Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

Pai traseul intre sudul litoralului si Constanta ar fi prin nodul Cumpana si Dn39E, nu prin nodul Lazu si Dn39.

kitsune

#931
^Depinde unde stai în Constanța, dacă ești ca mine în partea de nord, e mai fezabil Aurel Vlaicu și intrat pe A4 pe DN3 decât să străbați toată Constanța.

LE: iar când se va termina nodul Poiana ar fi mai simplu pe acolo (doar că nu există o legătură cu DN2A "Bd. Tomis" și nici nu știu să fie vreuna în plan)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

Faceam comparatia intre nodul Lazu si nodul Cumpana. Evient ca daca iti e mai accesibil alt nod din interiorul Constantei il vei folosi pe acela.

Harry

Voi realizati ca discutam doar discutii si cel putin 15 ani de acum inainte nu o sa vedem vreo alta modificare

vancouver

Nu, eu nu realizez asta. Eu sper prin ceea ce fac sa conving autoritățile sa facă pe bune un plan de prelungire a A4 spre sud. De aceea popularizez la maxim aceasta idee, pe orice canal posibil. De altfel ma enervează la maxim postările care nu spun nimic concret la subiect, doar, cu un aer de superioritate, anunța ca tot ce fac alții e o prostie. E extrem de simplu sa fii distructiv.

Si uite asa discutam total pe lângă subiect, discutam despre discuții. Păcat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Si eu sunt de parere ca e timpul sa  va treziti.  Visam si eu pana acum vreo 3 ani, dar nu mai e cazul.
Mai bine ne concentram pe ce avem, si sa propunem imbunatatiri punctule la aceste planuri.
Iar acum avem:
- Nod Cumpana cu 4 benzi.
- DX Techirghiol. Care probabil va arata cam asa:


La acest plan, eu vad fezabil o legatura din A2 de dinainte de pod si pana in acest DX.. Toate directiile sunt deservite (unele prin port), si se evita si blocajele.

Din momentul in care nodul Cumpana va fi construit (cu bretele scurte si ieftine), varianta propusa de voi trece in categoria vise.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry

Nodul ala se face pt ca asa vrea Mariana Gaju si pentru a  deservi niste magazine si depozite ce se vor face in zona. Va fi ceva f ieftin si rapid. Nu exista nici plan si nici interes pentru alte investitii in A4/A2 in zona. Asta e realitatea si degeaba se supara vancouver , dar e important sa stim unde ne aflam, de unde pornim si ce carti avem pe masa.

voicul

Si eu vad "dead end" pentru ideile astea, pentru urmatorii 10 ani cel putin.
Excelente idei, dar ... nu e bani, chef, interes si altele.

Europiu

Ba eu sunt de acord cu vancouver. Si v-as da ca exemplu descarcarea Holdea.

Da, acum fraiele sunt in mainile unor incompetenti nenorociti. Dar poate pe undeva s-o mai gasi vreunul cu cap care, cand situatia/conjunctura ii va permite, va zice "undeva am vazut ideea asta". Si va putea, el sau cei ce vor fi in masura sa decida, sa o scoata de la naftalina.

Credeti-ma: ideile bune nu se pierd. Doar se readuc la suprafata.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

EU VA GARANTEZ CA SE VA FACE CUM SPUN EU, adica A4 se va prelungi spre sud.

Intrebarea se pune asa: cand si cu ce costuri totale, incluzand aici si costurile ambuteiajelor.

