[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Acum câteva săptămâni, i-am invitat pe cei de la Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj la o discuție în teren despre principalele proiecte ale regiunii. Au acceptat propunerea noastră, așa că ne-am deplasat împreună în câteva puncte din apropierea Municipiului Cluj-Napoca.

O primă oprire a fost la Vâlcele, unde am vorbit despre conexiunea rapidă dintre Autostrada A3 Câmpia Turzii-Nădășelu, DN1 Turda-Cluj-Napoca și mai departe spre Centura de Est Vâlcele-Apahida.

Reprezentanții DRDP Cluj ne-au explicat motivele pentru care contractul actual de elaborare a studiului de fezabilitate nu are nicio perspectivă, fiind blocat de mai bine de doi ani. Soluția: în 12 iunie s-a lansat licitația studiului de fezabilitate al unui alt drum expres care să lege A3 de DN1 și de Centura Est, degrevând astfel traficul din Turda.

Următorul obiectiv a fost podul peste Râul Arieș de la Turda, unde a fost desemnat câștigătorul licitației. Vor fi 60 de zile de proiectare, după care circulația va fi închisă în totalitate pe pod și deviată pe Str. Armatei din oraș. Suprastructura podului va fi refăcută complet și pilele vor fi consolidate.

Ultima oprire a fost în zona organizării de șantier de la Săvădisla, unde cu un efort minim s-ar putea amenaja un nod rutier pe Autostrada A3 pentru cei care doresc să ajungă la Băișoara și în stațiunile turistice din apropiere. Din păcate, între acest punct și drumul județean, există doar o șosea de pământ privată care ar trebui modernizată de proprietar.

Apreciem transparența și deschiderea de care au dat dovadă cei de la DRDP Cluj. Am ajuns să lăudăm normalitatea în condițiile în care, reamintim, CNAIR-Central încearcă din răsputeri să ne refuze accesul la informații de interes public. La Cluj #sepoate.

Le urăm oficialilor DRDP Cluj succes în derularea proiectelor atât de necesare comunităților din nord-vestul țării. Sperăm că nu ne vor da ocazia să îi criticăm pentru blocaje și termene nerespectate.

nicolaem

multumim pentru implicare.
sa inteleg asadar ca legatura va fi tot pe traseul aprozimativ al SF vechi DN1-A3, si nu direct A3-Centura?
diferenta e de cativa km si probabil multe zeci de milioane mai scumpa daca SF e licitat pt o legatura mai la nord decat fostul contract reziliat.

ftraian

Dupa vreo 5 ani de citit forumul acesta m-am inregistrat pentru a va semnala o problema. DJ107M din judetul Cluj, Luna de Sus - Baisoara a intrat intr-un program de reabilitare incepand cu toamna 2018. Dupa ce a stat peste iarna cu un strat de pietris in primavara au inceput sa-l asfalteze pe bucati. Pe fiecare bucata, la 1-2 luni de la asfaltare asfaltul s-a crapat si au inceput sa apara gropi mari. Mai mult se pot vedea in clipul de mai jos.



Va solicit sprijinul in a opri aceasta baitaie de joc facuta cu banii nostri. Nu stiu cui ar trebui sa ma adresez si daca putem face o sesizare in numele API cred ca ar atrage mult mai mult atentia.

StefanCelMare

Jesus!
Ăla e asfalt nou???
Știu zona, nu pot să cred că au dat-o iar în bară.
Sunt două posibilități - fie nu s-a făcut bine fundația, fie au trecut cu tonaj foarte mare pe acolo.
Cel mai probabil ambele, doar de la trafic auto cu mașini mici nu poți obține așa deformări.
Oricum ar fi, cineva trebuie să răspundă, e lucrare nouă, teoretic în garanție.
Incredibil.

bacovia

Cum adica au dat-o iar in bara?

Toate DJ in jud. CJ asfaltate prin PNDL arata exact asa. Hotie la drumu mare. Vezi reportajul Recorder. Reteta e similara.


florin74

Asta e efectul hei-rupului de anul trecut sa nu se piarda 1 mld de euro pe POR.
S-au acceptat spre decontare proiecte facute de CJ anterior, din surse proprii, si care doar sa fie decontate din POR (asa numitele proiecte nefinalizate - vezi ambulante, achizitii de aparatura medicala)
Nu este acelasi standard ca si la proiectele depuse initial pe POR - Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, - drumuri care leaga mai multe judete, care au logica, etc si pentru care se fac lucrari serioase de reabilitare a structurii rutiere, nu doar o simpla asfaltare.
Aici au fost puse repede la decontare orice km asfaltat din fonduri proprii de CJ


bacovia

In iarna, cand circulam pe acolo era o bataie de joc, tin minte un afis cu PNDL. Poate intre timp i-au schimbat sursa de finantare.

Daca am gresit, my bad.


TibiV

Quote from: florin74 on July 03, 2019, 11:06:01 AM
...asa numitele proiecte nefinalizate - vezi ambulante, achizitii de aparatura medicala...

Se numesc " proiecte retrospective"...
Adica "nu ati fost in stare sa finalizati proiectele propuse de voi, asa ca va dam bani pentru orice alt proiect cat-de-cat decent... "

Ministerul Fondurilor Europene si-a pierdut propriile link-uri de pe vremea lui Ciolos....
http://www.fonduri-ue.ro/presa/arhiva-noutati/1801-comunicat-2-22-03-2016
22 mar. 2016 - Proiectele retrospective pot crește rata de absorbție a finanțărilor 2007-2013
Cauta comunicatul asta. Este inutil...
Google il mai gaseste ca titlu, dar linkul nu mai exista!...

Postarea este citata (tot cu link) aici: http://www.bddstrategy.ro/proiectele-retrospective-pot-creste-rata-de-absorbtie-a-finantarilor-2007-2013/
Quote
Proiectele retrospective pot crește rata de absorbție a finanțărilor 2007-2013
22/03/2016
"Rata generală de absorbție a fondurilor europene ar putea crește cu 5 puncte procentuale, dacă se vor aproba toate proiectele retrospective care sunt în prezent în evaluare la nivelul Autorităților de Management și vor fi solicitate la rambursare sumele aferente proiectelor aprobate", a declarat doamna Aura Răducu, Ministru al Fondurilor Europene.

Sursa: Proiectele retrospective pot crește rata de absorbție a finanțărilor 2007-2013

Acelasi link, acelasi... NIMIC !

PSD a desfiintat pana si existenta guvernului tehnocrat... Ala este doar o legenda, ca Scufita Rosie sau Zmeul-Zmeilor....

Si ASTA este unul dintre motivele pentru care eu insist sa postam integral textul "oficialelor", nu doar linkuri... 
Ca linkul exista astazi, dar maine... ciuciu!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Proiecte nefinalizate, asta e denumirea utilizata în documentele oficiale și apelurile de proiecte. Tibi, la ce te referi tu  e denumirea utilizata in exercitiu financiar 2007-2013.

http://www.inforegio.ro/ro/axa-prioritara-6/apeluri-lansate/609-ghid-specific-pi-6-1-por-2018-6-6-1-6-proiecte-nefinalizate-apel-pentru-regiunile-mai-putin-dezvoltate-apel-national

Uite apelul in care s-au bagat de-a valma tot felul de asfaltari ale CJ-urilor din tara. Aici Cluj a fost in poll-position, s-a laudat Tise ca s-a lucrat 2 saptamani non stop anul trecut.

Partea buna este ca multe CJ-uri s-au trezit cu bani la sfarsitul anului trecut/ inceput 2019, in contul investitiilor trecute, bani care care nu erau planificati initial, asa ca anul asta au putut sa miste ceva investitii, sa asigure cofinantarea la proiectele actuale, sa faca ceva alocari in teritoriu, etc...


TibiV

Quote from: florin74 on July 03, 2019, 04:07:56 PM
Tibi, la ce te referi tu sunt proiecte a căror finanțare se întinde pe 2 exerciții financiare.
NU.
Alea sunt proiecte FAZATE! (A10, de exemplu...)

Retrospectivele NU au legatura cu fazatele.
Fazatele incep intr-un exercitiu, se termina in urmatorul.

Nefinalizatele (banuiesc ca vorbim cam despre acelasi lucru...) au fost trecute ca retrospective tocmai ca sa poata fi platite din ACELASI exercitiu...
Este vorba de reincadrarea unor proiecte (pentru care de fapt initial NU s-a cerut finantare europeana) in categoria "finantabile, dar am uitat de ele"...
Si ne-am "amintit" retroactiv... Caci pe alea oficial asumate pe exercitul N nu am reusit sa facem decat jumatate.
Un fel de "vopsit gardul" de dragul absorbtiei.

Quote from: florin74 on July 03, 2019, 11:06:01 AM
S-au acceptat spre decontare proiecte facute de CJ anterior, din surse proprii, si care doar sa fie decontate din POR

Practic, cazurile ca cele amintite de tine sunt cele care au salvat programul 2007-2013. Inclusiv faptul ca UE a acceptat "mutarea" banilor de pe axele mai slabe pe alea mai vanjoase...

(Eu, in locul Comisiei, nu as fi acceptat asa ceva... Dar aia de la CE insista sa ne vare banii in buzunar.... Noi nu si nu!...)

Nu uita ca orice proiect pe fonduri UE porneste cu o cerere de finantare...
Exact ceea ce ai spus tu (ambulante, achizitii de aparatura medicala) au fost pornite pe fonduri bugetare, si cand s-au prins... Le-au facut "retroactive" pe fonduri UE...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Uite ca am scris in acelasi timp, am modificat mesajul initial... :lol:

Sunt curios ce dracu o sa mai bage anul asta, ca au epuizat toate sursele de absortie anul trecut. Tare greu merge absortia pe POR, mai ales pe publici, si cu OUG 114 i-au mai pus niste piedici, bugetele au bubuit si trebuie sa acopere din fonduri proprii diferentele. Jale.

800-900 MIL de euro am inteles ca ar fi riscul de dezangajare anul asta, numai pe POR. Cum se intoarce impotriva noastra o idee initial buna (sa esalonezi alocarea financiara mai mult in primii ani - 2014-2017, si mai putin spre final, pentru a elimina riscul de pierdere). Datorita birocratiei, incompetentei si lipsei de decizie la nivel de AM si ADR-uri, pierdem sume uriase de bani.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)