Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

O veste foarte buna, zic eu.

QuoteNazare: Putem să spunem că pentru Aeroportul "Mihail Kogălniceanu" contractul de finanţare poate fi semnat

"Vreau să vă spun că în această săptămână suntem în poziţia în care putem să spunem că pentru Aeroportul «Mihail Kogălniceanu» contractul de finanţare poate fi semnat.

Este vorba de modernizarea aeroportului, de un contract de finanţare de 40 de milioane de euro. Era un proiect aşteptat de foarte mult la care am lucrat în ultimele şase luni foarte intens şi acesta este al doilea aeroport finanţat din fonduri europene, după Suceava, al doilea contract de finanţare pe care îl semnăm. Urmează să se desfăşoare procedura de licitaţie şi sperăm ca în septembrie să poată fi semnat contractul", a declarat ministrul Transporturilor.

sursa: ZF

40 mil euro = o suma frumoasa! :)

lautaxi

Da se pare ca din vara lui 2013 Turkish Airlines  va opera Constanta-Istambul de 3 ori pe saptamana.
http://www.flickr.com/photos/51091426@N07/8269394771/in/set-72157632236305759/

Harry

In prezent se poarta negocieri cu Blue Air pentru a opera de pe CND de anul viitor.

Harry

Se pare ca Ryan Air se va retrage de pe CND pentru ca nu au respectat clauzele privind destinatiile.

Harry

Blue Air a introdus CNd pe site, urmeaza sa aflam si spre ce destinatii vom zbura.


Harry

QuoteAeroportul Internaţional ,,Mihail Kogălniceanu" (AIMK) a întocmit un bilanţ pentru finele anului trecut. Raportul arată că numărul total de pasageri înregistraţi în 2013, în aeronavele care au venit sau au plecat de pe AIMK, a fost de 81.378, în uşoară scădere faţă de 2012. Au fost transportate 1.740 de tone de marfă şi au fost 3.148 mişcări de aeronave. Printre principalele lucrări de investiţii efectuate pe aeroport, precizăm reabilitarea platformelor de staţionare aeronave, iniţiativă ce se înscrie în cadrul unui amplu demers de modernizare a transportului aerian iniţiat de AIMK, în 2009, şi concretizat prin semnarea unui contract de finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană. Proiectul vizează lucrări de construcţii - structură rutieră pentru platforme de staţionare aeronave medii şi pentru aeronave grele, dar şi căi de rulare pentru aeronave de mai multe tipuri. Lucrările includ şi refacerea sistemului de iluminat balizaj, reabilitarea reţelei de canalizare pluvială, refacerea marcajelor şi inscripţionarea aferentă structurii rutiere aeroportuare. Reprezentanţii aeroportului spun că realizarea lucrărilor va conduce la mărirea siguranţei traficului aerian şi la creşterea de deservire a acesteia cu gama de avioane ce operează în prezent pe aeroport (A 320, B737 - 800, IL 77, MD 11, AN 124, FOKKER 100, SABB 200, Boeing 747, Airbus 319 - 100). Directorul AIMK, Cristian Moldovanu, a declarat că, ,,după implementarea proiectului, apele contaminate cu lichid degivrant de pe plaformele de staţionare aeronave vor fi colectate în bazine speciale şi preluate de societăţi specializate spre a fi tratate". ,,Prin implementarea proiectului, AIMK promovează un sistem de transport durabil, în condiţii de siguranţă, rapid şi eficient, cu un nivel de servicii la standarde europene şi minimalizarea efectelor adverse ale activităţii de transport asupra mediului", a declarat Moldovanu.

SURSA

Harry

RyanAir s-a retras de pe CND. A fost o decizie luata de comun acord intre administratia CND si compania aeriana, intrucat RyanAir nu si-a tinut partea de intelegere din contract.

Ionut


Harry

Ei au primit f mu;lte subventii si in schimb trebuiau a opereze un anumit numar de curse. Evident nu le-au operat decat in primul man apoi au rama doar 2-3 dar in continuare primeau subventii asa ca s-a decis sa se anuleze contractul pentru ca Ryan nu si-au respectat partea lor. In schimb Blue Air vor opera la Ct cat de curand.

Harry

Prin intermediul companiei Blue Air vom ajunge din Constanţa către mai multe destinaţii din Europa.
Însă în primă fază zborurile nu sunt directe ci se efectuează prin transfer cu autocarul către Bucureşti. De acolo călătorii vor fi îmbarcaţi în avion.
Destinaţiile sunt:

Barcelona - El Prat - Terminal 2
Bologna - Marconi
Bruxelles - Bruxelles Airport - Terminal B
Dublin - Dublin Airport - Terminal 1
Koln - Koln Bonn
Larnaca - Larnaca Airport
Londra - Luton
Madrid - Barajas - Terminal 1
Malaga - Malaga Airport - Terminal 2
Milano - Bergamo/Malpensa
Milano (Bergamo) - Orio al Serio
Napoli - Napoli Airport
Nisa - Cote d'Azur - Terminal 1
Paris (Beauvais) - Beauvais
Roma - Fiumicino - Terminal 2
Stuttgart - Stuttgart Airport - Terminal 4
Valencia - Manises - Terminal 2


Harry

Din iunie se pare ca vor baga si curse directe. Singura confirmata pana acum fiind Constanta - Tel Aviv.

Harry

Conducerea Aeroportuli Internaţional Constanţa "Mihail Kogălniceanu" a demarat două licitaţii în valoare totală de 1.8 milioane RON (aproximativ 400.000 euro) cu TVA.
Obiectul licitaţiilor îl constituie achiziţia unui autobuz pentru transportul pasagerilor şi a unei surse de alimentare pentru aeronave.
Ofertele pot fi depuse până pe data de 24 aprilie.

Harry

Prima cursă de tip cargo a aterizat pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu

În această dimineață, prima cursă de tip cargo a aterizat pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu.  Aeronava a transportat o piesă gigant de 24 de tone, care va rămâne în terminal până la preluarea de către operatori.



[url'http://www.reporterntv.ro/stire/prima-cursa-de-tip-cargo-a-aterizat-pe-aeroportul-international-mihail-kogalniceanu-galerie-foto]SURSA[/url]

iuli

DIN CEI 70.000 DE PASAGERI ANUNŢAŢI LA CONSTANŢA, APROAPE 60.000 SUNT MILITARI AMERICANI

QuoteAeroportul Internaţional "Mihail Kogălniceanu" Constanţa se laudă de ceva vreme cu cifre impresionante de trafic înregistrate în acest an deşi activitatea este într-un declin evident numai dacă ne gândim că în prezent compania Turkish Airlines este singura care operează curse regulate aici. Aşa că după un 2013 în care au fost înregistraţi doar 73.301 pasageri, în scădere faţă de 2012, şi plecarea definitivă a companiei Ryanair, nu ne putem aştepta decât la un 2014 şi mai slab, chiar dacă mai multe curse charter au fost reluate în această vară.

În fine, săptămâna trecută, în presa locală, mai ales, apăreau informaţii fabuloase privind traficul de la Constanţa care indicau creşteri spectaculoase de 200% în privinţa numărului de pasageri. Cifrele nu sunt false, ci doar informaţia este incompletă. Ceea ce a omis să comunice aeroportul, şi nici ziariştii n-au fost în stare să întrebe, este cât din cifrele extraordinare prezentate reprezintă, de fapt, trafic necomercial al militarilor americani din baza de la Mihail Kogălniceanu. Ei bine, vă spun eu: MULT!!!

Reprezentanţii Aeroportului "Mihail Kogălniceanu" au avut amabilitatea să îmi răspundă la o solicitare oficială în acest sens. Am aflat astfel că, în primele 6 luni ale acestui an, din totalul de 70.984 de aşa-zişi pasageri care au trecut pe la CND, doar 13.439 au fost călători ale curselor comerciale deservite de aeroport. Restul de 57.545 au fost militari americani care au tranzitat baza. La fel, în privinţa mişcărilor de aeronave, în traficul comercial s-au înregistrat doar 389 de aterizări şi decolări. Celelalte 1.480 de mişcări sunt cele aferente rotaţiilor efectuate de trupele US. Şi în privinţa traficului cargo situaţia este identică. Doar 27 de tone de mărfuri au fost transportate prin CND, în timp ce restul de 577 de tone au fost echipamente militare sau nu ale forţelor americane.

[...]

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog