News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

#11266
Asa arata asa ceva prin Olanda:


sau in Islanda:


sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenheizung

Folosirea unor astfel de sisteme este logica mai ales in zone cu energie geotermala usor de obtinut (Islanda, geizere). Are logica si pe drumuri cu panta sau pe poduri, pentru prevenirea unor situatii periculoase.

Personal consider ca ar trebui facute cercetari, in ce masura autostrazi intregi pot fi incalzite cu energie locala, geotermala. La ca. 5 metri sub nivelul solului temperatura este constanta, si vara si iarna. La fiecare metru in plus temperatura creste. Tevi cu apa trecand la cativa metri adancime se incalzesc si apoi apa, avand presiune mai mare, ar putea urca in alte tevi aflate sub drum, unde lasa caldura. Posibil necesarul de energie pentru functionare se poate obtine tot din energie geo, de exemplu local cu puturi ceva mai adanci la 100-200m, si minicentrale. Trebuie insa evident facute studii serioase. Pentru zona Baragan - sud-est, cu viscol si crivat in fiecare iarna, ar fi o solutie foarte serioasa si poate singura capabila sa tina A2 deschisa pe timpul iernii fara intrerupere (poate cu exceptia situatiilor de viscol extrem, care duce la reducerea vizibilitatii spre zero).

In prezent orasul Beius, jud. Bihor, se incalzeste exclusiv cu energie geotermala, dupa mai multe proiecte derulate in anii 1995-2008. Vedeti de ex. aici: https://www.totb.ro/energie-verde-romania-a-treia-tara-cu-potential-geotermal-din-europa/
sau aici: http://geodh.eu/wp-content/uploads/2013/05/GeoDH-P3-RGS-Ionel-Mutiu-Termoficare-geotermala-in-Romania.pdf

In acest moment in Beius pretul gigacaloriei este de ca. 95 lei (inclusiv TVA), fata de ca. 165 lei la Bucuresti sau 225 la Constanta - cu mentiunea ca si la Bucuresti, si la Constanta primaria subventioneaza cam inca o data pe atat cat plateste populatia, iar la Beius din cate stiu nu trebuie nici o subventie. Adica primaria nu cheltuie alti bani cu incalzirea.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

#11267
Dar cei din ORHEI nu au energie geotermala. Sau altfel. Ei o importa din Rusia si din Romania. Chiar au bani de aruncat pe asa ceva? Si e si puțin mai frig decat in Olanda.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Eu nu i-am laudat pe cei din Orhei, doar am zis despre altii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Sa vezi cand o avea ceva de sapat Dorelul din Orhei....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Spuneam pe threadul A8 că

Quote from: ghrt on November 19, 2018, 04:41:44 PM
Problema e fix aceeaşi ca şi la PiSi: nu există SFuri şi studii bine făcute. Asta arată că nu există un interes real în edificarea unor drumuri moderne în zonă. Pentru a acoperi această crimă (vorbesc de accidentele care puteau fi prevenite) şi a diminua presiunea publică se lansează periodic fente. Acum e la ordine A13, cum pe vremuri s-a lansat CoBra. Hai să învăţăm din mijloacele de manipulare folosite de clasa politică. Dacă nu facem, discutăm discuţii, şi la fel cum PiSi se putea începe de acum 10 ani (exista posibilitatea finanţării) şi nu s-a făcut, nici pe A8 nu se va face absolut nimic.

Remarc că studiile se fac doar atunci când se pot sifona banii (respectiv când se fac din birou). În rest, nimeni nu e interesat de un studiu care să presupună şi costuri.

Puţinele declaraţii politice se fac pentru captarea voturilor de la naivi sau presiunea pentru ciolan (o bănuiesc pe dna Creţu că ar vrea un mandat ceva de la şeful de partid).

LE: poate e de vină că amestecăm în acelaşi topic chestiunile care ţin de politică cu cele care ţin de edificare. Sunt oameni pasionaţi de edificare şi care vor vorbi despre trasee, corelarea costurilor cu beneficiile etc indiferent de realitatea politică. Însă pentru a ajunge la edificare este o cu totul altă discuţie şi cred că ar trebui purtată separat.
(am corectat mici greşeli grama.)

Şi mi s-a răspuns

Quote from: Sorin62 on November 19, 2018, 05:47:59 PM
^
Ce-mi place!
Câtă vreme discursul se purta doar la nivel de ,,ciuma roșie refuză banii gratis dați de UE", totul era perfect, ba ne mai și lăudăm cu datul de legi în Parlament.

În momentul în care discuția despre banii ce vin de la UE intră în amănunte, câți, cum, pentru ce, în ce condiții, brusc, nu mai vorbim despre asta, ne concentrăm doar partea tehnică a ,,edificării" și ne ,,lepădăm" de politică...

Continui discuţia nu pentru dezbaterea politică. Apropo, cred că orice simpatizant PSD suficient de raţional va accepta că Ponta a fost ultimul lider de la ei care a încercat să mişte ceva cu autostrăzile, iar rezultatul a fost catastrofal pe teren - şi astăzi sunt 2 loturi nefinalizate (după câţi ani?) iar problemele pe care le lăsase în urmă erau grave.

Cred că ar fi o idee bună ca, măcar până la demararea unui proiect, să avem threaduri separate pentru analiza lucrărilor în sine, a costurilor, a eficienţei maxime etc, deci lucruri care ţin de ce anume, unde şi cum să se construiască, versus discuţiile cu declaraţii politice, mişcări politico-administrative, chestii din astea.

Mare parte din discuţiile recente pe A8 sunt determinate de diverse fente politice pe care le-am mai văzut aplicate cu succes şi la PiSi. Acestea ajung discutate deoarece prind substanţă prin raportarea lor la chestiuni legate de edificare. De exemplu apariţia în declaraţii şi hârtii a A13. Mi se pare o simplă fentă, gen CoBra la vremea ei, care a justificat inacţiunea pe valea Oltului. Aceasta generează discuţii care ascund esenţialul: nu se fac nişte paşi absolut necesari (SF bine întocmit, de exemplu). Mai mult, pentru cine e interesat de lucrare, parcurge (în acest caz) 108 pagini pentru prea puţine informaţii.
Cont (aproape) inactiv.

AFC

#11271
Quote from: Ionut on November 19, 2018, 10:23:04 AM
A venit si vremea platii si asumarii predictiilor.

Mai intai sa vedem cine a avut dreptate.

PARIUL DIN 3 FEB
Quote from: Ionut on February 03, 2018, 06:15:09 PM
Ati inceput sa ma enervati. Pariu pe 500 RON la bugetul API ca NU SE DESCHIDE CIRCULATIA PE TOT TRONSONUL INTRE ILIA SI DEVA ANUL ASTA? Vad ca va place sa comentati. Eu zic ca, din nșpe motive, ANUL ASTA (adica pana la ora 23:59 in ziua de 31.12.2018), NU VOM CIRCULA PE TOT LOTUL INTRE ILIA SI DEVA. Sa nu va aud ca e gata intre Ilia si dealul Soimus, fara Soimus. Sau ca mai trebuie X chestii facute prin nod. Ca e "aproape gata". Ca e nu-stiu-cum. Nu.

Anul asta NU circulam intre nod Ilia (inclusiv) si nod Soimus (inclusiv), adica 22,139 km. Are cineva curaj sa puna pariu cu mine? Cine pierde vireaza 500 RON in contul API.

UMB DESPRE ALUNECARE SI PROMISIUNI FANTEZISTE
Quote from: Ionut on October 23, 2018, 09:39:05 PM

Acum sa vedem cine are cuvantul si onoarea la el si cine nu.

@caf - te asteptam sa-ti onorezi pariul[/b][/color]
Quote from: caf on February 03, 2018, 08:42:48 PM
^ Ma bag și eu cu 500, ca se deschide pana la finalul anului.
@Ionut, stai fara grija, pariul e pariu mai ales ca am si sponsorizat Asociatia iar asta este un nou prilej.
Apropo de onoare, sa recunosti cand gresesti si sa-ti ceri scuze  tot onoare se cheama. ;)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

StefanCelMare

#11272
La cât de prolifice au fost pariurile, eu propun ca Ionuț să nu se mai enerveze când vede optimiști pe forum, ci să le ceară direct să pună pariu :D
PS - cred că m-ar fi prins și pe mine cu ceva sute pe ST1 gata în 2019 mai la început de an.

ghrt

Propun ca optimiștii să dea câte 500 la fiecare sfârșit de noiembrie.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

@caf - sa-mi cer scuze pentru ce?

AFC

^ Pentru agresivitatea aia gratuita din replicile date lui @rocklee si nu numai lui. Recunosc ca dupa acel eveniment am sesizat o schimbare pozitiva pe care o apreciez.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

#11276
Nu cred ca a fost nimic gratuit la adresa lui rocklee. Ba dimpotriva, cred ca mi-am luat eu multa m*** gratuita pentru ca i-am cerut sa fie responsabil, asa cum le cer tuturor userilor cu experienta de pe forum. Fiecare intelege ce vrea/ce poate/judeca fix cum doreste. Ce-am avut de lamurit si rezolvat, am facut pe privat cu rocklee. In rest, repet, fiecare judeca, asa e cand te expui public. Nu am nimic in plus de lamurit la nivel public.

AFC

^@Ionut, eu ma refeream la ton nu la comentariu in sine.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

gruiarew

Nu v-ați plictisit de discuția asta? Mai ales că rocklee s-a întors.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AFC

^ Ba da, ai dreptate :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell