News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Transportul rutier de marfă

Started by Ionut, January 16, 2017, 07:36:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Transportatorii români acuză Europa de Vest de protecționism

Împreună cu asociații ale transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria, transportatorii români au semnat și transmis Parlamentului European o scrisoare comună prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Asociațiile transportatorilor rutieri semnatare ale scrisorii comune spun că nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată și bazată pe dovezi. Dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcție politizată, populistă și chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE.

Ei enumeră mai multe măsuri pe care le consideră protecționiste:

- aplicarea detașării la transportul rutier internațional cu toate cerințele administrative însoțitoare
- interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată
- întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor
- piața supra-restricționată la cabotaj - toate acestea sunt încălcări evidente ale libertăților fundamentale, ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE.

Digi24

frunzaverde

^

Pentru patronii lui peste prajit, obisnuit de a-si trata angajatii ca pe niste sclavi:

1. In ce fel este echitabil sa ai soferi care dorm pe marginea soselelor prin coclauri, in cabina camioanelor?

2. In ce fel este echitabil ca salariul pe care un sofer il primeste pentru transport Suedia - Danemarca, 20 de zile pe luna, sa fie 3000 lei brut? Si singura alta suma pe care o primeste sa fie diurna romaneasca, care e la un nivel la care nu-si poate nici macar permite hotel (si la care nu si-ar lua oricum hotel, ca e practic singurul salariu real pe care-l primeste)?

Diurna nu este inlocuitor de salariu, sau inlocuitor de supliment de salariu in cazul detasarii in alta parte. Soferii vostri sunt expati, tratati-i ca atare, nu ca sclavi.

Asta incearca UE sa faca - sa aduca regulile de "joc" la un nivel echitabil pentru toata lumea. E o chestie care in alte industrii e de mult reglementata clar, pentru ca implica bazarea obligatorie la un loc de munca. Nu vei gasi programatori sau muncitori in constructii sau ingineri detasati din Ungaria in Danemarca pe salarii unguresti, pentru ca exista legi clare.

La camioane s-au prevalat patronii de doi bani, oamenii de afaceri de carton romani si bulgari si letoni de faptul ca respectivul camion nu este un "sediu", si isi permit sa plateasca oamenii salarii romanesti, diurne romanesti, desi camionul isi petrece intreaga viata in Danemarca si Suedia. Sau in UK si Franta. Sau in Germania si Italia. Si nu se intoarce niciodata "la baza".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

#47
.....Mdaa...., salariul brut din țară, la care se adaugă diurna, cu care să se ajungă la salariul minim pe economia germană (de exemplu, 1.800 și ceva de euro), pentru a se motiva firmele în fața autorităților fiscale și de muncă germane.......
      Și o altă găselniță pentru plata șoferilor, PLATA LA KILOMETRU de cursă (foarte la modă în multe firme).....
      Mașinile, revin la bază "obligat" o dată pe an, la ITP, deoarece încă nu funcționează "promisa" înțelegere ca TUV-ul făcut într-o altă țară comunitară să fie valabil și-n țara de origine........

Ionut

Transportatorii cer Guvernului alocarea unui buget pentru reconversia profesională a 20.000 de şoferi profesionişti

"În acest sens, UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forţei de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de şofer profesionist, respectiv a unei forţe de muncă de 20.000 lucrători, prin emiterea unei hotărâri care să asigure cadrul legal de finanţare a formării profesionale necesare pentru a compensa lipsa acută de şoferi profesionişti cu care se confruntă sectorul transporturilor rutiere, în vederea creşterii competitivităţii firmelor româneşti de transport rutier de marfă şi persoane", se arată în comunicat. Costul estimat de reconversie profesională a şoferilor profesionişti este de aproximativ 10.000 lei/persoană, care include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale şi psihologice, cardul tahograf, potrivit UNTRR.

News.ro

Ionut

Curierii şi transportatorii de persoane şi-au reînnoit flotele cu peste 21.000 de maşini noi în 2018

FAN Courier: ,,La noi maşinile sunt un fel de consumabile. Anul trecut am investit 9 milioane de euro în flotă". Livrările de autovehicule comerciale uşoare (sub 3,5 tone), folosite în special de companiile de curierat, şi de minibusuri au urcat anul trecut cu peste 10% faţă de anul precedent, până la mai bine de 21.000 de unităţi, arată datele de la Asociaţia Producă­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

ZF

Ionut

Dragoş Ghiţă, transportatorul DGH Log & Sped: Pe rutele din ţară, viteza medie a unui camion cu marfă este de 40 de kilometri pe oră

♦ Casa de expediţii care efectuează transporturi pe rute interne, a finalizat anul 2018 cu afaceri de 75 milioane de lei. Casa de expediţii DGH Log & Sped, una dintre cele mai mari de pe plan lo­cal, a finalizat anul trecut cu o cifră de afa­ceri de 75 de milioane de lei, în creş­tere cu 31% faţă de anul anterior, iar pen­tru acest an a bugetat o creştere tot cu două cifre, potrivit oficialilor com­paniei.

ZF

Ionut

Hödlmayr Logistics România va transporta maşinile Toyota pentru piaţa locală

Hödlmayr Logistics România va transporta automobile pentru Toyota România şi va asigura integral depozitarea vehiculelor producătorului auto pe piaţa locală şi distribuirea lor la nivel naţional. Volumul total anual de vehicule în cadrul acestui proiect este de 15.000 unităţi. ,,Este o realizare importantă, care vine în urma investiţiilor pe care le-am alocat anul trecut pentru modernizarea parcului nostru auto, precum şi a depozitului nostru de autovehicule. Acum îi putem oferi noului nostru client premium, Toyota Romania, o suprafaţă de depozitare de 120.000 m2 şi, prin urmare, locuri de parcare pentru 5.000 de vehicule", spune Tamer Sen, General Manager Hödlmayr Logistics România.

Toyota a comercializat anul trecut pe piaţa locală aproape 5.200 de maşini noi anul trecut, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, la care se adaugă aproape 400 de utilitare uşoare.

ZF

Ionut

Şoferul de autocamion, cea mai populară meserie din România în 2018

Şoferul de autcamion / maşină de mare tonaj este ocupaţia cu cei mai mulţi salariaţi din economie, aceasta fiind meseria pe care o aveau peste 156.000 de salariaţi în 2018, arată rezultatele preli­minare ale studiului privind structura forţei de muncă din România realizat de către Patronatul Investitorilor Autoh­toni (PIAROM). Astfel, numărul de şoferi de autocamion a crescut cu peste 4.400 de persoane în perioada octombrie 2017 - octombrie 2018, mai arată datele cercetării.

ZF

Ionut

Firmele îşi reînnoiesc flotele: În ianuarie au fost înmatriculate 2.476 vehicule comerciale noi, în creştere faţă de perioada similară din 2018

În ianuarie, în România, au fost înmatriculate 2.476 vehicule comerciale noi, reprezentând o creştere cu 0,4% faţă de ianuarie 2018, în timp ce înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE au crescut în ianuarie 2019 cu 6,2%, ajungând la un volum total de 199.853 unităţi, informează ACAROM. În ianuarie 2019 topul ţărilor europene este condus de Franţa, cu 40.668 unităţi (8,4%), Germania cu 31.299 unităţi noi înmatriculate (15.8%) şi Marea Britanie cu un volum de 26.691 vehicule comerciale (9.7%).

Pe segmente, LCV-urile (vehiculele comerciale uşoare <3.5to) reprezintă un volum de 162.960 unităţi, o creştere de 6,1%; MHCV (vehiculele comerciale medii, între 3,5 şi 16 to) reprezintă un volum de 33.374 unităţi, o creştere de 7.1%; HCV (vehicule comerciale grele >16 to) reprezintă un volum de 27.948 unităţi, o creştere de 7.4%, iar segmentul microbuzelor şi autobuzelor reprezintă un volum de 3.519 unităţi, o creştere de 6.1% faţă de ianuarie 2018.

ZF

tom_sawyer

CABINE MAI SIGURE ȘI MAI AERODINAMICE PENTRU CAMIOANE – CONSILIUL CONFIRMĂ DATA INTRODUCERII

Camioanele cu cabine rotunjite sunt prevăzute a ajunge pe drumurile europene începând cu 1 septembrie 2020, Consiliul aprobând astăzi introducerea mai rapidă modelului mai sigur și mai ecologic.
Decizia adoptată de miniștri modifică normele privind dimensiunea maximă a camioanelor, devansând data care permite o lungime mai mare pentru o parte frontală mai rotunjită, fără a se reduce spațiul pentru încărcătură. La 12 februarie 2019, președinția română și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu.

Partea frontală mai alungită a cabinei va reduce unghiurile moarte ale șoferilor, astfel încât aceștia vor avea o mai bună vizibilitate asupra utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii. Aceasta va reduce totodată pagubele sau vătămările corporale ale altor participanți la trafic produse în caz de coliziune. Potrivit estimărilor Comisiei, acest lucru ar putea duce la salvarea a până la 500 de vieți pe an, în principal în rândul pietonilor și al bicicliștilor din zonele urbane.

Se preconizează că rezistența redusă a aerului va scădea consumul de combustibil cu până la 10%. Reducerea emisiilor va contribui la combaterea schimbărilor climatice.

Înainte de a putea fi introduse pe piață, cabinele aerodinamice trebuie să îndeplinească cerințele de omologare de tip necesare. Acestea vor intra în vigoare până la 1 noiembrie 2019.

Lungimea suplimentară permisă poate fi utilizată numai pentru îmbunătățirea aerodinamicii cabinei, și nu pentru a spori capacitatea de încărcare a vehiculului.

Votul de astăzi al Consiliului încheie procedura legislativă. Parlamentul European a votat la 26 martie 2019. Decizia urmează să fie semnată de ambele instituții și va fi publicată în Jurnalul Oficial al UE.

MT

Harry

Comunicat de presă Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România

Transportul rutier rămâne și în 2019 cel mai mare contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018

Prin măsurile protecționiste propuse în Pachetul Mobilitate 1 sunt excluse firmele de transport românești din piața europeană de transport ceea ce va genera o creștere cu 50% a deficitului de cont curent al României

Transportul rutier a fost și în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transport rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) și alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, fiind urmat de alte servicii pentru afaceri (consultanță, servicii juridice, inginerie, servicii tehnice etc.) – 5,47 miliarde euro, servicii telecom și IT – 5,37 miliarde euro și servicii turistice – 3,18 miliarde euro.

Transportul rutier a realizat în 2019 un excedent (exporturi minus importuri) de 4,63 miliarde de euro, reprezentând peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,55 miliarde euro.

În aceste condiții, atenționăm că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile protecționiste propuse în cadrul Pachetului Mobiliate 1.

Firmele de transport rutier românești vor fi excluse din piața europeană de transport, iar efectele economice negative vor afecta principalii indicatori macroeconomici ai României. Principalul pilon de consolidare al exportului de servicii al României va fi eliminat în avantajul economiilor vest europene.

Deficitul de cont curent va crește cu 50%, de la de la 10 miliarde euro, la peste 15 miliarde euro (cca 7% din PIB). Moneda națională se va deprecia și va crește inflația. Dacă cursul de schimb leu/euro este astăzi 4,8 lei/euro la un deficit de cont curent de 10 miliarde euro, la un deficit de 15 miliarde de euro, cursul se va deprecia masiv, iar economia României va intra într-o gravă recesiune.

În aceste condiții în care este evidentă contribuția determinantă a transporturilor rutiere la stabilizarea economiei României, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită Guvernului, Parlamentului României și Președinției implicarea activă pentru apărarea intereselor transportatorilor rutieri români în UE, afectate grav de Acordul privind Pachetul Mobilitate 1.

Precizăm că cele 3 dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

Măsurile extrem de restrictive, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, care limitează libera circulație a serviciilor și crește poluarea, întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni, care limitează drepturile omului și nu oferă posibilitatea șoferului de a alege unde să-și petreacă timpul liber, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling-off) de 4 zile și aplicarea forțată a regulilor detașării și a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier, vor elimina transportatorii rutieri români din piața europeană de transport rutier și vor împinge firmele și șoferii să migreze în vest.

UNTRR solicită autorităților române contestarea cât mai urgentă a acordului privind Pachetul Mobilitatea 1 la Curtea Europeană de Justiție.

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

rhemaxos

Salut colegi,

Este primul meu mesaj pe forum, deși cei mai vechi mă știu, poate de pe SSC.

Am nevoie de un informații neoficiale despre timpii de așteptare cargo la câteva puncte de trecere a frontierei din Balcanii de Vest. 

Dacă mă poate cineva ajuta cu astfel de date sau, mai degrabă, cu un contact + recomandare din branșă, ar fi excelent.

Mulțumesc!


pasadia

http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2881-23032020

Eu din comunicatul asta înțeleg 2 lucruri:

1. LD3 e deschis oficial SI pentru traficul de marfa.
2. Ăștia din CNAIR nu au parcurs niciodată DN2D de își închipuie că aia e opțiune normala pentru traficul de marfa, așa redus cum o fi acum...

adiarc

cred ca,cu sau fara voia lor ( cnair,mt ),LD3 va fii foarte curand deschis si pt tir-uri si oficial,pt ca se va implementa f curand acel coridor verde pt transporturi...si va iesi la iveală mizeria cnair
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

UNTRR: România riscă să rămână fără transportatori: 30% din firmele de româneşti de transport rutier internaţional de marfă în UE nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar, din cele rămase, 50% vor părăsi România în următoarele 18 luni

În contextul în care sectorul transporturilor rutiere este puternic pertubat de criza COVID-19, adoptarea Pachetului Mobilitate va avea efecte dramatice asupra majorităţii companiilor româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE. Pe baza sondajelor şi consultărilor realizate de UNTRR în ultima perioadă, uniunea estimează că România va pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rămase care operează transport rutier international vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

ZF