[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

Ca tot vorbeai de podu de la Ulmeni (stire de ieri) :

QuoteConstructorul spune că a făcut nişte probe premergătoare acţiunii propriu-zise de translaţie a podului spre celălalt mal. Acestea nu au mers însă bine şi construcţia s-a deplasat spre dreapta. Acum firma executantă caută soluţia cea mai bună pentru a remedia problema şi a trage podul peste apă.
Sursa stire : [Accident tehnologic la podul din Ulmeni]

vasile.silion

Podul ăla de la Ulmeni mi se pare făcut ca de niște amatori. Au lălăit-o mult (poate și din cauza subfinanțării) și de aceea mi s-a părut un șantier improvizat, dezlânat, în care s-a lucrat periodic, cu pauze lungi...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

RobertH

Nici nu ai idee cat a durat sa gasesc cine defapt ii constructoru. Asa scriu astia prin ziare zici ca e facut de un "nene" . 

E proiect prin PNDL ... sa zic mai mult ?

vasile.silion

Proiectul Drumul Bistriței din jud Cluj, lotul 2, Așchileu - limită jud Sălaj, poze făcute azi.

Ciudat e că lucrarea efectivă nu începe de la limita cu jud. Sălaj, cum vii dinspre Dragu, ci de la vreo 500 m de la limita de județ. De fapt, situația este mai complicată. Drumul dinspre Hida, prin Dragu, spre Cluj, a fost reabilitat, însemnând asfaltat, de cei din Sălaj până la ieșirea din pădure, în dreptul unui indicator pe care scrie că se termină jud. Sălaj.  (din păcate nu l-am pozat) De aici urmează o porțiune de drum doar pietruită, fără asfalt, vreo 500 m, poate chiar mai mult, până în alt loc unde e amplasat un indicator cu ,,județul Cluj" și de unde începe efectiv lucrarea de reabilitare  denumită ,,Drumul Bistriței", lot 2, cu panoul cu anunțul de șantier, drumul cu un strat vizibil de fundație proaspătă, de vreo 30 cm., așternută peste pietrișul vechiului drum și cu platforma lărgită a noului drum.
Mă întreb ce se va întâmpla cu porțiunea aceea de vreo 500 m? Este un conflict teritorial interjudețean? Este no man's land? Nu intră în proiectul ăsta?


În cele două sate în care se lucrează, platforma drumului e lărgită, șanțurile în general realizate, nu sunt făcute podețele pt acces în curțile sătenilor.

Poză din Așchileul Mic



Un pod în lucru. Accesul e deviat.





În Așchileul Mare:


Șantierul este doar între ,,limita" cu județul Sălaj (cu contradicția pe care am arătat-o mai sus) și până în satul Așchileul Mare. De acolo până la intersecția de la Vultureni , pozată mai jos, drumul e plin de grop. Porțiunea respectivă încă nu a fost atacată de constructor.



Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

Am trimis un mesaj Consiliului Județean Cluj pentru a mă lămuri în privința celor aproximativ 600 m din DJ 109 care nu sunt cuprinși în proiectul de reabilitare denumit "Drumul Bistriței". Mai precis, cum spuneam mai sus, proiectul se termină cu 600 m înainte de limita cu județul Sălaj, care pe Google Map este aici:
https://www.google.ro/maps/@46.9918067,23.4035913,3a,45.2y,120.32h,74.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1smN1EyQzuFokL37_0ST9BZA!2e0!7i13312!8i6656

Ar fi culmea ca DJ 109 Răscruci - Hida, foarte important pentru legătura între județele Cluj și Sălaj, să rămână, la limita dintre județe, cu o porțiune de 600 m de drum doar pietruit, în timp ce restul traseului să fie reabilitat/modernizat.

Să văd dacă primesc vreun răspuns.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vladb

^ Mai exista un exemplu similar pe DJ109A vizibil pe Maps: https://www.google.com/maps/@47.1772291,23.5786366,406m/data=!3m1!1e3

Mai exact, DJ109A este asfaltat intre Dealul Jurcii si iesirea din Ciubanca, dupa care urmeaza 1 km de drum pietruit - de-a dreptul drum de camp dupa caracteristicile geometrice (se poate vedea capatul acestui tronson in linkul de mai sus prin pozitionarea omuletului "street vuew"), dupa care urmeaza portiunea din judetul Salaj (limita judetul Salaj - Hasmas) care e asfaltata si marcata corespunzator...

vasile.silion

Aceste situații sunt de-a dreptul bizare...

Nu vreau să mă pronunț, până nu primesc un răspuns de la Consiliul Județean (dacă primesc!). Dar mi se pare foarte ciudat ca la un proiect cu finanțare europeană, care se mai și numește: ,,Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109 (intersecție DN1C – limita jud. Sălaj) de la km 0+000 la km 31+976", deci "limita jud. Sălaj" chiar în titulatură, să îți bați joc de geografie și de oameni, și să te oprești cu modernizare drumului la 600 de metri de limita de județ...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

cristi5

Daca drumul are urcari si coborari atunci e mai lung in realitate decat pe harta. Probabil pentru fonduri se aplica la lungimea de pe harta, si ramane un ciot neacoperit. Poate se lasa la limita de judet pt ca e mai putin circulata.

Vazut fenomenul in satul Tranis din jud Cluj, explicat de cineva care a vorbit cu primaria (Poieni). A ramas cam un km nefacut, in partea estica (spre DJ103H), mai putin folosita de localnici.

vasile.silion

DJ 109 este circulat, între Cluj și Sălaj. Cursa auto Cluj-Napoca - Jibou, de ex., pe acolo are traseul. Ar fi și mai circulat dacă ar fi asfaltat complet...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

TibiV

@cristi5,
urcarile si coborarile sunt sigur incluse in kilometrajul oficial al drumului. Sunt convins ca kilometrajul de pe Transfagarasan tine seama de urcarea la 2000 de metri, si ca acel kilometraj reprezinta lungimea efectiva a drumului, nu cea masurata pe o harta 2D

,,Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109 (intersecție DN1C – limita jud. Sălaj) de la km 0+000 la km 31+976"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

In cazul in care nu este lamurit cine este proprietarul drumului, pe sectorul respectiv, nu se introduce in proiect. Poate afecta eligibilitatea intregului proiect. Ar putea fi o explicatie in cazul in care nu e introdus pentru modernizare.

cristi5

@TibiV m-am exprimat gresit. In cazul expus de mine primarul avea in acte lungimea de pe harta in plan orizontal.

Nu putea legal sa ceara finantare pt mai mult.

Stiu ca e stupid. Poate si aici au in acte pozitii kilometrice gresite.

Si cu cat mergem mai jos pe ierarhia drumurilor, cu atat astfel de greseli sunt mai multe probabil. Sa nu ne miram, au gresit si pozitii kilometrice la A3 la Campia Turzii.

ioana

Salutare,
am o rugăminte: ați putea să mă ajutați să fac demersurile necesare pentru ca pe E60, în loc. Florești, să mai fie instalat un semafor înainte de sensul giratoriu din zona Lidl?
În zona respectivă, mai exact pe str. Eroilor, înainte de a intra în sensul giratoriu de la Lidl, pur și simplu se blochează traficul pentru că toate mașinile care vin dinspre Gilău intră în sens și-l blochează, chiar dacă semaforul de după sens (din dreptul primăriei Florești) e roșu. Iar cei care ar vrea s-o ia spre centură sau să ajungă la autostradă nu pot trece de sensul blocat de mașinile care vin dinspre Gilău.
Mulțumesc

vladb

^Ioana, acolo ar trebui un pasaj pe directia DN1 (subteran/suprateran) Doar traficul care vine/merge dinspre/inspre Strada Eroilor sau Simion Barnutiu sa ramana "la nivel". Restul sa nu se intersecteze cu traficul local.

In alta ordine de idei: https://ebsradio.ro/stiri/masura-noua-de-circulatie-propusa-de-politistii-clujeni-in-floresti/

Vis-a-vis de proiectul de mai sus: Se poate opri cumva idiotenia asta? Nu se mai poate sincer sa cedeze toata lumea in fata presiunilor constructorilor de ansambluri rezidentiale.
Pe de alta parte (chiar daca topicul nu este potrivit) tocmai primaria Floresti a fost prinsa cu minciuna: ziceau ca au AC pentru toata centura. Ori daca au AC insemna ca au aviz CNAIR pentru conexiunea cu DN1. Din articol, lucrurile par altfel...

StefanCelMare

@ioana
Înțeleg ce spui despre giratoriul de acolo. Ar fi logic să dea roșu și la cei dinaintea giratoriului, nu doar la cei de după giratoriu.
Ai putea să cauți comisia de siguranța circulației de la primăria Florești.
Pentru Cluj, știu sigur că există, și că poate fi contactată cu sugestii sau reclamații (și răspunde deseori pozitiv, din experiență personală și a unor prieteni).

@vladb
Giratoriul ăsta propus la Metro este doar o dovadă a incompetenței primăriei Florești.
Au deja pasaj denivelat care poate duce traficul spre Metro și alte obiective, dar ansamblurile imobiliare din spatele Metro au fost făcute / aprobate cu străzi private!
O tâmpenie imensă.
Referitor la giratoriu, mai este unul cu 500 m mai spre Florești. Ar trebui să fie suficient, într-o lume normală.