Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iotu

"Dupa Bucuresti si Constanta, Cluj devine a 3-a destinatie TK din Romania. Zborurile vor fi operate de 4 ori / saptamana.

Ruta va fi operata in fiecare luni, marti, joi si sambata dupa urmatorul orar:

TK1047 IST 09:15 – CLJ 10:45 / luni, marti, joi, sambata
TK1048 CLJ 11:40 – IST 13:20 / luni, marti, joi, sambata"

Sursa: http://aeronews.ro/istanbul-cluj-cu-turkish-airlines-incepand-de-astazi/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stefan01

Adaug doua poze de pe Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca



Kidu

Mor cand vad practica asta a CJ-urilor din toata tara de a-si marca numele pe toate institutiile ce tin de ei: aeroporturi, spitale judetene, etc.
"Aeroportul International Cluj-Napoca" ar fi aratat mult mai elegant.

qsv

Din 24.09.2016 exista in SEAP anuntul de participare cu numarul 170014 privind: Proiect Tehnic si Executie lucrari – Construire platforma de stationare aeronave si suprafete de handling aferente – etapa I. Exista si studiul de fezabilitate, pentru cei interesati de detalii.


Ionut

Al doilea cel mai mare aeroport din România a atras 5 noi companii aeriene în ultimii patru ani

Aeroportul din Cluj-Napoca este al doilea din ţară în funcţie de numărul de pasageri care au tranzitat aerogara. Anul trecut, traficul a fost de peste 1,4 milioane de pasageri, iar pentru 2016 se aşteaptă peste 1,8 milioane de pasageri, potrivit estiimărilor lui David Ciceo, directorul general al aeroportului.



Cea mai mare parte a traficului este susţinut de compania Wizz Air, care leagă Clujul de 26 de destinaţii europene, dintre care şapte noi rute au fost lansate anul acesta, arată datele Aeroportului, furnizate la solicitarea ECONOMICA.NET. A doua cea mai mare companie, ca număr de destinaţii operate este Blue Air, care în urmă cu patru ani nu efectua zboruri de la Cluj-Napoca. Anul acesta, compania a intrat puternic cu şase noi rute, din care jumătate sunt curse interne spre Bucureşti, Timişoara şi Iaşi. Blue Air mai zboară de la Cluj spre Liverpool, Dublin, iar din 16 decembrie şi spre Birmingham.

Tarom este a treia companie, care leagă oraşul de Bucureşti şi Viena. În urmă cu patru ani, operatorul naţional opera şi zboruri spre Frankfurt, dar la care a renunţat în martie 2012, mai arată datele Aeroportului.

Lufthansa zboară spre Munchen, iar de anul acesta trei noi companii aeriene au pus Clujul pe harta destinaţiilor. Este vorba de polonezii de la LOT, care au lansat pe 30 martie zborurile spre Varşovia, dar şi turcii de la Atlasglobal şi Turkish Airlines, care au lansat zboruri spre Istanbul.

Economica.net

Ionut

Hai ca s-a schimbat modificarea.




AtlasGlobal renunta la Cluj, ar putea zbura intre Bucuresti si Istanbul
Un comunicat de presa primit in aceasta dimineata de la AtlasGlobal anunta anularea zborurilor Cluj-Istanbul si retur incepand cu 30 octombrie 2016. "Compania aeriana AtlasGlobal a decis anularea zborurilor pe ruta Cluj-Istanbul si retur incepand cu data de 30 octombrie 2016. Conform reglementarilor in vigoare, pasagerilor afectati de aceasta situatie li se va restitui contravaloarea biletelor cumparate. De asemenea, compania aeriana doreste sa anunte o eventuala operare a zborului Bucuresti-Istanbul in viitorul apropiat.



Aeronews

Horațiu 87

Record de trafic pe aeroportul din Cluj, un sfert de milion de pasageri într-o lună

Trafic record de pasageri pe aeroportul din Cluj, în creștere cu o treime față de anul trecut.

Înghesuială pe aeroportul internațional din Cluj în august, un sfert de milion de pasageri i-au călcat pragul: e vorba mai exact de 213.366 pasageri, în creștere cu 33,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. E de altfel recordul pentru cei mai mulți pasageri transportați într-o lună calendaristică din istoria aeroportului clujean. În aceeași perioadă s-a înregistrat un număr de 1.975 mișcări de aeronave, o creștere de 30,8% față de luna august 2015, mai arată aeroportul.

L-am sunat pe directorul aeroportului, David Ciceo, ca să-l întrebăm de unde vine această creștere și spune că e vorba de destinațiile noi și creșterea frecvențelor pe destinațiile deja operate – răspunsul clasic, dar în plus e vorba și de introducerea zborurilor interne Cluj – București operate de companiile low cost BlueAir și WizzAir. Chiar dacă recordul a fost stabilit într-o lună de vară, Ciceo spune că nu a contat foarte mult în numărul de pasageri creșterea frecvenței curselor charter, "a fost o ușoară creștere, dar nu foarte mult". "Creșterea e ca urmare a faptului că avem 13 destinații noi în acest an", spune el, "unele  au fost introduse la începutul anului dar altele au fost introduse în iulie, plus curse suplimentare și zborurile interne Cluj – București. În principal creșterea e datorată destinațiilor noi, anul viitor vom depăși două milioane de pasageri". Borna de un milion de zboruri operate a fost atinsă în acest an în august, cu o lună mai devreme decât anul trecut și cu patru luni mai devreme decât în urmă cu șase ani.

Să mai spunem că, beneficiar al două terminale noi de sosiri și plecări deschise în urmă cu șapte ani, aeroportul din Cluj folosește terminalul vechi doar pentru spații administrative și pentru zborurile de marfă operate de DHL.

http://actualdecluj.ro/record-de-trafic-pe-aeroportul-din-cluj-un-sfert-de-milion-de-pasageri-intr-o-luna/

Ionut

#157

Ionut

#158
Hai la Cluj!



Aeronews

Ionut


qsv

Dragi prieteni, astazi am fost o victima a conditiilor meteorologice, si a ils-ului aeroportului astfel ca in loc sa ajung la ora 8:00, am aterizat in Cluj-Napoca la ora 16:00. Aeroportul a fost inchis din cauza cetii asa ca multe zboruri au fost amanate iar unele redirectionate spre Sibiu sau Timisoara. De naduf am recitit tot topicul asta, si vreau sa le multumesc colegilor care au postat informatii tehnice pretioase, pe care spre rusinea mea nu le stiam, desi sunt inginer (am aflat si ca frunzaverde nu e inginer-incredibil, din posturile lui, e mai inginer decat multi).
Printre "victimele" de astazi s-a aflat si o personalitate, un profesor important de la utcb cu care am avut o conversatie interesanta despre amplasarea deficitara a aeroportului in apropierea Somesului si totodata in apropierea unei gropi de gunoi despre care am aflat de la dl. profesor ca e responsabila cu degajarea in atmosfera a unor particule/pulberi care favorizeaza ceata. Aceasta groapa de gunoi urma sa fie mutata am aflat dar din diverse motive acest lucru nu s-a mai intamplat.
Voiam sa va intreb si pe voi, avand in vedere pozitia defavorabila a vechiului aeroport, de ce credeti ca s-a dorit imbunatatirea acestuia si nu sa decis construirea unui nou aeroport intr-o pozitie mai favorabila?
De asemenea ce categorie de ILS e in operare in prezent, II?
Cam cat ar costa upgradarea acestui sistem la cea mai performanta categorie?
Multumesc!

frunzaverde

#161
Quote from: qsv on November 23, 2016, 08:21:13 PM
Voiam sa va intreb si pe voi, avand in vedere pozitia defavorabila a vechiului aeroport, de ce credeti ca s-a dorit imbunatatirea acestuia si nu sa decis construirea unui nou aeroport intr-o pozitie mai favorabila?

Din cate stiu, zona Cluj este dificila pentru orice fel de constructii. Sunt foarte multe dealuri, coline si inspre vest munti cu relief accidentat. Mare parte din geologie e instabila si dificila.

Nu stiu unde ar incapea un aeroport international unde sa fie conditii mai bune meteorologice. Dat fiind relieful zonei, in alte amplasamente vor exista probleme cu vant de forfecare, probleme cu stabilitatea constructiei, probleme cu instalatiile de navigatie aeriana si capacitatea totala pe approach etc., probleme mult mai grele ca ceata.

Quote from: qsv on November 23, 2016, 08:21:13 PM
De asemenea ce categorie de ILS e in operare in prezent, II?

Cat II pe RWY 25, Cat I pe RWY 07.

Quote from: qsv on November 23, 2016, 08:21:13 PM
Cam cat ar costa upgradarea acestui sistem la cea mai performanta categorie?

E dificil de estimat; fiecare lucrare ILS e unica. Un Cat III (a sau b) poate costa oriunde intre 3 milioane si 20 de milioane de euro in functie de lucrarile necesare, daca se face pe o singura directie sau pe ambele etc. Apoi ~150 mii de euro pe an mentenanta, calibrare, reparatii, intretinere etc.

O alta intrebare e daca liniile aeriene doresc Cat III (si sunt dispuse sa plateasca in plus pentru asta). ATR-urile Tarom au doar Cat II (asta e tot ce se poate instala). Ryanair si Wizz, folosind un model strict ULCC, cu multe baze pe aeroporturi cu ILS Cat I, cu operare exclusiv punct-la-punct fara conexiuni si-au construit un model de business care poate absorbi ok intarzierile legate de vreme si nu sunt decat rareori dispuse sa plateasca in plus pentru echipamente ILS de nivel superior.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

#162
Wizzair are avioanele echipate pentru CAT 3 si cred ca tine si pilotii tot la standard CAT3. Personal am asistat la un autoland pentru mentinerea competentei. Ryanair are minima 200 , deci tot cat 3.

_Minuteman_

aeroportul a fost construit intr-o vale langa raul Somesul Mic....nurmal ca este ceata si o sa fie destul de des. Eu asi investi la Cluj intr-un sistem CAT3..ceata o sa fie o problema permanenta la CLj..

ciprebbe

Azi, pana la ora asta doar un ATR de la Tarom a aterizat, asa ca qsv ai fost norocos :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe