News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#330
@dragos76
Apropo de declarația ta cu papagalul de stepă, vezi că nu este normal să glumești despre problemele de mediu.
Ele există și acum, dar nu sunt documentate.
Eu am rămas uimit să văd ce efecte are aeroportul Cluj asupra zonei montane aflate chiar departe, la 20-30 de km spre sud-vest.
Sunetul puternic de la decolare se propagă foarte bine până în "peretele" montan dinspre stațiunea muntele Băișorii.
E ca și cum auzi un tunet, uneori mai puternic, uneori mai slab (probabil depinde și de condițiile meteo).
Eu l-am auzit uneori atât de puternic, încât sunt dispus să pun pariu că prezența vânatului pe versanții expuși este net afectată de acest zgomot.
Altfel spus, pot să pun pariu că populațiile de urs, râs, lup, căprioare evită zonele cu expunere fonică.
Dar asta e deja la categoria și altele.
Vreau să subliniez, nu este de râs. Într-o țară normală, ar fi fost deja studii făcute.
Comportamentul ăsta de gen omul/economia primează dincolo de orice e tipic anilor 60-70.
Prefer să cred că am mai evoluat.
PS - sunt 100% sigur că era de la aeroportul civil, pentru că am verificat cu aplicația flight radar.

dr4qul4

In Cluj, aeroportul e la marginea orasului. Daca il pui putin mai departe, il omori pentru ca cei mai multi merg cu taxiul. Am trait 25 de ani la 2 km de aeroportul Baneasa (am prins toate lowcosturile pe el) si nu m-au deranjat deloc avioanele.
In schimb cand trecea un marfar pe CF Constanta, se auzea mult mai tare. Si linia era la 1km distanta. Dar nici macar trenul nu face galagie cat restul traficului din oras: tramvaie, camioane, masini, ambulante si preferatele mele...motocicletele. Dar asta e. Te obisnuiesti. Daca vrei liniste, te muti la periferia cealalta si ii lasi pe cei care au treaba cu aeroportul in locul tau.
Eu chiar nu-i inteleg pe astia care s-au mutat langa aeroport (orice alt obiectiv), si apoi tipa ca e zgomot. Aeroportul nu e acolo de 10 ani, e acolo dinainte sa se mute ei.
Eventual se pot muta intr-un catun izolat, ca acolo sigur e liniste.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

@StefaCelMare
Pai la Cluj nu ai decat aeroport civil.
Pana la aerodromul militar de la Luna este o cale atat de lunga, ca mii de ani i-a trebuit sunetului sa ne-ajunga...

Este evident ca la Cluj zgomotul provine strict de la aeronavele civile.
Cele militare (ma rog, cele de lupta) sunt mult mai zgomotoase, dar au un asemenea excedent de putere incat la aceeasi distanta de capul pistei, acolo unde civilele se tarasc inca la sub 1000 de metri altitudine, militarele au ajuns deja la 4000-5000 de metri, si nu le mai aude nimeni...

Dar procedurile ar trebui respectate...
Decolarile sa se faca pe cat posibil spre est (pista 07).
Evident, asta nu va fi posibil atunci cand ai vant de peste 50-60 de km dinspre vest, dar astea sunt cazuri rare...

@dr4qul4,
imi vine sa le sparg dintii alora care si-au construit case (dupa 1990!...) in capul pistei BBU si dupa aia au obtinut sistarea zborurilor ca nu puteau sa doarma...
Este una din rarele situatii cand mi-e dor de impuscatu'.
Ala i-ar fi demolat urgent, si poate i-ar fi lasat sa se bucure ca nu fac si cativa ani la mititica.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@StefanCelMare: La 40 km de aeroport, avioanele in decolare sunt deja la FL150-FL200, nu ai ce sa auzi la ele. La aterizare sunt undeva la 8000 ft., dar la fel, zgomotul este practic imperceptibil. Mai ales ca statiunea respectiva nu este nicaieri langa un culoar de zbor. In plus "tunetele" sunt caracteristice avioanelor militare - e zgomotul care se aude cand un avion cu reactie depaseste viteza sunetului. Suna exact ca o explozie/un tunet. Avioanele civile nu depasesc viteza sunetului niciodata, asa ca nu "tuna" in jurul lor. Reactoarele suna a un vajait infundat, alea cu elice suna a... elici. 

Stau fix sub 2 (doua) culoare de aterizare ale unui aeroport international cu 25+ milioane de pax. Avioanele trec pe la 4500-8000 ft. deasupra casei, zilnic. Dimineata devreme vin widebody transatlantice, trei - patru bucati in jur de sapte fara cinci sunt deasupra casei cam de doua-trei ori pe saptamana. Nu m-au trezit niciodata. Nu genereaza mai mult zgomot ca traficul rutier de pe strada din fata mea (care e foarte redus).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

StefanCelMare

#334
Nu era sunet de la avioane militare, îl cunosc prea bine, fiindcă merg des pe dealuri și munți în zona estică a Apusenilor (Trascău spre Muntele Mare și Gilău).
Nu era vorba chiar de zona Băișoara, ci mai spre nord un pic, culmile spre Iara/Valea Ierii, de unde sunt cam 30 de km în linie dreaptă.
Sunt destul de sigur că este aeroportul comercial.
Genul ăsta de zgomot nu am auzit nici eu niciunde în orașul Cluj sau pe dealurile din jur. Se aude doar la distanțe mai mari.
Apropo, și la Băișoara se aude uneori, dar mult mai slab.

unupeaici

Despre mutarea aeroportului, directorul Aeroportului Cluj, construirea unei noi aerogări: "E puțin probabil". Articol + interviu integral https://zcj.ro/administratie/directorul-aeroportului-cluj-despre-construirea-unei-noi-aerogari-e-putin-probabil--192850.html

StefanCelMare

Pot fi de acord cu păstrarea aeroportului, dacă se găsesc soluțiile să se respecte studiul de mediu (care prevede maxim 10% din decolări și aterizări peste oraș).
Prin orice metodă, inclusiv bani dați companiilor, pentru că la modul actual de a face afaceri, este foarte deranjant.
Iar directorul aeroportului sincer pare un mare incompetent.
Nu explică de ce se încalcă prevederile avizului de mediu, și ce măsuri a luat el până acum referitor la probleme - pe care sigur le cunoaște.
Asta ca să mă exprim elegant, pentru că dacă mergem pe mai puțin elegant, părerea mea despre el este că e mai incompetent decât Neag de la CTP, și asta spune multe.
Declară că se bate cu aeroportul din Budapesta, de parcă nu a fost niciodată acolo să vadă cum arată acel aeroport vs. clădirea înghesuită de la Cluj, pe care a declarat tot recent că nu plănuiește să o extindă.
Ca să nu mai zic că la porțile de îmbarcare la Cluj este semi-haos. La ultima călătorie, am fost lăsați toți pasagerii în fața ușii deschise fără să fie nimeni la poarta de îmbarcare (angajatul liniei plecase nu știu unde între cele două ture de îmbarcare a unui avion). O doamnă s-a dus printre autobuze spre pistă, urmărită de un nene care se ocupa probabil de bagaje. Fugea după ea, hei leidi, hei leidi! A fost de Stan și Bran.

tom_sawyer

Au fost aprobate, pentru Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj, cererile de finanțare pentru două proiecte majore

În data de 17 decembrie 2019, a fost aprobată cererea de finanțare pentru proiectul "Cale de rulare paralelă cu pista", proiect care are ca obiectiv principal dezvoltarea infrastructurii de transport a Aeroportului International Avram Iancu Cluj, prin construirea unei căi de rulare paralelă, în vederea asigurării unui trafic aerian extins, în condiţii de maximă siguranță şi a unui grad de securitate adecvat, în acord cu reglementările europene şi naționale în domeniul transportului aerian.

Investiția reprezintă în procent de 50% ajutor de stat compatibil cu piața internă în conformitate cu prevederile Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura aeroportuară, aferentă Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020)

Proiectul a cărui valoarea totală este de 73.000.651,05 (inclusiv TVA) are o perioadă de implementare de 43 de luni, respectiv între data 01.11.2017 și 31.05.2021

Valoarea totală a ajutorului de stat care se acordă în cadrul proiectului "Cale de rulare paralelă cu pista" este de 28.500.129,57 lei din care 24.225.110,12 lei (85%) reprezintă contribuția Fondului European de Dezvoltare Regională, 3.705.016,86 lei reprezintă contribuția de la Bugetul de Stat (13%) și TVA aferent acestora în cuantum de 13.542.186,90 lei la care se adaugă contribuția Consiliului Județean Cluj în valoare de 570.002,59 lei  reprezentând 2% cofinanțarea eligibilă a beneficiarului si cheltuielile neeligibile si TVA aferent acestora. Contribuția Consiliului Județean Cluj este asigurată din bugetul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj R.A.

***

Cererea de finanțare pentru proiectul "Echipamente  de detecție explozibil standard 3 de tip CTX" a fost aprobată în data de 17 decembrie 2019.

Prin acest proiect se va asigura creșterea conectivității si mobilității zonei, prin mărirea numărului de pasagerilor care vor tranzita aeroportul.

Realizarea acestui proiect va contribui la îmbunătățirea condițiilor de securitate și de siguranță atât pentru pasageri și însoțitorii acestora, cât și pentru întreg personalul care își desfășoară activitatea in perimetrul aeroportului.

Proiectul a cărui valoarea totală este de 23.288.634,43 (inclusiv TVA) are o perioadă de implementare de 13 luni respectiv între data 01.08.2019 și 31.08.2020.

Valoarea eligibilă a proiectului este de 16.027.448,43 lei din care 13.623.331,17 lei (85%) reprezintă contribuție FEDR, 2.083.568,29 lei reprezintă contribuția de la Bugetul de Stat (13%) și TVA aferent acestora în cuantum de 3.713.693,98 lei la care se adaugă contribuția Consiliului Județean Cluj în valoare de 320.548,97 lei  reprezentând 2% cofinanțarea eligibilă a beneficiarului si cheltuielile neeligibile si TVA aferent acestora. Contribuția Consiliului Județean Cluj este asigurată din bugetul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj R.A.

MT

medicul de garda

Va rog sa ma iertati daca mi-a scapat subiectul printre postarile anterioare, dar eu nu inteleg de ce nu este prioritatea numarul 1 instalarea de ILS cat II macar pe pista 07 si upgradarea ILS la cat IIIA pentur pista 25? La LRCL ceata groasa este foarte frecventa si numai saptamana trecuta au fost in care aeroportul a fost practic inchis, toate cursele WIZZ fiind deviate pe SBZ, cu probleme de transport a pasagerilor aferente si interzierile masive ce au rezultat din asta. Sunt constient de faptul ca este o investitie scumpa si CLJ inca este aeroport relativ mic, dar decat investitii pentru inca un taxiway pe langa pista, cand rar ai 3 miscari simultane de aeronave, cred ca e mai fezabila si rentabila cea propusa de mine.

Macar sa se realizeze ILS la pista 07, al carei prag nu va fi vreodata deplasat (inteleg ca pragul pistei 25 va fi extins catre est, cu toate echipamentele aferente...)
Trust me, I'm an east-european doctor!

TibiV

Cat IIIA la pista 25 DA, cu certitudine este necesara.
Cat II la pista 07 NU, caci vor creste aterizarile venind pe deasupra orasului - si ai vazut disputele despre zgomot....

Da, este de luat in calcul si directia vantului.
Dar cat de des va bate vantul dinspre est si sa fie simultan si ceata?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Din cate stiu, aterizarile nu au un regim de zgomot asa draconic, din moment ce motoarele sunt la turatie medie in timpul coborarii stabilizate. Decolarile sunt cele mai zgomotoase, si culmea, decolarile fix de pe 25 am vazut ca se fac predominant, pe deasupra orasului. Din cauza vantului, care evident nu este sub controlul nimanui... Deci normal ar fi sa avem ILS la ambele capete, cu aterizare-decolare preferentiala de pe 07, vantul permitand. La traficul pe care il are CLJ si il va mai avea, nu isi vor mai permite mult timp luxul de a tine si aterizarile si decolare la est de oras, va trebui folosita aceeasi pista pentru decolari si aterizari, ceea ce inseamna ca zborul pe deasupra orasului e inevitabil in viitor.
Trust me, I'm an east-european doctor!

cavver

#341
@medicul de garda
07 si 25 indica directia de aterizare/decolare , adica 07 este inspre est si 25 inspre vest peste oras. Daca vrei ILS pe 07 trebuie sa ii pui antenele de localizer in capul dinspre est al pistei , adica acolo unde onor aeroportul declara ca va extinde pista. In aceste conditii nu e nimeni nebun in ROMATSA sa plateasca o instalare a unor antene care vor trebui relocate in cativa ani.
Daca bate vantul nu va fi ceata .
@tibiV -un ILS pe directia 07 ar fi mai convenabil decat cel de pe directia 25 atunci cand pista ar fi completa (3500m). . Asta si avand un taxyway care sa poata fi folosit, acum acesta nu exista si din cauza asta atunci cand vantul impune plecari/sosiri pe directia 07  avioanele care pleaca trebuie sa faca backtrack ca sa se alinieze si asta se cascadeaza si in separarea necesara pentru sosiri. Cluj a ajuns la un nivel de trafic in care se impune folosirea unei singure directii pentru aterizare/decolare si directia 07 ofera cel mai bun compromis atunci cand e vorba de reducerea zgomotului ( la aterizare avioanele sunt mai silentioase decat la decolare ).

rota

Aeroportul Cluj Napoca a semnat contractul de 8,5 milioane de euro pentru viitoarea pista

Contractul pentru noua pistă a Aeroportului Cluj Napoca a semnat de David Ciceo, directorul aeroportului, și oficialii CJ Cluj, instituția care administrează aeroportul clujean. Valoarea contractului este de 8,5 milioane de euro și boua pistă ar putea fi finalizată în vara anului viitor.

,,Un proiect foarte important este o cale de rulare nouă, întrucât calea de rulare actuală este fosta pistă de decoalre-aterizare, în funcțiune din 1968, iar din cauza deteriorării acesteia erau restricții de operare. Am semnat contractul de proiect tehnic plus execuție. Au început lucrările pentru proiectul tehnic și sperăm ca în vară să putem începe lucrările de execuție, astfel încât în vara viitoare să avem o cale de rulare nouă. Este un proiect de aproximativ 41 de milioane de lei, cu finanțare de 50% din fonduri europene și 50% din venituri proprii. Odată cu finalizarea noii căi de rulare, vor fi ridicate și restricțiile impuse la momentul de față, care creează întârzieri acum", a declarat David Ciceo, într-o emisiune radio.

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

alexV

ca sa fie clar, e o cale de rulare noua, nici intr-un caz o pista noua.

cristi5

Mda era mai clar daca scria ziaristul ca e bretea pt taxi :lol: