News:

.

Main Menu

Transportul rutier de marfă

Started by Ionut, January 16, 2017, 07:36:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

De ce ne acuză UE camionagiii de dumping social

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele șoferilor est-europeni și trebuie să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze astfel încât toți șoferii de TIR să fie plătiți egal, susține John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia, potrivit Agerpres.ro.

"În ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din România. Dumpingul social nu este ceva nou, dar în sectorul de transporturi este cel mai rău ce se poate întâmpla unui șofer de TIR, unui om. Ei sunt tratați ca sclavi moderni, trăiesc în condiții inumane, luni la rând. În toate țările occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele șoferilor est-europeni. Sunt mulți șoferi de TIR români în Europa de Vest, îi vedem zilnic, conduc camioane cu numere de înmatriculare românești, dar lucrează pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite în Europa, au filiale deschise în România, Bulgaria, Slovacia", a declarat, marți, John Reynaert, în cadrul unei conferințe pe tema transportatorilor și a dumpingului social, organizată de Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM).

Digi24

Ionut

Eurostat: 38% din transporturile de marfă din România se fac folosind infrastructura rutieră

România se numără printre statele în care transporturile de marfă se fac cel mai puţin folosind infrastructura rutieră; în schimb, mărfurile au fost transportate folosind căi navigabile, statul român ocupând a doua poziţie în clasament, potrivit datelor din 2015 publicate de Eurostat.

În 2015, mai puţin de jumătate din transporturile de marfă s-au realizat pe drumuri şi şosele în Letonia (20,2%), Lituania (34,1%), România (38%), Estonia (47,6%) şi Olanda (48,3%). Pe de altă parte, în Cipru, Malta, Irlanda, Grecia şi Spania, peste 90% din transporturile de mărfuri s-au realizat pe uscat, folosind infrastructura rutieră.

În Letonia, Lituania şi Estonia, transporturile feroviare au reprezentat peste 50% din totalul transporturilor de mărfuri. Olanda (45,5% din transportul de marfă), România (30,4%) şi Bulgaria (27,4%) sunt principalii utilizatori ai infrastructurii maritime pentru transporturile de marfă, conform datelor din 2015.

La nivelul Uniunii Europene, transporturile rutiere au fost, în 2015, principalul mijloc de transport de mărfuri (75,3% din totalul transportului de marfă în interiorul unei ţări), urmat de transporturile feroviare (18,3%) şi de cele care au folosit căile navigabile (6,4%).

ZF

Ionut

Un salariu pe zi în România: Cât câştigă un şofer de camion

Venitul lunar la care poate ajunge un şofer de camion care lucrează în cadrul companiei Lagermax Autotransport, care oferă servicii logistice pentru transportul automobilelor şi autoutilitarelor mici şi mijlocii, variază între 1.500 şi 1.800 de euro net pe lună. ,,Găsim greu candidaţi care să lucreze ca şoferi de camion, deşi cerinţele sunt normale: să aibă atestat profesional de transport agabaritic şi permis de conducere pentru camion.

Firmele din Vest ne fac concurenţă, îi atrag cu salarii mai mari şi şoferii români preferă să lucreze în alte ţări. În Germania, venitul unui şofer de camion depăşeşte 2.000 de euro net pe lună", a spus Şer­ban Popescu, managing direc­tor în cadrul companiei Lager­max Autotransport, care are sediul în Curtici (judeţul Arad). Compania are 250 de angajaţi, dintre care 134 sunt şoferi.

ZF

Ionut

Transportatorii ameninţă cu mărirea tarifelor dacă Guvernul nu le va returna o parte din supraacciză

Întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părţi din supraaaciză ,,duce la migrarea consumului şi la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu minimum 12%", atenţionează Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR.

,,În urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părţi din supraacciza la carburanţi, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie", se arată într-un comunicat transmis miercuri de UNTRR.

ZF

Ionut

Transportatorii români care au cumpărat camioane între 1997 și 2011
pot cere despăgubiri într-o acțiune amplă, organizată la nivelul UE de un ONG olandez


Comisia Europeană a stabilit în iulie 2016 că 6 companii producătoare de camioane au constituit un cartel timp de 14 ani, fixând artificial prețurile și încălcând astfel legile concurenței. Potrivit Comisiei, producătorii europeni de camioane au format un cartel între 1997 și 2011, perioadă în care au fixat prețurile pentru camioanele de tonaj mediu și mare vândute în Spațiul Economic European (EEA), s-au înțeles să amâne introducerea de noi tehnologii pentru controlul emisiilor și au transferat clienților costurile cu acele tehnologii.

"Decizia de astăzi pune capăt investigației privind un cartel longeviv, cartel care a afectat un număr foarte mare de transportatori din Europa, având în vedere că Scania și celelalte companii din cartel produc mai mult de 9 din 10 camioane de tonaj mediu și mare vândute în Europa", a spus, într-un comunicat, Margrethe Vestager, Comisarul UE pentru Concurență. "În loc să se asocieze pentru fixarea prețurilor, producătorii de camioane ar fi trebuit să concureze unul cu altul, inclusiv la capitolul îmbunătățirilor aduse mediului înconjurător", a subliniat oficialul UE.

Profit.ro

Ionut

Înmatriculările de camioane noi au scăzut cu 1,2% pe piaţa românească în 2017.
În Uniunea Europeană volumele cresc


Numărul vehiculelor comerciale noi înmatriculate a scăzut anul trecut în România cu 1,2%, la 22.789 unităţi, în condiţiile în care pe piaţa UE volumul a crescut cu 3,2%, fiind cumpărate 2,4 milioane vehicule, potrivit ACEA. În decembrie, piaţa locală a scăzut cu 30%, fiind înmatriculate 1.471 vehicule. Topul ţărilor europene este condus de Franţa cu 495.052 unităţi (+6,9%), Marea Britanie cu un volum de 420.378 vehicule comerciale (-4,4%) şi Germania cu un volum de 369.146 unităţi noi înmatriculate (+3,3%).

ZF

Ionut

UNTRR avertizează: Transportatorii vor mări tarifele la marfă şi pasageri dacă Guvernul nu elimină supraacciza

,,UNTRR atrage atenţia că firmele de transport rutier vor fi nevoite să crească tarifele de transport marfă cu 20%, cu efecte directe şi imediate în preţurile la raft ale produselor de strictă necesitate şi similar tarifele de transport persoane, ca urmare a creşterii costurilor cu carburantul după majorarea accizei şi a lipsei unei scheme de rambursare a acesteia", se arată într-un comunicat al Uniuunii Transportatorilor.

În prezent preţul motorinei este mai mare cu cel puţin 1 leu/litru faţă de luna august 2017, ultima lună înainte de majorarea accizei la carburanţi. Faţă de finalul lunii august 2017, preţul barilului de petrol a crescut cu 40%, de la 50 la 70 dolari/baril, iar moneda naţională s-a depreciat faţă de euro cu 1,5% (preţurile produselor finite obţinute din petrol se calculează în euro).

,,La toate aceste creşteri se adaugă şi majorarea cu peste 21% a accizei la motorină, în 15 septembrie şi 1 octombrie 2017, de la 1518,04 lei/1.000 litri la 1838,04 lei/1.000 litri, impactul accizei şi TVA în preţul carburantului la pompă fiind în acest moment de 50%. Rata anuală a inflaţiei a urcat în luna decembrie 2017 la 3,32%, în condiţiile în care în luna august 2017, rata anuală a inflaţiei a fost de numai 1,2%", menţionează UNTRR.

ZF

Ionut

Scăderi de venituri în sectorul transporturilor: Transportatorii rutieri de mărfuri au venituri mai mici şi datorii mai mari la stat

În sectorul transporturilor rutiere de mărfuri, o treime din companii au înregistrat o scădere a veniturilor, jumătate au un risc de insolvenţă peste medie, în timp ce datoriile lor restante către bugetul de stat au atins cote maxime în perioada 2016-2017, arată un studiu publicat joi de Coface. ,,Companiile din sectorul naţional de transporturi rutiere de mărfuri au înregistrat o evoluţie pozitivă a veniturilor în 2016, o creştere de aproximativ 6% faţă de 2015, însă o scădere a profitabilităţii cu 1% faţă de 2015", arată autorii studiului. Pentru analiza actuală au fost agregate datele a 31.630 de companii care şi-au prezentat datele financiare pentru anul 2016 şi au generat o cifră de afaceri consolidată de 36,48 miliarde de lei.

Studiul arată că sectorul analizat - transporturile rutiere de mărfuri - înregistrează o creştere de 6% a veniturilor consolidate şi o îmbunătăţire a termenelor de plată către furnizori de la 112 la 110 zile. ,,Ciclul de conversie a banilor rămâne negativ, înregistrând un nivel de -16 zile în 2016, acelaşi din 2015. Valoarea negativă a acestuia este dată de o durată de rotaţie a stocurilor scăzută, comparativ cu alte sectoare şi confirmă folosirea creditului comercial din partea furnizorilor", se mai arată în studiu.

Pe parcursul anului 2016, companiile din sectorul analizat au alocat investiţii semnificative pentru extinderea activelor fixe. Media amortizării înregistrate la nivel sectorial a crescut cu 1% în anul 2016 faţă de 2015, atingând valoarea de 25%. În acest context, mai mult de jumătate din companii au efectuat investiţii în 2016", conchid autorii analizei.

ZF

Ionut

Peste 1.500 de camioane circulă zilnic pe şoselele ţării pentru a alimenta magazinele din comerţul modern

România are circa 2.300 de magazine moderne, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash & carry şi proximitate. Numărul acestora este în continuă creştere, an de an deschizându-se câteva sute de unităţi în special pe format mic. În acest context creşte şi numărul camioanelor care livrează marfa de la depozit către reţea.

Peste 1.500 de camioane circulă zilnic pe şoselele României pentru a alimenta magazinele din comerţul modern, iar majoritatea acestora sunt deţinute de companiile de transport partenere cu care lucrează retailerii.
O singură companie din comerţul modern cu dominantă alimentară are şi flotă proprie. În cazul celorlalţi, fiecare jucător din comerţul modern lucrează cu mai multe companii specializate de transport, existând retaileri care externalizează aceste servicii chiar către câteva zeci de transportatori.

Dacă în cazul operaţiunilor de logistică unii jucători preferă să fie proprietari, în timp ce alţii preferă să lucreze cu companii de profil, la transport un singur lanţ de magazine - Metro Cash & Carry - are şi flotă proprie de maşini. Spre deosebire de ceilalţi însă, grupul german are un model de business diferit, mai exact nu se adresează clientului final, ci revânzătorilor şi jucătorilor din HoReCa. Astfel, clienţii Metro Cash & Carry sunt, de cele mai multe ori, companii, nu persoane fizice.

ZF

Ionut

Franța și Belgia trimit camionagiii români la hotel

Autoritățile acestor țări cer conducătorilor auto de TIR-uri din România să facă dovada faptului că au dormit la hotel, deși legea acestor țări nu cere așa ceva. Este încă un episod din războiul deschis de aceste țări prin care încearcă și își apere propriile firme de concurența mai ieftină venită din estul Europei. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în calitate de asociaţie profesională şi patronală reprezentând companiile româneşti de transport rutier, solicită intervenţia Guvernului României şi a Comisiei Europene pentru a opri practicile de control abuzive ale autorităţilor franceze şi belgiene cu privire la interzicerea efectuării de către şoferii profesionişti a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina vehiculelor.

"Un număr în creştere de transportatori români se plâng că şoferii lor au fost controlaţi în Franţa şi în Belgia, fiind obligaţi să dovedească faptul că nu au petrecut în cabină perioada anterioară de repaus săptămânal normal, deşi la acel moment şoferii se aflau în alte ţări decât Franţa sau Belgia. Mai mult, ofiţerii de control francezi şi belgieni au solicitat şoferilor români documente care să dovedească faptul că au petrecut la hotel perioadele anterioare de repaus săptămânal normal, neacceptând declaraţiile şoferilor (chiar şi fotografii prezentate de şoferii români) pentru a dovedi că au petrecut repausul săptămânal normal la rude sau în alte locaţii în afara cabinei", se precizează într-un comunicat al UNTRR, potrivit Agerpres.

Multe detalii pe Digi24

Ionut

Peter Eriksson, Volvo Group Trucks România: Companiile de transport au ajuns să meargă unde găsesc şoferi, iar acolo cresc şi vânzările de camioane

Companiile de transport rutier urmăresc zonele de unde se pot recruta şoferi şi au ajuns chiar să deschidă sedii în judeţele unde numărul acestora este în creştere ♦ Totodată, şoferii atrag vânzări de camioane noi şi implicit înmatriculări, iar cererea determină automat şi noi investiţii în reţelele importatorilor de camioane.

,,În ceea ce priveşte planul de extindere a reţelei Volvo Trucks, avem două zone albe la Craiova şi Suceava. Cel mai probabil anul acesta vom deschide un centru la Craiova şi anul viitor la Suceava. Totul depinde de priorităţi. De ce acolo? Suceava creşte puternic când vine vorba de înma­triculările de camioane. Companiile merg acolo pentru că acolo găsesc şoferi – vedem asta şi în Iaşi, nu doar în Suceava", a explicat Peter Eriksson, managing director la Volvo Group Trucks România, reprezentanţa locală a camioanelor Volvo Trucks.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) rata şomajului din judeţul Suceava este de 5,6% la nivelul lunii februarie, iar salariul mediu net este de 1.917 lei lunar, la nivelul aceleiaşi luni. Faţă de salariul mediu net la nivel naţional (de 2.487 de lei net în luna februarie), salariile din Suceava sunt cu 30% mai scăzute.

ZF

Ionut

Transporturile, sursa numărul 1 de aport valutar a României

Serviciile de transport au generat un excedent de 1,1 miliarde de euro din comerţul exterior cu servicii în primele patru luni din an, arată datele Băncii Naţionale. România a exportat servicii de transport în valoare de 2 miliarde de euro în primele patru luni din an şi a importat astfel de servicii de 885 de milioane de lei în acelaşi interval.

,,Serviciile de transport au ajuns o componentă importantă în ex­porturi pentru că sunt apreciate de firmele din Vest, se pot cum­păra vehicule comerciale în leasing financiar sau operaţional cu o destul de mare uşurinţă, iar ofertele producătorilor sunt bune. Există şi o nevoie mare de astfel de servicii, pentru că eco­no­mia Europei creşte", a explicat Radu Dinescu, secre­tar ge­ne­ral la Uniunea Trans­por­tatorilor Rutieri din România .

Faţă de perioada similară a anului trecut, exporturile de servicii de transport s-au ma­jorat cu 6%, iar impor­turile de astfel de servicii au crescut cu 15% (până la 885 mil. euro), rezultând un sold de 1,1 mld. euro, în uşoară scădere – cu 1 milion de euro – faţă de anul anterior. Serviciile de transport au adus, astfel, în perioada ianuarie-aprilie 2018, 30% din totalul exporturilor de servicii efectuate din România (de 6,7 mld. euro în primele 4 luni) şi mai mult de 46% din excedentul total  (de 2,4 mld. euro) al comerţului exterior cu servicii în aceeaşi perioadă.

ZF

Ionut

Finanţele le returnează transportatorilor supraacciza la carburanţi

,,Prin schema de ajutor de stat se restituie sumele reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, de la bugetul de stat, în baza unor decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei. Bugetul total maxim estimat al schemei este de 60 milioane lei, cu posi­bilitatea suplimentării. Numă­rul total estimat de beneficiari pe întreaga durată de vala­bilitate a schemei de ajutor de stat este de 1.500", a anunţat Ministerul de Finanţe.

Reintroducerea supraac­cizei la carburanţi, în toamna trecută, a fost indicată de eco­nomişti drept una dintre sursele principale de inflaţie, o inflaţie care a sărit de 5%. Pentru că majorarea preţului combustibililor, spre deosebire de alte majorări de preţuri, se transmite automat în toate preţurile. Transportatorii au cerut, încă de atunci, să fie exceptaţi de la aplicarea legislaţiei fiscale ce introducea supraaciza, dar guvernul nu a acceptat.

La patru luni din an, veniturile din acciză ale bugetului general consolidat au crescut cu 14%, an/an. Pentru buget, serviciile de transport internaţional sunt o sursă extrem de preţioasă de menţinere în echilibru a defi­citului de cont curent. Pentru că, faţă de exportul internaţional de bunuri, care este constant pe deficit, trans­port internaţional (exportul se servicii) este constant pe ex­ce­dent. Doar în primele patru luni din an transporturile au avut un excedent de 1,1 miliarde de euro din comerţul exterior.

ZF

Ionut

Cei mai mari transportatori rutieri de mărfuri din 2017 versus 2008: Companiile româneşti pierd teren în faţa multinaţionalelor

Carrion Expedition, VOS Logistics, Duvenbeck Logistik sau XPO Transport sunt doar câteva nume de ju­că­tori care au urcat rapid în topul celor mai mari transpor­ta­tori rutieri de mărfuri, deşi în urmă cu zece ani unii dintre ei nici nu intraseră pe piaţă.

Un exemplu este VOS Logistics Cargo, parte a grupului olandez cu acelaşi nume, care s-a aşezat pe locul patru în topul companiilor din acest sector, la nici doi ani de când compania a fost înfiinţată şi la cinci de când grupul olandez a intrat pe plan local.

În topul celor mai mari zece companii de transport rutier de mărfuri după rezultatele din 2017 au mai rămas doar două companii care erau prezente în acest clasament şi în 2008 şi anume Aquila Part Prod Com, companie deţinută de doi antreprenori din Prahova, şi Gefco România, filiala locală a grupului internaţional cu acelaşi nume. Companiile antreprenoriale româneşti precum International Lazăr sau Dunca Expediţii au ieşit din clasament anul trecut, deşi businessurile lor au fost pe creştere în ultimii ani. În acelaşi timp, piaţa a fost zguduită de insolvenţe precum cea a Edy Spedition, companie care se afla în urmă cu zece ani în top trei jucători de pe piaţa de transport rutier, cu o flotă de circa 1.250 de camioane, şi care a ajuns în 2015 la doar 250 de camioane utilizate, potrivit informaţiilor ZF.

ZF

Ionut

Cei mai mari zece transportatori rulează afaceri de un miliard de euro

Primele zece companii din transportul rutier de măr­furi au avut anul trecut afa­ceri de aproape 4,5 mld. lei (1 mld. euro), de trei ori mai mult decât cifra de afaceri a com­paniilor prezente în top în 2008. În total, în domeniul transportului rutier de măr­furi activează peste 30.000 de companii. Sectorul de transport rutier de mărfuri re­prezintă aproape jumătate din businessul ge­nerat de toate companiile din transporturi. Sectorul de transport rutier s-a dez­voltat în ciuda faptului că infrastructura de drumuri a României este una dintre cel mai puţin dezvoltate din Europa. România are în prezent aproape 750 de kilometri de autostrăzi, faţă de peste 3.500 km de autostrăzi şi drumuri express cât are Polonia.

Carrion Expedition, VOS Logistics, Duvenbeck Logistik sau XPO Transport sunt doar câteva nume de jucători care au urcat rapid în topul celor mai mari transportatori rutieri de mărfuri, deşi în urmă cu zece ani unii dintre ei nici nu intraseră pe piaţă. Însă, în această perioadă s-au dezvoltat alte companii româneşti precum Interna­tional Alexander sau Filip Spedition. De exemplu, International Alexan­der, com­panie fondată de Simion Ioan Apreutese, a intrat în top zece trans­porta­tori rutieri de mărfuri în 2017.

În ultimul deceniu, busi­nessul companiilor din sectorul de transport rutier de mărfuri s-a dublat, ajungând în 2016 (ultimele date disponibile) la aproape 45 miliarde de lei (circa 10 mil. euro). Astfel, acest sector reprezintă aproximativ jumătate din toată piaţa de transport. ZF a luat în calcul companiile cu cod CAEN 4941 (Transpor­turi rutiere de mărfuri) şi 5229 (Alte activităţi anexe transporturilor). Companii precum Havi Logistics ar fi putut fi prezente în top, însă au un cod CAEN diferit deşi activează în sectorul de transport.

ZF