Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

milo1981

De ce nu construiesc un pod peste Canalul D.-M.N. la Cumpana si apoi in continuare o varianta de ocolire care sa "intepe" E87 pe la Costinesti/23 August?
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

vancouver

#916
Pai de cand tot vorbesc si scriu eu de necesitatea continuarii A4 spre sud pana pe la Costinesti. Uite schita facuta de mine in AUGUST 2011. Deci atentie AUGUST 2011. Si s-a discutat intensiv pe forumuri despre asta, si atunci, si alta data.



TOATE ACESTE DISCUTII AU FOST URMARITE CU SIGURANTA SI DE CEI DIN CNAIR.

Astfel in prima parte din 2012, pe vremea ministrului Anca Boagiu (ea fiind din Constanta, deci poate mai receptiva pe zona asta), a fost propusa pentru finantare UE autostrada Constanta - Mangalia, dar apoi un alt guvern a aruncat la gunoi ideea.

Tot pe forumuri s-a discutat si despre modul concret de racordare a actualei A4 cu A4 spre sud si cea mai buna varianta rezultata a fost:



A4 se continua firesc spre sud (portocaliu), dar camioanele spre port si autoturismele spre Constanta Sud + Agigea continua si ele pe banda de viteza (verde), respectiv inapoi folosind autostrada actuala. In plus traficul va putea fi mentinut pe durata lucrarilor, folosind in ambele sensuri calea de mers spre nord (spre A2), care se pastreaza.

-----------------------------------------------------------------------------------

Si raspunsul la intrebarea ta:

1. Pentru ca exista oameni INCLUSIV AICI PE FORUM care nu inteleg ca un pod peste canal nu e mare branza (si asta desi s-au facut deja numai in ultimii 10 ani 2 poduri chiar in zona, adica A2 peste canal si podul Apolodor, desi s-a modernizat si cel vechi, desi s-a facut pod peste canal si la Cernavoda (podul Sf. Maria intre gara si oras, cel rosu - atentia acest pod de la Cernavoda DOAR SCURTEAZA distanta intre oras si gara cu vreo 10 minute, ca pod era oricum si rutier, cel din zona centralei nucleare, ocolul fiind de DOAR 8 KM, DECI ATENTIE INCA O DATA, PENTRU 8 KM MAI PUTIN A FOST OK SA SE FACA POD PESTE CANAL PENTRU CIRCA 100-200 DE MASINI PE ORA, LA CERNAVODA !!! ) - dar in ciuda acestor lucruri pentru unii oameni un pod de autostrada pentru 40-50.000 de vehicule pe zi in unele zile de vara NU SE JUSTIFICA.... deci asta este argumentul lor pueril... Repet, numai intr-un week-end de august ar trece pe podul peste canal al A4 mai multe masini decat in tot anul peste podul din Cernavoda peste canal, dar egal....

2. Pentru ca tovarasii de la CNAIR, care au si ei o gandire de te miri ca reusesc sa ajunga zilnic la birou, ei bine acesti tovarasi AU INVENTAT O ABERATIE DE DRUM EXPRESS, care ocoleste 9 km in loc de 3 km in linie dreapta, DRUM CARE TRECE PRINTR-UN SENS GIRATORIU (cel de la capatul A4 actual din port) si apoi revine ca sa ocoleasca prin est Techirghiolul. Iata-l:




Varianta de 2 bani cu drumul express al CNAIR inseamna:
- 5 noduri rutiere in loc de 3 (din care unul cu DN39, care nu va fi usor de facut si implica costuri mari)
- ca. 3,5 km de drum in plus de construit
- ca. 6,5 km in plus de facut de fiecare vehicul, cu trecere printr-un sens giratoriu f. periculos la capatul A4 actual

Numai nodul suplimentar cu DN39 al acestei variante aberante de drum express costa cat un pod de autostrada peste canal... Nu mai vorbim de cei 3,5 km de drum in plus... Nu mai vorbim de poluare si costurile suplimentare a milioane de vehicule anual, care toate au de facut 6-6,5 km in plus....

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Ditto. Desi ii dadui si acum vreun an sau doi cand si-a reiterat ideea. Plus super-podul peste Techirghiol :).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Daca se face nodul la Cumpana, puteti sa va luati adio de la asa ceva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

N-are treaba una cu alta....
Aici este "bifurcatie" de autostrazi...
asa cum este si la A4 cu A2....
Aici ai vreun nod cu "exteriorul"? Nu...

dr4qul4

Are treaba pentru ca se vor suprapune. Sau vor fi extrem de apropiate.
In 8,5 km deja vei avea (de la Nord la Sud pe A4):  DN3, A2, DN39E, DN39. Crezi ca mai poti sa inghesui inca un nod (eventual unul de viteza) in 2,7 km cat ai de la DN39E la DN39?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#922
^^ da se complica situatia cu nodul Cumpana. Dar mai exista si varianta asta de legatura A4 spre sud cu A4 spre port:



Mai complicata pentru camioane pe directia spre port, dar totusi parfum fata de alte situatii (gen legatura dintre A1 la intrarea in Bucuresti si DNCB... acolo sub pod e de groaza).
Dar astfel se departeaza nodul de autostrazi de nodul Cumpana.

Oricum, este exact ce nu ne trebuie in plin sezon estival: multe noduri unul dupa altul, ceea ce permite fluxuri de trafic masive spre autostrada si deci risc de ambuteiaj. Astfel A4 in zona poate sa devina noul "Eforie". Deci personal pledez pentru renuntarea la nodul Cumpana. Da, sa se largeasca drumul Cumpana - Constanta la 4 benzi, de acord, dar fara nod cu A4. Sau, daca totusi se vrea nod, atunci semi-nod, cu bretele doar spre nord. Adica bretea de iesire din A4 venind "de sus" dinspre nodul cu A2 si bretea de intrare in A4 tot spre nodul cu A2. Astfel cei din Cumpana vor putea ajunge mai repede spre Bucuresti + Constanta Vest / de la Bucuresti + Constanta Vest, dar nu si spre sud, spre Eforie. Dar ocolul spre sud oricum e infim, asa ca semi-nod doar spre nord mi se pare de bun-simt.

PS. Nodul A4 / A401 se adreseaza in mare masura turistilor si tiristilor, ambele categorii de soferi care ajung OCAZIONAL (poate doar o data la 2-3 ani) la Constanta, deci nu cunosc pe de rost zona. De aceea nodul trebuie sa fie FOARTE CLAR. Mai ales cei care continua pe autostrada spre sud nu trebuie sa iasa pe vreo bretea, ci cu adevarat sa continue. La fel cei care vin din sud. In schimb nodul Cumpana se adreseaza 99% localnicilor. Asta este un mare avantaj, in sensul ca bretelele pot fi si scurte. Localnicii vor invata ce au de facut. Poate fi un nod cu presemnalizare mai din scurt si iesiri din scurt.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Cred ca realizezi ca nu va darama nimeni 1 km de autostrada noua.
Mai degraba se face o legatura din A2 spre Mangalia, care sa porneasca înainte de podul A2 peste canal. Evita si ambuteiajele dar complica legatura Mangalia-Tulcea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

De ce sa nu se darâme? Exista vreo jena? Ce suntem copii? Daca trebuie facuta o treaba serioasa si sanatoasa si implica o remodelare, care e problema? Iar incepem sa fim fricosi. Ne bantuie stafia lui Ceausescu sau a securitatii? Sau aberatia cu UE care nu permite modificari decat dupa x ani... (pentru orice chestie logica si de bun simt, DACA SE CERE, UE ACCEPTA EXCEPTII) Deci sincer, nu inteleg de ce nu putem sa avem atata verticalitate si demnitate, sa spunem: proiectul din trecut trebuie modificat din cauza ca... a), b) si c). Si punct.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

EugenRo

Specialistii pot lucra mai atent la unghiuri, raze etc.  O:-)
In formula asta, s-ar asigura fluxuri continue pe principalele axe A2 ai A4. Fireste, cateva reduceri de viteza se impun..
Si o mai veche obsesie a mea, A2 de la Bucuresti pana in Portul Constanta cum era si firesc (nu pana in centura), iar A4 - axa verticala..



vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

@EugenRo, +1 si din partea mea. Cred ca necesita o corectie: breteaua Port Constanta -> Mangalia albastrul trece peste galben sau negrul se prelugeste peste albastru. In rest, c'est just !

vancouver

Albastrul l-a gandit ca subtraversare, deci sa treaca printr-un pasaj subteran pe sub tot ce e galben.

Eu zic insa ca aceasta bretea albastra e cam scumpa si numarul de vehicule va fi extrem de mic. Si exista varianta folosind sensurile giratorii ale nodului Cumpana. De aceea as renunta la aceasta bretea, cel putin in prima faza. Daca peste 10-15 ani va deveni o necesitate, se poate face atunci.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#929
Cred ca se poate aduce mai aproape acea bretea continuata cu albastru de corpul actual al A2/A4, urmand ca pasajul cu negru sa treaca si peste ea. Se schimba geometria, probabil se lungesc putin si se apropie de Lazu, pasajul cu negru devenind mai aproape de perpendicular.

Cresterea razei bretelei albastre ar permite si restrictii mai putin drastice de viteza si un pasaj suprateran drept.

Cu siguranta se poate optimiza din acest punct, propunerea este interesanta.

Trafic ar fi, cei din zona ies la Lazu de pe DN39 si sa o ia spre sud, evitand statiunile. Foarte multi din Sud lucreaza in CT ai fac naveta, si invers.