- solutii care e clar ca nu stau in picioare (debleul de la Holdea)
- analize multicriteriale aduse din pix sa iasa ce vrea baronul, smecherii locali sau centrali
- documentatie incorecta (cotele gresite in SF de la o plansa la alta, chiar in zona debleelor/tunelurilor Holdea)
- etc etc

Dupa discutii in API propunerea mea ar fi asa:
- sa vedem ce SFuri sunt in derulare la care se mai poate face ceva
- vazut sursele de informatii:
* proiectantul SF (sau SF + PT). Unii sunt cooperanti, altii mult mai putin. Secretomanie romaneasca.
* CNAIR, rapoartele de progres ale contractului SF(+PT) (le putem cere pe 544 daca nu ni le dau) ca sa aflam de exemplu cand va discuta primaria X traseul
* primariile de pe traseu, care in anumite sedinte (publice, inteleg) discuta traseul. Noi estimam 10-15 primarii pe 100km
* ANPM, APM
* alte surse, va rog sa ajutati aici
- colegi care contacteaza/monitorizeaza sursele, ar fi de lucru mai ales la primarii, dar daca ne coordonam putem acoperi cat mai mult din traseu

Cateva proiecte (A, DX, centuri) care au proiectant sau vor avea curand
- A8?
- A13 Brasov Fagaras urmeaza curand probabil
- Braila-Tulcea-Constanta
- Pascani-Suceava-Siret
- DX Tureni-Cluj
- Timisoara-Moravita
- TgNeamț-Bacau
- DXuri in zona de nord


Propunerea mea e sa alegem 1-2 proiecte-pilot de mai sus si sa vedem cat e de fezabil sa monitorizam activ.

In aceeasi ordine de idei, cred ca ar trebui sa ne propunem sa trimitem pe cineva la fiecare intalnire publica de AM de proiect major. Poate e prea tarziu la acel stadiu dar eu tot cred ca nu ar trebui sa lipsim de acolo.

Ce parere aveti?

Putem la fel de bine sa hotaram ca noi monitorizam doar santiere. Putem zice ca monitorizam executia si poate ceva din proiectare (la FIDC galben,  si acolo proiectarea e un proces obscur)

PS: Chiar si la centuri rutiere am putea monitoriza la stadiul SF si sa incercam sa obtinem de exemplu separare de sens (zone 2+1, 2+2, sau 1+1 pe 11m latime pt depasit vehicule defecte). E stupid in secolul 21 sa construiesti DN nou fara separare de sens, cand poti face asta largind drumul cu 1-3m.

alesd

Quote from: Ionut on April 24, 2020, 02:47:38 PM
Poti face pentru toate loturile de autostrazi daca ai timp si chef si daca mai ai, evident, rapoartele publicate de CNAIR de-a lungul timpului.

Am colectie aproape completa de "almanahe" lunare de la CNAIR. :lol:

Ionut

Am mutat aici pentru a nu polua pe A3. Poti face pentru toate autostrăzile în execuție dar mai intai ar fi A10 loturile 1 și 2 de interes. Ca si acolo se lucrează din vremuri imemoriale și au fost date multe termene succesive bombastice.