News:

.

Main Menu

Poliția Rutieră

Started by Ionut, September 12, 2017, 07:53:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Allex

^ de acord cu tine.

Chiar daca legea este neclara in aceasta privinta, este un lucru bun ca localii ajuta la dirijarea/fluidizarea circulatiei. Si o fac chiar bine dpmdv, cel putin in fiecare dimineata in intersectia Podu Ros din Iasi. Fara ei ar fi haos total acolo.

Si inca un lucru: zilele trecute mi-a facut semn sa ma opresc un OM, ca sa poata iesi un TIR de pe o straduta cu spatele. Evident ca m-am oprit, s-a oprit si cel de pe contrasens, TIR-ul a iesit si ne-am vazut apoi cu totii linistiti de drum. Puteam sa nu opresc la semnalul OMULUI? Puteam. La fel si colegul de pe contrasens. Dar TIR-ul ar mai fi avut de asteptat cine stie cat timp pana se elibera drumul, pentru ca venea de pe drum fara prioritate. Apoi dupa TIR poate mai asteptau 3-4 masini sa iasa. Sau, mai rau, cel cu TIR-ul putea forta intrarea in lipsa OMULUI provocand o tragedie. De asta zic ca, desi legea e lacunara in privinta dirijarii intersectiilor de catre locali, e bine sa ii avem si sa tinem cont de ei, pentru ca sunt acolo sa ne ajute. Si asta chiar daca sunt minus 13 grade afara (acum 2 sapt).

As milita mai degraba pentru clarificarea legilor in ceea ii priveste pe locali legat de dirijarea intersectiilor.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

JohannDB

Citat..."Că sunt niște semi incompetenți cei de la locală în orice caz ține de interacțiunea umană cu ei"""......... Problema este mult mai "adâncă" și din păcate vedem și la noi un "modus operandi,, al "localilor" ca al celor din filmele americane... Supuși primarului care vrea "ordinea lui", deși ordinea lui nu este rectilinie cu LEGEA...
   M-am lovit și eu de ei și am rămas tâmpit de modul cum gândeau și interpretau legea, ca să nu mai spun de modul de a scrie/comleta un formular... Ne mai mirăm că lumea nu dă "doi bani" pe ei? Spuneți-mi și mie de ce IMPUNE UN MULT MAI MARE RESPECT un lucrător al POLIȚIEI NAȚIONALE ? Acel om a făcut TREI ANI DE ȘCOALĂ "MILITARĂ" pentru a ajunge un simplu agent...

dumbravaandrei

#47
Alo... discutia este daca cei de la locala au voie sau nu sa dirijeze traficul rutier. Nu de altceva. Si da, au voie conform legislatiei in vigoare, cu limitarile lor. Vorbim strict de dirijare, nu de aplicat sanctiuni  la codul rutier, cu exceptia celor legate de parcare.

[offtopic]
Si daca e sa vorbim strict tehnic, da... ar trebui ca Politia Locala sa se ocupe de dirijarea circulatiei peste tot acolo unde avem politie locala, fara delegari de la BPR-uri. Pana la urma cei de la Politia Rutiera sunt organ de cercetare penala nu semafor stradal... adica pe bune, sunt activitati mai interesante pentru Politia Rutiera decat dirijarea traficului si panda cu radarul. Nu mai degraba lasam doi agenti de la Politia Rutiera sa coordoneze 15-20 de politisti locali la dirijarea traficului decat sa tinem un intreg birou de rutiera la dirijat?!?
Ca exemplu prost dau chiar Brasov (da... Brasov). Dimineata toti de la Rutiera dirijeaza traficul prin oras iar pe VO1K zici ca e cursa de NASCAR... de la 10 la 12 se apuca si stau pe centura cand traficul e extrem de redus acolo... Nu mai degraba ar ramane la dirijat in oras cei de la Locala si astia de la BPR sa mai faca ordine la intrarile in oras?!?

In tari cu apa mai calda la robinet, sistemul de supraveghere functioneaza cam asa:
1) Supraveghere FOTO-VIDEO implementata la scara larga
2) Infrastructura FOTO-VIDEO este certificata de catre politia federala / statala
3) Personalul jandarmeriilor sau a politiilor locale este instruit cum sa aplice toate sanctiunile pentru contraventii. Inclusiv viteza. Fiecare "politie locala" este supervizata de agenti ai politiei statale/federale. Acesti agenti de la politia federala/statala supervizeaza procesul si ajuta "localii" atunci cand acestia trebuie sa iasa din limitele orasului (de exemplu, eu am primit o amenda de parcare dintr-un oras din vest, amenda emisa de politia locala de acolo si contrasemnata de politistul federal. Adresa a venit in plic, la adresa din Romania)
4) Politia statala/federala se ocupa de lucruri mai imporante decat contraventiile. Si fac multa munca de coordonare si preventie.

Vrem sa rezolvam problema de resurse a Politiei Rutiere? Raspunsul este extrem de simplu: camere de trafic + radare fixe si tot ce tine de contraventie trebuie mutat la politia locala. Sunt suficiente alte spete de care Rutiera trebuie sa se ocupe...
[/offtopic]

AdrianB1

Quote from: dragos76 on February 01, 2018, 05:35:18 PM
Prea facem teoria chibritului și ne legăm de niște "chestii de principiu" total insignifiante.
Nu e insignifiant, ci foarte important: politia locala e in subordinea primarului si face mai mult ce zice primarul decat ce zice legea.

In tarile in care exista politie locala cu atributii extinse ea nu este subordonata primariei; in SUA seriful in localitatile mici e ales direct de cetateni, ceea ce il face egal cu primarul. De asemenea avand si restrictii de studii si competenta seriful nu e un membru de partid controlat de vreun partid politic, pe cand toti primarii din orasele din Romania sunt.

Politia nu e ceva care sa fie controlata de un politician. Daca asta e insignifiant pentru tine, muta-te in Cambogia.


TibiV

Quote from: AdrianB1 on February 01, 2018, 11:18:37 PM
In tarile in care exista politie locala cu atributii extinse ea nu este subordonata primariei; in SUA seriful in localitatile mici e ales direct de cetateni, ceea ce il face egal cu primarul. signifiant pentru tine, muta-te in Cambogia.
Adrian, in SUA seriful nu este "poltist local"
In SUA seriful este POLITIA. Punct.
Asta cu "in SUA seriful nu e un membru de partid controlat de vreun partid politic" cred ca este o gluma...

@dumbravaandrei.
nu te mai citez, caci ar fi mult...
Dar +1 !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Quote from: AdrianB1 on February 01, 2018, 11:18:37 PM
Nu e insignifiant, ci foarte important: politia locala e in subordinea primarului si face mai mult ce zice primarul decat ce zice legea.
Politia nu e ceva care sa fie controlata de un politician. Daca asta e insignifiant pentru tine, muta-te in Cambogia.

Mai citește-mi te rog încă o dată postarea. Eu mă legam că prea facem tam tam strict de faptul că PL dirijează traficul, că de la asta s-a pornit, și asta e și legătura cu acest topic.
Nu de la faptul că pe lângă dirijatul traficului cei de la PL poate fac abuziv și pază pe strada unde stă primarul, poate merg zi de zi în control la buticul deținut de contracandidatul politic al primarului etc. Ăsta e un sibiect valid, dar pe lângă subiectul de față; se poate discuta în "parcare".

Serban

Nu mai generalizati. Sunt convins ca exista o gramada de incompetenti la politia locala, dar probabil depinde de fiecare administratie in parte. De exemplu, eu locuiesc in Sectorul 1 si am apelat de nenumarate ori la politia locala atat in strada, cat si telefonic si prin sesizari scrise. Si absolut de fiecare data au fost foarte profesionisti si au avut un comportament exemplar. Chiar nu am ce sa le reprosez.

In acelasi timp, am apelat de cateva ori (e adevarat ca de f putine ori) si la Politia locala a sectorului 2 si mi s-a parut ca nu se compara cu cea de la S1. Deci sunt cazuri si cazuri, in functie de primarie probabil.

AdrianB1

#52
Quote from: TibiV on February 02, 2018, 01:45:41 AM
Adrian, in SUA seriful nu este "poltist local"
In SUA seriful este POLITIA. Punct.
Asta cu "in SUA seriful nu e un membru de partid controlat de vreun partid politic" cred ca este o gluma...
Citeste despre ce organizarea si atributiile serifilor, de regula au juristictie locala la nivel de judet (county), nu statala si niciodata federala. Filmele despre Vestul Salbatic nu descriu realitatea curenta.

Nu, nu este POLITIA, coexista cu agentiile federale si cele statale si nu, nu e gluma: nu se fac alegeri pe lista de partid, ca la noi.

Quote from: dumbravaandrei on February 01, 2018, 10:11:59 PM
Alo... discutia este daca cei de la locala au voie sau nu sa dirijeze traficul rutier. Nu de altceva. Si da, au voie conform legislatiei in vigoare, cu limitarile lor. Vorbim strict de dirijare, nu de aplicat sanctiuni  la codul rutier, cu exceptia celor legate de parcare.

Si tu poti sa dirijezi circulatia, nici nu e nevoie de o lege pentru asta. Ani de zile era un tip in Militari, statea cu un fluier pe Virtutii la semaforul de la Orsova si dirija traficul. Normal ca toata lumea il ignora asa cum poate ignora si Politia Locala pentru ca atata timp cat semnalele agentului nu sunt obligatorii (nerespectarea lor nu e pedepsita in nici un fel de lege, deci nu sunt obligatorii) atunci e acolo degeaba.

Nu discutam deloc despre utilitatea lor, ci despre legalitatea lor. Politia Locala e o problema in sine pentru ca poarta uniforme similare cu cele ale Politiei Romane fara sa aibe atributii si drepturi echivalente (de unde stie un turist strain care e diferenta intre Politia Locala Rutiera si Politia Rutiera?) si au vehicule cu girofar ce se pot confunda cu cele ale Politiei Romane. E o suprapunere partiala de drepturi si responsabilitati si o confuzie de nume si uniforme care e foarte periculoasa. Despre asta e vorba in discutie, nu de semaforizarea umana in locul celei electrice.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on February 02, 2018, 09:46:21 PM
Quote from: TibiV on February 02, 2018, 01:45:41 AM
Adrian, in SUA seriful nu este "poltist local"
In SUA seriful este POLITIA. Punct.
Asta cu "in SUA seriful nu e un membru de partid controlat de vreun partid politic" cred ca este o gluma...
Citeste despre ce organizarea si atributiile serifilor, de regula au juristictie locala la nivel de judet (county), nu statala si niciodata federala. Filmele despre Vestul Salbatic nu descriu realitatea curenta.

Nu, nu este POLITIA, coexista cu agentiile federale si cele statale si nu, nu e gluma: nu se fac alegeri pe lista de partid, ca la noi.
Adrian, hai sa nu exageram...
Nu inventa "structuri" si super-politii care nu exista.
Nu este vorba despre "filmele despre vestul salbatic", este vorba despre traditie.
Prima forma de aplicare a legii (law enforcement) in America a fost seriful, Pe vremea cand nu exista nici tren nici telegraf. Era singura "politie".

Si are vreo 200 de ani vechime. Cam la fel ca si Constitutia SUA. Si americanii astia par sa fie foarte concervatori in unele probleme de genul asta...
Politia statala este o inventie relativ recenta (probabil odata cu telegraful si calea ferata - inainte nu prea ar fi stiut ce sa faca si cum sa ajunga acolo...) Asa ca pe post de "politie statala" lucra US Cavalry (dar astia nu citeau drepturile si dupa ce intrau ei in actiune se organizau funeralii, nu procese.. )
Iar FBI este de-a dreptul high-tech, o institutie nou-nouta - a aparut abia cu ocazia prohibitiei... :)

Revin acum la modul serios...

In State nu o sa vina niciodata politia statala pentru un simplu accident rutier, chiar daca este cu morti, si nici Federalii... Pentru ca NU au voie decat daca sunt solicitati/rugati sau daca cazul se incadreaza "la ei".
Federalii vor veni pentru rapiri de persoane, spargeri de banci, evadari din inchisori federale (nu ii intereseaza "county jail", aici vin statalii...) si "delicte fata de sistemul postal american" (asta cu Posta este alta discutie, dar s-ar putea sa stii despre ce este vorba).

Stii foarte bine ca in State "jurisdictia" este foarte clar delimitata si greu de incalcat.
Un sofer care calca un pieton pe trecerea de pietoni din oras NU are de-a face nici cu "statalii", nici cu federalii...
Daca are loc o crima complicata seriful poate cere (daca vrea el) ajutorul statalilor, dar nu este obligat...
Daca crima este ca John l-a injunghiat pe Peter la carciuma, seriful duce la capat ancheta si procesul.

In privinta alegerii serifului, da, nu se face pe "lista de partid", se face uninominal - asa cum alegem si noi primarul (nu consiliul local) si Presedintele. Dar se alege prin vot.
Si, ca si la noi, chiar daca este un orasel mic, vot inseamna "campanie electorala" - deci trebuie sa obtina de undeva finantare pentru campania asta... Mult mai mica decat pentru Congres, dar tot trebuie finantare...

Quote from: AdrianB1 on February 02, 2018, 09:46:21 PM
Si tu poti sa dirijezi circulatia, nici nu e nevoie de o lege pentru asta. Ani de zile era un tip in Militari, statea cu un fluier pe Virtutii la semaforul de la Orsova si dirija traficul. Normal ca toata lumea il ignora asa cum poate ignora si Politia Locala pentru ca atata timp cat semnalele agentului nu sunt obligatorii (nerespectarea lor nu e pedepsita in nici un fel de lege, deci nu sunt obligatorii) atunci e acolo degeaba.

Nu discutam deloc despre utilitatea lor, ci despre legalitatea lor.

Ba fix despre legalitatea lor discutam.
Sau de acolo ai pornit tu discutia...

Insa mai sus cu cateva postari cativa colegi au postat niste paragrafe din lege, care spune clar ca Politia Locala are dreptul sa dirijeze traficul.
Asa spune legea.

Daca eu, persoana civila numita "Gogu", ma asez intr-o intersectie si le fac semn unora sa se opreasca si altora sa mearga nu se poate spune decat ca "ma milogesc" de "participantii la trafic" sa inteleaga o situatie speciala (de genul dirijarea unui TIR sa iasa cu spatele dintr-o curte/incinta), dar asta nu inseamna ca "dirijez traficul".
Tipul ala din Militari seamana cu ala dintr-un vechi banc, care tragea un galos dupa el si il striga "Azorica". Nu il contrazicea nimeni - nu prea ar fi avut rost, nu ?... Dar nici nu il baga in seama.

Pe de alta parte, tu spui ca "atata timp cat semnalele agentului nu sunt obligatorii (nerespectarea lor nu e pedepsita in nici un fel de lege, deci nu sunt obligatorii) atunci e acolo degeaba".
Ai si tu dreptate.
Legea este gresita/incompleta, pentru ca legea ar trebui sa ii permita aluia de la locala sa il opreasca in trafic si sa il sanctioneze pe cel care nu respecta semnalele "localului" in timp ce acesta dirijeaza traficul. (Adica in timp ce face o treaba pe care legea l-a insarcinat sa o faca.)

Dar asta (adica o lege gresita/incompleta) nu este o noutate, in Romania sunt sute de legi care "impun" sau "interzic" diverse chestii, dar fara sa preavada vreo sanctiune. (Si sunt si alte sute de legi aberante, dar in alte moduri...)

Din fericire nu este adevarat ca "atunci e acolo degeaba".
Imensa majoritate a soferilor nu se revolta ca "ala" dirijeaza traficul, ba se bucura ca exista cineva care incearca sa "organizeze haosul" din rush hour...
Si din ce vad zi de zi in trafic, indiferent cati bizoni avem pe strazi, lumea respecta acea dirijare a traficului. Cu consecinta directa ca toata lumea trece prin intersectie de 2-3 ori mai repede decat daca intersectia ar fi dirijata doar "la mila semafoarelor".... (Caci semafoarele inteligente deocamdata la noi sunt doar "literatura subverisva" din "occidentul putred"...)

Nu o spun doar eu. Au fost mai multi colegi, din diverse orase din tara, care au scris acelasi lucru. Fara "locali" ar exista intersectii total blocate zi de zi...

Si cum a spus un coleg, sa nu amestecam alte "atributii" (pe partid, pe ruda primarului sau pe whatever what) cu aspectul punctual al dirijarii traficului.

Nu ma intereseaza daca "localii" vorbesc romaneste mai corect sau mai putin corect decat ministrul Educatiei.
Cat timp semnalele lor sunt clare si ajuta la fluidizarea traficului, ma bucur sa ii vad acolo...
(M-am interesat... Nu toti "localii" au voie sa faca dirijarea traficului. Aia care o fac au trecut intai printr-un curs foarte serios predat de baietii de la Rutiera....)

PS
Nu am fost niciodata in USA (si nici un imi doresc).
Dar m-am documentat serios pe diferite "sisteme" de la ei, cu mult timp in urma si din motive "independente" de "politia locala".
Daca totusi am gresit ceva despre sistemul "jurisdictiei legale privind <<law enforcement>>" voi aprecia corectiile necesare de la cei care cunosc subiectul mai indeaproape decat din lecturi...

PPS
Adrian, nu am postat asta doar de dragul de a contrazice...
Doar ca nu inteleg de ce te "inversunezi" impotriva dirijarii traficului de cei de la "Locala".
Sincer sa fiu, mi se pare ca este singura treaba cu adevarat utila pe care o fac. (or fi si altele, dar nu "mi-au iesit in cale"...)
Si ii vad facand asta (dirijarea) in fiecare dimineata, indiferent daca este ger, ploaie torentiala sau canicula.
Dar sunt acolo, si este foarte bine ca sunt acolo, pentru ca altfel ar fi "macel" in cateva intersectii prin care trec zilnic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Scuze, @TibiV, am ajuns la un calculator si am recitit discutia, nu am fost foarte clar si asta a creat confuzii nedorite. Postatul de pe telefon nu face bine comunicarii, desi furnizorii de telefonie mobila vor sa ne faca sa credem altceva :D

Partea cu SUA e destul de simpla, din ce stiu (am fost de mai multe ori in ultimii 10 ani, de la cate o saptamana la cateva luni, de obice in interes de serviciu): serifii sunt politie locala, in sensul geografic, pentru ca sunt alesi si au atributii la nivel de localitati sau judete. Dar, fata de politia noastra locala, nu sunt in subordinea primarului, iar alegerile pentru serif, in special in comunitatile mici, nu sunt sub forma "candidatul X de la partidul Y si candidatul Z de la partidul omega", ci sunt oameni cunoscuti din comunitate, cu experienta in domeniu (au o gramada de fosti militari care de obicei se baga in asemenea roluri). E perfect normal sa ai un corp de politie locala, independenta pe cat se poate.

Problemele cu dirijarea de catre politia locala sunt doua. Au si beneficii, nu contest asta, dar exista 3 probleme serioase peste care nu se poate trece usor:
1. Nu au nici o autoritate. Prin lege ei au voie sa dirijeze, soferii nu au obligatia sa respecte semnalele lor. Obligatiile cetatenilor nu exista daca nu apar explicit printr-o lege, nu exista notiunea ca exista obligatii implicite. Poate moral, dar nu legal.
2. Politia Locala are atributii limitate pe care, prin asemanarea intentionata dar ilegala cu Politia Romana, le extind. Isi extind autoritatea prin confuzia cu Politia Romana, poarta uniforme similare Politiei Romane pentru care oricine altcineva ar fi arestat, au masini cu girofar care nu au nici o justificare, etc. Se cred serifi, fara sa fie prin lege. Si asta e periculos. Nu ar fi nici o problema daca ar fi pastrat vechile uniforme si denumire de Gardieni Publici, dar denumiri gen "Politia Locala Rutiera" sunt cel putin la marginea legii, daca nu ilegale.
3. Subordonarea politica, dar nu fata de cetateni. Politia Locala nu e in serviciul cetatenilor, ci al primarului care teoretic e in serviciul cetateanului, dar PL e o organizatie opaca care nu da socoteala comunitatii. Si cand ajungi la poveti in genul celeia cu A3 in Pandelistan intelegi de ce nu e o idee buna.

dumbravaandrei

Quote from: AdrianB1 on February 04, 2018, 11:16:47 PM
2. Politia Locala are atributii limitate pe care, prin asemanarea intentionata dar ilegala cu Politia Romana, le extind. Isi extind autoritatea prin confuzia cu Politia Romana, poarta uniforme similare Politiei Romane pentru care oricine altcineva ar fi arestat, au masini cu girofar care nu au nici o justificare, etc. Se cred serifi, fara sa fie prin lege. Si asta e periculos. Nu ar fi nici o problema daca ar fi pastrat vechile uniforme si denumire de Gardieni Publici, dar denumiri gen "Politia Locala Rutiera" sunt cel putin la marginea legii, daca nu ilegale.

Cu aceasta parte sunt total de acord. Imi aduc aminte cand gardieni existau in fiecare comuna si parca prin 96-97 au disparut subit. Tin minte ca aveau geaca neagra cu pantalon gri.... veneau cei 5-6 gardieni ai comunei de cateva ori pe zi la postul de politie sa "dea raportul si sa ia in primire". Tot ei coordonau si paza in comuna (stiu ca era ceva rotatie dar nu mai tin minte criteriile). Sa fi fost "scandal" intr-o noapte, aoleu ce-i lua tata la impins vagoane. Dupa 96-97 s-a simtit si inca se simte lipsa lor. Inafara ca aveau doua sali in primarie nu tin minte sa fi avut treaba sau vre-o subordonare cu primarul. Cum era construit postul de politie nu aveau cum sa fie "gazduiti" in post. Stiu ca in ultimii doi ani a reusit tata si i-au mutat in scoala, nu mai aveau treaba cu primaria

TibiV

#56
Quote from: AdrianB1 on February 04, 2018, 11:16:47 PM
Partea cu SUA e destul de simpla, din ce stiu (am fost de mai multe ori in ultimii 10 ani, de la cate o saptamana la cateva luni, de obice in interes de serviciu): serifii sunt politie locala, in sensul geografic, pentru ca sunt alesi si au atributii la nivel de localitati sau judete. Dar, fata de politia noastra locala, nu sunt in subordinea primarului, iar alegerile pentru serif, in special in comunitatile mici, nu sunt sub forma "candidatul X de la partidul Y si candidatul Z de la partidul omega", ci sunt oameni cunoscuti din comunitate, cu experienta in domeniu (au o gramada de fosti militari care de obicei se baga in asemenea roluri). E perfect normal sa ai un corp de politie locala, independenta pe cat se poate.
1. "Politie locala in sens geografic"... Hmmm
Pai atunci si politia statala este tot "politie locala", tot in sens geografic...
Pe logica asta nu ar rezulta ca Federalii sunt singurii politisti "adevarati, ne-locali" din USA/SUA ?!?!...
In concluzie: seriful este pur si simplu "Politia" in "orasele mici/county"

2. "alegerile pentru serif, in special in comunitatile mici, nu sunt sub forma "candidatul X de la partidul Y si candidatul Z de la partidul omega", ci sunt oameni cunoscuti din comunitate, cu experienta in domeniu".
Cam asta spuneam si eu.
Dar, atentie !
Vorbim despre serifi, seful politiei dintr-o localitate/zona mai mica.

3. "fata de politia noastra locala, nu sunt in subordinea primarului"
Serifii nu sunt, pentru ca sunt alesi pe "prenume si nume".
Dar in orasele mari, politia este in subordinea directa a primarului.
In orsasele mari nu exista serif ! Nu (mai) exista serif al New York-ului...
Asta ca sa luam cele mai cunoscute (din filme) politii americane... New York sau Los Angeles NU au serif.
Au departamente de politie. New York Police Department etc. etc.
Insa seful NYPD sau LAPD este un angajat al primariei, subordonat direct primarului... El NU este ales direct, pe nume si prenume.
(Poti verifica pe net... Eu am facut-o dupa disputa din zilele astea... ;)  )

Poti spune ca politistul din NY este mai putin politist pentru ca seful lui suprem este primarul ?
Sau seriful din nu stiu ce orasel din mid-west este mai mult politist pentru ca seful lui suprem este comunitatea care l-a votat direct si NU primarul ?...

Nu ma ambitionez sa te contrazic, pur si simplu vreau sa spun ca lucrurile nu sunt chiar atat de simple, "alba sau neagra"... Adica daca "esti subordonatul primarului, bad", daca "nu esti subordonatul primarului, good".

Americanii chiar nu au "politie locala". Au politie pur si simplu - e adevarat, cu diferite "jurisdictii" - dar toti sunt politisti - de la serifi si "statali" la NYPD sau FED's...

Iar in cazul discutiei noastre despre dirijatul traficului, chiar nu ma intereseaza cine este seful lor (ca doar nu le spune Firea sau Baluta "tine-i mai mult mult in intersectie pe aia care nu m-au votat". (Asta chiar ar fi cool... :lol:)
"Localii" fac o treaba pe care "Rutiera" nu o poate face din lipsa de oameni.
Iar daca o fac bine, este spre folosul nostru.
(Daca ar fi fost incompetenti si ar fi facut mai mult haos decat bine, crede-ma ca as fi tipat de mult impotriva lor... Dar cei care sunt zilnic pe "traseul" meu se descurca mai mult decat onorabil...)

Iar in ceea ce priveste faptul ca "Prin lege ei au voie sa dirijeze, soferii nu au obligatia sa respecte semnalele lor. Obligatiile cetatenilor nu exista daca nu apar explicit printr-o lege, nu exista notiunea ca exista obligatii implicite. Poate moral, dar nu legal." ti-am rapuns deja:
Quote from: TibiV on February 03, 2018, 01:35:22 AM
Pe de alta parte, tu spui ca "atata timp cat semnalele agentului nu sunt obligatorii (nerespectarea lor nu e pedepsita in nici un fel de lege, deci nu sunt obligatorii) atunci e acolo degeaba".
Ai si tu dreptate.
Legea este gresita/incompleta, pentru ca legea ar trebui sa ii permita aluia de la locala sa il opreasca in trafic si sa il sanctioneze pe cel care nu respecta semnalele "localului" in timp ce acesta dirijeaza traficul. (Adica in timp ce face o treaba pe care legea l-a insarcinat sa o faca.)
Cea mai buna dovada ca legile de la noi sunt proaste este decizia justitiei (parca ICCJ...) ca daca un idiot parcheaza pe trecerea de pietoni sau pe linia de tramvai, Politia Locala nu are dreptul sa verifice cui apartine masina. Nu, trebuie sa stea langa masina pana apare proprietarul/soferul si abia atunci sa ii ceara actele si sa ii scrie amenda...
PE BUNE ?!?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Lider sindicat Poliţie: Poliţiştii au o normă de amenzi pe care trebuie să o îndeplinească

Poliţiştii au o normă de amenzi pe care trebuie să o îndeplinească pentru ca şefii lor să se poată lăuda cu rezultatele la bilanţ şi chiar s-a ajuns la o competiţie între aceştia, declară liderul filialei Neamţ a Sindicatului Poliţiştilor Europol, agentul principal Ioan Cănărău. Liderul filialei Neamţ a Sindicatului Poliţiştilor Europol, agentul principal Ioan Cănărău, a declarat, vineri, pentru corespondentul MEDIAFAX, că şefii poliţiştilor îi evaluează în funcţie de "cât de plină le este tolba cu sancţiuni la sfârşit de an".

"Poliţiştii de la Ordine Publică şi de la Rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliţie Neamţ sunt evaluaţi lunar, semestrial şi anual şi în funcţie de numărul de amenzi pe care le dau. Noi nu suntem de acord cu acest indicator stabilit de Inspectoratul General al Poliţiei. Eu vorbesc aici despre Poliţia Neamţ, dar cred că, la nivel naţional, în 90% dintre cazuri e la fel. Nu este corect deloc, pentru că se creează astfel o competiţie între agenţi, pentru a obţine calificativul de «Foarte bine» la final de an", a spus Cănărău. Potrivit acestuia, un poliţist ar trebui evaluat după alte criterii, respectiv în funcţie de cum este văzut de comunitatea în cadrul căreia lucrează.

Liderul Sindicatului Poliţiştilor Europol Neamţ a spus că agenţii care au cele mai multe amenzi primesc un calificativ superior, dar şi că agenţii au o normă tocmai pentru ca şefii lor să se poată lăuda cu rezultatele la bilanţ. "Se face o medie a contravenţiilor într-un an, iar şeful hotărăşte unde te afli. Cel care nu are suficiente amenzi nu primeşte un calificativ de «Foarte bine», ci doar «Satisfăcător». Nu putem fi de acord cu aşa ceva! E o «boală», o problemă de mentalitate, rămasă de pe vremea comunismului şi e în detrimentul cetăţeanului. La Rutieră au existat agenţi care au fost trimişi la finalul zilei înapoi pe teren, pentru că nu au venit cu destule amenzi în «tolbă»!", a explicat Cănărău.

Acesta a adăugat că scopul ar fi ca statul să adune cât mai mulţi bani la buget, dar nici măcar acest lucru nu se întâmplă. Potrivit lui Cănărău, de fapt, "statul nu ştie să strângă bani", iar agenţii de Poliţie nu ar trebui niciodată să dea amenzi "de frica şefului".

"Sancţiunea cu amendă ar trebui să fie ultima soluţie. Unui om care, într-adevăr, greşeşte, i se poate da şi un avertisment, de exemplu. Însă, la noi, au rămas aceste metehne vechi, comuniste, din generaţie în generaţie, iar nimeni nu vrea să le schimbe. Un poliţist poate şi exagera, dacă se creează o astfel de competiţie, care nu este deloc sănătoasă!", a mai spus Ioan Cănărău.

ZF

cezar-mario2012

 Mai au și normă pentru carnete suspendate :D

Liviu M

Ce echilibristica trebuie sa faca "bietii" agenti cu permisele - sa ridice destule ca sa-si faca norma de permise, dar sa si lase suficiente in "libertate", ca sa aibe si pentru norma de amenzi  :lol: