News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

#6705
Atat va spun, pregatiti-va pentru vreo 5 premiere (in zilele urmatoare).





Cadre luate de TibiV. :cheers:
Multumim de efort ciprebbe, horatiu.cosma & TibiV!

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Beowulf

Mai oameni buni, voua nu vi se pare o mare prostie cum este colectata taxa de pod de la Fetesti-Cernavoda? Serios, pentru ce mai platim impozite pe consum, impozite pe autoturisme, accize la combustibil, rovinieta, si in plus taxa de pod care mai mult incurca traficul?

Pe de alta parte, prefer ca autostrazile sa fie taxate, preferabil elecronic prin sisteme de "plate recognition", dar sa fie eliminata rovinieta. Un astfel de sistem ar permite si stabilirea vitezei medii a autoturismelor, astfel incit cei care au circulat cu o viteza medie peste cea legala sa fie sanctionati.

DN-urile si DJ-urile sa fie finantate din accizele pe combustibili.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

carutasul

#6708
Nu putem renunta asa usor la traditii: "Da' podariu-mi cere un zlot/ Si pe-a mea mandra de tot" :)

dumbravaandrei

Stai sa vezi ce frumos o sa fie cand pe A1+A2+Sa dea domnu sa se faca si A0 ai sa platesti taxa de intrare. Ca vad ca au idei de concesiune.
P.S: Singura activitate a CNADNR cam e intretinerea drumurilor... daca or sa concesioneze si aceste activitati, care le-ar mai fi rostul (cu exceptia aluia de vampir financiar) ?

icristian

#6710
Quote from: Beowulf on June 22, 2016, 10:10:03 AM
Mai oameni buni, voua nu vi se pare o mare prostie cum este colectata taxa de pod de la Fetesti-Cernavoda? Serios, pentru ce mai platim impozite pe consum, impozite pe autoturisme, accize la combustibil, rovinieta, si in plus taxa de pod care mai mult incurca traficul?


Nu, nu mi se pare o prostie... Avem unul din cele mai bune sisteme de plata - prin sms, de la benzinarii inainte sau dupa ce ai trecut. Daca tu alegi sa stai la coada, este problema ta.
In multe alte tari se platesc taxe separate pt poduri sau tunele mari, inclusiv Grecia, Austria, Spania, Franta, Portugalia (aici am trecut eu cu masina, probabil sunt mai multe). Ca nu stim/nu vedem cum sunt folositi acesti bani asta e alta problema.

Cu intretinerea drumurilor din acciza/ in loc de vignieta.... Exista si downside si upside. O sa le zic pe cele naspa:
1. Deja avem motorina foarte scumpa, iar multi care tranziteaza tara noastra cumpara din alte tari. Scumpirea si mai mult va duce la scaderea consumului in tara
2. Nu ar fi neaparat echitabil pentru cei care folosesc masina in oras si consuma mai mult acolo. In oras se ocupa primariile de drumuri, care se finanteaza deja din impozite.

PS: Eu sunt din Constanta si locuiesc in Bucuresti, traversez podul destul de des mai ales vara.

dr4qul4

ieri am parcat la Athene ... 4 lei/30 min. Puteam cauta alternative mai ieftine.

Asa si cu podurile. Daca ti se pare scump, poti trece pe la Vadul Oii sau cu bacul.  Un pod peste Dunare este normal sa fie taxat.
Nu va mai plangeti atat de dubla-tripla taxare (acciza care parca se scoate la anul, rovigneta si taxa de pod) pentru ca si adunate, tot mici sunt in comparatie cu toll-urile din alte tari.

De fapt, si rovignieta noastra este una din cele mai mici din Europa. Vrem drumuri ca "afara" dar vrem sa nu platim deloc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

din punctul meu de vedere avand in vedere ca de bine de rau, cresc numarul de kilometri, se poate mari si rovigneta. Sau sa se ofere si alte combinatii...cum am mai discutat. Ceva foarte ieftin doar pt DN -uri, si ceva mai scump pentru Autostrazi. Sau sa fie incluse inclusiv aceste poduri.

Nu e chiar asa normal sa fie taxate podurile când ai o retea de autostrazi oricum taxate. Pe centura Budapestei nu ma opres sa platesc podurile peste Dunare...de ex.

Eu sunt in general protaxare, pentru ca nimic nu este gratis, dar sa fie facuta cu cap.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

#6713
Sa continuam cu premierele. De data aceasta in Bucuresti.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=37.msg120854#msg120854
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Morosanu

#6714
^^
Arata-mi totusi unde in Europa platesti pentru drumurile nationale (exceptand Bulgaria, balcanici ca si noi)? Peste tot sunt gratis   >:(  Doar aici platesti!
Politica distruge tot ce atinge.

icristian

In tarile unde exista vignieta: Austria, Ungaria
iar in alte tari unde nu exista vigniete autostrazile sunt scumpe: Italia,Franta, Croatia Grecia. Da probabil aici nu platesti taxe pt drumul national, dar nu cred ca sunt folosite decat pt transport regional. Atunci cand vrei sa mergi dintr-o parte in alta, timpul e mai important decat economiile facute.
Ok sunt si exemple ca Germania unde e gratis. Dar ce economie au ei si ce economie avem noi, ei platesc prin impozite aceste taxe.

dr4qul4

Nu am de unde sa stiu. Nu am mers decat in Bulgaria, Grecia, Serbia, Croatia si Austria, si de fiecare data mi-am propus sa merg pe cel mai rapid drum, nu pe cele mai ieftine.

Dar iti pot spune cu siguranta ca peste tot exista o forma de taxare. DN-urile (cand exista Autostrazi in toata tara) sunt gratis deoarece se considera ca se folosesc de localnici. Iar acei localnici platesc bani buni pentru impozitul pe masina si pentru locurile de parcare.

Numai la noi merg contestatiile prin care se anuleaza tot felul de taxe si masinile inmatriculate "in alte tari" din care majoritatea nu au asigurare valabila sau macar ITP.

In Israel, exista o taxa pe lux. Daca vrei sa-ti iei o masina de 70.000 de euro platesti o taxa inca pe atat!  Daca vrei un SUV mai ieftin, la mana a doua, nici o problema. Taxa e jumatate din valoarea platita.

Iar cand o tara iti ia mii sau zeci de mii de euro anual sub forma de taxe si impozite doar pentru ca detii o masina, chiar nu mai are de ce sa se complice sa-ti ia 30 de euro/an ca sa folosesti DN-urile. Ai platit deja cu varf si indesat.
Asadar, daca vreti, haideti sa comparam toate taxele, si o sa observati ca, per total, la noi sunt cele mai mici.

Masina nu este o necesitate, este un lux.




Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ranger

Nicaieri nu e gratis, nici in Germania. In toate tarile, majoritatea fondurilor vin din transportul de marfa, nu de la autoturisme. Daca Germania isi permite sa nu taxeze autoturismele (de fapt, nu isi prea mai permite), e pt ca scoate (suficient de) multi bani prin taxarea la km a transportului de marfa. La acest sistem a trecut si Ungaria in urma cu cativa ani, considerand ca este nu doar mai echitabil decat sistemul cu vigneta, ci si mai avantajos pt ei. Ghinionul transportatorilor romani este ca trebuie sa traverseze toata Ungaria pt a ajunge in vest

adiarc

problema principala o reprezinta desfiintarea actualului responsabil cu autostrazile si modificarea cadrului legislativ pt deconectarea totala de politic pt crearea noilor structuri

indiferent ce forma de taxare vom alege,sau daca aceasta ar creste de 100 de ori fata de valoarea actuala si ea chiar s-ar colecta,ramane ca problema principala gestionarea dezastruoasa a banilor pt infrastructura plus faptul ca banii se duc in bugetul general,cand de fapt ar trebuii sa mearga exclusiv la infrastructura rutiera pt constructia/intretinerea autostrazilor,centurilor si eventual corectarea punctelor negre de pe DN-urile intens circulate

in cazul unui sistem transparent in care sa avem acces la modul cum s-a cheltuit fiecare ban colectat ,eu personal as fii de acord sa platesc o rovignieta de 2-3 ori mai mare ca acum ( chiar zilele trecute am reannoit-o pt un an de zile ....am platit exact - 126,11 lei .....nu de alta ,dar statul in coloana nu poate fii gratuit )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Nu trebuie decat sa dam copy-paste la ASFINAG si TOATE preoblemele se rezolva. ASFINAG este societate comerciala, incaseaza toate taxele pe autostrazi si le foloseste doar pentru autostrazi. NU AMESTECAT CU DRUMURILE NATIONALE, de aceea tot repet: autostrazile, in integralitatea lor (constructie + intretinere + taxare) trebuie separate de DN-uri.

Ce-o fi asa greu de inteles (chiar si aici pe forum) ca un sistem bun existent poate fi copiat si asa e cel mai simplu si bine. Cei de la ASFINAG au si departament special de consultanta, daca alte tari au nevoie de ajutor la dezvoltarea retelei de autostrazi. Dai un ban si-ti fac ei planul. Daca vrem putem chiar sa concesionam toata reteaua noastra catre ASFINAG-ul din Austria, si nu mai trebuie sa facem nimic, decat sa dam banii impreuna cu UE.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.