A) Se va face nodul Cumpana fara a tine seama de prelungirea spre sud a A4. Se va face DX Techirghiol in varianta vehiculata acum. Ambele sa zicem gata prin 2022-2025. Pana atunci in fiecare vara aceeasi poveste si din ce in ce mai rau, cu promisiunea ca noua varianta va fi mai buna. Apoi, cand DX va fi gata, va fi ceva mai bine, dar tot o mare tampenie, incurcaturi, injuraturi. FOARTE IMPORTANT: 70-80% din traficul turistic e compus din oameni care vin aici doar o data pe an sau la 2 ani, iar 10-15% vin de 2-4 ori pe an. Ei nu vor invata configuratia si vor bajbai. Asta va genera NEMULTUMIRE si accidente. Iarasi f. important: pe DN39 orice legatura va fi MUUUULT MAI SCURTA SI MAI RAPIDA. Asadar DX va fi folosit strict DUPA CE DEJA PE DN39 SE FORMEAZA AMBUTEIAJE. Adica DX va fi gol in rest si in plus pe DN39 tot o sa fie ambuteiaje, doar ca nu o sa creasca la infinit, pe masura ce Waze / Google / politia etc.. vor devia traficul pe DX. Pe termen lung DN39 va genera in continuare f. multe accidente si in plus va fi dop mare in zona Mangalia, deci DX va trebui prelungit pana dupa Mangalia. Atunci vom avea un DX acceptabil intre - sa zicem - granita cu Bulgaria si Techirghiol, apoi sensul giratoriu de la capatul A4, apoi A4, apoi A2, cu multi care vor scurta prin Agigea. Pur si simplu undeva peste un numar de ani va deveni stupid sa nu se faca cei 3 km de drum cu pod peste canal, astfel ca DX care vine de la sud sa se prelungeasca firesc cu A4. Cineva o sa prezinte ideea ca fiind mareata si toata lumea o sa aplaude prin 2050 marea realizare. Cu costurile aruncate pe geam pentru cei 6 km de la Techirghiol pana la podul "Apolodor", cu nodul Cumpana reconfigurat etc... multe milioane de ore se stat in ambuteiaje pana atunci, cu energie consumata in plus si deranj de santier in plus (adica poluare - asta in viitor o sa conteze). O sa fie exemplu clasic de lipsa de viziune si lucrare nedurabila.

sau

B) Se va tine cont la nodul Cumpana de viitoarea racordare a A4 spre sud (adica se fac 3 bretele din desenul lui EugenRO, mai precis cele 2 din vest si doar breteau de iesire din sensul giratoriu est spre nord, spre nodul A2/A4. Deocamdata o legatura A4 dinspre port spre drumul Cumpana-Constanta nu se justifica. Nu costa mai mult, e vorba doar sa se faca DURABIL si future safe. Se renunta la prostia de DX, care, REPET, NU SE VA FOLOSI PENTRU CA DN39 E MAI SCURT, cu exceptia catorva zile pe an, cand DN39 chiar se blocheaza. Si, cand o sa se considere ca este necesar o sa se faca direct A4 spre sud, in prima etapa pana la Costinesti. Astfel nu vor exista cheltuieli inutile, adica este o varianta durabila, ecologica, logica.


Eu nu spun sa se faca IMEDIAT podul peste canal si A4 spre sud. Eu spun numai sa se faca un proiect valabil pe urmatorii 50 de ani (un fel de MasterPlan zonal), iar proictele care se fac sa nu se faca fiecare separat si dupa aceea ne dam seama ca .... ooo, stai asa, ca nu ne-am gandit - ca la Sebes, unde nu ne-am gandit cand am facut A1 ca va exista A10 si acum facem ditai nodul prelungit cu vreo 2 km spre est....

Pe scurt:
- nod Cumpana adaptat la viitor
- se renunta complet la DX Techirghiol
- se face A4 spre sud in momentul in care se gaseste finantare
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDPR

Propunere alocare bugetara 2019: 15.2 milioane lei.

vancouver

Poate ca atunci cand facem discutii despre autostrada in zona litoralului tinem cont si de statistica asta:

https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-22947525-orasele-magnet-ale-turismului-nostru-bucuresti-brasov-constanta-cluj.htm

Quote(...)
Pe judeţe, numărul de sosiri ale turiştilor în 2018 a înregistrat valori mai mari în Municipiul Bucureşti (2,08 mil.), Braşov (1,3 mil.), Constanța (1,3 mil.) şi Cluj (652.000) iar numărul de înnoptări ale turiştilor a înregistrat valori mai mari în Constanța (5,0 mil), Municipiul Bucureşti (3,3 mil), Braşov (2,6 mil) şi Cluj (1,21 mil.).
(...)

Asadar ca numar de nopti de cazare Constanta este de departe pe primul loc in Romania. Si, spre deosebire de Bucuresti de exemplu, la Constanta se mai adauga si innoptari neinregistrate, gen la gazde sau in campinguri (cu cortul). Si nu putine.

Si tendinta cred ca este de crestere.

