Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

#5190
Esti rau si acuzi in mod nefondat actualul guvern (cel mai bun din ultimul sfert de secol) de reacredinta.
Doamna prim ministru V.V.Dancila a spus clar ca toti cei +700 km vor fi gata in 5 ani.
Ce iti veni tie sa numeri utilajele si macaralele ?!?!?
Fii un bun PSD-ist crestin: "crede si nu cerceta" !...


Laszlo,
+1
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pro Infrastructura, despre proiectele de autostrăzi din Moldova: Este trist că după mulți ani de promisiuni deșarte, Guvernul alege să răspundă cetățenilor din Moldova cu hărți făcute pe genunchi și cu termene fanteziste

Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să finalizeze cu atenție și celeritate evaluarea ofertelor pentru tronsoanele Autostrăzii A7 și să re-lanseze urgent procedurile de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8, spune Asociația Pro Infrastructura, care face și un istoric al acestor proiecte întâriziate. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.

Hotnews

Ionut

Misto. Au preluat si Digi24 si Agerpres. Cei din urma nu prea ne preiau, probabil nu ne plac. :lol: Noi trimitem comunicatele importante tuturor contactelor din presa si in redactiile majore. De obicei, cand preia Agerpres sau Mediafax stirea ajunge in foarte multe locuri, inclusiv site-urile locale/mici.

marisRO


StefanCelMare

Rar mai vezi segment de autostradă cu atât de puține probleme birocratice / de teren (ca A3 Câmpia Turzii - Tg. Mureș).
Sigur că au mai fost/mai sunt probleme, dar totuși, comparați cu A1 UMB sau A10 Aktor (problema aici fiind constructorul, evident).
Se și vede că a fost mai OK bucata asta, deși începută mai târziu, se va termina cam de-odată cu eternele A10 și bucățile A1 Lugoj-Deva.

Abia aștept 2020-ul ăsta, că poate-poate vedem și ceva debut mai serios pe Suplacu-Borș cu extensie Nușfalău.
Cu astea și poate cu ceva prelungire Nădășel - Poarta Sălajului, cred că ruta A3 s-ar apropia de cuvântul decent.
Ar avea o lipsă de cam 60 de km de Autostradă, dar pe un drum european decent (mai ales dacă s-ar găsi o soluție la centura Zalău să nu se intre în oraș).

Cred că după astea (probabil 2025, când SiPi și Centura Buc teoretic ar fi spre gata), prioritățile ar trebui să se mute spre Moldova și Oltenia pe construcție Autostrăzi. Atenție, nu sugerez că până atunci nu ar trebui să se facă nimic.



Europiu

Quote from: StefanCelMare on June 07, 2018, 11:18:32 AM
Rar mai vezi segment de autostradă cu atât de puține probleme birocratice

Eu zic sa il intrebi pe @horatiu.cosma daca e de acord cu tine :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

#5196
Quote from: elphax on June 07, 2018, 11:40:28 AM
am o curiozitate, in zonele cu dealuri  - gen cu e la Alba Iulia Nord, nu se pot construi sensurile autostrazii pe inaltimi diferite ? adica sensul din vale sa fie mai jos
mi s-ar parea mai simplu de realizat

Aoleu, nu e voie! Cum poti sa gandesti asa ceva? :o

Cele 2 sensuri trebuie sa aiba aceeasi cota, sa fie la acelasi nivel, ca altfel se dau peste cap calculele de planeitate ale CESTRIN-ului. :D

elphax

intrebarea mea e mai generala :)
planeitatea presupun ca se poate calcula separat

pasadia

Era o gluma. Raspunsul serios e ca intr-o vreme nu era voie conform normativelor sau normelor sau directivelor de proiectare. Din cate imi amintesc s-au schimbat acele reguli, mi se pare ca s-a si discutat in trecut pe forum despre asta (cu referire la faptul ca o asemenea solutie ar fi trebuit adoptata pe A1 la dealul Soimus sau pe PiSi/CoBra, etc...). Da rin mod sigur discutia e de alt topic, deci...

whitedove

pai in Germanika de ce se poate si la noi nu s-ar putea???

exemplu A9. pe care am si (fost de curand) - - https://www.google.ro/maps/@48.9704333,11.4275517,14.33z?hl=ro

Ionut

Noutate! :) Avem 3 podcast-uri de la conferinta de astazi organizata in Bucuresti de ARIC si ARACO. A fost o conferinta foarte reusita, cu multi experti, multe prezentari OK. V-am pregatit trei podcast-uri despre FIDIC & noul contract national si despre PPP. Le gasiti pe thread-urile dedicate si puteti discuta acolo.

S-au discutat multe despre importanta pregatirii proiectelor, despre cum trebuie implementate (FIDIC Rosu/Galben, ma rog, noul model national "rosu"/"galben"), despre despre despre multe subiecte.

CNAIR a fost prezenta prin Dir. Gen. Adjunct Florin Scarlat (nou numit in functie). A avut o interventie rapida. Nu a spus multe chestii interesante, ci doar una relevanta pentru noi: sunt in acest moment 8 proiecte de autostrazi care sunt in faza de elaborare documentatie de licitatie. Care? Trebuie sa mai sapam pentru o pozitie oficiala. :) Deci probabil "in curand" (luni de zile, nici ei nu cred ca pot zice sigur) vom vedea noi licitatii.

NGC

A1 PiSi 2, PiSi 3, PiSi 4 (PiSi 6 e drum de legatura)

A3 3A2 + 3B1, 3B2, 3B5

Vrabiutele zic ca ar mai fi si ceva legat de Tunelul Meses.

Ionut

Mai intreaba vrabiutele. Ca mai avem două bucăți interesante și nu sunt pe A3.

aldocan


Ionut

Nu este A13. Sunt doar autostrazi "vechi", cu traditie.