Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mat_Fr


Bulwyn

#5206
Ceva legat de tunel meses as zice 3B3. Si ca sa nu ramana gaura as zice si 3B4

AdrianB1

Quote from: whitedove on June 07, 2018, 01:59:17 PM
pai in Germanika de ce se poate si la noi nu s-ar putea???
Se poate in multe locuri, am vazut asta si in Italia (Genova-Nisa), in SUA (se practica la greu), nu mai tin minte pe unde prin Franta, in general in zonele montane prin Europa dar in SUA chiar si pe zone plate, gen imprejurul Washington DC unde sunt distante de pana la 50 de metri cu padure intre cele doua sensuri. Ajuta destul de mult la vizibilitate noaptea, cand nu mai ai nici un fel de faruri din fata.

aldocan

Uff  Eu speram ca se pun in miscare ptr A13 Sibiu-Fagaras-Brasov-si de ce nu pana la Oituz (deocamdata)ca sa mai multumeasca si transportatorii din Moldova.

Europiu

#5209
^^ Bucati ca aceea de care zice @whitedove (mai este una langa Ulm pe A8) sunt foarte-foarte vechi, dinainte de razboi. A explicat @vancouver, cred, acum ceva vreme. Nu stiu situatia pe A9, dar pe A8, unde este vorba de traversarea muntilor Alb (Schwaebischen Alb), s-a tot vorbit de o modificare a traseului, Deocamdata ramasa in aer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Drackensteiner_Hang
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alin2pas

#5210
^^
In America sunt intalnite destul de des astfel de autostrazi. Dar in zonele montane in special, de ce nu pot fi construite trasee complet separate? In acest fel, se poate realiza mai intai autostrada half-profile, apoi facuta integral. Asa ceva s-ar putea aplica pentru Tg. Mures - Tg. Neamt, de exemplu.

dumbravaandrei

Sincer.... imi e frica de AM in zona de deal cu doua trasee diferite (cate unul pentru fiecare sens)...

bobleeswagger

#5212
@whitedove

Aia e medie, aceasta as putea spune ca este si mai mare https://www.google.ro/maps/@48.5631265,9.6779779,13.13z

Am trecut pe acolo cand  veneam din Belgia

mihaihedes

#5213
Cunța - Săliște pe Sibiu -  Sebeș nu a fost abandonat un an și l-au făcut repede (și chiar l-au refăcut și mai repede) viteza și calitatea nu merg neapărat mână în mână. Bechtel de departe a făcut cel mai bun tronson de autostradă din România (calitativ vorbind) chiar dacă a durat o grămadă de ani. Are aproape 10 ani și nu au fost necesare reparații majore ca pe majoritatea celorlalte tronsoane.

Europiu

^Pai fix la aia ma refeream si eu, bobleeswagger...  :D Si probabil ca iti amintesti si ca pantele si raza curbelor sunt departe de ceea ce acceptam azi ca OK pentru o autostrada.

Ca veni vorba de pante: care este normativul actual la noi pentru maxim? 5%?
Intreb pentru ca am fost acum 2 zile pe A3-ul german si, intre Frankfurt si Koeln sunt cateva zone, scurte!, cu 6% panta si sunt relativ OK.

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

north

De aproape două săptămâni de când a apărut tot am zis că postez, împreună cu o analiză detaliată - dar cred că mai bine postez și sar analiza, că nu pare să fie timpul necesar pentru una temeinică. :)

Comunicatul Bugetul UE: Dezvoltarea regională și politica de coeziune după 2020
=principii generale + alocări pentru fiecare țară  (așa cum sunt ele propuse de CE, asta nu înseamnă că vor rămâne chiar așa) pentru fiecare țară. Comentarii:

  • Bugetul total pentru Politica de Coeziune 2021 - 2027 este de 373 de miliarde EUR, o sumă pe care eu aș cataloga-o drept fantastică (în sens pozitiv) în context Brexit.
  • În mod special pentru RO (și BG) sumele rămân practic aceleași ca în MFF 2014 - 2020 (OK, privind lucrurile oarecum optimist - adică suma rămâne în mare aceeași în termeni nominali; în termeni reali ea scade ușor).
Am putea spune că prin aceasta se îndreaptă parțial nedreptatea făcută României (și Bulgariei) privind alocarea de FEN, foarte probabil ca urmare a faptului că au ajuns mai târziu la masa la care se făcea împărțeala.
Mai concret, am comparat datele (pentru RO, BG și țările Vișegrad) din link-ul de mai sus cu datele privind actuala FMM (de aici) obținând tabelul de mai jos:



Spun ,,parțial" pentru că mai este mult până departe. Dacă este să raportăm chiar și sumele "mai corecte" de pe următoarea FMM la populație obținem următoarele alocări pe cap de locuitor:



Iar dacă ne mai luăm și după PIB/capita... în fine.
Cine are timp și chef pentru o lectură ușoară de duminică :) poate să meargă aici să se uite peste noile reglementări. Dacă cheful de citit este chiar mare și duminica chiar lungă, ar fi de citit propunerea de regulament aici (este bine că am așteptat cu postarea, uite că a apărut și varianta în limba română).
Ar fi destule de zis pe marginea textului (acum se vede cine este cel mai devotat cititor! - cel care va face o sinteză a acestui document :D), dar mă rezum la a spune că totul pare a fi orientat spre simplificare - și un lucru cu adevărat interesant este că Proiectele Majore par a dispărea (în sensul că CE nu le va mai aproba, ci doar AM-urile din țările membre respective).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

marisRO

Conform unui document intrat în posesia revistei Capital, în acest an, oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere estimează că vor inaugura aproximativ 100 km de autostradă.

Sursa: http://www.capital.ro/document-lista-autostrazilor-din-2018-exclusiv.html

Ionut

Sa curga lapte si miere! LD3, LD4, nod Iernut, nu conteaza problemele, contractul, birocratia, timpul de executie. Facem, rezolvam. O sa fie bine. You will see. Stay calm and trust in Neaga.

GDPR

^^Si articolul din Capital e fake news (În acest an, oficialii CNAIR estimează că vor recepţiona şi 4,3 km de autostradă din lotul 2 Lugoj-Deva). Pai cum nene, daca lotul e reziliat?

pasadia

Din seria "hai sa facem un tabel care nu spune nimic" caci dupa aia il copiaza altii ca sa spuna nimic. Noi ne facem ca muncim, voi va faceti ca ne platiti. Si altele asemenea.

Ah, ce bine, tocmai am postat si eu un mesaj pe ziua de azi. Productiv, productiv!