Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Wizz Air lansează zboruri de pe aeroportul din Cluj-Napoca spre Liverpool, Lyon şi Birmingham

Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, a anunţat lansarea unor noi rute de pe aeroportul din Cluj-Napoca spre Liverpool (octombrie), Lyon (noiembrie) şi Birmingham, Marea Britanie (decembrie). Wizz Air operează în prezent zboruri de pe aeroportul din Cluj-Napoca către 35 de destinaţii din 16 ţări. În ultimii 10 ani, de când Wizz Air zboară din Cluj, compania a transportat peste 10 milioane de pasageri din şi spre aeroportul internaţional ,,Avram Iancu".

ZF

George_Trif

Salut,

Se pare că a picat proiectul nodului intermodal de la Aeroport.

Nu am urmărit de la început proiectul, oare aveți voi ceva studii care să fundamenteze nevoia proiectului? Încerc să-mi dau seama cum s-a ajuns până în punctul în care s-a dat 2 mil de euro pe studii înainte de a se răzgândi CFR-ul. 

http://www.clujtoday.ro/27619-presshubro-cum-a-ratat-clujul-conectarea-aeroportului-internax163ional-cluj-napoca-la-rex163elele-feroviar-x15fi-rutier-pe-bani-europeni-din-cauza-rzgandirii-cfr.html

Ionut

Wizz Air a lansat o nouă rută, din Cluj către Lyon: oraşul francez este o destinaţie de week-end sau o vacanţă mai lungă

Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, a lansat o nouă destinaţie, de la Cluj-Napoca către Lyon, Franţa, cu o frecvenţă de două zboruri săptămânale, marţi şi sâmbătă, potrivit unui comunicat de presă al companiei. Wizz Air operează în prezent 35 de zboruri de pe aeroportul din Cluj, în timp ce întreaga reţea locală Wizz Air (zece aeroporturi) este reprezentată de 139 de rute low-cost către 20 de ţări.

Wizz Air a ajuns la şapte aeronave la baza din Cluj-Napoca, după ce recent a alocat un nou avion Airbus A320. ,,Pe măsură ce ne extindem prezenţa în România, creăm mai multe locuri de muncă şi oferim din ce în ce mai multe destinaţii (...). Cea mai nouă destinaţie a noastră din Cluj-Napoca conectează oraşul cu uimitorul Lyon din Franţa, o destinaţie perfectă pentru un weekend sau chiar pentru o vacanţă mai lungă", a spus Tamara Vallois, head of communications la Wizz Air. În primele zece luni ale anului 2018, Wizz a transportat peste 7 milioane de pasageri pe rutele sale către şi dinspre România, ceea ce reprezintă o creştere de 13%, de la an la an. Alocarea unei noi aeronave pe aeroportul din Cluj face ca flota din România să ajungă la 25 de aparate de zbor, iar numărul angajaţilor la mai mult de 1.000 de persoane, potrivit unor informaţii anterioare. 

ZF

vicmures

Azi s-au deschis si noile pozitii de parcare (13,15,17) de la platforma 2. A aparut si pozitia de parcare izolata (12).

StefanCelMare

#274
S-au deschis porțile de îmbarcare de la etaj.

Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" Cluj-Napoca a investit 3 milioane de euro pentru două noi porţi de îmbarcare. Potrivit conducerii aeroportului, prin această investiţie, practic spaţiul pentru îmbarcări externe s-a dublat.

"Ne bucurăm că putem asigura condiţii civilizate pasagerilor. Permanent ne străduim ca aceste capacităţi să fie cât mai bune. Apreciem şi  mulţumim Consiliului Judeţean Cluj care a investit sume enorme şi ne-a sprijinit. Am ajuns la aproape 3 milioane de pasageri, un profit semnificativ. Anul viitor, odată cu finalizarea anului financiar, sperăm să anunţăm aceleaşi rezultate bune şi acelaşi profit. Acest spaţiu are o suprafaţă de peste 1000 de metri pătraţi, este o dublare a suprafeţei pentru îmbarcări externe. Prin această investiţie, Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj a reuşit dublarea spaţiilor pentru plecări externe. Dacă anul acesta au trecut 1,2 milioane pasageri, mă refer doar pe extern, acum avem condiţii corespunzătoare. La parter avem 1.000 de metri pătraţi, este vorba de două porţi de îmbarcare cu o surafaţă tot de 1.000 de metri pătraţi, vom avea capacitate suficientă pentru următorii ani. Ne bucurăm că putem să contribuim pentru îmbunătăţirea experienţei pasagerilor. Consiliul Judeţean Cluj a făcut un efort deosebit pentru modernizarea acestui aeroport. Ne apropiem de 3 milioane de pasageri şi, de asemenea, şi în anul 2018 avem un profit semnificativ. Prin aeroport, pe lângă pasageri, cu cei care conduc şi cei care aşteaptă, au trecut peste 6 milioane de oameni. Peste 6 milioane vor trece anul viitor", a declarat David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional Cluj.

Potrivit acestuia, aeroportul este pregătit pentru intrarea României în Schengen.

"În cazul în care România va intra în Schengen şi sperăm să intre cât mai repede, cel puţin în ceea ce priveşte aeroporturile, noi avem deja asigurate condiţiile corespunzătoare şi această zonă va fi în zona Schengen. Toate zborurile interne vor fi în această zonă. În ce priveşte Schengen noi suntem pregătiţi. Aeroportul este pregătit pentru intrarea României în Schengen, noi îndeplinim absolut toate condiţiile. Au fost auditaţi de către Comisia Europeană. Sperăm ca cel puţin în ce priveşte aeroporturile să se întâmple acest lucru cât mai repede. Va fi un mare avantaj şi pentru pasageri, şi pentru noi ca aeroport. În cazul în care vom intra în Schengen, toate zborurile interne vor fi în acest spaţiu. Avem şi multe zboruri non Schengen, dar pe lângă beneficiile pentru pasageri, aşteptăm intrarea în Schengen pentru că vor fi beneficii şi pentru transportul de marfă. Ar fi un impuls nu numai pentru aeroport, ci şi pentru economie", a mai spus Ciceo.

Investiţia, care s-a ridicat la 3 milioane de euro, a fost făcută din veniturile proprii ale aeroportului.

"Planurile pe anul viitor sunt să începem o cale de rulare totală nouă, să continuăm cu planurile de dezvoltare pentru 7 milioane de pasageri. Avem nevoie de un nou terminal, de noi locuri de parcare pentru aeronave şi, de asemenea, sperăm să continue devierea râului Someş astfel încât să ajungem la o pistă de 3400 de metri. Legătura cu gara rămâne o prioritate şi sperăm să putem începe şi acest proiect. Având în vedere cele două porţi, având în vedere suprafaţa de 1.000 de metri pătraţi, estimăm o capacitate de 75% creştere, cel puţin 900.000 de pasageri în plus. Vor fi condiţii civilizate. Într-adevăr, în această vară a fost puţin înghesuială, dar am pregătit între timp condiţiile necesare pentru pasageri", a mai spus directorul aeroportului.

La eveniment, au participat numeroase oficialităţi, printre aceştia numărndu-se consilieri judeţeni, viceprimarul Dan Tarcea sau prefectul Aurel Cherecheş.

De la inaugurare, a lipsti conducerea Consiliului Judeţean Cluj .

"Aeroportul este principala poartă de intrare a banilor în judeţul Cluj şi cred că este cel mai important obiectiv pe care îl are judeţul nostru", a declarat viceprimarul Dan Tarcea.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/67717-aeroportul-interna%C5%A3ional-cluj-a-investit-3-mil-%E2%82%AC-pentru-doua-noi-por%C5%A3i-de-imbarcare-david-ciceo-aeroportul-este-pregatit-pentru-intrarea-in-schengen#sthash.6wTKvL8Y.JEplDNhh.dpbs











Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Sunt curios cât de ușor e de folosit acest nou nivel. Nu am văzut nici o poză legat de cum se face intrarea /urcarea de după controlul de pașapoarte, dar cel puțin coborârea către autobuze va fi o "plăcere" cu un troller pe acele scări, sau să nu mai zic dacă ai un copil în cărucior. Ar fi frumos să fie și un lift, dar nu am observat.

Poate ar fi fost mai bine ca aceste comunicate să fie mai rezervate în formulări, și să spună clar că asta e o soluție de avarie, că pe viitor e neapărat necesar un nou terminal. Se zice de acest nou terminal, dar cumva între rânduri. Apoi mi se pare cam ciudat că pentru această extindere s-au cheltuit 3mil de euro, adică 3000/mp. Bun, e posibil o situație diferită de o construcție clasică, cu echipamente speciale necesare în cazul de față. Dar pe de altă parte nici nu ai nevoi de alte dotări ca la o clădire rezidențială. Acolo cel puțin la 1500-1600 euro/mp e inclusă și o marjă (sănătoasă) de profit pentru dezvoltator.

StefanCelMare

#276
Încă o poză ca să vă faceți idee despre spațiu și una cu coridorul de sus...
Teoretic acolo nu ar trebui să mai ai bagaje mari, mie mi se pare OK...
Posibil ca cei cu probleme de deplasare să fie rutați altfel.




Powered by API/PUM imgur uploader

Poate din poza asta se vede cum va fi accesul:





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Cluj-Napoca – Londra Gatwick cu Wizz Air din 31 martie 2019

Wizz Air anunță astăzi lansarea unei noi rute ce va conecta Cluj-Napoca cu Londra Gatwick. Biletele pentru noua rută sunt deja în vânzare și pot fi rezervate pe wizzair.com sau prin intermediul aplicației mobile WIZZ de la 109 lei / segment și includ un bagaj gratuit de mână cu dimensiunile de 40x30x20cm. Cu această nouă rută, WIZZ va oferi acum 5 destinații din Cluj-Napoca spre Marea Britanie: Birmingham, Doncaster-Sheffield, Liverpool, Londra Luton și Londra Gatwick cu prețuri reduse ce încep de la 104 RON / segment.

Aeronews

Harry

Aerogara veche inaugurata in 1939, pe atunci toate zborurile internationale catre nord vestul Europei treceau prin Cluj. A fost distrusa de bombardamentele din 1944


razvanraz

Ar prinde bine un parking mai mare la aeroport. Deja e foarte aglomerat

Ionut

ANALIZĂ: Aeroportul din Cluj, între probleme de infrastructură, zboruri intercontinentale şi ameninţarea Brexit

Peste 26 de miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii în domeniul transportului, inclusiv cel aerian au fost puse la bătaie de UE, iar aeroporturi din Ungaria, Polonia sau Cehia au profitat şi s-au extins. Al doilea cel mai mare aeroport din România, cel din Cluj, nu este printre ele. România are un singur aeroport în topul primelor 100 din Europa ca număr de pasageri, Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti. Dezvoltarea celui de-al doilea mare aeroport din ţară după trafic, Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" din Cluj, este întârziată de nerealizarea a două proicte importante: transportul intermodal de pasageri şi marfă ce implică o legătură între calea ferată şi aeroport şi construirea unei piste de 3.500 de metri care să permită curse aeriene intercontinentale.

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat pentru MEDIAFAX că în ceea ce priveşte proiectul intermodal, acesta a fost finalizat de aeroport dar nu a mai fost depus, ceea ce a costat ţara câteva zeci de milioane de euro. ,,La Cluj avem proiectul finalizat, sperăm Consiliul Judeţean Cluj să îl depună. România este singura ţară din Europa care nu a demarat construirea proiectelor intermodale - legătura aeroport cu calea ferată - pe bani europeni. Din păcate pierdem bani europeni, pentru că nu s-a depus acest proiect. Clujul şi România au pierdut 60 de milioane de euro. Suntem optimişti, ne vom lega de calea ferată pentru că suntem obligaţi", a declarat directorul aeroportului clujean.

David Ciceo spune că aeroporturile regionale, cum este şi cel din Cluj, au în faţă o oportunitate unică, având în vedere că marile aeroporturi ale Europei nu se mai pot dezvolta. ,,Există o lipsă de capacitate în Europa pentru hub-uri gen Munchen, Frankfurt, în privinţa numărului de piste, terminale, locuri de parcare aeronave. Asta înseamnă un potenţial extraordinar pentru aeroporturile regionale pentru zboruri intercontinentale", a explicat Ciceo. La Cluj este nevoie de o pistă de 3.500 de metri pentru ca aeronavele care efectuează zboruri intercontinentale să poată ateriza şi decola, iar pentru realizarea pistei este necesară devierea râului Someş. Lucrările sunt începute deja, (?!?!?) iar Ciceo estimează că cel târziu în 2030 se va zbura din Cluj în SUA sau Canada.

"Din acest punct de vedere noi avem o problemă legată de devierea râului Someş, dar o dată cu finalizarea acesteia, care a început şi sperăm ca în trei-patru ani să se finalizeze, Clujul va avea zboruri intercontinentale gen Cluj - New-York, Cluj - Montreal. Cel mai târziu în 2030, cel mai devreme în 2025", a precizat David Ciceo.

În anul 2018, traficul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj a crescut cu 3,5% faţă de 2017. În total, anul trecut s-au înregistrat 2.782.401 pasageri, iar în 2017 au călătorit pe şi de pe Aeroportul Internaţional Cluj 2.688.731 pasageri. Deşi în graficele comunicate de conducerea aeroportului diferenţa între cei doi ani este una uriaşă, cifrele arată că, faţă de anii precedenţi – când la bilanţ numărul pasagerilor creştea cu câte 300.000 - 400.000 - diferenţa este mai clar mai mică. "Aparent este mai redusă, întrucât Aeroportul Târgu Mureş a fost închis un an jumătate şi o parte din trafic a venit aici. Deci în cifre absolute, dacă nu punem la socoteală această influenţă, creşterea este mult mai mare. Chiar cu deschiderea lui am avut o creştere de aproape 100.000 de pasageri în 2018", a explicat Ciceo.

,,Un punct foarte important la care ne focalizăm noi, aeroportul din Cluj, dar şi alte aeroporturi din România, este Brexit. Suntem foarte preocupaţi de aceste rezultate pentru că ne influenţează foarte mult. La Cluj, din 3 milioane de pasageri, 400.000 sunt către Marea Britanie. Ne trebuie un plan coerent în această privinţă şi dorim să minimalizăm eventuale neplăceri create pasagerilor în cazul unui <no-deal> (dacă nu se ajunge la o înţelegere între Uniunea Europeană şi Marea Britanie - n.red.). Companiile aeriene şi-au luat deja măsuri: Ryanair şi Wizz Air şi-au făcut companii în Marea Britanie, iar Easy Jet, o companie din Marea Britanie şi-a făcut o companie în Austria. Şi Aeroportul Cluj are un plan coerent şi analizăm toate riscurile privind Brexit", a spus Ciceo.

Problemele de infrastructură privind proiectul intermodal care nu a mai fost demarat şi lucrările întârziate la devierea Someşului nu sunt însă singurele pentru aeroportul din Cluj, care face faţă cu greu numărului de pasageri. De atlfel, la finalul anului trecut, două noi porţi de îmbarcare au fost deschise la aeroport, după ce în perioadele cele mai aglomerate pasagerii ajungeau să se calce în picioare – în contextul în care pe lângă cei aproape 3 milioane de pasageri se mai adaugă încă atâtea persoane care îi însoţesc la aeroport sau se ocupă de transferul lor la şi din aeroport.

Mediafax

Ionut

Proiecte POIM la Aeroportul Cluj-Napoca, vezi detalii aici.

- echipamente de detectie explozibil standard 3 de tip CTX (in evaluare la DGOIT)
- echipamente de deszapezire si degivrare a suprafetelor de miscare (in evaluare la DGOIT)
- echipamente si facilitati PSI si medicale (in evaluare la DGOIT)

ciprebbe

Avem si oficial cifra de PAX de pe CLJ
Ciudat cum e de rotunjita.....

"Anul 2018 a fost excelent pentru Aeroportul International Cluj cu un record de 2.785.000 de pasageri!" - pagina FB aeroport
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Noi rute la Ryanair: Compania aeriană intră pe aeroportul din Cluj-Napoca cu noi zboruri

Compania aeriană Ryanair intră pe aeroportul din Cluj-Napoca cu zboruri spre Londra, începând din aprilie, se arată într-un comunicat transmis luni de Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu". Compania Ryanair lansează zboruri de pe Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj, primele fiind spre destinaţia Londra Southend, cu o frecvenţă de 3 curse pe săptămână. Potrivit unui comunicat transmis luni de Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj, în sezonul de vară o altă companie aeriană, Wizz Air, adaugă o nouă rută spre operare de pe aeroport, spre Londra Gatwick.

,,Noul program de vară 2019 al Aeroportului Internaţional Cluj aduce pasagerilor noi rute atractive, o creştere atât a frecvenţelor de operare pentru anumite destinaţii, cât şi o extindere a reţelei de rute. Sărbătorim, astfel, startul sezonului de vară cu un nou operator aerian, Ryanair, compania nr. 1 a Europei. Prima sa rută din Cluj-Napoca va fi către Londra Southend, serviciu care va fi operat cu o frecvenţă de 3 zboruri pe săptămână, în zilele de marţi, joi şi sâmbătă. Zborul inaugural va avea loc în data de 2 aprilie 2019. De asemenea, în sezonul de vară 2019, ca parte a planurilor de dezvoltare a operaţiunilor sale pe Aeroportul Internaţional Cluj, compania aeriană ultra-low-cost Wizz Air adaugă o nouă rută spre operare de pe aeroport, spre Londra Gatwick, Noua rută va avea 7 frecvenţe pe săptămână, startul fiind dat în 31 martie", se arată în comunicat.

ZF

ciprebbe

Say what? " Sărbătorim, astfel, startul sezonului de vară cu un nou operator aerian, Ryanair, compania nr. 1 a Europei. "  :))) au uitat sa specifice cuvintele magice si esentiale cand au facut copy paste - lowcost
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe