Drumuri de vacanță în România

Started by Ionut, May 04, 2012, 11:57:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Ala pare un drum lovit de soarta. Comunal intr-un judet, judetean in celalalt, n-a aterizat pe nicio reabilitare europeana...

Poate stie @florin74 sau altii care se pricep la fonduri daca exista vreo sansa sa se faca ceva pe Ic-Ponor - Padis

ronaldo99

Oare la Transalpina Apusenilor se mai lucreaza sau este mutata forta de lucru la autostrada? Poate cineva din teren ne informeaza. Multumim

rota

VIDEO Priveliştile de vis ale noii şosele din Parâng. Două tuneluri sunt construite pe munte, sub pârtiile de schi

Sursa

Io

Nu pricep rostul drumului aluia. Trecind peste faptul ca urca la ~1600m (in zona statiei intermediare a scaunului vechi/in zona Statiei Meteo), din ce se vede pare a fi un drum mai dificil pina si vara pe uscat si presupun ca va fi deszapezit iarna cind colea, la citiva metri linga si sub el e pirtia Primariei. Asta cind tot Primaria a facut un telescaun nou pe acelasi traseu si cind vechea fierarie galbena inca in functiune (data in folosinta in 1972!) si care pentru motive de neelucidat inca exista (transporta turisti dar si marfuri pentru pensiunile de sus, DAR CARE AR TREBUI SA DESERVEASCA PIRTIA B - lungime 3200m, diferenta de nivel 610m) si nu cumva sa le dea prin cap sa il pensioneze (face o vesnicie pina sus si capacitatea lui e foarte limitata, 160 persoane/ora! Sa vezi ce misto e cind se strica si atirni in el pe ploaie vreun sfert de ora. Pe patite  :) ) inlocuindu-l cu o gondola moderna (+ o parcare moderna linga statia de imbarcare, nu improvizatia existenta de, naiba, 48 de ani acolo!) care poate prelua sarcinile fierataniei si cu turisti si cu marfa pentru pensiuni si nah, poate s-o duca si pe pitzi cea recent amorezata fatal de privelisti alpine.
Ma-ntreb daca la Tanti UE pe-acolo e cineva care se uita la utilitatea proiectelor astora sau sint doar niste hirtogari care dau cu stampila.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GDPR

Pentru turistul "talpas" drumul va scurta marsul de apropriere de obiectivele turistice din Parang. Acum, daca vrei sa faci o tura de o zi cu plecare de la Rusu, la intoarcere nu mai prinzi telescaunul in functiune.

Io

Adrian, in ipoteza unei ture frumoase si usoare Rusu - Carja si retur (sa zicem) e ok si accept argumentul. De fapt ce nu-mi place mie e aducerea masinilor la altitudine. Nicaieri.
De urmarit daca drumul asta va da un impuls altfel foarte necesar "statunii", daca da e ok, cu o rezerva: aglomeratie de masini sus linga Statia Meteo, parcari alandala, posibila mizerie si acolo dar si mai sus spre Paringul Mic, eventual la Lacul Mija (locuri frumoase si spectaculoase si unde oricine poate ajunge usor), gunoaie, gratarageala etc. Chiar, exista vreun plan de urbanism acolo? Despre management al apelor uzate cred ca e utopic sa vorbim.
Pe de alta parte aceasta solutie nu rezolva transportul pentru Partia B, altfel lunga si frumoasa deservita printre picaturi de fieratania galbena.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AlexxC

Acest drum pe Parang este o adevarata gura de aer pentru pensiuni cat si pentru turisti.
Orarul telescaunului este imposibil pentru o ieseala de weekend, pentru cei mai multi dintre noi este imposibil sa prinda ultima cursa de vineri seara de la 16:30...de cel putin 4 ori in ultimii 2 ani am fost fortat sa aleg alta destinatie(Ranca sau Straja) tocmai din cauza acestei probleme care alunga turistii.
Telescaunul prezinta prea multe dezavantaje: program restrictiv, capacitate limitata pentru marfa+costuri aditionale, dependent de fenomenele atmosferice,intretinere scumpa+angajati...sa nu uitam ca sunt si persoane care au rau de inatime sau carora efectiv le e frica sa urce in el.
Costuri si program de functionare telescaun : https://cniptpetrosani.ro/transport-pe-cablu/

Deci , DA! drumul asta va da acel impuls de care statiunea are nevoie.
Io...nu cred ca grataragii se incumeta sa care berea si cele necesare de la portbagajul masinii pana mai departe de curtea pensiunii.

Io

#472
Alex, m-ar bucura sa ai dreptate, zona are nevoie de turism ca de aer, e principala ei sansa.
S-a intimplat prin 1991 sau 1992 sa fiu acolo pentru citeva zile de toamna. Arata ca o favela, citeva dintre constructiile vechi erau ok (Statia Meteo, Cabana Ipsruem, sus Baza Iefs si releul) insa pe stinga si pe dreapta explodasera constructii care cum a putut, multe maghernite de carton, pfl, din scinduri, absolut oribil. Intr-o zi s-a auzit afara harmalaie mare, injuraturi pe fondul huruitului motor Diesel mare. Cineva, Primaria?, Prefectura?, CJ?, nu stiu, adusese cumva un buldozer si ala lua la rind la darimat speluncile-alea. Erau rase, la propriu, improvizatiile alea, in fata lamei cadeau cartoane, paturi, televizoare, sobe, pe fondul vociferarilor unor autoimproprietariti acolo. Nu stiu mai departe, am luat-o fain frumos in jos spre Institutul de Mine.
Intrebare: de ce la Petrosani gara e pe partea opusa orasului?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alin2pas

Pentru că mai demult centrul orașului era pe partea cu gara (când s-a făcut gara).

AlinC

Transalpina de Apuseni - judetul Alba:


Io

Bineeeeeeee! Locuri frumoase si aproape necunoscute, drumul asta trebuie sa atraga turism si sa genereze dezvoltare pentru o zona altfel napastuita de vremi. Bravo!
AlinC, felicitari pentru calitatea filmarii si a muzicii. Multumesc. :cheers:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ronaldo99

Respect AlinC ca ne-ai adus noutati din teren. Chiar ne intrebam ce se mai intampla prin zona. E bine ca nu fac pauze prea mari. Si doar de "teama" ca mai mergi tu pe acolo uneori si ii filmezi poate mai "accelereaza" proiectul.
Multumim pentru filmari si pentru implicare.

BIGRED1984

Salut, a fost careva pe DJ704, de pe Transalpina, Lacul Oasa - Cugir ? Daca da, este practicabil cu o masina normala, sedan ?

Hercule

Despre Transalpina ai explicatii recente si detaliate in threadul "Harta calitatii drumurilor". Chiar primul post de pe ultima pagina, autor Schumy.
Deșteaptă-te române!

nicolaem

sunt 3 drumuri din oasa in valea Cugir (Raul Mare) - a  nu se condunda cu acelasi nume din retezat.
1. oasa-poarta raiului- coborare pe firul apei. f prost intre poarta raiului si baraj canciu.
2. oasa-luncile prigoanei-canciu (pare o scurtatura la traseu1 care nu mai ajunge in poarta raiului), din nou drum f prost.
3. de la oasa cobori pa transalpina pana la Tau bistra. de aici e un drum forestier peste munte pana la Baraj Canciu in Raul Mare. asta ar trebui sa fie cel mai bun deoarece mai circula pe el cei de la hidroelectrca.

de la Canciu ai 20 km de forestier pe care poti merge cu sedan, apoi inca 10km de asfalt bun pana in cugir.

nu recomand decat varianta 3 si asta doar dupa ce ai vb cu cineva in zona Tau. ori la cabane ori la cei de la hidroelectrca sa intrebi.
daca mergi vrem poze/detalii. Mai poti lua informatii de la Cabana Oasa