Hai sa nu ne batem joc de aceasta resursa dubla, de recreere si de activitate economica, intampinand turistii cu ambuteiaje de cateva ore. Hai sa facem un plan durabil pentru litoral, pe care apoi sa-l transpunem treptat in realitate:
- autostrada paralela cu statiunile litorale, pana la granita cu Bulgaria
- legatura rutiera directa autostrada - aeroport M. Kogalniceanu (presupune continuare cativa km si spre nord a A4)
- reabilitare si electrificare M800 Constanta - Mangalia, cu Vs=120 unde este posibil (sunt linii drepte in general), 80 minim peste tot, dublata unde este posibil, si introdus un serviciu gen metrou interurban cadentat (de discutat pe feroviar)
- alte masuri, care nu tin de infrastructura (de ex. solutii si pe timp de iarna = de ex. un "Disneyland" sau "Legoland" in locul satului de vacanta din Constanta, care s-a degradat. Adica parc de distractii, dar care sa fie in mare parte acoperit si sa atraga turisti si iarna etc.)

In contextul acesta A4 continuata direct spre sud mi se pare cel mai firesc lucru si cu certitudine se poate face pe fonduri europene.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Serios vorbind, eu sunt de acord cu ideea prezentata de vancouver. Dar neserios vorbind, efectiv rad cu gura pana la urechi caci sunt sigur ca imi amintesc opinii tot de el exprimate impotriva unei autostrazi pe valea Prahovei sau spre Brasov chiar daca ii mentionai turistii (caci deh, turistii aia puteau folosi CF-ul si nu aveau nevoie de zgomotul masinilor).

Dar nu-i bai, nu stau sa caut acum nodul in papura. La naiba, stiu cum am pierdut si eu 2 ore ca sa ajung din santierul naval din Mangalia pana la A2. Si era 2012, teoretic inca criza...

vancouver

#943
Pasadia, eu am publicat un amplu articol despre Valea Prahovei, in care am pus o strategie COMPLETA de rezolvare pe termen scurt, mediu si lung a situatiei de acolo: https://www.construim-romania.ro/2018/03/21/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/

Te rog sa te uiti acolo la punctul 8, adica ultimul din strategie si vezi ce scrie despre autostrada. Nu scrie nicaieri ca nu trebuie facuta.

In afara de asta avem cateva diferente majore intre Valea Prahovei si Litoral:
- VP este o palnie, orice zgomot sau poluare nu are pe unde sa iasa, rame acolo. Zgomotul, vuietul masinilor pe autostrada se va auzi ca un zumzet pe timp de noapte in toate pensiunile din zona. Asa ceva nu exista pe litoral.
- Pe VP nu exista o mie de variante de pozitionare, cam numai una e, undeva in vale, poate ceva mai sus sau mai jos. Pe litoral autostrada o sa treaca LA MAI MULTI KILOMETRI IN SPATELE STATIUNILOR. E cu totul si cu totul altceva.
- Autostrada pe VP va fi tranzitata de un numar f. mare de camioane, fiind legatura intre zona industriala Brasov + Transilvania de Est cu Bucuresti + Ploiesti + sudul tarii + estul tarii. Asta ma face sa caut sa vad daca nu exista vreo alternativa de a face autostrada Brasov-Bucuresti nu fix prin Valea Prahovei. Sau de crea pentru camioane si alte posibilitati, gen DN1a modernizat. Autostrada Litoral nu are nici o treaba cu industria, cu camioanele, etc...Numarul lor va fi limitat aici.
- COSTURILE autostrazii DIN MUNTI nu se compara cu costurile AUTOSTRAZII IN PURA CAMPIE de pe litoral. Asta face ca socoteala "cost / utilitate" sa fie cu totul alta
- TIMPUL de realizare a unei autostrazi prin MUNTI este de 10-20 de ani dupa decizia politica. A4 spre sud se poate face in 3-4 ani cu ceva presiune, sau lejer in 6-8 ani. Pe VP, timpul real mare in care se va putea face o autostrada impune cautarea de solutii, altele, pe termen scurt si mediu.
- Pe VP AVEM DEJA O MAGISTRALA FEROVIARA COMPLETA, REABILITATA, dubla, electrificata - nu exista comparatie cu jaful de linie Cta-Mangalia. DE ACEEA TRENUL, DA, IMEDIAT PE VP.

In plus am mai spus-o: nu consider ca IMEDIAT trebuie A4 spre sud. Consider doar ca trebuie facut un plan si nu facuti pasi GRESITI (cu gandire locala), care apoi vor submina planul general.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Rahat, poti inventa orice argument vrei. Eu doar iti cer sa il aplici egal, in orice context. Si doar am constatat ca argumentul cu turistii il aplici discretionar. Poti accepta asta sau nu, nu e nevoie acum sa insiram nu stiu cate alte argumente...