Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

^UE nu finanteaza aeroporturi, mai mult, descurajeaza acest mod de transport.

Harry

Eu nu inteleg licitatia asta - construire a unui terminal inferior celui existent:

Investiția se va constitui într-o extensie de corp de clădire, amplasat în continuarea terminalului existent al aeroportului, inclusiv furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a dotărilor necesare (utilaje și echipamente tehnologice) și are ca scop acomodarea tuturor pasagerilor în condițiile operării simultane a 400 de pasageri/flux de plecări/sosiri ora de vârf. Cele două terminale constituie două clădiri structural independente.

În prezent, aeroportul funcționează cu un singur terminal, care are capacitatea de a acomoda un trafic maxim de 1.000 persoane/oră.

https://economedia.ro/contract-de-37-milioane-euro-pentru-constructia-unui-terminal-nou-turn-de-control-si-parcare-la-aeroportul-international-mihail-kogalniceanu-constanta-capacitatea-de-operare-a-fluxului-de-pasageri-c.html

frunzaverde

Vor sa construiasca un corp comun care sa le permita sa reorganizeze fluxurile, nu un terminal nou. Diferentele de capacitate vin din calitatea infecta a maculaturii numit SF - modelarea statistica e atat de penibila ca pana si unui student de primul semestru al anului I ar trebui sa-i fie rusine.

Oricum, eu nu inteleg la ce e nevoie de asa ceva - are Romania bani cu nemiluita sa arunce pe nimic? N-avem in UE nimic mai util de facut cu banii?

Aeroportul Constanta, in momentul asta, e operat la vreo 5% din capacitate - are <1 zbor comercial pe flux pe zi, 2 destinatii (IST si LTN), si undeva la 100.000 pasageri, pe trend de platou. Terminalul a fost construit pentru 1.5 milioane de pasageri, a deservit peste 800.000 in anii '70, poate continua sa functioneze zeci de ani de-acum incolo fara sa-si atinga chiar si limitele de proiectare initiale. CND ar trebui mai degraba sa atraga curse decat sa arunce cu banii in terminal...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

E posibil sa aiba cumva legatura cu americanii, poate cand vin trebuiesc procesati sau ceva. Nu stiu ce statut au ei, dar cand vin cateva sute o data, nu trebuiesc ceva formalitati sa releve faptul ca au ajuns in Ro?

AndreiB

Aeroporturile astea locale au devenit noile stadioane - investitii "critice" pentru administratile judetene.

frunzaverde

@Sorinus - extinderea terminalului n-are treaba cu NATO, procesarea personalului militar se face in partea de nord a aeroportului, exista constructii speciale pentru asta, si un flux dedicat, gestionat de comanda mixta US-RO.

Aici sunt doua filmulete facute de DoD care arata cum arata centrul in 2014, cand era folosit la maximum, asigurand undeva la 2000 pax/flux/zi, in mare parte trupe transportate US-Afghanistan, si organizat de comanda USTRANSCOM:
https://www.dvidshub.net/video/356398/passenger-transit-center-mk-air-base-romania
https://www.dvidshub.net/video/356400/transit-passenger-center-mk-air-base-romania

Unde exista baze militare, procesarea soldatilor NATO nu se face pe fluxuri civile, pentru ca tot procesul e foarte diferit. Pasagerii sunt ierarhizati in functie de prioritati, cu cei de cea mai joasa prioritate (space-A) putand sta sa astepte zile in sir - de asta terminalele militare au canapele si cu putin noroc si paturi; controlul anti-tero civil este absolut inutil, iar controlul de frontiera e foarte diferit (trupele americane nu au pasapoarte atunci cand calatoresc la bordul avioanelor operate sau inchiriate de fortele armate NATO, de exemplu).

Singurele doua cazuri in care soldati NATO vor trece prin partea civila a CND sunt daca:
- sunt in permisie/concediu si aleg sa calatoreasca civil si comercial (adica sa-si plateasca propriile bilete si sa nu stea dupa space-A). E destul de comuna practica (in ciuda salariilor deloc bune platite in armatele NATO), dar au la dispozitie fix aceleasi doua zboruri pe care le au si constantenii normali.
- daca armata decide sa trimita un individ sau grup mic de undeva pana altundeva unde se poate ajunge cu un zbor normal al unei tari aliate, acolo unde un avion militar sau un charter militar operat de o linie civila e overkill. Atunci sunt la fel, pasageri normali, pe aceleasi doua curse regulate.

Toata constructia de la CND e overkill degeaba, ca si la Tulcea. Si cred ca vine din "decizia bazata pe complexe" nu pe date care domina administratia publica din Romania - ideea ca "turistii nu vin pe litoralul marii negre din lipsa de infrastructura" e atat de incetatenita ca e greu de scos, desi nu are nici o baza reala (infrastructura e in zona la un nivel absolut rezonabil, problema e calitatea turismului prestat si preturile aberante).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on February 22, 2023, 01:20:00 PMproblema e calitatea turismului prestat si preturile aberante.
De fapt lipsa totala a calitatii acestuia.

TibiV

Quote from: frunzaverde on February 22, 2023, 01:20:00 PM... controlul anti-tero civil este absolut inutil, iar controlul de frontiera e foarte diferit (trupele americane nu au pasapoarte atunci cand calatoresc la bordul avioanelor operate sau inchiriate de fortele armate NATO, de exemplu).

Nu imi imaginez sa existe vreo companie aeriana (civila) care sa accepte ca absolut fiecare pasager sa detina o carabina de asalt automata, de care sa nu se desparta decat mort...

Este mishto in US Army/Navy/Marines/Air Force...
Pe astia nu ii obliga nimeni sa isi arunce after-shave-ul ca are mai mult de 50 ml de "lichid necunoscut".
La astia se cunoaste ce lichid este, si de regula "nu face bine la ten"...

 :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@TibiV - Cei care fac chartere militare (Atlas, Kalitta, Titan, Privilege Style etc.) n-au probleme cu armamentul si munitia, au protocoale specifice pentru transport personal militar. Si da, de obicei merg cu ele la bord, daca transportul e facut in uniforma.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

               Agentia pentru Protectia Mediului  Constanta,  anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI  în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: * DEZVOLTARE TERMINAL NOU, TURN DE CONTROL SI PARCARE PENTRU AEROPORTUL INTERNATIONAL MIHAIL KOGALNICEANU CONSTANTA *, in com. Mihail Kogalniceanu, str.Tudor Vladimirescu, nr.4, jud. Constanta, titular:  S.N. AEROPORTUL INTERNATIONAL MIHAIL KOGALNICEANU – CONSTANTA S.A. cu adresa in com.Mihail Kogalniceanu, str.Tudor Vladimirescu, nr.4, jud.Constanta.

--------
@frunzaverde @Sorinus
Intre timp americanii au construit un terminal de pasageri nou, nu mai e hala aia incropita. E o cladire noua, moderna.



conceptul este unul modular care sa faciliteze extinderea terminalului in caz de nevoie.

http://www.cumulus.one/about-61

Harry

Data limita de depunere a fost prelungita din nou si a fost depusa o singura oferta, cea a Asocierii SSAB-AG (Lider de asociere), ATELIER UNBUILT S.R.L., Acer Proje İnşaat A.Ş., impreuna cu 12 subcontractanti.

tom_sawyer

^
[CN1051788] Dezvoltare terminal, turn de control si parcare la Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta

Informatii despre fondurile Uniunii Europene:
Identificarea proiectului: PROGRAMUL OPERATIONAL INFRASTRUCTURA MARE, Axa 2 Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient OS 2.3 Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor

Valoarea totala estimata: 178.562.293 lei


Astăzi, 30 martie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ,,Dezvoltare terminal, turn de control si parcare la Aeroportul Internațional  Mihail Kogălniceanu - Constanța"

Valoarea obiectivului de investiții ,,Dezvoltare terminal, turn de control si parcare la Aeroportul Internațional  Mihail Kogălniceanu - Constanța" este 229.595 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 46.727 mii Euro (la cursul BNR din 10.03.2023, 1 euro = 4,9136 lei).

MT


Harry

 Autoritatea competentă pentru protecţia mediului CONSTANTA anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul : * HANGAR PARCARE SI MENTENANTA AERONAVE LA S.N. AEROPORTUL INTERNATIONAL MIHAIL KOGALNICEANU CONSTANTA S.A

Harry

Vă informăm că astăzi, în cadrul evenimentului unde a fost prezent Dl. Sorin Grindeanu – Vicepremier/Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a fost semnat un contract important de finanțare prin fonduri europene (POIM), necesar pentru respectarea tuturor cerințelor de siguranță, securitate, igienă, confort și a exigențelor aferente spațiilor de tranzit aeroportuare.
       📍 Contractul de finanțare  a fost semnat pentru proiectul "Dezvoltare terminal, turn de control și parcare pentru Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța" – cod proiect: 158446.                      Dezvoltarea terminalului existent reprezintă un element esențial în dezvoltarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța și a traficului de pasageri aferent. Extinderea terminalului este necesară pentru implementarea conceptului de nod de tranzit în cadrul aeroportului, facilitând legăturile între zboruri cu diverse destinații.
 📍Printre obiectivele urmărite se numără:
- îmbunătățirea organizării serviciilor aeroportuare;
- îmbunătățirea infrastructurii și diminuarea fragmentării;
- dezvoltarea și adaptarea serviciilor aeroportuare la nevoile aflate în continua schimbare ale populației;
- creșterea satisfacției și siguranței pasagerilor;
- adaptarea la noile standarde de echipamente;
- asigurarea funcționării sustenabile și cost-eficiente a aeroportului pe termen mediu și lung;
- îmbunătățirea condițiilor de muncă ale personalului aeroportuar.
        📍Obiectivele specifice ale proiectului:
- total suprafață construită propusă clădire rezultată: 11.300 mp
- total suprafață desfășurată propusă clădire rezultată: 15.983 mp.
        📍Totodată, la realizarea proiectului s-au implementat soluții tehnice pentru a reduce cât de mult posibil consumul de energie. De asemenea soluțiile propuse asigură un impact cât mai mic asupra mediului, implementând măsuri precum izolarea termică corespunzătoare a anvelopei clădirii și evitarea punților termice, managementul controlului solar pe fațade, etc..
          📍Alte detalii
Cheltuieli totale proiect: 229.484.421,37 lei (inclusiv TVA)
Cheltuiei totale eligibile actualizate proiect: 193.080.418,34 lei
Cheltuieli totale nerambursabile: 164.118.355,59 lei
Cheltuieli totale ajutor de stat/totale contribuție proprie: 28.962.062,75 lei
Intensitatea intervenției: 85%
Perioada de implementare: 31.12.2023


















reed

O sa iasă orice,numai ce e in randare nu :lol: