Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

cosmin74

COMANIC BRASOV IL  REZOLVA CU 45 MILIONE EURO

Varianta mai ieftină la autostrada Comarnic – Braşov, în sarcina Companiei de Drumuri


Iniţial, autorităţile judeţene din Prahova şi Braşov doreau să acceseze o finanţare europeană pentru a reabilita drumul care leagă cele două judeţe pe Valea Doftanei, paralel cu DN 1, însă CNADNR a decis să preia proiectul şi să îl includă în strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale
Varianta mai ieftină la autostrada Comarnic – Braşov, în sarcina Companiei de Drumuri
Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe această rută aglomerată care leagă Capitala de munte este una mai vece, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat. Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale  a inclus însă lucrările de modernizare a acestei şosele în Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale din judeţul Braşov şi a solicitat Consiliului Judeţean Braşov să îi transmită în administrare acest sector de drum, DJ 102 I, pentru a fi încadrat în categoria drumurilor naţionale.  În ultima şedinţă de plen, aleşii judeţului au decis să transmită drumul în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor prin CNADNR.

Un drum forestier
Drumul ar fi urma să lege Braşovul de Câmpina prin Săcele – Pasul Predeluţ – Valea Doftanei, iar, în prezent, este doar un drum forestier. Iniţial, autorităţile judeţene doreau să includă proiectul pentru finanţarea din noua tranşă de bani alocaţi de Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2020, însă a fost inclus pe lista de proiecte secundare, având în vedere că sumele alocate Regiunii Centru pentru reabilitarea de drumuri erau limitate, iar pe lista de priorităţi au fost incluse alte drumuri, care sunt practic singurele căi de legătură pentru anumite zone.

Investiţie de 45 de milioane de euro
Această şosea a fost clasificat ca Drum Judeţean în anii 1970, respectiv DJ 102 I şi se întinde pe o distanţă de 45 de kilometri, dintre care 13,8 sunt pe raza judeţului Braşov. Pe mare parte din acest drum nu a fost turnat asfalt niciodată, doar în judeţul Prahova fiind cu asfalt pe raza localităţilor. În Braşov, drumul porneşte din localitatea Brădet, după Barajul Tărlung, dar nu este asfaltat decât pe o porţiune de mai puţin de un kilometru, carosabilul degradându-se ţinând cont că nu a mai fost reparat de câteva decenii. Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

GabiHd

#2056
QuoteAVEȚI CURAJ SĂ NE FACEM SINGURI AUTOSTRADA NOASTRĂ?! COMARNIC-BRAȘOV.

Am inteles, dupa 23 de ani de presa si dupa ce am "cheltuit" deja 25 de ani din cei mai frumosi ani din viata in Romania, ca DOAR NOI NE PUTEM LUA TARA INAPOI ! Nici politicienii, nici macar un personaj politic providential nu vor putea sa ne dea Romania ca pe "o tara ca afara"!

Am propus, intr-una din emisiunile NASUL din studioul ALPIN din Poiana Brasov, sa ne facem singuri AUTOSTRADA dintre Comarnic si Brasov. Exact asa cum am infiintat Televiziunea Libera, NASUL TV, prin SUBSCRIPTIE PUBLICA! "Dati un leu pentru Ateneu!"
...

http://www.nasul.tv/2015/02/25/aveti-curaj-sa-ne-facem-singuri-autostrada-noastra-comarnic-brasov/

Acuma LIVE despre proiect http://www.seenow.ro/live-9#nasul-tv

doryan93

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale anunţă, într-un comunicat, că pentru procedura de achiziţie publică ,,Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti", în data de 23.02.2015, asocierea Romair Consulting SRL - Dongbu Engineering Co.LTD a formulat o contestaţie la rezultatul procedurii emis de către CNADNR SA în data de 11.02.2015.

Sursa

Storyteller

http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf
Cum de cele doua autostrazi(A0 si A8), care se afla pe tent core, au primit un punctaj asa mic? le gasiti la rubricile 9 si 10 in primul tabel.
Cum de Ploiesti- Buzau-Focsani-Albita fostul coridor 9 paneuropean, care a fost transformat in reteaua tent ca fiind tent core nu figureaza deloc(apare doar o parte din el pana la buzau,ca drum expres ) la fel nici Lugoj-Drobeta-Calafat parte din Via Carpathia, si fost coridor 4 paneuropean ,care actual e tot tent core, deabia e drum express.
In schimb apare noua A13 Sibiu-Brasov-Bacau in tabelul cu autostrazi, tronsonul Sibiu-Brasov putand fi eventual drum expres pe cand Brasov-Bacau cel mult transregio.
Ganduri cineva?

dr4qul4

DN2 este trecut ca prioritate la DX imediat dupa DNCB-SUD.
De la Ploiesti pana la Bacau si de acolo autostrada pana la pascani si Iasi, tot ca prioritate, dupa PiSi
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

QuoteIn schimb apare noua A13 Sibiu-Brasov-Bacau in tabelul cu autostrazi, tronsonul Sibiu-Brasov putand fi eventual drum expres pe cand Brasov-Bacau cel mult transregio.
Ganduri cineva?

Sper sa ma unesc cat mai curand cu HarCov-ul si sa trec in Ungaria caci m-am saturat de felul in care e tratat un oras care e, in cel mai rau caz, al cincilea in plan economic.

MNU

De data asta eu n-am spus nimic... :)

Linisteste-te... e din cauza modului in care autoritatile au "faultat" constant proiectul Sibiu-Pitesti ca sa faca "bancabil" proiectul Comarnic-Brasov desi puteau fi realizate amandoua in modul cel mai corect cu putinta.

dr4qul4

#2062
Asa e la noi, daca Guvernul vrea prin Brasov totul, atunci poporul se revolta si nu mai accepta nimic prin Brasov.
Chiar nu conteaza ca este un oras mare care poate deveni al doilea cel mai important din tara data fiind pozitia lui!

Eu cred ca trebuie facuta una din cele 2: Tg.Mures-Tg Neamt sau Brasov-Bacau, si daca e sa aleg, care e mai ieftina.
DX pe DN2 mi se pare acceptabil, dar cu conditia sa se apuce cat mai curand de el!

Una e sa mergi pe DX si alta e sa mergi pe DN, dar unii inca nu inteleg acest lucru. e nevoie de un DX la standard pt a vedea diferenta (nu struto-camilele CB-nord sau centura Brasov)

Avem ca prioritati imediate:
Bacau-Pascani
Pisi
DNCB-sud
Ploiesti-Buzau

Nici asa nu e bine?  :lol:

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Storyteller

uite am gasit un articol care mi-a raspuns partial la intrebare, raspunsul e in paragraful de sub harta:

In cadrul memorandumului se detaliaza ca "din motive practice cum ar fi maturitatea proiectelor (ce include influența unor factori cum ar fi disponibilitatea Studiilor de Fezabilitate, studiile de mediu, susținerea politică națională și locală) dar și disponibilitatea fondurilor (cum ar fi fondul de coeziune, care este alocat, conform recomandărilor CE, doar pentru proiectele localizate pe rețeaua TEN-T centrală) strategia de implementare poate include o altă ordine a proiectelor".

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-19493212-una-scrie-master-plan-alta-strategia-implementare-vezi-cum-sunt-prioritizate-autostrazile-drumurile-expres-pentru-urmatorii-15-ani-care-este-explicatia-ierarhizarii-diferite-fiecare-document.htm

dr4qul4

In acest moment avem 11 santiere de loturi de autostrada deschise!
Este o cifra la care acum 2-3 ani puteam doar visa.
Sper sa mearga treaba repede su SF-urile pt PiSi si Bacau-Pascani ca sa avem repede alte licitatii.
Nu cred ca mai avem vreun SF valabil, ceea ce reprezinta o problema.
Pe DNCB-sud stie cineva daca exista SF valabil pt DX?
Sau orice altceva? Sau sa ne asteptam la centurile Comarnic si Busteni din fonduri (pt ca aici avem SF).?
Probabil si Suplacu-Bors va fi prioritizata!

Chiar nu cred ca CNADNR va sta degeaba 6-12 luni pana avem primele SF-uri si vor pregati o licitatie!
Cine are vreo idee care va fi urmatoarea?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TEO73H11

Pentru autostrazi avem SF valabil doar pentru Nadaselu Mihaiesti si eventual full profile pt.centura Bacau

carutasul

Quote from: dr4qul4 on February 27, 2015, 07:12:57 PM
Asa e la noi, daca Guvernul vrea prin Brasov totul, atunci poporul se revolta si nu mai accepta nimic prin Brasov.
Chiar nu conteaza ca este un oras mare care poate deveni al doilea cel mai important din tara data fiind pozitia lui!



Daca diferenta de pret e semnificativa, varianta Bacau Brasov nu e tocmai rea dar impune si Brasov-Fagaras (iar tronsonul Cluj-Tg-Mures e cam degeaba - ma rog, niciodata nu e chiar degeaba, dar n-ar mai fi prioritar) De asta e bine sa ai master-plan si sa-l "bati in cuie", pentru ca fiecare tronson depinde de celelalte si daca le tot mutam mult eficienta investitiei scade vertiginos. In varianta prin tg Neamt ar valorifica mai bine tronsoanele Bechtel deja facute sau deja incepute, adica traficul s-ar continua pe A3 spre Budapesta. In varianta prin Brasov ar merge pe A1, care speram sa fie gata la anul de la Sibiu incolo, deci ar fi mai sigura treaba, cu dezavantajul zonei de nord care ar ramane mai prost acoperita.

alecu26

si Mihaesti-Suplacu cred ca e inca valabil...sau acum urmeaza sa fie finalizat. E intradevar cateva luni in urma lui Nadasel-Mihaesti.

Nu cunosteti pe nimeni de la primariile, consiliile judetene din zona? detinatori de utilitati (EON, Electrica, orange, romtelecom etc) sa aflam daca cineva s-a interesat de curând de avize???
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Pentru Mihaiesti-Suplacu nici macar nu avem studiu de fezabilitate, cred ca e prea devreme sa vorbim de avize.

alecu26

de unde stii?

NGC20...parca aveam o gramada de plati substantiale in ultima vreme pe acele loturi. Stiu ca am analizat problema.

Avizele se obtin in cadrul studiul de fesabilitate. De aia incerc sa aflu....asa....pe ocolite....daca se lucreaza la REFACERE SF, ca unul sigur a existat. Prin 2008-2009 de fapt chiar se astepta sa se inceapa executia de Bechtel. Ar fi fost urmatorul tronson atacat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).