[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Nu știu unde ai văzut tu jignirea mea, poate într-o realitate alternativă. Cât despre limbajul tău, nu insist, fiecare vede și judecă din propria perspectivă. După ce ai insistat până în pânzele albe cu niște "idei de perspectivă" la centura metropolitană de au ajuns colegii să te trimită la culcare, acum ai găsit o nouă jucărie. Mult succes și cu ea, eu nu o să mai insist, cum am mai zis, împotriva obsesiilor singura soluție e ignorarea, că argumentele logice nu străpung.

nicolaem

insist si eu qionescu sa o lasi mai moale cu acuzatiile lipsei de viziune si limbajul agresiv inspre cei care au alta parere fata de a ta.

La fel ai facut si cand ne acuzai insistent pe toti, ca primaria Cluj a gresit cand a cumparat autobuze electrice pe fonduri UE

Strict legat de propunerea ta, nu ar fi rau un acces pt masini mici. Dar drumu acela trece prin cateva sate. Presupun ca nu vrei sa duci trafic greu pe acolo.

A3 va fi gata in curand (2025?) pe portiunea Suplacu-Bors. Tot nordul Moldovei va merge Dej-Zalau-A3, nu au de ce "cobora" pana la cluj de unde nu va exista prea curand A3 spre Zalau.
Chiar si acum Nordul Moldovei nu trece prin Cluj daca are destinatie Germania. Doar ar ocoli.

Tunel pe sub Meses nu vom avea in urmatorii 10 ani, asa ca prioritar ar fi acum exact imbunatatirea conexiunii rutiere Dej-Jibou-Simleu-A3. Asta daca idea ta e traficul Moldova-UE in urmatorii 10 ani.


alexV

Quote from: nicolaem on July 25, 2020, 04:02:58 PM
Tunel pe sub Meses nu vom avea in urmatorii 10 ani

Asta e punctul pe i. Fara tunel nu vad TIR-uri sa se inghesuie pe Meses pe serpentine, chiar daca e deschis traficului greu.

Investitiile in A trebuie prioritizate si prea multe critice sunt in urma. Daca guvernul va decide in viitor asupra unei legaturi precum cea propusa de qionescu, pot face nod la Mihaiesti atunci. Un nod la Mihaiesti acum - tinand cont ca este prevazut nod si la Zimbor pt intersectia DN1C cu DN1G - nu vad de unde sa aiba trafic.

Concluzia mea: idee buna pentru viitorul mediu spre lung. Sunt atatea altele pentru care as depune efort, ca membru al societatii civile.

Ionut

Faceți și voi niște poze sau un video de la bord cu Mesesul. Sa ne facem o idee. Sau dacă știți deja o filmare, puneți aici. Eu am fost de putine ori în zona. Cred ca de două-trei ori.

cristi5

Urcare Meses pe motocicleta (a se viziona la pachet cu "accident moto Meses Zalau"). Muzica ii tare



Coborare spre Zalau din masina



Asta-i cel mai complet



Si o filmare completa in sens invers, Zalau-Romanasi (aproape de Poarta Salajului)



Ce sa zic, 3 ace de par, comparabil cu traversarea DN1 la Piatra Craiului (Bucea). Acolo trec acum majoritatea TIRurilor care ies/intra pe la Bors

Probabil ca diferenta de nivel e mai mare, ceea ce e important la combustibil. Dar compensat cu autostrada in ambele capete, s-ar putea sa merite?

florin74

^urcusul dinspre Cluj-Napoca e primul. Al doilea film e coborarea spre Zalau. (partiala, mai este un km pana la intrarea in Zalau)

GML

Mesteacanul intre Baia Mare si Dej mi se pare mai greu, decat Mesesul.

horatiu.cosma

Traficul din recensământul CESTRIN pe DN1H e mic, în jur de 1500 cea mai mică valoare care arată în principiu traficul de tranzit. Pare că majoritatea traficului din centru-nord-est vine dinspre Bistrița/Dej și o ia spre Cluj. Dinspre Moldova pe aici oricum e subțire traficul de tranzit, 3000 și ceva intre Bistrita și Vatra Dornei. Oricum, într-o anumită perspectivă traficul principal dinspre Moldova se va canaliza pe viitoarele A8/A13. Chiar și așa, cea mai mare parte a traficului e de mediu/scurt parcurs, nu facem autostrăzi cu gândul la x sau y care merge de la Suceava la Madrid, că ar fi goale, ci mai degrabă pentru cei mulți care merg pe Cluj-Oradea, Cluj-Dej-Bistrița, Cluj-Tg.Mureș, Cluj-Alba. Chiar și în perspectiva A3 completă, relația Zalău-DN1H-DN1C-Dej va rămâne un drum super calitativ cu un trafic modest (am fost recent, m-am întâlnit cu 20 mașini în câțiva km), mai degrabă cu rol turistic decât de tranzit. Până la urmă Clujul e magnetul pentru mașini din zona asta și în jurul lui se vor învârti cifrele adevărate de trafic, nu pe relația Zalău-Bistrița, Oradea-Dej sau alte asemenea. A3+metropolitana+legatura A3-Tureni-Apahida-Dej+tren urban+metrou Gilau-IRA ar cam trebui sa rezolve la nivel macro aceste relatii principale de trafic pentru urmatorii zeci de ani. Poate că în 50 de ani când zona metropolitană va avea peste 1 milion de oameni si se va dezvolta fulminant in nord prin salba de sate de la Mihaiesti la Rascruci putem discuta despre o nouă centură de interes regional pe acolo, dar pe termen scurt/mediu nu se intrevede nevoia asta.

qionescu1

Ce e pe topicul cu centura metropolitana se poate citi acolo, eu zic sa ramanem la problema discutata si argumente. De fapt si acolo spuneai ca propunerea e impotriva tuturor normelor de mobilitate urbana... desi te-am invitat sa mentionezi una macar.

Cifrele de trafic cred ca necesita unele corectii, intr-adevar Clujul e magnetul traficului dar o parte a acestui trafic din zona de nord-est foloseste relatia (DN1c-DN1) pt vest (Cluj-Oradea) tocmai pt ca este cea mai facila si ca lipseste alternativa viabila.

Termen scurt/mediu inseamna 50 de ani? Pai si masterplanul e pana prin 2040...  Centura metropolitana o vom avea realistic intr-o decada si o vom deschide la capacitate maxima https://zcj.ro/administratie/studiu-care-sunt-cele-mai-aglomerate-sectoare-de-drum-din-judetul-cluj--200200.html O mai aglomeram si cu traficul de tranzit pt A3? Sau toata zona de nord est trebui sa se lege la A3 numai prin centura metropolitana printr-un U imens de la Rascruci la Mihaesti pentru a evita liniile drepte cu carioca?

Conexiunea asta nu are legatura cu trenul urban, metrou si ce ai mai zis (exceptie DX Turda-Dej) deci nu ai avea de ce sa astepti cateva zeci de ani pt acele investitii. E vorba de cum se vor conecta unele zone din nord la A3 pt directia vest, iar Rascruci-Mihaiesti ar fi cea mai buna potrivita pt ca ofera cel mai lung acces pe drumuri de viteza si cel mai lung parcurs pe autostrada la distanta aprox. egala cu alternativa iar pe langa asta indeplineste si rolul de centura de nord a Clujului.

@nicolaem
Te inseli. Desi ocolesc, foarte multi din nordul Moldovei pentru a merge in Germania trec prin Cluj si Oradea. E plin DN1c de masini de SV, BT si chiar Republica Moldova. De ce crezi tu ca nu merg prin Bobalna pe unde ar fi cel mai scurt? Esti in eroare si cu tranzitatul satelor. Nu eu sunt acela care vrea sa duca traficul prin toate satele si comunele de pe DJ109...  Apoi propunerea ta Dej-Zalau nu e prioritara, nu se regaseste in reteaua rutiera primara si nici secundara. Exceptie scurtul tronson intre Dej si Ileanda care face parte din DX Turda-Halmeu, tronson care cel putin nu e prioritar pe acel DX prin prisma valorilor de trafic mai mici decat Apahida-Dej.

@AlexV
Daca in 5-7 ani va fi gata A3, chiar si fara tunel sub Meses, ne vom intoarcem la aceeasi poveste. Cred ca inca de acum ar trebui discutata si lamurita problema pentru ca e una de conectivitate regionala cu efecte asupra Clujului si zonei metropolitane. Nu trebuie sa o rezolvam maine dar intr-un mod normal pana la finalizarea A3 cred ca ar trebui cel putin sa avem transata problema si pregatit proiectul. Nu de alta dar riscam sa repetam episodul Tureni unde asteptam de 10 ani o iesire de pe autostrada la care se vor mai adauga inca vreo 2-3 cu executia, asta daca totul merge bine.



unupeaici

Legat de legatura prin nord si primaria Chinteni avea prin 2018 un proiect de conectare la A3 prin realizarea unei legaturi Sanpaul - Campenesti (Apahida). https://viacluj.tv/o-noua-centura-rutiera-in-zona-metropolitana-chinteni-apahida/

Legat de traficul de tranzit, e drept sunt multe masini, dar cred ca numarul masinilor din nordul Moldovei a scazut o data cu imbunatatirea DN18. Chiar si google recomanda legatura pe DN18. Totodata numarul acestora va scadea si mai mult o data cu finalizarea A3 (Campia Turzii - Chetani, Ungheni - Targu Mures) si A10 (Sebes - Aiud).

qionescu1

Nu exclud ca ar fi mai multe variante, DN1H, DN18, DJ109, 108B, 161 etc. dar nu despre asta e vorba ci despre faptul ca acestea sunt nepotrivite si despre conexiunea intre marile proiecte si conectivitatea regionala. Crezi ca le-ar mai alege cineva daca ai avea DX A3-Mihaiesti-Rascruci-Dej-Bistrita?

Apoi e in discutie chiar DX Turda Halmeu sau cel putin etapizarea lui, prioritar ar trebui sa fie tronsonul Apahida(in continuarea centurii metropolitane)-Dej si Dej-Bistrita. Trenul metroplitan, metroul nu au legatura cu ceea ce discutam(!) iar tronsonul Turda-Apahida mai poate astepta, DN1 2+2 si centura de diamant fac fata. Cu astfel de corelatii si argumente deja suntem in afara logicii adica excludem pt 50 ani o noua conexiune intre A3 si un DX, importanta pt toate regiunea de nord-est, dar prioritizam un DX care sa mearga in paralel cu un DN cu patru benzi pe cat posibil evitand si centura de diamant.

In ceea ce priveste conexiunile Moldovei la vest, pe langa lejeritatea cu care acorzi termene pt doua generatii, A13 ar fi un ocol mare pentru zona de nord-est iar daca o vedem in 20 de ani sa fim multumiti. In ceea ce priveste A8, in conditiile de azi este un proiect imposibil pentru administratie. Deci ca tot vorbim de realism... pt nord-estul Moldovei alte conexiuni rapide la A3 nu se intrevad.

horatiu.cosma

"Tronsonul Turda-Apahida mai poate aștepta"  :lol: :lol: :lol:. Asta da nouă aberație. Păi aici e de departe cel mai relevant tronson din întregul proiect Turda-Halmeu, mai exact conexiunea A3-Tureni aflată în licitație pentru pregătire. Cât privește restul "argumentelor", cum ziceam, n-are rost, multă baftă în continuare.

qionescu1

E relevanta iesirea de la Tureni si conexiunea cu DN1. Atat. Am vb de Apahida-Dej si prioritizare, nu Tureni-Apahida-Dej cum ziceai tu, la pachet. Cum ajuta trenul metropolitan si metroul tronsonul Mihaiesti-Rascruci? Simpla enumerare a unor proiecte nu e analiza. In rest ti-as ura si eu succes, dar mi-e cam frica sincer. :))

qionescu1

Quote from: horatiu.cosma on July 23, 2020, 11:39:26 PM
^^
Turda-Halmeu va porni din A3 cu lotul aflat în licitație pentru pregătire (până la Tureni), apoi oarecum paralel cu centura de diamant până la Apahida,


Despre asta incercam sa vb, insa nu credeam ca cineva in contextul celor postate pana acum sa ajunga la concluzia ca as sustine ca legatura A3 (Tureni)-DN1 nu e prioritara mai ales cand decizia e luata, conexiunea fiind subinteleasa, batuta in cuie si in pregatire pt licitatie si mai postez si de nu stiu cate ori pe aici ca il asteptam de 10 ani.  Dar cand nu e usor cu viziunea si analiza nu poate fi usor nici cu conexiunile si textul.

Bogdan_Cluj

S-a asfaltat drumul local 91, de langa Salicea (langa terenul de fotbal sintetic, unde este platoul acela mai mare unde sunt tot timpul masini parcate) pana la terenul de minigolf si Parcul de Agrement Moara de Vant (unde sunt ceva pasari si animale) si chiar si dupa.

Eu am fost cam 5 km, a trebuit sa ma intorc ca se smiorcaia asta micu. Inca se lucreaza la subtraversarile la apa pluviala.
Drumul parea sa fie asfaltat mai mult, poate chiar pana sub autostrada - nu stiu exact.

Cel putin la urcarea din DJ107R asfaltul e tot valurit. Aici drumul e mai lat, incapt doua masini lejer. Dar de la un moment dat (cred ca dupa parcul de agrement) se ingusteaza.

Din pacate fara poze, ca nu am avut telefonul la mine.

Pt pasionatii de ciclism si motociclism va recomand, atentie doar ca inca mai sunt lucrari.

https://www.google.ro/maps/place/Wind+Mill/@46.6538871,23.5435321,8852m/data=!3m1!1e3!4m16!1m10!4m9!1m3!2m2!1d23.549364!2d46.6886851!1m3!2m2!1d23.5742139!2d46.6585192!3e0!3m4!1s0x474913a4619bf909:0x43f39e5a5a60d0c2!8m2!3d46.669794!4d23.5558502




Powered by API/PUM imgur uploader