News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Daca s-ar lucra la refacere, nu inseamna ca ar fi trebuit sa fiu in trecutul nu prea indepartat o licitatie pentru el? Eu nu am auzit de asa ceva, ultimele stiri ar fi ca se lucreaza la documentatia pentru studiul respectiv...

StefanCelMare

Quote from: alecu26 on March 02, 2015, 09:22:31 AM
si Mihaesti-Suplacu cred ca e inca valabil...sau acum urmeaza sa fie finalizat. E intradevar cateva luni in urma lui Nadasel-Mihaesti.

Nu cunosteti pe nimeni de la primariile, consiliile judetene din zona? detinatori de utilitati (EON, Electrica, orange, romtelecom etc) sa aflam daca cineva s-a interesat de curând de avize???

Am fost vineri la primăria Suplacu cu alte probleme. Când am întrebat de A3, nu știau nimic. Au spus că s-ar bucura să reînceapă, pentru că le crescuse valoarea terenurilor în zonă instant acum 10 ani când se lucra. Am vorbit cu două persoane de pe acolo.

alecu26

licitatiile au fost si mai demult. Posibil prin 2006-2007. Exact cu Egis ramane consultant, raman si acele contracte.
Drumurile noastre POATE;

NGC

Quote from: alecu26 on March 02, 2015, 09:22:31 AM
si Mihaesti-Suplacu cred ca e inca valabil...sau acum urmeaza sa fie finalizat. E intradevar cateva luni in urma lui Nadasel-Mihaesti.
Quote from: alecu26 on March 02, 2015, 09:27:14 AM
NGC20...parca aveam o gramada de plati substantiale in ultima vreme pe acele loturi. Stiu ca am analizat problema.

O sa ma uit mai tarziu din nou care este situatia acolo si revin.

NGC

#2074
^^^ Conform punctului 7) din raspunsul CNADNR din 10.10.2014, la acea data IPTANA actualiza SF-ul pentru Mihaiesti - Suplacu de Barcau.
Conform aceluiasi raspuns, SF-ul pentru Nadaselu - Mihaiesti a fost actualizat in 2012 de catre SEARCH CORPORATION.

istvan78

Cam tangential la subiect, se pare ca "semne bune anunl are" in privinta banilor: statul are lichiditate pentru a plati prompt orice lucrare ar reusi constructorii sa factureze anul asta.

http://www.zf.ro/zf-news/surpriza-buna-a-executiei-bugetare-in-ianuarie-taierea-cas-cu-cinci-puncte-a-condus-la-o-scadere-a-veniturilor-din-aceasta-sursa-de-doar-3-4-13920692

Dati-i bice, dragi constructori!

Ionut

Discutati in Parcare va rog despre asta.


horatiu.cosma

900 de mil de euro pentru rutier din acciza, cam cat am avea nevoie pentru CoBra :).

cutter

Mai citește o dată cu atenție: deputatul a întrebat cît s-a alocat din supraacciză, ministerul a răspuns cît e alocarea bugetară.

laszlo.robert

Oare cind se poate face o filmare peste PTF la Nadlac si M43 ?
Ori si cum ma astept la o mobilizare masiva anul asta atit din parte constructorilor cit si a colegilor din tara ,imi pare rau ca nu pot contribuii fizic la noi informatii.
Avem 14 santiere active si 2 in solutionare (lotul contestat la A3 Iernut-Chetani si A3 ciotul de la Bucuresti) toate cu termen de finalizare pina in 2016,cu toate ca personal i-mi este teama pentru loturile 2,3 din Lugoj-Deva fara de care A1 este putin viabila pentru camioane care prefera Dn 7 intre Arad si Deva.
Unicul ramas pe 2017 ar fii Bors -Sup. Barcau deorece anul acesta nu are finantate,in rest depinde cum se misca cu SF -le licitate.
Sa speram la vreme buna si multa munca de calitate fara probleme deosebite.

alecu26

chiar daca nu avem inca o statistica privind scaderea accidentelor rutiere prin deschiderea autostrazilor anul trecut, acum am vazut la TV ca cel putin persoanele condamnate pentru accidente mortale a scazut de pe la vreo 750 la 450. Asta sigur se datoareaza si scaderii accidentelor.
Drumurile noastre POATE;

NGC

#2082
Quote from: MNU on March 10, 2015, 09:43:00 PM
In multe tari, un semi-profil cu raze si rampe ca pentru autostrada, cu toate intersectiile denivelate, cu intrari/iesiri cu zona de accelerare/franare si cu acces controlat poate fi clasificat ca drum expres.

