Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

#450
Din cate vad e vorba de Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Pitesti si Autostrada de centura Sud Bucuresti.
Si mai e vorba de reabilitarea primelor doua si de constructia celei de a treia.

Iar concesionarul, în contrapartida lucrărilor executate poate impune o taxa de utilizare.

LE: cel putin eu asta am inteles din textul comunicatului. Si ca nu e vorba de cele construite din banii publici si europeni.
Gresesc?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

Corect! M-a luat valul cu A1 si am crezut ca e vorba de intreg tronsonul pana la Nadlac.

OK in cazul A1 pana la Pitesti cu conditia sa o refaca complet! Nu doar acele "imbunatatiri" facute acum vreo cativa ani. Acolo sunt probleme mari de structura. La A2 nu vad ce ar trebui facut incat sa nu poata fi administrat de catre statul roman. Iar sa faci un A0 in PPP e sinucidere curata. Daca nu au reusit sa convinga pe unii sa faca A3 Comarnic - Brasov cu siguranta nu vor gasi pe nimeni pentru A0. Nu va atrage trafic mai deloc daca vor cere taxa!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

horatiu.cosma

Eu as plati 3-4 euro pentru A0 sud si sa fac 50 de km in 20 de minute, decat sa merg pe DNCB.

yetiman

De acord cu tine, dar asta e alt subiect, daca vor gasi sau nu cine sa faca A0 in PPP.
Cat despre A2 nu ma pot pronunta. N-am mai fost pe acolo de cel putin 10 ani. Doar ce am mai vazul la stiri, ca sunt destule gropi pe calea de rulare si ar trebui refacuta. Iar bugetul e sublim, dar lipseste cu desavarsire.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

OK, hai sa o luam altfel! Pret de 3 euro sa zicem. 3 euro dus si 3 euro intors fac 6 euro. Mergi in zilele lucratoare, adica 20 de zile inmultit cu 6 euro fac 120 de euro lunar. Cati vor plati suma asta lunar?! Asta zic si eu. Nu vor dori sa plateasca nici macar 30 de euro lunar si vor prefera sa mearga pe stradute laturalnice sau sa stea in cozi interminabile si sa injure printre dinti.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

@yetiman Nici eu nu stiu A2 cum arata dar probleme la ea par fi doar primul sau si al doilea strat de asfalt. Deci nu vad de ce trebuie sa concesionezi pentru a turna un strat (sau doua) de asfalt atat timp cat nu implica modificari complexe sau de structura.

Exact cum ziceam si in postul anterior, nu vor atrage NICIODATA vreun investitor dispus sa construiasca in PPP A0 sub orice forma a ei. Poate doar in conditii complet nefavorabile pentru stat. Adica autostrada sa stea pustie dar banii sa ii recupereze de la stat dupa finalizarea concesionarii cumva, printr-o anexa la contract incat sa platim pentru kilometrul de autostrada mai scump decat i-am platit pe cei de la Bechtel.

Iar legat de buget, suntem oameni maturi si cu inteligenta peste medie. Banii sunt si vor fi mereu, problema e ca nu sunt administrati si dirijati cum trebuie. E inadmisibil sa strangi din taxe care au fost anuntate ca fiind pentru drumuri peste 1 miliard de euro anual si tu sa nu ai bani pentru cheltuieli de 500 de milioane de euro. Cu 1 miliard de euro si cu subventionare europeana ar trebui sa avem mereu in orice perioada cel putin 300-400 de km de autostrada in constructie plus vreo 500 de km de DN in reabilitare sau transformat in drum expres plus sa acoperi intretinerea ca la carte!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nirolf

Acum cativa ani cand s-a vorbit de aceasta concesiune se vorbea de constructia A0 in PPP, dar taxarea A1 & A2 de catre concesionar. Asa ar avea sens. Taxarea A0 ar fi in mod evident o prostie si sper ca nu se ia in calcul aceasta varianta.

c_alecs

Centurile oraselor, fie ele si cu profil A sau DX, ar trebui sa fie libere de orice plata inclusiv vigneta.

yetiman

@iuli - doar un mic comentariu, caci suntem, de altfel, de aceeasi parere:
Bani exista, buget nu este. M-am exprimat corect, desi trunchiat. (ma refeream la bugetul pentru autostrazi)
Asta e si marea problema. Anul trecut a fost buget disponibil, dar nu s-a consumat si s-a redistribuit.
Acum nu mai este buget suficient pentru autostrazi, pentru ca banii s-au directionat catre alte bugete.



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

@yetiman Clar am inteles la ce te-ai referit, dar am facut acea subliniere sa inteleaga toti care e situatia de fapt. Sa nu ne mai dam raniti sau sa ne ascundem dupa cires aiurea.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Morosanu

Quote from: yetiman on January 13, 2016, 01:03:18 PM
@Morosanu, in mod special:
(asa cum am scris mai sus, din greseala a aparut linkul catre celalalt comunicat, dar asta tot nu e un motiv de a striga)  >:(

QuoteComunicat de presă
12.01.2016
yetiman, yetiman n-am strigat, am doar suras un pic!!!  :o :)
Politica distruge tot ce atinge.

yetiman

Sorry, din cate stiu eu 4 semne de exclamare inseamna strigat. Daca nu e asa, mea culpa.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Quote from: iuli on January 13, 2016, 01:56:12 PM
Nici eu nu stiu A2 cum arata dar probleme la ea par fi doar primul sau si al doilea strat de asfalt. Deci nu vad de ce trebuie sa concesionezi pentru a turna un strat (sau doua) de asfalt atat timp cat nu implica modificari complexe sau de structura.

Acolo nu e vorba de un strat sau două de asfalt.
Este vorba de București-Fundulea, singura porţiune de autostradă din BETON de la noi.

Găseşti mult în spate discuţii despre problemă...
Este o lucrare foarte complexă, dar în buget nu mai apar sursele pentru ea.
Nici măcar nu este amintită.
Anul trecut în primăvară CNADNR spunea că vrea să se apuce în vară de demolat betonul şi pus asfalt, dar le-a sărit lumea în cap că fac o astfel de lucrare în sezon...
Deci la A2 nu poţi lucra decât în decembrie-februarie.... :D

Sunt pe mobil, altfel îţi dădeam linkul de la postările de anul trecut.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Cat poate dura sa razi betonul ala(11 cm grosime) si sa vii cu 3 straturi de asfalt(20 de cm) pe 20 de km? Daca ar inchide azi un sens de mers, pana in martie e ras betonul si pana la finalul lui mai avem asfaltul asternut. Si celalalt sens se poate inchide in septembrie, si pana in noiembrie vin cu un strat de asfalt pentru protectie, iar cu restul pana in aprilie-mai 2017. Se poate evita sezonul, plus ca mai exista si DN 3, nu e o tragedie ca se merge in coloana 20 de km, sunt multe drumuri in tara pe care se merge asa non-stop, ca nu exista autostrada ca sa le dubleze.

iuli

@TibiV Acum imi aduc aminte de ceea ce spui si ai dreptate. Am uitat si eu sa iau in considerare portiunea de beton. Da, si aici trebuie refacuta complet. Apropo, unde sunt aia care laudau betonul si faceau calcule ciudate in care reiesea de ce nu facem noi ca nemtii (nu conteaza ca asta era prin 1940) autostrazi din beton si le facem din "nisipi"?

@horatiu.cosma Nu e doar betonul de ras. Pentru ca tu atunci cand bagi picamerul in beton clar distrugi si tot ce e sub el. In plus, nu poti compara cele doua fundatii. Cea necesara pentru beton si cea necesara pentru balast. Ca sa nu mai vorbim ca betonul a fost pus (cred) inainte de '89. Stim si noi cu ce normative si cum se turna asa ca nu e atat de simplu de rezolvat.

Azi am auzit la radio stirea spusa pe un ton mai putin alarmist si are sens. Adica o da in concesiune la un privat sa o reconstruiasca atat A1 pe sectorul pana la Pitesti cat si sectorul cu probleme de pe A2 iar banii sa fie recuperati de catre privat. Si posibil sa le dea la pachet cu construirea A0 pe o sectiune mica.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog