Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

myid

gata, ca imi raspund singur.

I-am scris direct lui Boc, si am primit si raspuns.



NU, nu am linie directa, e un primar cu adevarat in slujba cetateanului si pentru rezolvarea problemelor comunitatii. Tot respectul.

dr4qul4

stai linistit ca nu raspunde el. Are om care se ocupa de contul de fb.  La fel e si cu Negoita la S3. Daca ii scrie oricine pe fb  raspunde in maxim 15 minute. Si uneori mai si verifica.
Perfect normal de altfel.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

myid

din ce am inteles de la cine am primit pontul, e cel care sta cu el tot timpul ( nu pot sa ii dau numele) si raspunsurile precum cel de mai sus sunt ale lui Boc, chiar daca sunt scrise de tipul asta.

dragos76

Acuma o dăm în teme de "parcare", dar sincer mi se pare super jenant și populist ca să ai tu, persoană fizică Boc (sau indiferent de persoană), cont pe facebook, unde vezi doamne să preiei problemele concrete ale cetățenilor. Pentru acest gen de lucruri trebuie să existe platforme dedicate ale administrației publice (primărie sau orice altceva, în general), unde să se poată sesiza problemele. Și la Cluj chiar există o astfel de platofmă (mycluj, inclusiv pe telefon).

Idem cu partea de comunicare/PR. Din păcate la Cluj s-a ajuns ca să nu se mai organizeze conferințe de presă (s-a lăsat zilele trecute și cu un proces pe tema asta, din partea unei asociații de ziariști) și cam toată comunicarea să se facă online, neinteractiv (de genul vă dăm noi info, nu e nevoie să puneți întrebări). Și nu de pe contul oficial al primăriei, ci din nou, de pe contul persoană fizică Boc.

rota

Record la Aeroportul Cluj: Peste 300.000 pasageri în iulie 2019

Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca a anunțat un record al numărului de pasageri care i-au trecut porțile în luna iulie 2019.

Astfel, pentru prima dată în istoria acestui aeroport numărul de pasageri într-o singură lună calendaristică a depășit pragul de 300.000 pasageri.

Creșterea numărului de pasageri față de aceeași perioadă a anului similar este de 3%. Reprezentanții aeroportului din Cluj Napoca au precizat că acest număr de pasageri ca record este cu atât mai semnificativ cu cât aeroportul în 2006, înainte de aderarea României la UE, a avut 244.366 pasageri în tot anul calendaristic.

La fel ca mai toate aeroporturile din țară însă și Aeroportul Cluj Napoca se confruntă cu momente în care terminalele de plecări sunt prea mici pentru valorile de trafic înregistrate în mod uzual.

sursa

prd.marius

Nu vreau sa fiu rautacios, dar chestia asta e cu doua taisuri.
In sensul ca, e foarte bine pe de o parte ca numarul pasagerilor bate recorduri, dar pe de alta parte aeroportul in sine nu va mai face fata in curand fara un terminal nou.
De curand am aterizat la Cluj si vreau sa va spun, ca asteptarea la bagaje  pentru mine personal a fost sufocanta.
E ca o sufragerie mai mare (cu exagerarile de rigoare).
Am citit pe site-ul aeroportului, imediat dupa si am gasit ceva interesant, insa nu stiu cate din astea mai sunt in discutie, sau daca se vor mai materializa.
Despre Terminal nou.. nimic, sau poate mi-a scapat mie. http://airportcluj.ro/despre-aeroport/proiecte-de-dezvoltare-a-aicn
Pacat, trebuie facut ceva urgent acolo.

Ionut

Aeroportul din Cluj-Napoca vrea să ajungă la 7 milioane de pasageri în următorii 15 ani

Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare din ţară, aflat în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, şi-a propus să ajungă până în 2035 la 7 milioane de pasageri, de 2,5 ori mai mult faţă de 2018, când aeroportul a fost tranzitat de 2,78 milioane de oameni. În 2018, aeroportul din Cluj s-a clasat pe locul doi în topul celor mai mari aeroporturi din ţară, prima poziţiei fiind ocupată de aeroportul Henri-Coadă (Otopeni), care a fost tranzitat anul trecut de peste 13 milioane de oameni, arată datele de la Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR).

ZF

StefanCelMare

#307
Vă zic eu ce ar trebui făcut să ajungă la 7 milioane de pasageri.
Să îl mute cu totul.
Deja la ora 6.05 se dă trezirea la jumătate din oraș.
Tot ce este între aeroport și centru are trezirea garantată de la ora 6 dimineața, când pleacă între 4 și 6 zboruri (depinde de zi) în jumătate de oră, toate zburând cel mai des fix peste oraș.
Eu aș face eforturi să îl mut la Luna de Sus, în locul aeroportului militar, până investesc prea mulți bani acolo.
Din 2 aeroporturi, Tg. Mureș și Cluj, ar trebui să se facă unul singur, între cele două localități, accesibil de pe A3.
Adio zgomot, poluare. Pui cursă de autobuz la 15 minute, și gata.
Pe cel militar îl poți muta la Tg. Mureș, iar la Cluj poți dezvolta imobiliar zona liberă (presiunea imobiliară e mult mai mare la Cluj).

Bogdan_Cluj

Nu stiu ce parere au cei din Campia Turzii si cei din Turda (cartierele de la est) de ideea aceasta :)

alecu26

Nu cred ca e asa usor sa te joci cu aeroporturile militare...mai ales cele prinse in NATO.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dragos76

M-aș mira ca un aeroport aflat la cel puțin 40 de min de mers (și asta cu mașina mică, din zone cu ieșire directă către sud, cum ar fi Bună Ziua sau Zorilor) de Cluj să mai aibă aceeași atractivitate ca locația actuală. De acord că nu 100% din "clienții" aeroportului sunt din Cluj (posibil să fie chiar o minoritate), dar totuși. Poate în 50 de ani să avem și noi aeroporturi dedicate pt low cost, care să fie situate destul de mult în afara orașului, cum de ex sunt aeroporturile folosite de Wizz pt Munchen, Londra, Paris etc.

alecu26

#311
Atunci da...cu legatura pe autostrada...aeroportul Tg Mures va deveni Cluj Est. :)). Si Sibiu chiar Cluj Sud.

Din pacate mai e inca mult pana la acele puteri de cumparare. Dar in multe zone o concentrare a eforturilor ar ajuta. Altfel ajungem cu aeroporturi gen Arad si Tg Mures care nu prea au zboruri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Fred

Quote from: StefanCelMare on November 06, 2019, 09:22:44 AM
Pe cel militar îl poți muta la Tg. Mureș, iar la Cluj poți dezvolta imobiliar zona liberă (presiunea imobiliară e mult mai mare la Cluj).
Mutarea celui militar este extrem de costisitoare avand in vedere investitiile specifice facute pentru operarea de F16 pe ele. Nu e vorba de pista, F16 nu e Mig21 si nu zboara de pe piste sumar amenajate, are admisia intr-o pozitie foarte sensibila. De asemenea sunt modificari specifice in partea de hangarare.

StefanCelMare

#313
Dacă deja e greu de mutat cel militar, atunci situația se complică, pentru că CLJ e cam musai de mutat.
Deja se vorbește clar și în presă despre asta: https://media9.ro/clujul-vrea-sa-si-construiasca-alt-aeroport-este-depasit-deja-si-creeaza-un-deranj-masiv-locuitorilor/

Clujul va avea un alt aeroport în viitor, care va prelua complet sau doar în parte activitatea actualului. Este concluzia unei dezbateri privind transportul organizată cu ocazia strângerii de opinii și informații pentru Planul de Amenajare a Teritoriului Județean (PATJ), la care au luat parte reprezentanți ai aparatului de specialitate din Consiliul Județean, reprezentanți ai Băncii Mondiale, ai Agenției de Dezvoltare Regională, ai Centrului Cultural Clujean, multe alte persoane din instituții de stat sau oameni simpli, dornici să se implice.

Soluția mutării aeroportului a reieșit extrem de clar și s-au avansat chiar posibile amplasamente. La Luna, lângă aeroportul militar, la Mociu sau Jucu. Până la urmă, însă, ar urma să se realizeze studii care să ofere cea mai bună soluție. Proiectul ar trebui să vină la pachet cu un tren rapid, prin care noul aeroport să fie conectat cu municipiul Cluj-Napoca. Și asta a reieșit din dezbatere. Actualul aeroport ar urma, în viziunea celor prezenți la discuții, să fie utilizat doar pentru curse low cost sau să dispară complet.


Având nevoie de teren plan, vorbim doar despre valea Someșului sau a Arieșului.
Oriunde pui aeroportul va crea disconfort, întrebarea este dacă nu poți crește distanța totuși față de zone cu densitate ridicată (Turda / Câmpia Turzii, cred că sunt mai departe de viitoare locație decât e acum Clujul de zona Someșeni).




Powered by API/PUM imgur uploader

Zona de la sud de Turda rămâne printre cele mai fezabile.




Powered by API/PUM imgur uploader

Ciudat e că la o primă vedere ar merge și zona Boju, care ar bifa multe criterii (densitate redusă a populației, apropiere de Cluj, apropiere de linia CF - magistrală chiar).
Substratul nu este chiar plan, dar cred că s-ar putea face ceva legat de asta, depinde cât costă.





Powered by API/PUM imgur uploader

Și un zoom in cu zona Boju... cu  verde sunt zone protejate (situri N2000). Linia are 3500 m, exact lungimea propusă pentru prelungire pistă CLJ.




Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Chestia asta cred că putea fi discutată rezonabil dacă eram în Germania; în România s-au chinuit penibil să facă a doua pistă de aterizare la un aeroport pus direct în lunca Someşului, unde ceaţa e predestinată.
Vorbim de un aeroport aflat la 100 m de calea ferata si care totusi nu are conexiune feroviară directă cu oraşul...

Aşa că aeroportul nou de la Boju care ar costa 1 mld euro pt stabilizare masivă teren plus 1/2 mld euro minim pt.  cale ferată regională cu tunele etc. mi se pare că sunt chestiuni nefezabile.
Poate într-un orizont de 10 - 15 ani...cel puţin.