Din pacate noi ne raportam la un STAS imbecil, inapoiat gestinat de un CNADNR condus de niste fosile ancorate in preistorie si cu viteza de reactie a unei testoase in reluare. Puteau sa modifice STAS-ul de cand a aparut ideea fazarii.

Quote from: frunzaverde on March 11, 2015, 01:22:30 AM
Ce descri tu acolo exista deja in normativul romanesc de autostrazi (PD162) si se numeste autostrada etapizata (sectiunea II, art 14-17 si fig 1a). O asemenea autostrada (half-profile), conform normativului romanesc, se poate marca cu indicativ de autostrada (Ax) si tablite verzi. Viteza maxima, per normativ, in faza half-profile, este de 100 km/h.

Normativul de autostrada nu e deloc rau; are la baza o adaptare a draftului din 2001 a standardului de bune practici TEM (editia III), facut de ONU prin UNECE. Sunt mici ambiguitati pe-ici pe colo, la capitolul noduri in principal, si nu cuprinde signalistica (normativul de semnalizare rutiera, SR 1848) dar, in rest, PD162 e un document profesionist intocmit. Compara-l cu SR1848, standardul de signalistica, care e un talmes-balmes (si e facut deasupra AND/CNADNR, de organizatia care cica face standardele in Romania). Sau, mai grav, mizeria de normativ pentru drumuri expres...

CNADNR a atribuit in 05.03.2015 contractele pentru "Revizuire/Elaborare a reglementarilor tehnice din domeniul rutier – Lot 1 – Elaborare metodologie de evaluare a aptitudinii de exploatare a podurilor rutiere corespunzatoare cerintelor clasei "E" de incarcare – conform Eurocod-uri; Lot 2 – Revizuire normativ privind determinarea starii tehnice a drumurilor moderne – CD 155; Lot 3 – Revizuire normativ pentru amenajarea intersectiilor la nivel pe drumuri publice – AND 600; Lot 4 – Revizuire normativ pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple si semirigide (metoda analitica) – PD 177; Lot 5 – Revizuire caiete de sarcini comune lucrarilor de drum – AND 589; Lot 6 – Revizuire caiete de sarcini generale comune lucrarilor de arta – AND 590; Lot 7 - Revizuire normativ pentru evaluarea starii de degradare a imbracamintii bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple si semirigide – AND 540; Lot 8 – Revizuire catalog de solutii de ranforsare a structurilor rutiere suple si semirigide pentru sarcina de 115 KN pe osia simpla – AND 571; Lot 9 – Revizuire normativ privind proiectarea autostrazilor extraurbane – PD 162; Lot 10 – Revizuire instructiuni tehnice pentru marcaje rutiere"conform cerintelor din caietul de sarcini aferent fiecarui lot".

Lotul 1 fost castigat de BETARMEX, iar loturile 2, 3 si de la 5 pana la 10 au fost castigate de PRIMACONS GROUP.
Licitatia pentru lotul 4 a fost anulata pentru ca "au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme".

Termenul pentru finalizarea actualizarii pentru lotul 9, cel cu PD162, este de 9 luni sau 12 luni (daca este necesara notificarea la CE).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

spfgmo

cum nu are finantare suplacu-bors, cand sova a zis ca se strang 3mld euro din apr pana in dec 2014. si ca banii asia pentru poiecte de genu sunt adunati cand a aratat planul Romania 100, adica pentru tronsoane care nu sunt pe fonduri europene.