Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. a lansat licitatia pentru Amenajare banda pista si RESA.

Valoarea totala estimata: 33.998.999,75 lei + tva.

Conform documentatiei: Lucrarile din cadrul obiectivului de investitii Amenajare Banda pista si RESA au drept scop alinierea constructiva si dimensionala a suprafetelor de siguranta aferente pistei de decolare-aterizare la cerintele reglementarilor EASA.

Durata contractului: 8 luni.

Harry


Harry

Boeing 747-400F Polar Air Cargo N451PA a sosit azi la Constanta printr-un zbor direct din Mary Esther, Florida, urmand a pleca in cursul acestei seri catre Sofia. A adus cargo pentru U.S. Air Force's Air Mobility Command (AMC).


Todd is Back

Investitie de 30 Mil Euro intr-un nou terminal de pasageri si un turn de control la Aeroportul International Constanta. Nu reiese foarte clar din articolul sursa (Radio Constanta) dar se pare ca fondurile sint atrase de la EU cu conditia obligatorie de a finaliza complet intreaga investitie pina la finalul anului 2023.

Tot din articolul sursa si tot neclar, reiese totusi cum ca conducerea aeroportului Constanta este in discutii cu operatori aerieni (al caror nume este tinut deocamdata la secret  8)) pentru zboruri sezoniere interne si citeva destinatii externe.

http://www.radioconstanta.ro/2021/04/08/noi-investitii-la-aeroportul-international-mihail-kogalniceanu/

AndreiB

Terminalul actual e cumva la capacitate de necesita un terminal nou?

Todd is Back

In conditiile in care traficul aerian de pasageri pe aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta este aproape inexistent, cu exceptia unor chartere sezoniere de vara si a unui zbor mai mult sau mai putin regulat operat de Turkish Airlines, nu cred ca putem vorbi despre o depasire de capacitate a terminalului. Inclin sa cred insa, ca se doreste construirea din temelii a unui terminal nou de capacitate marita, si a unui turn-de-control modern capabil sa faca fata noilor cerinte de reglementare si certificare a aerodromurilor din UE, intrate in vigoare incepind cu 2013. Banuiala mea este ca, deocamdata, chiar daca ar exista cereri de la diversi tur-operatori pentru mai multe zboruri sezoniere spre Constanta, pe linga faptul ca aeroportul nu are capacitati fizice si logistice de procesare, nici nu indeplineste reglementarile in vigoare ale EU privind normele de siguranta operationala. Cred ca actualele zboruri de pasageri pe Constanta sint inca posibile ca urmare a unor derogari substantiale, admise oarecum, de reglementarile UE in vigoare.

Probabil ca multe alte aeroporturi din Romania functioneaza momentan cu astfel de derogari care la rindul lor impun restrictionari, si din aceasta cauza (lipsa de venituri proprii, nestiinta/neinformarea in posibilitatea accesarii de fonduri EU) pierd certificarile aeroportuare care le-ar permite legal, dreptul si posibilitatea procesarii unui volum de trafic aerian mai mare decit au in prezent. In general toate aeroporturile din Romania care aveau o infrastructura aeroportuara "praf si pulbere", s-au peticit cum au putut si au avut. Cam toate si-au refacut pistele, au construit altele noi, si-au tras noi terminale, suprafete de miscare, garduri perimetrale, instalatii de securitate, camere de supraveghere, etc.

Constanta insa, mai nimic pe partea aviatiei civile, desi, ca un aeroport aflat in proprietatea Guvernului Romaniei, toata lumea se astepta la mult mai mult.

Pentru cine este interesat sa afle mai multe despre reglementarile UE in privinta aeroporturilor:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014R0139&qid=1620175775585&from=EN

Harry

Capacitatea este de 800.000 de pax. Din ce am vazut in datile in care l-am vizitat (plecari, sosiri, salon oficial, birourile Turkish) e ok. Fatadele in schimb au nevoie de o reabilitare. Numarul actual de pasageri eu zic ca o sa cunoasca o scadere anul asta dupa ce isi inaugureaza si americanii terminalul lor. Am impresia ca militarii sunt si ei in prezenti luati in calcul cand se raporteaza cifrele de pasageri. Daca gresesc sa ma corecteze cineva.

Todd is Back

In acest document publicat pe website-ul aeroportului, la pagina 5, se regasesc ceva informatii generale de ceea ce  probabil se doreste in perioada imediat urmatoare la Compania Nationala Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta. Asa cum banuiam, ajutoarele banesti pe care Guvernul urmeaza sa le acorde Aeroportului International Constana vor viza incadrarea in normele si reglementarile de siguranta operationala impuse de EU unui aeroport international European.

Cit priveste noile terminale de plecari/sosiri interne/internationale de care vorbea Radio Constanta si care ar urma sa fie finalizate pina in 2023  8), documentul oficial de mai jos precizeaza faptul ca este vorba doar de un studiu de fezabilitate  ;) Este Radio Constanta o subsidiara a lui Radio Erevan?

Nu se dau detalii, dar cei care doresc "cu adevarat" claritate si transparenta, le pot solicita de la conducerea companiei complectind o serie lunga de formulare.

https://www.mk-airport.ro/storage/buletin2021.pdf

Harry

Cine zicea ca nu-s zboruri la ct. Abia fac fata :))) se zboara si noaptea :)))






Harry







Lockheed C-5M Super Galaxy | foto: Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta


Harry


CAS

Ministerul Apărării a primit șapte oferte la licitația de 2,15 miliarde de lei pentru modernizarea bazei aeriene Mihail Kogălniceanu

Șapte candidați au intrat în cursa pentru contractul estimat la 2,15 miliarde de lei, pus la bătaie de Ministerul Apărării Naționale pentru modernizarea bazei aeriene Mihail Kogălniceanu. Printre constructorii partipanți la licitație se numără companii din România, Italia, Turcia și Spania.

1. Asocierea Bog'Art – Aduro Impex – Strabag
2. Asocierea Astaldi – GSP Offshore
3. Concelex SRL
4. Asocierea Electrogrup – Makyol
5. Kolin
6. FCC Construccion
7. Asocierea Porr Construct – Rizzani de Eccher – ICM

https://www.economica.net/ministerul-apararii-a-primit-sapte-oferte-la-licitatia-de-215-miliarde-de-lei-pentru-modernizarea-bazei-aeriene-mihail-kogalniceanu_516678.html

Harry

S.N. Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta S.A. a lansat licitatia pentru Servicii de elaborare Studiu de fezabilitate dezvoltare terminal, turn de control si parcare pentru Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta.

Valoarea totala estimata: 3.200.840 lei + tva.

Durata contractului: 240 zile.

Data de deschidere a ofertelor: 23.08.2021.

Conform caietului de sarcini se propun:

Realizarea unui terminal, dimensionat în raport cu cererea de transport prognozată în studiul de trafic, care să permită procesarea pasagerilor şi bagajelor acestora în conformitate cu reglementările în vigoare pentru destinaţii interne şi externe în regim UE intra Schengen şi UE extra Schengen precum şi Non UE. De asemenea, pe lângă fluxurile specializate anterior amintite, vor fi prevăzute fluxuri speciale pentru procesarea separată a echipajelor şi pasagerilor VIP şi Business. Se vor prevedea porţi pentru accesul pasagerilor la avion şi minim 3 posturi de îmbarcare-debarcare direct la/de la avion.

Realizarea unui turn de control, configurat și echipat la standardele din prezent.

Realizarea unei parcări dimensionate în concordanță cu traficul de pasageri estimat pentru terminal și drumurile de acces ce vor conține următoarele elemente:

-căi de acces pentru transportul în comun și automobile private, pentru debarcarea pasagerilor;
-parcare prevăzută cu locuri pentru automobile, automobile electrice, automobile pentru persoane cu handicap și microbuze;
-sistem de ticketing diferențiat și împărțit pe zone pentru parcare de scurtă durată și parcare de lungă durată;
-iluminare și supraveghere video în perimetrul parcării și a căilor de acces aferente terminalului.

Noile obiective propuse spre analiza în acest studiu se doresc a fi realizate în cadrul aeroportului, în zona de sud-vest, în apropierea actualului terminal.

tom_sawyer

Astăzi, 1 septembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanța S.A., pentru perioada 2022-2030

Prin prezentul act normativ se propune aprobarea de către Guvern a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanța S.A., pentru perioada 2022-2030, denumit în continuare Programul strategic.

Programul strategic cuprinde atât obiective de investiții în curs de implementare, cât  și obiective noi:

    Obiective de investiții în curs de implementare:

    a) Obiective de investiții finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa prioritară 2, O.S. 2.3. Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor
    Creșterea securității/siguranței traficului de pasageri la AIMK-C
    Upgrade balizaj luminos la pista de decolare-aterizare
    Sistem de supraveghere video, control acces la AIMK-C care
    b) Obiective de investiții cuprinse în Memorandumul nr.34418/18.09.2020, aprobat în ședința Guvernului din data de 12 noiembrie 2020
    Amenajare banda pistă și RESA (Runway End Safety Area)
    Modernizare si reabilitare sistem electroenergetic
    Reabilitare și modernizare corp gardă
    Extindere si modernizare Punct Control 2 (PC2)
    Reconfigurare fluxuri auto, reabilitare pavilion administrativ, rampa spălare mașini
    Aplicație soft management – Monitorizarea conformării cu cerințele aplicabile

    Obiective de investiții noi
    Terminal pasageri sosiri/plecări intern și internațional
    Modernizare/Reabilitare pista decolare-aterizare (PDA)
    Modernizarea/Dezvoltare sistem căi de rulare
    Accesul în zona publică
    Facilități hangar
    Facilitate suport pentru întreținere
    Facilități de alimentare a aeronavelor cu combustibil

MT

Harry

Licitatia pentru Servicii de elaborare Studiu de fezabilitate dezvoltare terminal, turn de control si parcare pentru Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta.



Valoarea totala estimata: 3.200.840 lei + tva.



Durata contractului: 240 zile.



Data de deschidere a ofertelor: 23.08.2021.



Conform caietului de sarcini se propun:



Realizarea unui terminal, dimensionat în raport cu cererea de transport prognozată în studiul de trafic, care să permită procesarea pasagerilor şi bagajelor acestora în conformitate cu reglementările în vigoare pentru destinaţii interne şi externe în regim UE intra Schengen şi UE extra Schengen precum şi Non UE. De asemenea, pe lângă fluxurile specializate anterior amintite, vor fi prevăzute fluxuri speciale pentru procesarea separată a echipajelor şi pasagerilor VIP şi Business. Se vor prevedea porţi pentru accesul pasagerilor la avion şi minim 3 posturi de îmbarcare-debarcare direct la/de la avion.



Realizarea unui turn de control, configurat și echipat la standardele din prezent.



Realizarea unei parcări dimensionate în concordanță cu traficul de pasageri estimat pentru terminal și drumurile de acces ce vor conține următoarele elemente:



-căi de acces pentru transportul în comun și automobile private, pentru debarcarea pasagerilor;

-parcare prevăzută cu locuri pentru automobile, automobile electrice, automobile pentru persoane cu handicap și microbuze;

-sistem de ticketing diferențiat și împărțit pe zone pentru parcare de scurtă durată și parcare de lungă durată;

-iluminare și supraveghere video în perimetrul parcării și a căilor de acces aferente terminalului.



Noile obiective propuse spre analiza în acest studiu se doresc a fi realizate în cadrul aeroportului, în zona de sud-vest, în apropierea actualului terminal.

***

Contractul a fost semnat cu Asocierea POPAESCU & CO / NKY Architects & Engineers pentru suma de 2.234.186,32 lei + tva.