News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

thinker

daca firma plateste salariatilor munca din week-end la 200%, pe cartea de munca (REVISAL) iar salariatii sunt de acord sa faca acele ore suplimentare de ce sa fim impotriva? daca magazinele dau salarii ok, sunt cu siguranta salariati care vor sa lucreze si duminica, nu suntem asa de bine sa refuzam acei bani in plus...

statul sa fac bine sa verifice aceste doua conditii, dar cine sa verifice duminica? ati vazut functionari ITM, etc, lucrand duminica? ei nu muncesc nici in restul saptamanii cat e necesar ( de aia e munca la stat)

productivitatea in privat trebuie sa creasca exponential ca sa acopere lipsa de productivitate data marea masa de bugetari care nu isi fac treaba, le cresc salariile aberrant si se inmultesc
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Quote from: danutzu_1069 on August 20, 2018, 07:10:40 AM
Probabil @Vancouver a uita sa nu stie de notiunea lucrului in ture, ceeace este normal la fluxul continuu. Sau noțiunea lucrului 12 cu 24, sau 24 cu 48... Si da, poti "pica" sa lucrezi Duminica la sa ai liber Marti.

Tocmai, ca @Vancouver a spus clar si explicit de "foc continuu" ca exceptie. Bineinteles ca daca e necesar pentru fluxul industrial, sau pentru oferirea serviciilor necesare comunitatii, se va munci duminica. Nimeni nu se asteapta ca Gara Filiasi, turnul Otopeni, sau furnalul din Galati sa nu fie deschise duminica.

Nu poti inchide mina sau furnalul. Nici fabrica de semiconductori - acolo ai un mediu controlat care trebuie mentinut constant (clean room) cu personal activ care monitorizeaza, ajusteaza si intretine echipamentul. E exact ca la alte institutii cu flux continuu (gen otelarii), ai oprit fabrica, o sa ai probleme s-o repornesti, si repornirea nu e o operatiune de apasat pe un buton, ci munca de zile/luni/ani.

La fel, daca tipul de munca este in mod explicit neregulat, e absolut normal sa existe un program adaptat tipului de munca. Mecanici de locomotiva si partide de tren, piloti si personal, soferi de autocare si TIR, echipaje de vapor bineinteles ca vor lucra adaptat mediului de lucru.

12 cu 24 are sens in anumite locuri unde este foarte greu de asigurat schimbul in timpul noptii. Paza, anumite tipuri de transport de noapte etc.. 24 cu 48 nu doar ca e ilegal, dar nu are cum functiona - nici un om nu poate functiona ok 24 ore in continuu; e sclavagism pur, cu eficienta zero - ultimele zece ore de lucru vor fi undeva la zero eficienta, dar cu risc maxim de accidente.

Quote from: danutzu_1069 on August 20, 2018, 07:10:40 AM
In constructii, mai ales firmele care lucreaza departe de casa aplica tehnica de a lucra 2 saptamani iar urmate de o pauza extinsa de 4 zile WE + Vineri si Luni. (uneori timpul de transport este pe timpul firmei, adica se mai pierde din timpul efectiv inca doua zile)

Timpul de transport la si de la delegatie ar trebui sa fie intotdeauna pontat, oriunde in lumea civilizata. Ba vrei sa-ti mai spun ceva, in lumea civilizata, daca stai in avion 11-12 ore, primesti si diurna, si salariu suplimentar ca stai in avion. Ca nu e timpul tau liber trimisul in delegatie - e timp petrecut in folosul angajatorului.

Iar munca 3 saptamani in continuu este rea si pentru calitatea lucrarilor si pentru eficienta lucratorilor. Exista studii serioase facute pe echipamente care au nevoie de siguranta maxima in exploatare (avioane, locomotive, vapoare). Echipamentele facute vineri seara si luni dimineata au o rata de defect semnificativ mai mare.

Imagineaza-ti acum cum se face lucrarea dupa 2 saptamani jumate. Si ce randament de lucru dau muncitorii. Prost - bineinteles.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

danutzu_1069

Sper ca s-a inteles ca 3 saptamani... de delegatie, nu munca continua... Adica, departe de casa... Asta se practica la santierele foarte parte de casa... unde faci o zi pe drum...
Legat de timpul cat esti de acasa la munca si invers asta e clar... Eu nu am niciun dubiu, ca amuzament am avut un sef de santier care pretindea ca luni dimineata oameniu sa fie la munca, locl de munca fiind la Tg Mures, iar oamenii din Bucurestii si chiar din provincie... Transplrtul se facea cu un microbuz de-al firmei si soferul tot de-al firmei. Cu alte cuvinte "nu ma interesează cand pleaca de acasa..." L-am trezit repede din visele astea.... erotice..
Iar apropo de delegatiile externe, legal este ca diurna sa "curga" din momentul in care ai iesit din localitatea de domiciliu. Daca pleci cu avionul, trenul, autocarul , dovesti cu biletul de transport. Daca pleci cu masina firmei, trebuie sa ai foaie de parcurs, si poate ai "norocul" sa fie dotata cu monitorizare GPS

Lyvyoo

#10803
Eu acum am constatat pe pielea mea ca nu se mai poate face mai nimic pentru impiedicarea parcarii ilegale, decat daca exista serviciu de ridicari / blocari.
Saptamana trecuta, o duba uitata cu zilele de un dobitoc bloca intrarea in parcarile platite pentru 10 masini, la blocul meu. Ma rog, s-au sacrificat niste vecini de langa duba, parcand in alta parte, si s-a putut intra.
Dar, politia locala sector 2 mi-a spus de la telefon deja ca nu are ce face decat sa puna o notificare in geamul bizonului, caci exista o Hotarare recenta a Inaltei Curti care nu le mai da dreptul sa dea amenzi decat daca este proprietarul langa masina, doar cei de la Rutiera avand drept de amenda in lipsa soferului. Bineinteles ca la telefon aia de la rutiera mi-au dat cu flit caci au treaba multa si m-au redirectionat catre Politia Locala. Am insistat sa vina localii, a sosit un echipaj, a facut poze, a stat 10 min, a pus o atentionare in geam si cam asta a fost. La plecare au spus ca nu mai au dreptul sa sanctioneze parcatul ilegal decat daca PROPRIETARUL ESTE GASIT LA MASINA.

Deci in momentul de fata ne aflam in fata unui cvasivid legislativ, aparand si o portita pentru nesimtiti. Daca parchezi pe locul altcuiva sau oriunde in alta parte ilegal si nu esti la fata locului cat sta Politia locala prin zona, nu ti se poate da amenda. Daca stii treaba asta si vezi echipajul in zona, bei o cafea pana pleaca si  ai scapat de amenda.

Incredibil, am ramas masca, am dat mana cu ei si au plecat mai departe sa "rezolve" un nou caz... 

Liviu M

#10804
Quote from: frunzaverde on August 20, 2018, 01:37:38 PM
Nici fabrica de semiconductori -
Bineinteles ca nu ma refeream la fabrica in sine, ci la "sectiile colaterale". In care masinile se pot opri foarte simplu - apesi pe butonul rosu si pleci :lol: De-aia am si pus intre ghilimele focul continuu, ca nu-i musai sa fie continuu.
Si cu toate astea, se poarta. Si asta in conditiile in care sunt reprezentati in fata patronatului de IGMetall.
Timpii de luru sunt clar incomparabili cu conditiile de santier ale UMB (sunt ceva de genul 4-4-4-4: 4 zile dimineata, 4 dupa amiaza, 4 noaptea, 4 liber), dar nici munca lor nu depinde de vremea de afara, nici nu pierd o zi pe drum (fiecare drum) ca sa ajunga la famile, nici nu dorm in baraci pe santier...

A propos de vremea de afara - mie mi se pare mai uman ca cei care muncesc vara afara afara s-o faca dimineata la 6 si sa faca pauza la pranz. 

thinker

@Lyvyoo

Copilul cu doua moase ...

Asa e si cu parcatul, de la abuzurile din trecut cu politia comunitara de mana cu firma de ridicari, si ridicau de peste tot de unde puteau pe comision, aberant. Au ridicat si masini de politie, de politie rutiera, de la criminalistica etc.
Acum politia rutiera daca a fost bagata si cea locala in activitate considera ca nu mai are nici o raspundere desi nu este asa, e prima raspunzatoare. Daca se blocheaza in tramvai nu vine? Politia locala doar suplineste, completeaza politia rutiera, desi at trebui eliminata complet. Toti comunitarii vor sa dirijeze circulatia si sa amendeze.
Subiectul e complex, dar prima solutie at fi desfiintarea comunitarilor, sau ridicarea oricarui drept de a se implica in activitatile rutiere, sa nu se mai paseze de la o institutie la alta.Totul in paralel cu sporirea efectivelor din strada, fiindca in politie nu au scazut semnificativ efectivele, chiar cu pensionari, insa au scazut efectivele din strada. La sediul politiei rutiere chiar la judeteana,  e inchis noaptea, trebuie sa suni la vreun numar ciudat sau la urgenta ca sa gasesti pe cineva pe acolo. Desi e serviciu public permanent.

Offtopic: Mai nou permisele se tin 31-35 de zile in contradictie cu legea - 30 zile fiindca au facut program de depunere si ridicare (ilegal), evident nelucrand in zilele nelucratoare si tinand documentele peste perioada prevazuta de lege.

Colegiii sa spuna daca cunosc asemenea cazuri in localitati.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Quote from: frunzaverde on August 20, 2018, 01:37:38 PM
24 cu 48 nu doar ca e ilegal, dar nu are cum functiona - nici un om nu poate functiona ok 24 ore in continuu; e sclavagism pur, cu eficienta zero - ultimele zece ore de lucru vor fi undeva la zero eficienta, dar cu risc maxim de accidente.

Ba sa stii ca 24 cu 48 functioneaza foarte bine in cazurile in care cele 24 de ore nu inseamna a munci toata perioada, ci disponibilitatea de a munci oricand in acea perioada.

Nevasta-mea are un var care lucreaza 24 cu 48.
Este pompier.
Nu stinge incendii 24/24... Are zile in care nici macar nu iese din unitatea de pompieri.
In cele 24 de ore se uita la televizor, mananca, dorm, se uita iar la televizor.
Daca suna alarma atunci sar de la masa/din pat si se duc la interventie. Nu vor fi mai putin eficienti dupa 20 de ore de program decat dupa 2 ore...
(Varului ii convine, caci lucreaza in Bucuresti si face naveta de langa Rosiori.)

Deci exista job-uri in care se plateste nu munca in sine, ci disponibiltatea de a o efectua - daca este nevoie.
In cazul pompierilor, toata lumea ar prefera sa nu aiba de munca niciodata, dar din pacate au...

Cred ca sistemul este aplicabil in cazul oricarui job in care s-ar putea sa ai de munca sau s-ar putea sa nu ai...

Imi amintesc in "Rotile" a lui Arthur Hailey povestea cu mecanicii de intretinere la linia de asamblare. Daca se oprea linia, aia interveneau ca pompierii... Nu mai tin minte exact, dar parca zicea ca erau platiti doar cat linia functiona, nu si cat era oprita din cauza de defectiuni....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Problema nu este daca se poate sau nu se poate. Problema este ca prin natura lucrurilor, valabil si in tarile din vest, patronii tind sa abuzeze de angajati. In teorie e frumos, trebuie 200% spor duminica si alte doua zile libere in cursul saptamanii, daca sambata si duminica se lucreaza. In realitate nu se face asta. E vorba asadar de limitarea abuzurilor patronilor in domeniile in care acest lucru este posibil. De aceea dupa parerea mea in constructii lucrul duminica si in sarbatorile legale ar trebui sa fie STRICT interzis. Exceptii sa fie posibile numai cu cerere speciala, adresata unei autoritati (de ex. prefectura sau inspectia muncii, in Germania este prefectura, ca sa nu dea autorizatie aceeasi institutie care si controleaza, ci sa fie doua institutii implicate si care astfel se controleaza reciproc = reducere risc coruptie). La fel in comert cu amanuntul. Si aici cu excetii, gen brutarii sau magazine aflate in gari / aeroporturi, etc.. Dar in rest strict interzis si totul inchis. Atunci duminica chiar va fi folosita pentru relaxare fizica si morala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AdrianB1

#10808
Quote from: Lyvyoo on August 20, 2018, 02:16:40 PM
Eu acum am constatat pe pielea mea ca nu se mai poate face mai nimic pentru impiedicarea parcarii ilegale, decat daca exista serviciu de ridicari / blocari.
Daca vrei sa stii cui sa ii multumesti pentru porcaria cu serviciile de ridicari, vezi cine a facut normele si cum. E un politician cinstit, calare pe un cal alb, un Mesia al hipsterilor si pentru pomenirea lui in orice context negativ se iau 200 de minusuri pe forum si ban nelimitat, asa ca iti recomand sa folosesti Google ca sa il gasesti. Hint: Ianuarie 2017.

QuoteÎn acest moment, stadiul fizic oficial este de aproximativ 46%. Din nou, cerem antreprenorului general (Aktor) să crească semnificativ mobilizarea, în special la structurile critice (amintite mai sus), astfel încât în anul 2020 șoferii să se poată bucura de cei 24 de km de autostradă, evitând astfel ambuteiajele constante din Aiud și Teiuș.
De curiozitate: cine crede ca un antreprenor o sa fie vreodata interesat de cererile unui ONG care nu e parte din contract in conditiile in care ei au deja un contract cu statul roman (via compania de baieti veseli), un buget, un plan de lucrari etc? Mi se pare la fel de realist sa ceri asa ceva ca si cum ai cere sa ploua, fara sa aduci macar paparudele.

rizzuh

Quote from: AdrianB1 on August 21, 2018, 11:13:44 AM
Daca vrei sa stii cui sa ii multumesti pentru porcaria cu serviciile de ridicari, vezi cine a facut normele si cum. E un politician cinstit, calare pe un cal alb, un Mesia al hipsterilor si pentru pomenirea lui in orice context negativ se iau 200 de minusuri pe forum si ban nelimitat, asa ca iti recomand sa folosesti Google ca sa il gasesti. Hint: Ianuarie 2017.

Deci este vina lui Ciolos ca primariile nu au serviciu de ridicare a masinilor parcate ilegal (unele au, altele nu), la mai bine de un an dupa intrarea in vigoare a modificarilor, si la fel tot vina lui pentru ca ICCJ a decis ca Politia Locala nu are niciun drept sa aplice sanctiune prevazute de OGU 195/2002 ("Codul Rutier"), altele decat cele prevazute in legea 155/2010 ("Legea Politiei Locale") si nici dreptul sa identifice proprietarii autovehiculelor? Parlamentul ce dracu face ca sa repare acest vid legislativ, in ambele legi? Aaa, stai, are alte prioritati acum, nu are timp de astfel de "nimicuri".


pasadia

@Adrian: te roade tare cand ai un om care iti e antipatic, nu? Esti dispus sa arunci orice in carca lui, nu te intereseaza care e adevarul.

Dar sa facem putina istorie:
1. activitate de ridicare masini nu era reglementata intr-un cadru unitar la nivelul intregii tari ci prin hotarari de consiliul local
2. contestatiile depuse cu privire la aceasta activitate au dus la hotarari diferite ale instantelor de judecata, majoritatea conducand insa la anularea actelor emise de CL-uri (sau in baza acestora)

QuoteIn esenta, instantele au retinut ca, atat timp cat Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006 (Regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006), nu reglementeaza o procedura de ridicare a autovehiculelor oprite/stationate neregulamentar, a reglementa aceasta procedura printr-o hotarare de consiliu local ar insemna, pe de-o parte, a nerespecta dispozitiile legale in materie de competenta si, pe de alta parte, a adauga la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, in conditiile in care hotararile consiliului local nu pot adauga sau completa dispozitiile unui act juridic normativ cu forta juridica superioara.
SURSA

3. Avocatul Poporului deschide dosar pe aceasta tema la ICCJ si sentinta (in link-ul de mai sus) ii da dreptate - in sensul ca reglementarea acestei activitati nu intre in atributiile consiliilor locale. Pe cale de consecinta ar trebui sa il invinuiesti pe Ciorbea pentru disparitia serviciilor de ridicare masini!

QuoteAvocatul Poporului si-a exprimat opinia in sensul ca hotararile consiliilor locale adoptate in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar depasesc competenta ce revine consiliilor locale in aceasta materie, fiind contrare prevederilor actelor normative cu forta juridica superioara, pentru argumentele aratate in continuare.

Iar daca cauti vinovati in subsidiar, atunci acestia sunt Nastase si Tariceanu, prim-ministrii pe vremea cand s-au dat actele legale prin care s-a stabilit contraventia, dar nu si modul de solutionare (de disparitie) al efectelor ei

QuoteIn raport cu prevederile art. 64 si art. 134 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 si in conditiile in care Regulamentul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006 nu cuprinde dispozitii cu privire la procedura in care se executa masura ridicarii autovehiculelor stationate neregulamentar, [...]

Si evident, daca vrei la final sa mai invinovatesti un "Mesia al hipsterilor", poti sa o treci pe lista si pe Cristina Tarcea.

Dar pana una alta, ceea ce a facut Ciolos (o vai, i-am pronuntat numele, nu doar aluzii stupide), prin HG 965/2016 nu a fost decat sa mai adauge legislatie intr-o tara care oricum sufera din cauza existentei a prea multe bucati de legislatie ce se intrepatrund si se intrepreteaza in toate felurile. Daca sunt sau nu suficiente acele articole, completate la articolul 203, sau de ce APl-urile nu reusesc sa creeze servicii publice destinate acestui scop (desi infiinteaza zeci de alte SRL-uri cu scopuri dubioase), asta nu iti poate spune decat Rusia Today. Sau Breibart, caci oricum e acelasi lucru.

ps:  Si ca sa te enervez pana la capat: "Go Ciolos!" si din partea mea, chit ca nu ii sunt fan deloc.

nicolaem

#10811
daca tot s-a deschis subiectul.

La cluj din 2017 se (re)ridica masini ca urmare a HG 965/2016.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21580860-primaria-cluj-napoca-incepe-din-9-februarie-ridicarea-masinilor-parcate-neregulamentar.htm

La fel si amenzi , se dau de politia locala, cu inconvenientul ca initial ti se lasa instiintare fara PV in parbriz, apoi mergi (in 24h) la sediul pol locale arondate cu acea foaie, unde iti face PV si apoi platesti amenda.

intradevar in 2015 primaria CJ a tot facut adrese la guvern pt acea ordonanta, intrucat nu mai avea cadru legal de ridicare. la un moment dat se vb si de actionarea in instanta a guv pentru a da acea HG.

Cristi N

Ei iti trimit instiintare tie propietar sa le spui cine a parcat masina aiurea dar daca nu ii bagi in seama nu prea au ce sa iti faca. Daca tu esti baiat bun si le raspunzi la instiintare, amenda emisa este legala. Ei se bazeaza pe faptul ca multa lume nu stie legislatia.

Din punctul meu de vedere ar trebui ca amenzile de parcare sa fie emise automat pe numele propietarului dar nu stiu in ce masura asta se impaca cu legislatia de la noi de a pedepsi vinovatul si nu pe altcineva.

Valentin

In mod normal, daca lasi masina pe seama cuiva e ca si cum ti-ai da acordul (ca altfel doar nu iti fura un prieten masina) si trebuie sa suporti amenzile care tin de vehicul (adica spre exemplu, lipsa trusei medicale, parcat aiurea, lumini nefunctionale, etc) .. , dar nu si cele care tin de "prietenul sofer" ( baut, drogat, etc..)
Eu cel putin asa as vedea lucrurile..

AdrianB1

#10814
@pasadia
Istoria o stiu.

Ciorbea nu are nici o vina. Daca situatia veche avea probleme de legalitate si Ciorbea a semnalat si rezolvat asta, e de bine. Da, Nastase si Tariceanu au partea lor de vina. Dar ultima componenta, hotararea 965, face fix ce ai zis si tu: adauga legislatie si cam degeaba. Conform HG, infiintarea serviciilor de ridicare e serviciu public, dar nu e obligatoriu. De asemenea administratorul drumului sau administratia publica locala nu au nici un termen de a actiona cand sunt sesizati si nici o obligatie de a actiona, adica nu instituie un serviciu public ci un serviciu optional. De ce? Intentionat? Cine stie ...de ce sa faci un lucru bun cand poti sa il faci prost, mai ales daca ti-a luat un an sa o faci.

Deci da, vina pentru faptul ca primariile nu au servicii de ridicare ii apartine pentru ca a lasat-o optionala, fara nici o obligatie si sanctiune. Soferii sunt amendati teoretic pentru parcare neregulamentara, primarii nu sunt amendati pentru neridicarea masinilor respective. Cu cine tine, cu cetatenii sau cu primarii?