[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Vlad T.

Stadiu lucrari "Pod nou peste raul Crasna" din  orasul Simleu Silvaniei. A inceput montarea grinzilor.

















Powered by API/PUM imgur uploader

vasile.silion

Poate cel mai amplu proiect de reabilitare a drumurilor județene din Maramureș este în sfârșit în lucru.
Îi zice Drumul Nordului, și site-ul lui dedicat este aici: https://drumulnordului.ro/ E drept că ultima lui actualizare e din 19 aprilie 2019. Contractul de execuție s-a semnat în ianuarie 2019, dar până anul acesta nu am văzut nicio mișcare, cel puțin pe porțiunea de drum pe care o folosesc mai des, și anume de la Sălsig la Hideaga (DJ 108A și 193), care face legătura cu județul Sălaj, spre Jibou (cred că ruta aceasta va fi folosită de maramureșeni atunci când se va finaliza A3 până la Poarta Sălajului, pentru acces pe autostradă spre sudul țării).

Proiectul lasă însă o porțiune de drum nereabilitată, de la Sălsig până la limita cu jud. Sălaj (Benesat), un drum din beton, plin de cratere și denivelări. Apoi în jud. Sălaj ruta respectivă e reabilitată de câțiva ani buni.

Între Hideaga și Sălsig, azi se lucra destul de bine, sunt câteva porțiuni, vreo 6, în care se circulă doar pe un sens, cu dirijare cu semafor. Se toarnă balast stabilizat sau chiar asfalt pe unele porțiuni. Nu pot să nu remarc că lucrările au nimerit la fix în an electoral... Și la Ulmeni vor fi anul acesta alegeri, se pare, căci la noul pod peste Someș (șantier deschis acum câțiva ani buni) era ceva mișcare, era o macara în funcțiune. Din păcate nu m-am putut opri să fac acolo o poză, dar vă las mai jos câteva poze care exemplifică șantierul de pe Drumul Nordului.













,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Referitor al Drumul Nordului, am găsit pe pagina de facebook a Consilului Județean Maramureș un comunicat de presă din 25 iunie 2020. Îl redau mai jos, integral.

"Drumul Nordului este CEL MAI MARE PROIECT al #ConsiliuluiJudețean Maramureș în domeniul reabilitării drumurilor județene!
✅ Sunt aproape #80dekilometri de drum județean și peste #40demilioane de euro finanțare europeană!
🆙În ultimele 6 luni au existat foarte multe disensiuni între Consiliul Județean, ca #beneficiar al proiectului și #reprezentant al maramureșenilor și ANTREPRENORUL GENERAL, Implenia Baugesellschaft m.b.H.
Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea a arătat că A CERUT INSISTENT, în toată această perioadă, ÎNLOCUIREA echipei de management a celor de la Implenia.
🆙 "NEMULȚUMIRILE LOCUITORILOR din zona Codru-Chioar față de ritmul scăzut al lucrărilor AU FOST JUSTIFICATE și tocmai de aceea mă bucur să anunț că am reușit să convingem conducerea societății să aducă o nouă echipă de ingineri și să schimbe strategia generală pentru reabilitarea drumului.
✅ Odată cu terminarea ploilor care au întârziat foarte mult lucrările am responsabilitatea și POT SĂ GARANTEZ, în numele constructorului, că în acest an VOM FINALIZA #40dekilometri la nivel de asfalt. PRIMELE TRONSOANE care vor fi finalizate în anul 2020 vor fi drumurile județene 108 D, 108 A și 193, ceea ce înseamnă că vom avea ASFALT CONTINUU de la intrarea din județul Sălaj înspre Ariniș, Rodina, Gârdani, Fărcașa, Ardusat, până la ieșirea înspre județul Satu Mare",  declarat șeful administrației județene, Gabriel Zetea.
🆕 Tronsonul care cuprinde podul peste Someș la Ardusat, precum și legătura Ardusat – Hideaga vor fi finalizate abia anul viitor.
🆕"Am înțeles și punctul de vedere a constructorului vis-à-vis de problemele întâmpinate în șantier cu subantreprenorii, cu aprovizionarea cu stocurile de materiale necesare șantierului, cu ploile care au întârziat foarte mult ritmul lucrărilor, dar și antreprenorul trebuie să înțeleagă că AVEM UN CONTRACT, execuție de lucrări care presupune un trafic continuu. Asta înseamnă că ARE OBLIGAȚIA de a asigura condiții de trafic în siguranță pentru maramureșeni!", a conchis președintele Gabriel Zetea.
Biroul de presă al Consiliului Județean Maramureș"
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

qionescu1

Am înțeles de pe API că Cnair ar pregăti pt licitație lotul Nadasel-Zimbor din A3. Pe lotul asta in apropierea localității Berindu autostrada va coti la stânga către vest spre Zalău. Aici (sau in zonă) este obligatoriu sa avem o ieșire de pe A3 care sa se lege de DJ 109 pe varianta cea mai scurtă și pe cât posibil in afară localităților. Conexiunea A3 cu DJ 109 ar permite că întregul trafic din zona de nord (inclusiv nordul Moldovei) sa poată ocoli Clujul pe la Răscruci direct in A3. Practic această conexiune ar fi centura de nord a Clujului. Ar trebui sa ne asiguram că acest lucru se va întâmpla odată cu proiectarea si construcția tronsonului de autostradă și de asemenea sa interpelam consiliul județean în privința asta. DJ 109 este in reabilitare pe fonduri europene și la alte standarde deci de la Răscruci până la limita județului Sălaj drumul va fi foarte bun însă nu cred că s-au gândit la conexiunea cu A3 pe cea mai scurtă rută din DN1C nu o conexiune la limita județului Cluj prea îndepărtată si care strabate toate localitatile din zona.



Powered by API/PUM imgur uploader

ultras

Ideea e buna. S-ar putea si renunta la capatul drumului mov care e acum paralel cu cel verde.
PS: parca suna familiar: drum de legatura A3 - VulTureni:D

voicul

Ideea e buna, dar nu are legatura cu A3. E la fel ca A3 - centura Oradea: proiect separat de A3.

Poate are mai mult noroc decat iesirea pe la Tureni peste care s-a asternut linistea. Poate mai intreaba cineva la intalnirile CNAIR, ca sunt mai deschisi acum.

qionescu1

@ultras: Drumul cu mov se va face, e pe fonduri si nu are legatura cu A3 ci conexiunea inter regionala intre judete.

@voicul: Da si nu. Ar putea fi si ca la Oradea (solutie ideala) dar am pierde mai mult timp plus riscurile cu sincronizarea celor doua proiecte, sau ar putea fi ca la Turda, o simpla iesire de pe autostrada ar fi putut insemna centura unui oras.

horatiu.cosma

De ce este "obligatoriu" să avem ieșirea asta pe A3 la Mihăiești? DJ109 preia fără probleme acel trafic infim de tranzit care ar utiliza această conexiune spre Răscruci. Și mie îmi place uneori să desenez pe hârtie linii mai drepte care să unească mai pe direct Cucuieții din Deal de Cucuieții din Vale, dar în viața reală investițiile astea se fac pe cifre de trafic, nu pe povești vânătorești. Singura discuție despre nodul Mihăiești a fost în 2016 când acolo era capătul de linie Maltauro și era necesară o descărcare provizorie.

qionescu1

1. Ca sa poti desena "in viata reala" trebuie sa ai viziune si imaginatie... altfel ramai la poze de pe santier doar si linkuri cu licitatii. Daca le-ai avea ai observa ca desi DJ109 ar putea prelua traficul de pe A3 nu e o solutie corecta pentru ca nu vorbim de un trafic infim spre Rascruci ci de unul substantial pt ca tot traficul din nordul tarii care ar folosi A3 ar ocoli astfel Clujul (aici intra BN, partial MM, partial CJ si tot nordul Moldovei cum spuneam mai devreme).
2. Apoi iesirea de la Mihaiesti/Berindu ar duce la ocolirea localitatilor Vultureni, Fodora, Aschileul Mare, Aschileul mic si ar scurta cu vreo cativa km accesul la A3, implicit s-ar castiga parcurgerea mai multor km de autostrada fata de varianta ta cu efecte evidente asupra timpului de parcurs.
3. Drumul judetean are traficul lui asadar pe cat posibil trebuie ocolit daca nu vrei sa incurcam totul ca pana acum.
4.  Iesirea pe care o propun, alaturi de restul drumului Bistritei se poate incadra la primul inel de ocolire al zonei metroplolitane pe partea de nord.
5. Pana la urma propunerea e o solutie de compromis, poate ar trebui sa urmam exemplul Oradiei cum spune si @voicul cu un proiect separat.

horatiu.cosma

Oricine din interiorul zonei Zalău-Oradea-Satu Mare-Baia Mare care vrea să ajungă spre Dej/Bistrița și mai departe se va folosi de DN 1H/DN1C, în niciun caz nu va ocoli pe la Răscruci. Oricine din interiorul aceleiași zone care vrea să meargă spre Turda/Tg.Mureș/Brașov/Alba/Sibiu va intra pe A3 până cel mai departe la Zimbor. Pur și simplu acea relație Mihăiești-Răscruci nu are trafic și nici potențial de trafic suplimentar. Multă baftă în continuare cu ironiile ieftine.

ovicor

Ca o varianta la cea prezentata de Horatiu, stiu ca multi prefera sa iasa de pe DN1H in apropiere de Surduc si sa urmeze DJ108B, via Bobalna, pana la Dej. Am semnale ca drumul e Ok. Acum se lucreaza la reteaua de apa, dar merita.

qionescu1

Tu ori nu ai citit ce am scris ori chiar nu poti intelege ca de lipsa viziunii m-am lamurit mai demult. Nu am amintit deloc de zonele de care vorbesti tu, ci de accesul la A3 a nordului jud Cluj, Bistrita, jumatatea estica a Maramuresului si tot nordul Moldovei.

Desi azi DN1h ar fi o varianta mai scurta spre vest totusi foarte multi (daca nu majoritatea din zonele de amintite de mine) prefera ruta pe DN1c si DN1.

O conexiune A3- Rascruci pe ruta cea mai scurta reduce distanta pana la A3 aproximativ similar cu DN1h. In conditiile in care DN1C are alta capacitate de trafic/calitate si ofera timpi mai buni, conexiunea A3-Rascruci va fi si mai atractiva iar marele atuu e ca folosesti mai mult autostrada daca alegi aceasta relatie. Deci trafic ar fi.

Pe langa cele de mai sus trebuie sa avem in vedere:
- DN1C (cel putin Apahida-Dej-Bistrita) va fi DX deci conexiunea cu A3 va fi si mai necesara si la un alt nivel
- zona metropolitana de nord a Clujului in dezvoltare
- parcul industrial Jucu-Rascruci (chiar si tu poti intelege aici ce ar insemna o legatura directa cu A3)

Nu mai punem la socoteala slabele conexiuni ale Clujului la autostrada desi va fi inconjurat pe jumatate de aceasta. In toate conditiile astea tu ne zici, agresiv si brutal, ca e ok ca zona de nord amintita sa se conecteze la A3 in Salaj, judetul vecin, pe un drum judetean care merge paralel cu autostrada si pe care se vor inghesui carute, tractoare, combine etc.



Bogdan_Cluj

^Aceasta idee a fost promovata de userul NORTH prin 2016 (nu stiu daca el a fost primul). Am mai deschis si eu subiectul prin 2017, vezi mai jos, poate va ajuta linkul cu ceva:

Quote from: Bogdan_Cluj on February 19, 2017, 04:47:45 PM
Eu ma tot gandesc la solutia propusa de north. Am tot vrut sa dau o tura cu masina pe aceea ruta sa vad daca s-ar putea folosi ca si varianta de acces dinspre zona Dej (Bistrita, Moldova) catre viitoarea A3 catre vama Bors. In special ruta de la Mihaiesti - Vultureni cred ca e problematica. In cealalta parte (Vultureni - Rascruci) cred ca este ok drumul. Sper sa reusesc sa imi fac timp weekendul viitor sa dau o fuga pana acolo.

La Mihailesti cred ca e simpla solutia, pentru ca deja autostrada va supratraversa drumul Cluj-Zalau, deci ar avea nevoie doar de bretele.

Quote from: north on July 24, 2016, 02:40:57 AM
M-am tot gândit astăzi la acel ipotetic nod la Mihăiești - nu cred că ar fi deloc o idee rea, în contextul propunerii de mai jos.
Se observă că acesta este un punct de inflexiune pentru autostradă, în sensul modificării direcției de la una general spre est la una general spre sud. Luând în calcul legătura la autostradă (direcția înspre/dinspre vest) pentru anumite destinații de pe DN 1C / DN 17, s-ar putea asigura un drum de acces la autostradă între Mihăiești și Răscruci (DN 1C) așa cum este prezentat mai jos, via Berindu, Șoimeni, Vultureni și Borșa, utilizând DJ-urile 105T, 109A și 109, precum și DC 109 / drum neclasificat - ambele din urmă doar pietruite. Desigur, ar fi necesară modernizarea acestora două din urmă, precum și reabilitarea DJ-urilor (unde este cazul).
Harta de mai jos arată cu roșu traseul pe drumuri existente. Acesta are 35 km, și cu o modernizare / reabilitare s-ar putea ajunge la un timp de deplasare cu mașina mică de ~30 min. D și t ar putea fi puțin reduse (~30 km / 26 min) construind scurtătura albastră între Băbuțiu și DJ 109 la sudest de Vultureni.





În fine, presupunând un timp de deplasare de 30 min pe relația Răscruci - Mihăiești, aceasta ar însemna timpi de acces la autostradă (mașină mică, estimări realiste) de:
- 40 min pentru Gherla
- 55 min pentru Dej
- 1 h 45 min pentru Bistrița
- 3 h pentru Vatra Dornei
- 4 h 30 pentru Suceava.
Toate acestea pentru direcția vest (Oradea / Budapesta / etc.)
And if this is not enough - two words: Electric Castle :D (și mai departe se poate plusa cu Tetarom III / ex-Nokia)



vladb

Quote from: ovicor on July 22, 2020, 09:17:09 AM
Ca o varianta la cea prezentata de Horatiu, stiu ca multi prefera sa iasa de pe DN1H in apropiere de Surduc si sa urmeze DJ108B, via Bobalna, pana la Dej. Am semnale ca drumul e Ok. Acum se lucreaza la reteaua de apa, dar merita.

Drumul respectiv este "albastru", dar sinuos (Dealul Cernucului, Dealul Bobalnei) si cu destule localitati (Surduc, Briglez, Fabrica, Garbou, Cernuc - doar in jud. Salaj + vreo 7-8 in judetul Cluj pana la Dej) + se varsa langa tribunalul din Dej.
Este varianta mai scurta Zalau  - Dej - Bistrita - (Moldova) dar doar pentru turisme (in serpetinele de pe dealul Cernucului, nu incap doua tiruri in paralel)

qionescu1

@Bogdan  Pai se pare ca oricine se uita pe harta, cu o singura exceptie de aici, isi da seama cum ar trebui sa arate conexiunile. Diferanta ar putea fi ca eu am abordat conexiunea in corelatie cu Drumul Bistritei (care e in constructie deja) si dintr-o perspectiva a ceea ce ar putea fi inelul ocolitor al zonei metropolitane. (era programat un articolul pe clujeuropean...)
- cu albastru Drumul Bistritei
- cu verde ceea ce ar putea fi DX Turda Satu Mare (sectorul Tureni-centura de est)
- si cu rosu conexiuni in sarcina autoritatilor locale/metropolitane/centrale
Acesta practic ar fi inelul 3.

Inelul 1 este centura metropolitana si inchiderea ei si pe la nord, iar inelul 2 ceea ce discutam noi a fi mica centra de sud (adica o conexiune intre drumul Sf Ioan-str Dianei- curba de la Wonderland si conexiunea cu centura de est). Pe partea de nord ar putea fi Campenesti-Chinteni-Sanpaul sau o varianta asemanatoare.

Sunt constient ca perspectivele sunt indepartate dar n-ar strica putina planificare ca tot avem o asociatie metropolitana iar imaginatia si dezbaterile nu incurca pe nimeni. Pe de alta parte vedem ca la Oradea se poate...


Powered by API/PUM imgur uploader