Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Un nou operator a aterizat astazi, 30 martie, la Cluj: LOT Polish Airlines. Ruta va fi operata de 4 ori / saptamana cu Bombardier Q400.

Prin deschiderea noii rute, LOT Polish Airlines va oferi pasagerilor o rețea extinsă de conexiuni convenabile către zeci de destinații din Polonia, Europa, America de Nord și Asia. În zilele de luni și sâmbăta, zborurile către Varșovia vor fi operate de la ora 13:50; în zilele de miercuri și vineri de la 17:25. Zborurile operate după-amiaza oferă pasagerilor accesul la o multitudine de zboruri interne în Polonia și europene, cum ar fi: Cracovia, Gdansk, Riga, Amsterdam, Londra sau Bruxelles și multe altele.

http://aeronews.ro/new-route-varsovia-cluj-cu-lot-polish-airlines-incepand-de-astazi/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

csebi24

Operatorul aerian Turkish Airlines va începe operarea de zboruri regulate pe ruta Cluj-Napoca - Istanbul – Cluj-Napoca, începând cu data de 12 iulie 2016, anunţă reprezentanţii Aeroportului Internaţional "Avram Iancu".


http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/o-noua-companie-aeriana-aterizeaza-la-cluj--147814.html

csebi24

Cluj-Napoca, 25 iulie 2016: Aeroportul Internațional ,,Avram Iancu" Cluj anunță faptul că operatorul aerian, Turkish Airlines, a decis să amâne pentru moment debutul zborurilor programate pentru data de 26 iulie 2016, datorită situației geo-politice din Republica Turcia din această perioadă. Conferința de presă nu va mai avea loc.

Vom reveni cu detalii asupra noii date de demarare a zborurilor companiei aeriene Turkish Airlines de pe Aeroportul Internațional Cluj.

Pentru a fi la curent cu toate informațiile, vă rugăm să urmăriți site-ul http://airportcluj.ro/.


http://airportcluj.ro/stiri/comunicat-de-presa-informatii-privind-zborurile-companiei-turkish-airlines

TibiV

De astazi...

http://www.consiliulconcurentei.ro/uploads/docs/items/id11234/inspectii_aeroport_cluj_iul_2016.pdf

Quote
CONSILIUL CONCURENŢEI A DECLANŞAT O INVESTIGAŢIE PRIVIND
UN POSIBIL ABUZ DE POZIŢIE DOMINANTĂ AL AEROPORTULUI DIN CLUJ


Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie având ca obiect un posibil abuz de poziţie
dominantă săvârşit de către Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.

Investigaţia se referă la un posibil refuz al Regiei Autonome de a acorda accesul la infrastructura
aeroportuară necesară prestării serviciilor de handling la sol pe Aeroportul Internaţional Avram
Iancu Cluj.

În cadrul investigaţiei a fost efectuată o inspecţie inopinată la sediul Aeroportului Internaţional
Avram Iancu Cluj. Documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii
române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă
o etapă de început în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament
anticoncurenţial.

Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce
priveşte vinovăţia întreprinderilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al
investigaţiei declanşate.


Iulie 2016
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Quote from: frunzaverde on August 05, 2016, 10:40:26 PM
Un tren dedicat pentru aeroport nu are cum functiona la trafic <5-10 milioane, ceea ce e practic imposibil pentru cuplul Timisoara-Arad in urmatorii 5-10 ani, chiar si cu boom economic. Singurul caz in care un astfel de tren ar putea functiona este in cazul in care aeroportul este ori o statie intermediara/finala intr-o linie mai lunga metropolitana (traficul de aeroport fiind doar o componenta in traficul total al liniei). Ceea ce in cazul Timisoarei este posibil doar daca linia transversala (M900) este transformata intr-o linie metropolitana de transport cu trenuri suburbane (ceea ce, in configuratia actuala, linie simpla, e imposibil). In plus, pentru a genera fluxuri suficiente, e probabil nevoie de dezvoltarea unui parc industrial sau similar in zona aeroport, care sa genereze suficient trafic. Astea sunt planuri pe termen lung, vorbim de 15-20 ani cel putin.

Pana atunci, solutia optima este autobuzul, care, datorita capacitatii mici, poate asigura frecvente mai bune, fiind cea mai atractiva solutie pentru calator (1 tren pe ora are costuri care ar putea asigura 4 autobuze pe ora reducand mult asteptatul in statii, timpii morti si timpii de siguranta, riscul de a pierde legatura esentiala etc.). Doar ca pentru asta trebuie orare bune, corelate cu cursele, capacitati de transport adaptate la fluxurile existente, si statii urbane alese cu cap. Plus ca autobuzul poate fi facut mult mai flexibil decat trenul (adica, e foarte usor sa asiguri 5 autobuze unul dupa celalalt la ore de varf ca parte a aceluiasi serviciu. E mult mai greu sa dispui de vehicule feroviare in acelasi fel).

Capacitatea de transport a unei retele de autobuz bine gandite e uriasa, exista aeroporturi cu >30 milioane de pasageri care se bazeaza pe autobuze pentru a asigura legatura cu orasul. Si, pentru aeroporturi <5 milioane de pax, autobuzul e solutia ideala de departe. Doar ca nu in solutia incropita (prost) de RATT/RATB/RATUC etc. ci intr-una facuta cu cap.

Din aceleasi motive enumerate mai sus de Frunzaverde, consider ca crearea unei halte la Aeroportul Avram Iancu din Cluj ar fi o investitie oportuna, infrastructura fiind deja vizavi, la 150 m de aeroport (necesita o pasarela subterana/supraterana si niste peroane). Si trenurile R si IR ar efectua opriri la statia respectiva doar in intervalele orare in care exista decolari/aterizari + schimburile de ture ale angajatilor. Investitie relativ mica, dar un bonus pentru PAXul cu destinatie CLJ, mai ales venit din alte orase (Cluj-Napoca sa zicem ca ar fi deservit satisfacator de catre transportul local, dar cu viteza medie mai mica, oricum). CLJ deja s-a distantat de restul ca fiind al doilea aeroport ca trafic din RO, si inca are potential destul de crestere, ca si orasul in sine.
Trust me, I'm an east-european doctor!

cristi5

Corect, am mai discutat asta pe thread-ul Ratuc si cel al planului de mobilitate urbana Cluj. Chiar nu au nicio scuza acolo. Ei se lauda cu un troleu care cica face 30 min de la gara, cand distanta cu trenul se face in 10 min... Dar din moment ce primaria nu vede nici potentialul trenului pt naveta (de) la Apahida/Jucu, la ce ne putem astepta?

frunzaverde

Quote from: cristi5 on August 10, 2016, 09:35:11 PMDar din moment ce primaria nu vede nici potentialul trenului pt naveta (de) la Apahida/Jucu, la ce ne putem astepta?

Conform a ce scrie aici CJ Cluj au si pregatit cererea de finantare dar niste dobitoci de la CFR nu le-au dat avizul pentru ca CFR nu avea incredere ca CJ va plati cofinantarea... http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Cluj-Napoca/Stiri/Autoritatile+clujene+au+ratat+o+finantare+pentru+aeroport
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#142
Deci ,,Trenul cursă de persoane Apahida - Cluj-Napoca" a avut o viata mult mai scurta decat Semnal M... ;)

Dar daca se reinfiinteaza trenul, sigur va fi mare "Bal la Apahida"... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Pasageri prea mulţi în aeroportul din Cluj

Trafic record pe aeroportul din Cluj-Napoca. Capacitatea terminalului de plecări, de un milion si jumatate de pasageri pe an, a fost deja depăşită. Iar oamenii stau la cozi imense din cauza aglomeraţiei.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Pasageri+prea+multi+in+aeroportul+din+Cluj

ciprebbe

Stai sa vezi din noiembrie cand sunt 3 jeturi intr-o ora, pe intern, si in terminal nu iti intra mai mult de 150pax.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Nu se poate extinde ca la OTP? Nu ma refer la finger, la OTP este noua extensie pentru plecari.

neobluenet

In presa se spunea ca cei de la aeroport au in plan un nou terminal in partea estica a celui nou, cam pe unde a fost hangarul celor de la Aviatia Utilitara. Este in plan si un nou turn de control, dar si extinderea appron-ului (foarte mic raportat la cererea de "parcari"). In partea vestica sunt rezervoarele de combustibil si vechiul terminal. Sa speram ca viitoarea constructie va fi mult mai flexibila in ceea ce priveste extinderea ulterioara. Eu vad ceva de genul:
nivel 0: Baggage claim, acces autobuze pentru porti, control securitate si zona de check-in
nivel 1: Porti pentru fingers si autobuz
nivel 2: spatii tehnice

Cei care au zburat prin Munchen folosind terminalul Lufthansa vor intelege la modelul la care fac referire. In functie de nivelul la care esti, cobori sau urci pentru a ajunge la autobuz / avion. Din pacate la Cluj, spatiul pentru terminal este destul de limitat (de Somes si DN1C), asa ca extiderea pe verticala este o solutie.

O poza cu viitorul turn de control:



Sursa: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/35005-foto-cum-va-arata-noul-turn-de-control-al-aeroportului-international-avram-iancu-cluj

frunzaverde

Quote from: ciprebbe on August 11, 2016, 12:49:42 PM
Stai sa vezi din noiembrie cand sunt 3 jeturi intr-o ora, pe intern, si in terminal nu iti intra mai mult de 150pax.

Pe interne se foloseste in continuare terminalul vechi? N-am mai fost la CLJ de muuuulti ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

neobluenet

#148
^
Nu, cel vechi este terminal pentru Bizjets. Pe interne se foloseste terminalul nou, iar dupa ce treci de security check, pentru externe faci dreapta, pentru interne faci stanga. Spatiul disponibil pentru externe este mult mai mare decat cel pentru interne, oarecum normal avand in vedere ca la data proiectarii noului terminal cursele interne erau deservite doar de Tarom, cu cel mult 737-700. Cu inca 2 jucatori pe piata asta, (unul cu A320 si altul cu B738), plus alte rute interne (Iasi, Timisoara), lucrurile se cam complica.

Sorinus

Am fost la CLJ saptamana trecuta, si cu zborul Wizz catre Bucuresti s-a umplut toata zona de plecari interne. Ce-i drept, zborul a fost plin.