News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Transportul rutier de marfă

Started by Ionut, January 16, 2017, 07:36:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Mircea Vlah, şeful Dumagas, unul dintre cei mai mari transportatoti de marfă: ,,Brexitul este o nebuloasă, nu ştim ce se va întâmpla după"

Dumagas, unul din cei mai mari transportatori de marfă de pe piaţă, controlat de fondul de investiţii Bancroft, a finalizat primele nouă luni din acest an cu afaceri mai mari cu 15% pe fondul unui volum mai  mare de mărfuri transportat pe rute internaţionale, potrivit oficialilor companiei. ,,Încercăm să facem o contra­balansare a volumului de măr­furi şi flotei de pe vestul Eu­ropei pe Europa Centrală şi de Est. În următorii doi ani luăm în calcul să deschidem un bi­rou în Germania sau Italia, gro­sul mărfurilor se mişcă în aceste şi între aceste ţări. În Anglia avem contracte pe componente şi piese auto, dar este o nebuloasă, nu ştim ce se va întâmpla pe piaţa aceasta dat fiind Brexit-ul", a spus pentru ZF Mircea Vlah, şeful companiei de transport.

Dumagas operează pe sec­torul de transport interna­ţional, mai exact livrează piese auto la export, dar are şi contracte cu producătorii auto de pe piaţa locală. Dumagas are un contract de 2.500 de unităţi din noul model de SUV al Ford (EcoSport) produs la Craiova spre pieţe precum Polonia şi Germania.

ZF

Ionut

Afacerile din transporturile de marfă cresc cu 8%, dar sunt limitate de infrastructură

Lipsa investiţiilor în autostrăzi, drumuri naţionale şi căi ferate afectează în mod semnificativ afacerile transportatorilor, alături de trafic, fiscalitate şi costul carburanţilor; cu toate acestea sectorul, în care activează 32.000 de companii a crescut cu 8%, arată o analiză KeysFin. Afacerile din sectorul transporturilor de marfă au crescut anul trecut cu 8% faţă de 2016 şi cu aproape 50% faţă de 2013. Cele peste 32.000 de companii din acest sector au raportat afaceri de 53,8 miliarde de lei şi un profit net de 2,9 miliarde de lei, în creştere cu 14,2% faţă de anul precendent şi aproape dublu faţă de anul 2013. ,,Poziţionarea geostrategică a României, la graniţa dintre Est şi Vest, cu portul Constanţa în prim-plan, indică un potenţial semnificativ pentru transportul de marfă din România. Drumurile proaste şi infrastructura feroviară învechită afectează însă semnificativ sectorul transporturilor de marfă şi nu numai, întreaga economie românească. Pentru 2018 estimăm, astfel, o creştere temperată a afacerilor în acest sector, de 8,2%, la 58,1 miliarde de lei", spune Marius Cae, preşedinte al Uniunii Societăţilor de Expediţii din România.

În industria transportatorilor de mărfuri activează, în prezent, 15 companii mari, 381 medii, 2.452 companii mici şi 29.835 de microîntreprinderi. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile medii (32% din total). În total, sectorul transporturilor de marfă şi al caselor de expediţii angajează peste 173.000 de angajaţi, în creştere cu 4,7% faţă de anul precedent, însă cu 3,9% mai puţini decât în 2013. Interesant este şi faptul că o treime dintre companii (9.780) nu au avut niciun angajat în 2017.

Numărul firmelor de transport de marfă aflate în insolvenţă a crescut în 2017 la 405, iar în acest an trendul ar putea să continue. ,,Plăţile restante s-au majorat cu peste 3% comparativ cu 2016 şi cu 5,1% faţă de 2013, la 2,56 miliarde de lei în 2017. Aproape 70% dintre acestea au reprezentat facturi restante faţă de furnizori. Şi mai îngrijorător este că a crescut ponderea celor neplătite mai mult de un an, la 58% din total, în 2017. În plus, datoriile comerciale au crescut cu 3,6% faţă de 2016, fiind cu aproape un sfert mai mari decât în 2013, la 8,7 miliarde de lei în 2017 (au reprezentat 33,5% din totalul datoriilor)", afirmă analiştii.

ZF

Ionut

Transportatorii ameninţă cu noi proteste dacă nu li se restituie supraacciza pe carburanţi

Transportatorii rutieri au cerut miercuri Guvernului şi Ministerelor Finanţelor şi Transporturilor să li se restituie mîăcar o parte din acciza la motorină, în caz contrar transportatorii rutieri români urmând să declanşeze proteste în linie cu cele din Bulgaria şi Franţa. UNTRR atrage atenţia că firmele de transport rutier din România stau cu dosarele depuse pentru restituirea supraaccizei, însă blocajul instituţional nu permite realizarea de plăţi către transportatorii rutieri.

"Potrivit legislaţiei, administratorul schemei trebuie să soluţioneze cererile de restituire în termen de maximum 35 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii. Administratorul schemei emite decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanţelor Publice. Plata se efectuează în lei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice a deciziei", se arată în comunicat. Astfel, în 2014 s-a restituit numai 0,45% din bugetul estimat, în 2015 numai 2,478%, iar în 2016 până în limita de 14,45%, potrivit UNTRR.

"În prezent, transportatorii români au cel mai ridicat cost al motorinei faţă de ţările din jur, de 1,06 euro/litru fără TVA. Transportatorii români sunt puternic dezavantajaţi în competiţia cu ceilalţi transportatori, în special est-europeni, din cauza blocajului returnării supraaccizei prin încălcarea legislaţiei adoptate chiar de guvernul actual", se arată în comunicat.

Adevarul

Ionut

Uniunea Transportatorilor, apel pentru preşedintele României şi Guvern

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) le-a adresat un apel Preşedintelui României şi Guvernului României cu privire la participarea Ministerului Transporturilor (MT) la Consiliul de Transport al Uniunii Europene (UE) de luni, 3 decembrie, printr-un comunicat de presă. Reprezentanţii Uniunii au menţionat că pachetul mobilitate 1, publicat la data de 31 mai 2017, cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, realizate pe fondul protecţionismului în creştere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere. ,,Transportatorii central şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE", au precizat reprezentanţii UNTRR.

,,Solicităm Ministrului Transporturilor din România să respingă ferm compromisul propus de Preşedinţia Austriacă cu privire la dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate pentru transportatorii români, respectiv: Propunerea inacceptabilă privind aplicarea directivei detaşării lucrătorilor la toate operaţiunile de transport rutier internaţional, cu exceptarea operaţiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către Preşedinţia Austriacă. (...) Propunerea inacceptabilă de restricţionare a cabotajului prin introducerea unei perioade de «răcire» (cooling off) de 7-14 zile, după ultima operaţiune de cabotaj înainte ca un transportator român să poată efectua alte operaţiuni de cabotaj în acelaşi stat membru. De asemenea, este inacceptabilă introducerea oricărei obligaţii privind «întoacerea acasă a vehiculelor»", au susţinut reprezentanţii UNTRR.

Si alte detalii pe Mediafax

Ionut

UNTRR: Transporturile rutiere în UE au fost îngrădite. Transportatorii din estul UE sunt trimişi acasă

UNTRR avertizează că, în Consiliul de Transport UE, au fost adoptate, luni, măsuri chiar şi mai restrictive decât compromisul iniţial propus de preşedinţia austriacă privind Pachetul Mobilitate. Astfel, s-a decis aplicarea regulilor detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral. Acesta din urmă a fost definit extrem de restrictiv, potrivit UNTRR: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. "Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii", se arată în comunicat.

Detalii in Adevarul

Ionut

Internaţional Lazăr: În zece ani, dacă lucrurile merg bine, vrem să ajungem la 250.000 mp de spaţii logistice

Transportatorul Internaţional Lazăr din Piteşti, deţinut de omul de afaceri Ion Lazăr, vrea să ajungă la un portofoliu de circa 250.000 de metri pătraţi de spaţii logistice şi de producţie în circa zece ani. În prezent, compania are în proprietate 53.000 de metri pătraţi de spaţii noi, construiţi în ultimii cinci-şase ani, şi alţi 38.000 de metri pătraţi construiţi înainte de anii '90.

,,Deţinem 100 de hectare de terenuri în apropiere de Bucureşti şi de Piteşti, pe care vrem să dezvoltăm viitoare proiecte. Până acum, am investit în total 25 de milioane de euro în cei 53.000 de metri pătraţi construiţi deja. În circa zece ani, dacă lucrurile merg bine, intenţionăm să ajungem la circa 250.000 de metri pătraţi", spune Ion Lazăr, unicul acţionar al companiei.

Grupul Lazăr are 900 de angajaţi, atât în serviciile de transport, cât şi în logistică şi producţie. Potrivit datelor de pe site-ul companiei, Internaţional Lazăr are o flotă de peste 1.300 de unităţi de transport.

