News:

.

Main Menu

Poliția Rutieră

Started by Ionut, September 12, 2017, 07:53:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Asadar vorbim de benzinare de 0,9L si 90CP. Ca fapt divers, GPL-ul pe aceeasi masina, din fabrica mai costa doar 600 euro in plus. Bnai pe care o masina de politie ii recupereaza in 2-3 luni...

Diesel de minim 75kw (102 CP) nu exista la Logan. Chiar cine a castigat lotul 2? si cu ce masina?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Seara asta am avut de mers pe Popasului si in 2 locuri, relativ aproape de giratoriul cu A3, era cate un politist de la locala care dirija traficul si oprea fluxul de pe Popasului ca sa iasa unii de pe stradute. Din cate stiu Politia Locala nu are dreptul sa faca asa ceva, chiar si in Republica Voluntari, stie cineva mai precis cum sta treaba? Nu de alta, dar daca il ia cineva pe botul masinii pe un circar din asta (era noaptea in mijlocul strazii) sunt curios ce iese.

TibiV

La mega-intersectia de la Piata Revolutiei (Serban Voda-Viilor-Giurgiului-Oltenitei) traficul este dirijat in ficare dimineata, pana pe la 9.00-9.30, de 6-7 politisti de la "Locala". Fara ei intersectia s-ar putea inchide...

Da, este legala dirijarea traficului de politia locala. De cativa ani, de cand le-a fost atribuita si sarcina asta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

#33
O trimitere la un articol de lege? Dupa legea lor specifica au pe partea rutiera doar 2 atributii: parcarea neregulamentara si circulatia pe contrasens sau in zone interzise/rezidentiale etc.

dumbravaandrei

Legea 155/2010, Art 7

Quote
Art. 7
In domeniul circulatiei pe drumurile publice, politia locala are urmatoarele atributii:
a) asigura fluenta circulatiei pe drumurile publice din raza teritoriala de competenta, avand dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducatorilor de autovehicul exclusiv pentru indeplinirea atributiilor conferite de prezenta lege in domeniul circulatiei pe drumurile publice;
b) verifica integritatea mijloacelor de semnalizare rutiera si sesizeaza nereguli constatate privind functionarea semafoarelor, starea indicatoarelor si a marcajelor rutiere si acorda asistenta in zonele unde se aplica marcaje rutiere;
c) participa la actiuni comune cu administratorul drumului pentru inlaturarea efectelor fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundenta, viscol, vant puternic, ploaie torentiala, grindina, polei si alte asemenea fenomene, pe drumurile publice;
d) participa, impreuna cu unitatile/structurile teritoriale ale Politiei Romane, la asigurarea masurilor de circulatie ocazionate de adunari publice, mitinguri, marsuri, demonstratii, procesiuni, actiuni de pichetare, actiuni comerciale promotionale, manifestari cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, dupa caz, precum si de alte activitati care se desfasoara pe drumul public si implica aglomerari de persoane;
e) sprijina unitatile/structurile teritoriale ale Politiei Romane in asigurarea masurilor de circulatie in cazul transporturilor speciale si al celor agabaritice pe raza teritoriala de competenta;
f) acorda sprijin unitatilor/structurilor teritoriale ale Politiei Romane in luarea masurilor pentru asigurarea fluentei si sigurantei traficului;
g) asigura, in cazul accidentelor soldate cu victime, paza locului acestor accidente si ia primele masuri ce se impun pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor si a faptuitorilor si, daca se impune, transportul victimelor la cea mai apropiata unitate sanitara;
h) constata contraventii si aplica sanctiuni pentru incalcarea normelor legale privind oprirea, stationarea, parcarea autovehiculelor si accesul interzis, avand dreptul de a dispune masuri de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar;
i) constata contraventii si aplica sanctiuni pentru incalcarea normelor legale privind masa maxima admisa si accesul pe anumite sectoare de drum, avand dreptul de a efectua semnale de oprire a conducatorilor acestor vehicule;
j) constata contraventii si aplica sanctiuni pentru incalcarea normelor rutiere de catre pietoni, biciclisti, conducatori de mopede si vehicule cu tractiune animala;
k) constata contraventii si aplica sanctiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulatia in zona pietonala, in zona rezidentiala, in parcuri si zone de agrement, precum si pe locurile de parcare adaptate, rezervate si semnalizate prin semnul international pentru persoanele cu handicap;
l) aplica prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale;
m) coopereaza cu unitatile/structurile teritoriale ale Politiei Romane pentru identificarea detinatorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a stationarii neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public.

Sunt suficiente orase in care Politia Rutiera a trimis solicitare catre Politia Locala sa se ocupe ei de dirijare si atunci cand sunt depasiti sa solicite sprijin. Iasi ar fi un exemplu. In general aceasta cerere este facuta acolo unde exista criza de agenti. Sunt municipii cu 40% din schema de personal, ar fi imposibil sa se mai ocupe si de dirijare.

AdrianB1

Asta e interpretarea romaneasca a legii: "participa impreuna" inseamna ca trebuie sa fie si cel putin un politist de la rutiera la fata locului, ceea ce nu e cazul, iar "acorda sprijin" nu inseamna ca o pot face pe cont propriu, chiar daca ii roaga Politia Rutiera. Altfel, conform interpretarii tale, pot face orice - ICCJ a spus foarte clar ca nu, pot face doar ce e prevazut expres in lege.

Scrie foarte clar in lege ca au voie sa faca semnale de oprire (ceea ce faceau seara asta) decat exclusiv pentru articolele enumerate. Singurul articol in care explicit au voie sa opreasca o masina in trafic e articolul i.

cezar-mario2012

 De când sunt cei de la locală în intersecția Doamna Ghica nu s-au mai produs blocaje, deci este un lucru bun in situația actuală.

TibiV

@AdrianB1,

nu cred ca semnul de oprire pentru cei care intra intr-o intersectie de pe o anume artera (pentru a se pune in miscare cei de pe alta arte) se poate numi "oprirea unei masini in trafic".
Oprirea unei masini in trafic inseamna sa ii ceara actele soferului si eventual sa ii aplice o sanctiune.

Sunt cateva intersectii in Bucuresti care dimineata, in "rush hours", s-ar bloca fara cei de la locala.

Iar "a acorda sprijin" nu inseamna neaparat prezenta simultana a Politiei Rutiere, atata timp cat sprijinul a fost cerut oficial.
(Daca un prieten imi cere sprijinul sa trec pe la el si sa dau apa si mancare cateilor 2-3 zile, cat timp este plecat din oras, cred ca pot sa hranesc cainii chiar daca prietenul este plecat... Daca era prezent nu ar fi avut nevoie de sprijinul meu...) 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#38
Treaba cu "papa la căței" nu se poate compara cu "acordarea sprijinului".... Sunt planuri juridice și de competență complet/total diferite și sprijinul se acordă la cerere asta implicând existența și-a poliției naționale (trebuie să existe subiectul căruia se acordă sprijin), deoarece "localii" au voie să dea semnale de oprire (litera "a") explicitat prin litera "i"....
Dar să vedem normele de aplicare....unde pot apărea situații de genul "dat cu stângu-n dreptul"....

rizzuh

Bun, AdrianB1, JohannDB, ce propuneti, sa nu mai dirijeze Locala deloc circulatia? Sa se blocheze complet traficul in Bucuresti? Pentru ca Rutiera nu are suficient personal.

JohannDB

Vorbeam/discutam strict teoretic de anumite nuanțe ale unui raport juridic generat de aplicarea unui text de lege "adliteram" sau după cum "bate vântul", mai avantajos în pânzele unuia sau altuia; de aici mai departe prin mici "lacune"/ "nelămuriri" se poate lesne derapa și se ajunge în situația în care, deja, "localii" au un "renume"....

TibiV

"a) asigura fluenta circulatiei pe drumurile publice din raza teritoriala de competenta, avand dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducatorilor de autovehicul exclusiv pentru indeplinirea atributiilor conferite de prezenta lege in domeniul circulatiei pe drumurile publice"

Mie mi se pare destul de clar...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

@JohannDB daca am lua "adliteram" legile noastre cu "lacune" am ajunge sa nu mai facem nimic. De fapt chiar asta face CNAIR :lol:

AdrianB1

Ideea e ca daca un politist de locala face semn unei masini sa opreasca si ea nu opreste, nu ii poate face nimic pentru ca nu poate da amenzi pentru asa ceva si ignorarea unui politist de locala nu e contraventie conform nici unei legi.

Nu spun ce e mai bine sa se intample, ci spun ca legea e suficient de confuza incat "avantajele" politiei locale sunt doar teoretice. Daca nu avem politisti de rutiera, cu scoala, dar avem bani de locali, de ce nu transfera fondurile astfel incat de trafic sa se ocupe politisti adevarati cu pregatire solida, nu inaptii de la locala? Am interactionat cu cei de la locala si nu sunt in stare sa lege mai mult de 2 vorbe coerente nici daca incep cu "Hai Dinamo!".


dragos76

Prea facem teoria chibritului și ne legăm de niște "chestii de principiu" total insignifiante.
Acționează legal acuma poliția locală? Da. E eficientă în ce face (mă refer strict ka dirijarea traficului)? Da. Ca nu pot sancționa pe cine nu ar asculta de ei? Foarte probabil; dar la modul practic și dacă ar fi un agent de poliție rutieră la dirijat de trafic, credeți că apucă să oprească pe un bizon, și să îl sancționeze el?
Că sunt niște semi incompetenți cei de la locală în orice caz ține de interacțiunea umană cu ei, și unde e nevoie de un pic de rațiune? Da. Sunt sub dimensionate efectivile din poliția locală, și mai ales rutieră? Și asta e adevărat, și ar trebui îmbunătățite; dar sunt chestii total separate de subeictul în discuție: măsura de asigurare a fluenței traficului de către poliția locală.