News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Pentru cei tinerei, cine sunt acesti "monstrul de la Gilău" si "Hulk". Exista macar poze prin arhive? Ca fimari sigur erau rare pe vremuri.

oneLess

#14131
Hulk a fost botezată aici de către colegi, la prima apariție pe scenă, macaraua lui Deme de la Podul Olt, DEx12 T2 Lot 2.
Sunt o grămadă de filmări semnate de colegul @daniel321 aka MND pe YT.

De cealaltă nu știu ...

Tavi

Celalalt moment a fost Alba Iulia Nord. S-a plimbat Hulk cu ditai podul metalic. Trebuie căutat pe A10 cu răbdare.

GIV

#14133
@mirceaeliade
sau pe canalul de yotube al lui @AlinC

scuze ca postez aici dar:

in toata splendoarea:


la treaba:

multumim inca o data @AlinC

Ionut

Monstrul de la Gilău este tot o macara imensă a celor de la Deme care a ridicat grinzile-mamut U ale Bechtel pe podul peste Someș pe A3 la Gilău.

@alexandruduma este legenda vie cu monitorizarea acestui punct. :)

Nu am acum timp să caut în arhivă.

mirceaeliade


Earthchild


survola

De asta e bine să vină firme cu experiență, care nu se vor minuna de ,,ce vor găsi".
Dacă au mai făcut tuneluri și viaducte, n-o fi România chiar atât de excepțională încât să fie ceva nemaivâzut acolo.

Earthchild

Să găsească tunelurile dacice și au scăpat de jumătate de muncă.

StefanCelMare

Nu e vorba că se minunează de ce găsesc, e vorba că vor licita foarte sus pentru că nu știu ce găsesc.
Altfel spus, un studiu prost ridică costurile la licitație.
Cine vine cu preț mic riscă să fie contrazis de realitatea din teren.

Sau asta, sau brevetăm stilul A3 UMB - mare parte din structurile cu costuri peste minim ajungem să le scoatem din contractul original și le licităm separat (că nu se potrivesc detaliile geo cu ce aveam pe hartă), de ajungem să avem zeci de constructori pe un tronson de tipul A8 montan.
Adică licităm ceva și vedem noi ce primim la final (destul de sigur că va fi altceva, imposibil să iasă tot proiectul cu studiile pe genunchi făcute acum).

ijwtsh

Si e gresit stilul asta? Daca CNAIR zice ca realitatea e una - chiar daca toata lumea stie ca nu e asa - de ce n-ai scoate partile alea din contract cand se dovedeste ca viata nu bate "filmul"? S-a mai zis de multe ori pe aici ca e vorba de contract, pur si simplu - nu e loc de omenie, iar firmele sunt interesate de profit. Am raspuns doar pentru ca ai mentionat de "stilul UMB" de parca ar vrea sa jupoaie statul de bani. Daca liciteaza prea mult, probabil o sa fie anulata licitatia sau o sa fie altii care liciteaza mai putin si o sa castige ei. Asa macar se poate incepe executia pe majoritatea lotului, iar unde sunt probleme, vor vedea atunci.

Macar sa avem conexiunea pana la centura Zalaului.

mdragos

Problema :  nu pot licita prea sus ca nu prind contractul . Atunci liciteaza pe premisa optimist. Se apuca de studii geo si rezulta ca nu se mai poate incadra in contract. Si uite asa se ajunge la reziliere si ceva ani pierduti. Poate raman studiile geo si proiectu in urma contractului , sau mai rau cum a fost la Holdea ( ursii ) - nu ramane nimic.

Concluzie : SF trebuie facut calumea altfel tot proiectu e in aer.

StefanCelMare

#14142
Stilul de spargere contract când nu se pupă cu realitatea este unul deficitar, după mine.
Întrebi ce este în neregulă.
Păi în primul rând că dacă licitai de la bun început corect poate era alt câștigător. Așa se bagă cine știe că se rezolvă, ăia mai precauți și fără intrări unde trebuie, ezită sau licitează mai scump.
În al doilea rând, evident că porțiunile relicitate vor fi cu întârzieri. Greu să mai treci printr-o procedură de licitație și să mai și termini la termenul original.
În al treilea rând, pe o lungime montană mai mare, riști să ai multiple astfel de cazuri, poate chiar zeci. Nu prea pare o soluție să ai zeci de alte licitații și poate zeci de alți constructori. Unii din ei cert vor da chix. Riscurile de complicații cresc cu numărul de licitații. Ajungi să mai termini proiectul la sfântu așteaptă.
Probabil dacă mă mai gândesc, mai găsesc probleme.
Nu înțeleg cum pare OK abordarea asta, dar no.
PS - am numit-o UMB pentru că pare marcă înregistrată.
Nu rețin alt contract spart (bucăți scoase din el) pentru că nu se potrivea subsolul cu studiile anterioare.
"Accidental" e la o firmă cu intrări bune pe la minister. Desigur, accidental.

ijwtsh

#14143
Eu ma gandesc ca sunt 2 cazuri:

1. Licitezi 80-115% (sper ca n-am gresit numerele) cat e permis => dai de probleme => relicitezi zonele cu probleme, continui unde poti
2. Licitezi mai mult => esti descalificat sau se anuleaza licitatia (vezi centura metropolitana Cluj) daca toata lumea a licitat cu mult peste limita admisa

Macar in cazul 1 te poti apuca de o parte din lucrari. In cazul 2 pasezi mingea la CNAIR, unde mult succes sa revina cu date noi in timp util.

E nasol sa n-ai studii pe bune, dar si daca ai 50% din studiu pe genunchi, de ce sa stea si cealalta jumatate in licitatie cand te poti apuca de zona aia fara nicio problema?

Harry