ZF

Ionut

Transportatorii români vor protesta la Bruxelles, în faţa Parlamentului European

UNTRR organizează, alături de asociaţiile membre IRU din ţările est-europene şi alte ţări afectate de măsurile conţinute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, un protest autorizat în faţa Parlamentului European. UNTRR spune că permisul pentru protest în oraşul Bruxelles este aşteptat pe 27 decembrie 2018. Cererea de protest este depusă pentru data de 10 ianuarie 2019, pentru 10 autocamioane şi 600 de persoane care vor protesta în Piaţa Luxemburg (în faţa Parlamentului European). După mai multe întâlniri cu autorităţile competente de la Bruxelles, reprezentanţii transportatorilor se declară încrezători că le va fi acordat permisul de protest, deşi sunt încă posibile schimbări datorate ultimelor evenimente de la Strasbourg, Paris şi Bruxelles care vizează securitatea cetăţenilor şi măsurile de ordine publică speciale.

Mediafax

salman rushdie

Quote from: AlexAllex on December 24, 2018, 06:17:29 PM
^ Din pacate un procent foarte mare dintre soferii de TIR nu respecta programul de 9 ore (plus pauza de 45 min) si prefera sa circule cu magnetul pus, asta pentru careva zeci/sute de lei in plus la salariu. Si oboseala asta in plus te ajunge la un moment dat. Pe langa ca se poate adormi la volan din cauza oboselii, se poate ajunge si la cazul de mai sus daca stai mai rau cu "ceasul".
Imi pare rau sa te contrazic da' sunt din ce in ce mai putini soferi care mai merg cu magnetul. Chiar si proprietari de firme de transport care cer depasirea timpilor. Eu fac foarte rar curse pe camion, in special vara, si doua week-enduri pe luna pe autocar, toti imi spun sa merg corect!  Sa luam cazul de mai sus! Daca a depasit timpii de lucru, se va vedea foarte clar la citirea cardului si descarcarea tahografului. Iar aici nu se va face o descarcare la misto. Da, se munceste mult in transport rutier, mai repede as spune ceva despre modul cum se trece de testarea medicala, mai sunt si baieti cu magnet insa nu trebuie generalizat!

rota

Peste 120 de transportatori de mărfuri din judeţul Suceava vor participa la un protest organizat în Belgia, la Bruxelles

Peste 120 de administratori de firme de transport mărfuri din judeţul Suceava vor participa, la mijlocul acestei săptămâni, la un amplu protest care va avea loc la Bruxelles, în Belgia, faţă de prevederile Pachetului de Mobilitate, care reglementează activitatea pe viitor a celor care activează în acest domeniu. Preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri ,,Bucovina" şi prim-vicepreşedinte la nivel naţional al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, a declarat că protestul va avea loc joi, 10 ianuarie, în faţa Parlamentului European. Alin Creţu a precizat că alături de transportatorii suceveni, la protestul de la Bruxelles vor participa şi administratori de firme din acest domeniu din judeţele învecinate.

El a precizat că pe 10 ianuarie, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. ,,FORT s-a opus cu vehemenţă Pachetului de Mobilitate şi a făcut numeroase sesizări şi petiţii miniştrilor Transporturilor ai României din ultimii doi ani, cât şi Comisiei Europene şi Parlamentului European cu privire la repercusiunile pe care le aduc aceste modificări asupra transportatorilor români", a sus Alin Creţu.

El a mai declarat că, în forma lui actuală, acest pachet va dezavantaja clar transportatorii români. ,,Pachetul va lovi dur în interesele transportatorilor români - pur şi simplu unele companii sunt condamnate la faliment. În avangarda acestui pachet, pe data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din statele membre ale Uniunii Europene a adoptat o poziţie comună privind reforma sectorului transporturilor rutiere. 19 ţări au votat <pentru>, opt ţări au votat <împotrivă>, iar o ţară s-a abţinut, România, prin votul ministrului Lucian Şova. Spre stupoarea şi uimirea noastră, a membrilor Asociaţiei, a tuturor organizaţiilor patronale din România, domnul Şova alege să lovească direct, fără nici cea mai mică ezitare, fără nici un dubiu, în interesele companiilor de transport româneşti", a declarat Alin Creţu. El a explicat că în actuala formă, pachetul de mobilitate înseamnă, printre altele, o birocraţie lărgită şi sufocantă, deşi la nivel declarativ se susţine contrariul, creşterea deloc neglijabilă a costurilor de transport marfă, pe tot teritoriul UE, alterarea puternică a concurenţei în interiorul Uniunii, ,,cărăuşii vestici fiind clar avantajaţi", dar şi decimarea principiului ,,liberei circulaţii" în interiorul Uniunii Europene.

Monitorul Suceava
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

perfidus

^ Vestul e rau si ne vrea in faliment. Oare unde am mai auzit asta?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

viossboss

#40
^^
"Doamne fereste !" Pai daca tocmai transportatorii din Suceava s-au gasit sa protesteze , e de rau... Ei, care sunt cei mai "huliti" in Belgia ?
  Ce stricam "noi" , nu poate repara nici un ministru sau ambasador ! Cam asta au facut cei ce protesteaza acum !
Sindicatele soferilor de acolo sunt oripilate de conditiile in care lucreaza acesti "soferi", a se citi "sclavi" !
Inchipuiti-va ca un om cu aceeasi calificare ca a dvs. lucreaza in conditii mizere si cu un salariu foarte  mic , cum a-ti reactiona ?
Lucrez in domeniu si stiu ce spun , sofer fiind , chiar in Belgia , ma doare sa vad oameni chinuiti si mizeri.
Patroni de 2 lei , care acu' vezi doamne s-au apucat sa faca "greva" ! Patroni care nu asigura angajatilor  un minim de igiena si confort personal !
UE cauta parghii care sa duca la disparitia unor astfel de practici .
"Condamnate la faliment" ? Pai nici n-ar fi trebuit sa existe !
Cetatenii europeni ,sunt foarte sensibili la conditiile de munca si mai ales la ceeea ce ei denumesc "sclavie acceptata pe fondul saraciei" !
Dream come through !
Once in a lifetime !

Ionut

Protest al transportatorilor rutieri din România, în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) organizează, vineri, un protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti cu ocazia vizitei Preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, şi a Colegiului Comisarilor. Transportatorii cer stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1, ce cuprinde măsuri considerate protecţioniste, aplicate în favoarea transportatorilor din Vestul Europei, în defavoarea celor din Est. Protestul anunţat de UNTRR are loc, vineri, între 08:30 şi 10:30.

Detalii pe News.ro

perfidus

Pachetul nu a fost adoptat, s-a propus amanarea lui.
Pe de alta parte, situatia se aseamana cu industria textilelor. Stiu cu totii ca nu este etic sa produci haine cu angajati copii platiti cu cativa dolari pe zi in Malaezia si  Bangladesh, dar nici nu vrem sa platim mai mult pe un tricou sau o pereche de blugi produsi in conditii etice.
La prima vedere pachetul de masuri erade bun simt, contribuia la imbunatatirea conditiilor de munca intr-un sector in care sute de mii de angajati sunt platiti cu salariul minim si restul cu bani la negru sau diurne date cu zgarcenie.
Pe multi aceste conditii ii fac sa se gandeasca la practici nelegale si la furturi de combustibil.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Hai ca au fost doar 6. :lol:




Transportatorii români se revoltă: Suntem scoşi de pe piaţa europeană. Exporturi de servicii de 5 mld. euro sunt în pericol

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, vineri, în intervalul orar 08:30 – 10:30, un protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene (CE) de la Bucureşti, împotriva Pachetului de Mobilitate 1. Reprezentanţii UNTRR i-au îndemnat pe toţi transportatorii români să participe la acet protest, însă s-au prezentat doar şase persoane, din cadrul organizaţiei. Protestatarii prezenţi au susţinut că îşi doresc să împiedice votarea Pachetului de Mobilitate 1, deoarece va fi un dezastru pentru transportatorii români, care nu vor mai avea acces la piaţa din Vest.

O formă a acestui pachet s-a aflat pe agenda Parlamentului European (PE) joi. ,,E un dezastru pot să spun. Practic, vom fi scoşi de pe piaţa de transport din Europa de Vest, acolo lucrează peste 60.000 de camioane din România - este contribuţia adusă de transporturile rutiere la exportul de servicii din România. Avem o contribuţie de peste 5 miliarde euro anual, nu zicem noi, zice BNR-ul, din datele publicate pentru 2017 - se depăşeşte exportul de servicii din telecom şi alte servicii.

ZF

Ionut

Skiptrans Cluj recrutează 100 de şoferi pe autocamioane. ,,Veniturile unui şofer de camion pot ajunge la peste 2.200 de euro net pe lună."

Skiptrans, membră a Jost Group, companie internaţională de transport din Luxemburg şi Belgia, are disponibile în prezent 100 de locuri de muncă pentru şoferi pe autocamion/maşină de mare tonaj, potrivit AJOFM (Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă) Cluj. Can­didaţii trebuie să aibă minimum şcoala profe­sională şi vechime de un an în domeniu, iar con­trac­tul se va încheia pe perioadă nedeter­minată, potrivit AJOFM Cluj. 

ZF