[CJ] Drum legatura Autostrada A3-DN1 zona Tureni

Started by kernell, June 11, 2017, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Nu sunt vesti prea bune aici, o sa vina alexV cu detalii.
Avem vesti si proaste si bune (sa zicem). Se doreste implementarea proiectului putin diferit vom avea distractie la acordul de mediu cu zona din Natura 2000.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

API pe Facebook

Drumul de legătură A3-DN1 din zona localității Tureni din județul Cluj este în aer!

Șoseaua care va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe Autostrăzile A3 și A10 este momentan în impas din cauza disputei contractuale dintre CNAIR și prestatorul studiului de fezabilitate inițial.

În prezent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin intermediul DRDP Cluj, se pregătește să deruleze o nouă licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate la pachet cu proiectul tehnic (SF+PT). Se dorește execuția unui șosele cu două benzi pe sens și intersecții/noduri denivelate care sunt impuse de ultimele studii de trafic.

Solicităm oficialilor CNAIR să asigure finanțarea acestei investiții vitale în regiune și demararea de urgență a procedurilor de achiziție publică pentru SF+PT. În caz contrar, după finalizarea Autostrăzii A10, traficul rutier din Turda va fi complet congestionat.

NGC

Quote from: Ionut on April 03, 2019, 07:16:55 PM
Șoseaua care va degreva municipiul Turda de traficul de tranzit descărcat de pe Autostrăzile A3 și A10 este momentan în impas din cauza disputei contractuale dintre CNAIR și prestatorul studiului de fezabilitate inițial.

Acolo treaba e putin mai complicata, pentru ca un subcontractant i-a dat si pe unii si pe altii in judecata.

StefanCelMare

Mulțumim de informări.
Dacă se va lucra în Turda la ambele căi spre Sud (pod Arieș + trecerea de la Dedeman peste CF), atunci eu unul o voi lua pe Gilău pe A3.
Sper să nu dureze o veșnicie.

alexV

#154
Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 05:30:10 PM
Nu sunt vesti prea bune aici, o sa vina alexV cu detalii.

Proiectul e asa de vechi, ca ultimele date de trafic impun un drum 2+2. Insa Maxidesign a studiat traseu pt drum 1+1, deci proiectul mai face un pas in spate, si DRDP reiau totul de la 0. Studiile lui Maxidesign sunt expirate sau nu se mai aplica noului drum. Nu mai exista comunicare intre beneficiar si proiectant. Urmeaza candva licitatie pt SF + PT, dupa ce obtin de la CNAIR finantare pt studiu. Am mai zis ca proiectul e la stadiul 0? :)

Cum ar zice englezii, what a clusterfuck.

Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 05:30:10 PM
vom avea distractie la acordul de mediu cu zona din Natura 2000.
Nu cred. Chiar daca trece ft putin prin Natura 2000 M-tii Trascau, nu vor fi probleme tehnice. Doar birocratie in sensul ca trebuie cerut un acord in plus de la mediu. Am discutat in detaliu cu o alta ocazie: cei de la mediu sunt ingrijorati mai mult de deranjul din timpul santierului. La cate probleme are acest proiect, situl Natura 2000 nu intra in top 10.

StefanCelMare

Nici eu nu cred că vor fi probleme cu situl N2000...
Nodul ciupește foarte puțin din sit.
Cred că va trece relativ ușor prin proceduri acolo.

SergiuSerj

Deci din cele scrise mai sus, ar trebui sa ne bucuram daca circulam pe acest drum peste aproximativ 5 ani ...

cristi5

#157
? Pai nu exista SF. Suntem la pasul 1.  Pana nu e gata SF si nu apare pe baza lui un AM si o licitatie, nu poate estima nimeni nimic.

Actualul contract de SF (esuat) dateaza din 2014.

DRDP Cluj administreaza proiectul. Rezultatele se vad.... Au dat peste un prestator slab si acolo s-au impotmolit.

prd.marius

DRDP Cluj a primit si premiu, daca nu ma insel de curand, din partea CNAIR (sau poate doar la Cluj s-a tinut "gala de premiere"). Cred ca si merita  >:(

SergiuSerj

Doar CNAIR e in masura sa ii traga la raspundere pe cei de la DRDP Cluj? Chiar nu pot intelege cum e o nepasare totala(aproape) pentru acest proiect atat de important...

ciprebbe

Asta patesti daca e atribuit contractul la un pret de dumping si se merge pe ideea ca dregem bucuiocul pe parcurs.
Cand prestatorul a dat de greu si a vazut ca nu poate drege a incercat verzi si uscate, a emis si doua facturi in conditiile in care contractual nu a indeplinit toti pasii specificati pentru a i se pute efectua prima plata. E si vina CNAIR-ului care a cerut chestii suplimentare si nu s-au inteles. S-a ajuns in blocajul de acuma cand prestatorul nu mai face nimic si cnair-ul nu il poate plati pt ca nu a facut ce i s-a cerut in contract.
Solutia de acum, de a modifica in totalitate proiectul si licitatie noua, mi se pare singura solutie de a merge mai departe cu implementarea in teren a drumului. Vechiul prestator nu va putea bloca licitatia si va ramane cu ceva maculatura (se va merge clar in instanta si se va stabili vinovatia si despagubirile fiecarei parti (cnair poate sa ii emita facturi de penalizare in acest moment pt nerespectarea contractului:) ). Daca nu se face pasul asta, cu actuala relatie prestator-companie nu o sa se ajunga la finalizare prea curand.
Sper totusi ca sa se mearga inainte pe noua idee ,  sa se accelereze procedurile si undeva prin 2021 sa putem circula pe drum.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

De acord ca solutia de a reporni SF e buna dar pana acum ce-au pazit? Nu puteau lua decizia acum 3-4 ani? Pentru un SF pe cativa km nu e nevoie de mai mult de un an.

Eu cred ca a fost si lipsa de interes. Tot interesul e pe autostrazi, acolo preseaza si politicul.

Autostrada ca monument: e frumoasa, ce mai conteaza ca nu sunt drumuri de legatura sa fie pusa in valoare. A3 la nord de Turda are trafic de drum judetean (7k) grosul de 17k se duce prin Turda si pe DN1. Bine ca ne-a facut Bechtel autostrada pe bani multi si stam sa ne uitam la ea.

pasadia

Aduceti-mi va rog aminte: cel cu SF-ul pe drumul aata de legatura nu e acelasi cu acel asa-zis auditor de siguranta rutiera care prin 2017 ii tinea isonul lui Ionita pe tema nedeschiderii ST lot 3?

ciprebbe

@cristi5 - undeva pana in ianuarie 2019 erau pe termen contractual cu prestatorul, deci doar de 2-3 luni se poate vorbi de chestia asta noua. (Sper sa nu ramana doar vorbe)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Bun deci au stat cati a ani si au asteptat ca un contract de SF pe cativa km sa expire, in loc sa ia masuri. Pai si Cuc e mai bun ca ei...