Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Aeroportul International ,,Avram Iancu" Cluj a inaugurat prima ruta spre Dubai

Noua destinatie internationala va conecta Transilvania de Emiratele Arabe Unite. Conexiunile spre aceasta noua destinatie reprezinta o premiera atat pentru Aeroportul International Cluj, cat și pentru intreaga regiune.

Zborurile spre Aeroportul Dubai World Central vor fi disponibile cu o frecventa de doua zboruri pe saptamina, martea și sambata, fiind operate de cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala și de Est, Wizz Air.
Totodata, prin acest nou serviciu aerian, Wizz Air ofera in total de pe baza sa din Cluj-Napoca, 21 zboruri regulate catre 11 tari din Europa și Orientul Mijlociu. in anul 2016, compania aeriana a anuntat deschiderea a 5 noi destinatii: Memmingen (Germania, 15 februarie 2016), Berlin-Schoenfeld (Germania, 22 iulie 2016), Doncaster Sheffield (Anglia, 22 iulie 2016), Billund (Danemarca, 23 iulie 2016) și Alicante (Spania, 24 iulie 2016).

sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Ryanair îşi pregăteşte sosirea pe aeroportul din Cluj, după ce a anunţat oficial că va opera zboruri de la Timişoara.
Cea mai mare companie low-cost din Europa a realizat deja un audit operaţional la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj.

Compania irlandeză ar dori să introducă zboruri spre Bucureşti, dar şi spre destinaţii din Europa, pe care, deocamdată, nu le-a făcut publice.

Reprezentanţii aeroportului au confirmat discuţiile cu operatorul low-cost, dar nu au dorit să ofere mai multe informaţii până la finalizarea negocierilor.

Ryanair va efectua zboruri de pe Aeroportul Cluj cel mai probabil de la începutul anului viitor, după ce compania îşi va mări flota cu încă 60 de avioane, pentru care a lansat deja comanda.
Sursa:RadioCluj
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#122
Record de pasageri si miscari aeronave pe aeroportul Cluj in 2015

Aeroportul Internațional ,,Avram Iancu" Cluj a înregistrat în 2015 un trafic record – 1.485.652 pasageri, în creștere cu 26% comparativ cu anul 2014.










Sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mircea

Nu înțeleg decizia Wizz de a băga o cursă de Alicante când au și Valencia (~100km). Dacă tot vor o cursă în zona aia, de ce nu bagă Almeria, zonă în care îi plin de români.

cezar-mario2012

#124
 Alicante deservește Costa Blanca, probabil au contracte și cu agenții de turism.


ciprebbe

Taxe aeroport (doar acestea) pt un pasager se ridica la 33 euro.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

FLIGHTS FROM CLUJ-NAPOCA AT ATRACTIVE PRICES!

FIRST FLIGHT 30.03.2016

VISIT CLUJ-NAPOCA AIRPORT SITE TO FIND MORE!

Sursa: http://www.lot.com/ro/en/discover-new-connections
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Intresant, prețul pt Varșovia e mai mare decât pentru Gdansk :)

Alexandru.

#129
Inca o veste buna!  :D

http://www.blueairweb.com/oferte-speciale/20257_cluj-napoca-noua-ruta-interna-blue-air

Blue Air lanseaza zborurile interne pe ruta Bucuresti - Cluj Napoca - Bucuresti!

Din 3 iunie 2016 veti putea calatori in fiecare luni, marti, vineri si sambata, la bordul aeronavelor noastre Boeing 737.

Biletele sunt deja disponibile la preturi incepand de la* 89,99 lei, tarif ce include gratuit un bagaj de mana in limita a 10 kg, 1 bagaj de cala in limita a 32 kg si un snack pe timpul zborului

TibiV

#130
http://www.mediafax.ro/social/incidentul-aviatic-de-la-cluj-cias-conditiile-meteorologice-factor-favorizant-pentru-iesirea-de-pe-pista-a-avionului-blue-air-viteza-nu-a-fost-redusa-suficient-15044205

Condiţiile meteorologice din timpul aterizării reprezintă una din cauzele favorizante ale accidentului aviatic care a avut loc în 7 ianuarie pe Aeroportul "Avram Iancu" din Cluj, când un avion al companiei Blue Air, la bordul căruia se aflau 116 persoane, a ieşit de pe pistă, potrivit CIAS.
Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) arată, într-o "declaraţie provizorie" publicată sâmbătă, că, în cele 30 de zile trecute de la data producerii incidentului, au fost adunate date şi informaţii, s-a discutat cu martorii şi au fost descărcate înregistratoarele de zbor în laboratorul organismului de investigaţii Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA) din Franţa, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit CIAS, o primă etapă de discuţii cu martorii a fost finalizată şi sunt în curs de interpretare datele obţinute de la FDR şi CVR, cu scopul determinării evoluţiei exacte a aeronavei implicate în incident, precum şi a modului de funcţionare a aeronavei pe tot timpul desfăşurării zborului până la momentul opririi.

Un factor favorizant care a dus la producerea incidentului au fost condiţiile meteorologice din timpul efectuării aterizării, susţine CIAS.
În 7 ianuarie, aeronava de tip Boeing 737-400 operată de Blue Air a fost planificată pentru efectuarea unei curse charter Bucureşti – Barcelona cu escală intermediară la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj. La momentul pregătirii zborului, susţine CIAS, echipajul ştia că la Cluj vizibilitatea era de 2500 metri şi ningea slab.

"Aeronava a decolat de la Otopeni la ora locală 07.14, având la bord 110 pasageri, 6 membrii ai echipajului şi o cantitate totală de combustibil de 6250 litri. Zborul pe traiect a decurs normal. La intrarea în legătură radio cu organul de dirijare de la Cluj acesta a solicitat echipajului să execute un zbor în zonă de aşteptare indicată întrucât mijloacele de deszăpezire se aflau pe pistă. În urma comunicării radio cu echipajul, timpul stabilit de aşteptare în zonă a fost de aproximativ 5 minute de zbor (aproximativ până la ora 07.50). Înainte de decolare, comandantul a luat decizia ca aeronava să fie alimentată faţă de necesarul pentru acest zbor (care include şi o rezervă suplimentară pentru 30 minute de zbor) cu un surplus de 395 litri, ceea ce înseamnă că avea combustibil pentru a efectua acest zbor de aşteptare şi ulterior, în caz că situaţia impunea, să efectueze zborul de deplasare şi aterizarea conform procedurii pe unul dintre aeroporturile alternative alese pentru acest tronson", se arată în declaraţia provizorie a CIAS.
Aterizarea a avut loc la ora 08.00, în condiţii de ninsoare, "cu pista contaminată cu zăpadă umedă" şi vizibilitate de 1000 de metri.
"La altitudinea de 3000 ft (914,4 metri), aeronava a zburat în coborâre, stabil, utilizând sistemul de ghidare la aterizare ILS. La înălţimea de aproximativ 800 ft (243,8 metri), echipajul a observat clar luminile firului director al pistei şi la înălţimea de aproximativ 650-700 ft (198,12-213,3 metri) comandantul de echipaj a trecut la pilotarea manuală a aeronavei. La înălţimea de 50 ft (15,2 metri), înălţime obligatorie şi care corespunde în general cu poziţia avionului la pragul pistei, echipajul a văzut luminile de balizaj ale axului pistei, dar nu a observat luminile de balizaj ale pragului pistei. Aeronava a luat contact lin cu pista şi imediat după aceea comandantul a acţionat reversoarele de tracţiune, manevră care asigură reducerea vitezei cu ajutorul motoarelor. Forţa de decelerare a fost constantă până când reversoarele nu au mai avut efect (la o viteză sub 60 kt (111,12 km/h). În ultima parte a rulajului, frânarea a fost executată manual, dar viteza nu s-a redus suficient pentru a opri aeronava pe suprafaţa betonată a pistei. Aeronava s-a oprit în partea laterală dreapta faţă de axul pistei, în imediata apropiere a capătului acesteia", se mai arată în declaraţia CIAS.
După oprirea motoarelor şi evaluarea situaţiei, deoarece echipajul a decis că nu se impune utilizarea procedurii de evacuare de urgenţă, pasagerii au fost debarcaţi în mod normal, cu sprijinul personalului şi a mijloacelor autorizate ale aeroportului.
Ulterior, aeronava a fost repusă pe suprafaţa betonată a pistei şi tractată într-o zonă de parcare.

De asemenea, CIAS arată că, în prezent, comisia de investigaţie nu a identificat necesitatea emiterii recomandări imediate privind siguranţa aviaţiei civile, urmând ca în momentul emiterii raportului final, în funcţie de concluziile la care va ajunge comisia de investigaţie, să se emită şi recomandări cu scopul evitării, pe cât posibil, a producerii unor evenimente similare.
Cauzele reale şi împrejurările producerii incidentului grav vor fi stabilite după încheierea tuturor cercetărilor, testelor şi expertizelor şi vor fi făcute publice în raportul final.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

#131
Primul Airbus A321 la CLJ





Sursa FB
Ovidiu T. Vereș
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Aeroportul Internaţional Cluj anunţă frecvențe suplimentare Wizz Air pe ruta Cluj-Napoca – București - Otopeni
Cluj-Napoca, 2 martie 2016: Compania aeriană Wizz Air a anunţat faptul că, începând cu programul de iarnă 2016, va suplimenta numărul zborurilor pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti Otopeni, introducând 3 frecvențe noi de operare pe săptămână.
În completarea celor 6 frecvenţe săptămânale anunțate în 19.01.2016 pentru ruta internă Cluj-Napoca – Bucureşti, care va fi operată de Wizz Air începând cu 22.07.2016, operatorul aerian a anunțat că va suplimenta frecvențele pe această destinație în zilele de luni, miercuri şi vineri, începând cu 31.10.2016.
Programul de operare Cluj-Napoca – Bucureşti Otopeni :
(din 22.07.2016)
CLJ - OTP W6 3491- zile de operare: 12345-7 - ora plecare: 20:35 - ora sosire: 21:25
OTP - CLJ W6 3492- zile de operare: 12345-7 -ora plecare: 21:55- ora sosire: 22:50
(din 31.10.2016)
OTP - CLJ W6 3494 - zile de operare: 1-3-5-- ora plecare: 06:45- ora sosire: 07:40
CLJ - OTP W6 3493 - zile de operare: 1-3-5-- ora plecare: 08:10- ora sosire: 09:10
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cezar-mario2012

  Acum orarul este bun, altă viață...

ciprebbe

În această vară, începând cu luna Iunie, puteți zbura către ‪#‎Barcelona‬ de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj cu compania aeriană ‪#‎Vueling‬
http://www.vueling.com/en
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe